HÍREK

Elkobozhatják a gyorshajtók autóját Ausztriában

Akár véglegesen is elvehetik a kocsit, sőt pénzbírságot is fizethet és a jogosítványától is elbúcsúzhat, aki száguldozik az utakon.

Link másolása

Miután több száguldó autós is balesetet okozott, az osztrák kormány kemény büntetést helyezett kilátásba:

elkobozzák a gyorshajtók autóját és az eltulajdonított járműveket elárverezik

- írja a Der Standard alapján a Telex.

„Van az a sebesség, amikor az autó fegyverré válik” - mondta a Zöldek klímaminisztere, Leonore Gewessler, miután bejelentette, hogy egy új törvényt terjesztenek elő az őrülten száguldozók ellen.

Becslése szerint akár 400-450 autóst is érinthet majd évente az új szabályozás.

A terv szerint azt lehetne így büntetni, aki

• 60 km/órával gyorsabban megy, mint a városi sebességhatár, azaz 50 km/óra (vagyis 110-zel vagy annál többel),

• 70 km/órával gyorsabban, mint az autópályán megengedett legnagyobb sebesség, azaz 200 km/órával, vagy többel száguld.

Nekik két hétre vennék el az autóját. Ez idő alatt ellenőrzik, hogy volt-e már hasonló esete, és ha igen, akkor akár végleg is elveszik a kocsiját.

Annak már az első alkalommal elveszik az autóját, aki

• a városban 80-nal vagy a sztrádán 90-nel haladja meg a megengedett legnagyobb sebességet, vagy ha valaki 220-nál gyorsabban megy az autópályán.

A miniszter szerint ennek az intézkedésnek komoly visszatartó ereje lehet majd, mert a megszállott szágoldozóknak az autó egy "szent tárgy".

A kocsikat később elárverezik, a bevétel 70 százaléka a közúti közlekedésbiztonsági alapba jut, míg 30 százaléka az illetékes önkormányzathoz kerül. Emellett még pénzbírságot is kiszabnak, a gyorshajtó jogosítványát is bevonják, hogy ne ülhessen át egy másik autóba.

A Svájcban már működő szabályozást az osztrákok még most tervezik bevezetni, de a dátumot nem jelölték még meg. Ausztriában már büntetik azt, aki nem tartja be a környezetvédelmi (zajvédelmi) okok miatt előírt lassúbb haladást (a táblán erre IG-L felirat figyelmeztet), vagy nem tartják be a követési távolságot, és rátapadnak az előttük haladóra.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk


HÍREK
Nem bír az MVM a panaszos levelekkel és az elrontott számlákkal – augusztusban jöhet az igaz káosz
Akkor van az éves elszámolás, ami a jelenlegi rendszer alapján megoldhatatlan probléma elé állíthatja a szolgáltatót.

Link másolása

Az elszúrt számlák és a panaszos levelek áradata maga alá temette az MVM-et – írja cikkében a HVG360.

A helyzetet tetézte, hogy novemberben lemondott Palkovics László, majd ezután megszűnt maga a Technológiai és Ipari Minisztérium is. Az új tárca felállása után az egyik fő feladat az lett, hogy bővítsék az ügyfélszolgálatok létszámát 400 fővel. A portál szerint azonban a vállalat még január közepén is csak toboroz, ráadásul csak átmeneti munkaerő-kölcsönzésben gondolkoznak.

A cikk szerint az egyik felsővezető egyszerűen elnevette magát, amikor arról kérdezték, hány embert sikerült toboroznia.

„A feketeleves augusztusban, az éves leolvasáskor és elszámoláskor jöhet, amikor a sok hiba miatt bőven lesznek olyan háztartások, amelyeknek egy összegben kellene törleszteniük a – nem is miattuk – felhalmozott tartozásukat

– vélte a meg nem nevezett munkatárs.

A lap szerint valódi reklamációnak és jogorvoslatnak sincs helye. A rezsicsökkentett áram 36,9 forintos egységárát például egyetlen elszámoláson sem fogja megtalálni a fogyasztó, az megoszlik az „A1 kedvezményes árszabás ára”, a „rendszerhasználati-üzemeltetési díj” vagy „átviteli díj” és az „elosztói forgalmi díj” rubrikák között.

A hibás számlák miatt több tízezer fős csoportok alakultak a közösségi oldalakon, ahol bizonyos típushibák is kirajzolódnak. A leggyakoribbak a túlszámlázások, a hibásan rögzített hivatalos mérőóraállások, akár olyan időpontokból, amikor nem is járt leolvasó a háztartásban.

A számlázási anomáliákról korábban az RTL Híradó is forgatott anyagot:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Fürjes Balázs reakciója Lázár János szigorú széljegyzeteire: „A politikában nincs se mindig, se soha”
A miniszter korábban a Városmajor felújításáról írta azt, hogy „SOHA! NEM!”.

Link másolása

Mint arról a mai nap folyamán korábban beszámoltunk, a dokumentumokra írt rövid üzenetekkel jelezte Lázár János kollégáinak, hogy az országban futó építkezési-felújítási projektek közül melyek azok, amiket folytatásra érdemesnek tart, és melyek, amiknek lezárását javasolja. Bár a miniszter csapata 80 fejlesztésből 30-nál javasolta, hogy folytassák azokat, mert leállításuk esetleges pénzvisszafizetéssel vagy akár politikai kockázattal is járhat, a Telex által megszerzett dokumentum alapján Lázár csak 8 projekt egyértelmű folytatását fogadta el.

Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára, korábbi Budapest és agglomerációs fejlesztési államtitkár „szerelemprojekjte”, a budai Városmajor fejlesztése mellé Lázár egy elég határozott „SOHA! NEM!” feliratot kanyarított.

A Telex ezzel kapcsolatban megkereste Fürjest, aki úgy nyilatkozott:

„Egyetlen miniszter írói munkásságát sem kommentálom. Szerettem Budapestért dolgozni Tarlós Istvánnal és Vitézy Dáviddal közösen, egy jó csapatban bármikor újrakezdeném. A politikában és a szerelemben pedig nincs se mindig, se soha, ahogy azt Antall Józseftől tudjuk”.

A Városmajor megújítása esetében az előkészítés már 43 százalékon áll, 162 millió forintot elköltöttek rá, és az NKK szakértői is a projekt folytatását (a tervezés befejezését) javasolták, mert az azonnali lezárás pénzügyi kockázattal, a fel nem használt uniós forrás visszafizetési kötelezettségével jár. Igaz, ez sok más projektről is elmondható volt, de a széljegyzetek alapján ez Lázárt nem hatotta meg.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
„Felbasztad az agyamat, baszd meg!” – Durva vita robbant ki a buszsofőr és egy utas között a BKK egyik járatán
A videó alapján te kinek adnál igazat?

Link másolása

Nagyon durva stílusban üvöltözött egymással egy budapesti buszvezető és utasa, miután a sofőr nem tudott jegyet adni a férfinak, aki ennek ellenére nem akart leszánni – derült ki egy TikTokra feltöltött videóból.

Az eddig már több mint másfél millió megtekintésnél járó felvételen az alábbi párbeszéd hallatszik:

Utas: Mert felbasztad az agyamat, baszd meg!

Buszvezető: Ne basszad az agyamat te sem, húzzál lefele, nem mész/megy sehova!

Utas: Azért, mert neked nem tetszik, attól én nem szállok le! Utas vagyok, jegyet akarok venni, nem adsz jegyet, nem tudok utazni baszd meg, hát mit csináljak?

Buszvezető: Le lehet szállni.

Utas: Nem baszdmegolva kezdtem, de amikor ötödszörre kérek jegyet és nem adsz, akkor mit csináljak?

Buszvezető: Hát honnan az anyám seggéből adjak, ha nincsen?

Ekkor egy utas is közbeszól. A magát biztonsági őrként definiáló férfi (címképünkön) azt mondja a vezetőnek, rendőrt hív, ha nem indul el. Hozzáteszi, hogy a felszálló utas megpróbált jegyet venni, és először kulturáltan szólt a sofőrhöz. Hozzátette: a sofőr hozzon legközelebb több jegyet, oldja meg, mert „ez a dolga”. Erre a sofőr azt válaszolja:

„Nem, az én dolgom az, hogy vezessek!”

A felvétel tanúsága alapján a többi utas a felszállóval ért egyet.

@anonymus089012 #bkv #busz #magyarország #magyartiktok #magyar #foryourpage #fypシ #fyp #foryou #nekedbelegyen❤️ #pusztuljonaforyouba #pusztoljonforyouba #nekedbee #nekedbelegyen #neked #fy ♬ eredeti hang - ANONYMUS089012

Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Kiszivárgott, miket írt Lázár János a budapesti beruházások mellé – a Városmajor megújításához: „SOHA! NEM!”
A miniszter széljegyzeteken jelölte, mi legyen a sorsa a fővárosi projekteknek, sok mellé került „Nem! Lezárni!“.

Link másolása

Azt már korábban tudni lehetett, hogy számos országos és budapesti beruházást leállíttat a gazdasági helyzetre való tekintettel Lázár János és minisztériuma. Bár az építési és közlekedési miniszter tavaly arról beszélt, hogy nem fogják külön "büntetni" a fővárost, a leállítandó projektek között feltűnően sok a budapesti.

A Telex hozzájutott egy adag dokumentumhoz, amin a Vitézy Dávid-féle Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) nyolcvan, túlnyomórészt fővárosi és agglomerációs fejlesztése található azok jelenlegi állapotával, valamint leállításuk lehetséges kockázataival.

A papírokon Lázár tollal jelezte, hogy milyen sorsot szán a projekteknek, igen sokhoz került oda a „Nem!” vagy „Lezárni!” megjegyzés.

A miniszter csapata 80 fejlesztésből 30-nál javasolta, hogy folytassák azt, mert leállításuk forrásvesztést, uniós pénzvisszafizetést, szabálytalansági eljárást, de akár politikai kockázatot is jelenthet. Ezt figyelembe véve különösnek tűnhet, hogy Lázár mindössze nyolc esetben döntött a projekt folytatása mellett, míg 11 esetben kérdőjelet tett mellé, vagy odaírta, hogy „Megbeszélendő”.

A teljes dokumentum EZEN A LINKEN tekinthető meg vagy tölthető le.

A Telex írása szerint

  • a Gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötésének tervezése 15 százalékon áll , a szakértők pedig a folytatást javasolták, mégis az van ráfirkantva, hogy „Nem! Lezárni!”
  • a megyei, agglomerációs P+R parkolók fejlesztésénél ugyanezt rótta a papírra a miniszter, pedig a projekt 60 százalékon áll, és a saját szakértői csapata is a folytatást, befejezést javasolt
  • a csepeli-soroksári és a szentendrei HÉV összekötésének (azaz az 5-ös metró) tervezése 38 százalékon áll, a projektre már 2,2 milliárdot költöttek, az azonnali lezárás pénzvisszafizetéssel és uniós szabálytalansági eljárással járhat, Lázár mégis „NEM!”-et írt rá
  • a csepeli-soroksári HÉV Kálvin téri meghosszabbításának tervezése, ami most 16 százalékon áll, szintén nemet kapott
  • különösen látványos Fürjes Balázs, a Fidesz budapesti erős emberének számító "szerelemprojektje", a Városmajor megújítása is, ez 43 százalékon áll, 162 millió forintot elköltöttek rá, és az NKK szakértői is a projekt folytatását (a tervezés befejezését) javasolták, ennek ellenére Lázár ítélete a papíron: „NEM! SOHA!”
  • a Füredi utca külön szintű (közút-vasút) átvezetését a XVI. kerület kormánypárti országgyűlési képviselője is támogatta, Lázár mégis a projekt („magas érdeksérelemmel járó”) lezárása mellett döntött
  • a kelenföldi Duna-parti sétány fejlesztését szintén a kormánypárt országgyűlési képviselője támogatta a 2022-es választáson, ezért a lépést (lezárást) majd „meg kell magyarázni” a széljegyzet szerint.
  • a 75 százalékon álló átfogó agglomerációs-budapesti kerékpáros hálózati stratégia folytatását pedig azért (is) ítélték folytatandónak az NKK szakértői, mert a projektnek erős lakossági támogatása van, fél éven belül lezárható lenne, és a lezárás visszafizetési kötelezettséget generálna. A szigorú válasz ennek ellenére itt az: „Lezárni!”
  • a gellérthegyi közpark (30 százalékon álló) tervezésénél a „Lezárni! SOS!” megjegyzés szerepel.

Lázár János a Telex megkeresésére úgy reagált:

„Sajnálom, hogy a Telex a minisztériumból ellopott dokumentumokkal házalóktól szerzi be az információit, noha én mindig, minden kérdés esetében igyekszem a rendelkezésükre állni.”

Link másolása
KÖVESS MINKET: