HÍREK
A Rovatból

„Csúcsidőben mindenki zavarja egymást” – a palackvisszaváltás rémálma folytatódik a boltokban

Úgy tűnik, nem vált be az üzletekben elhelyezett automaták koncepciója. Az áthelyezés azonban nem könnyű mutatvány.


A vezető élelmiszerláncok azt tervezik, hogy ahol csak lehet, kiköltöztetik a palackvisszaváltó automatákat az eladóterekből, sőt, még az üzletek előteréből is. A G7.hu szerint az eddigi gyakorlat, hogy a gépek az üzleteken belül működnek, láthatóan nem vált be, főként a nagyobb forgalmú boltokban. A palackokat nagy zsákokkal visszaváltó emberek gyakran hosszú sorokban állnak, ami mindenkinek kényelmetlen. A bolti dolgozók helyzete sem egyszerű, mivel „csúcsidőben mindenki zavarja egymást” – ahogy a helyzetet egy érintett fogalmazta meg.

A probléma tovább súlyosbodik, ha az automaták épp nem működnek, ami a vásárlók szerint elég gyakori. Ilyenkor az eladótérből az összes palackot cipelni kell a pénztáron keresztül.

A RePont alkalmazás pedig nem segít, ugyanis „nem jelzi a térképen, hogy mely automaták mondták fel a szolgálatot” – derült ki az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nyilatkozatából.

Pedig a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek esetében szabály szerint kézi visszaváltást is biztosítani kellene, ha az automaták meghibásodnak, de „erről nem sokan tudnak, és a boltok sem reklámozzák ezt a lehetőséget.”

Maczelka Márk, a Spar kommunikációs vezetője megerősítette, hogy a visszaváltók kitelepítése napirenden van:

„Van ilyen célunk, egyelőre a rendszer működtetésével kapcsolatos tapasztalatok értékelése zajlik, utána fogunk döntést hozni arról, hogy mely konkrét helyszíneken fogjuk megvalósítani az automaták áttelepítését.”

Tőzsér Judit, a Lidl kommunikációs vezetője is hasonló véleményt fogalmazott meg: „A vállalat jelenleg vizsgálja a bejáratnál található gépek áttelepítésének lehetőségét.”

Az áthelyezés azonban nem olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik. Az OKSZ szerint a Mohu, amely a hulladékkoncessziót birtokolja, biztosítja az automatákat, de a boltoknak kell megoldaniuk az összes technikai feltételt. Egy külön épületrész kialakítása esetén

még építési engedély is szükséges lehet, hiszen az automaták beltéri működési feltételeket igényelnek, például meghatározott hőmérsékletet, villamos betáplálást és internetkapcsolatot.

Ha csakugyan az áttelepítés mellett döntenek, „milliós tételekről van szó”, ahogy egy bennfentes fogalmazott.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
Vitézy Dávid nyilvánosságra hozta a levelet, amit Lázár János „tagadni próbál”
A levél alapján október 3-án kész voltak a tervek a HÉV tervezett járatritkítására, amit a hónap közepéig kellett volna felterjeszteni.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. október 10.



Csütörtökön este sem csitult az egy nappal korábban kirobbant posztháború Lázár János és Vitézy Dávid között. Az üzengetés előzménye, hogy néhány napja kiderült: a HÉV-ek járatritkításait tervezik. Szerdán Lázár indulatos posztban közölte, hogy „az Építési és Közlekedési Minisztérium vagy a MÁV vezetésében senki, semmilyen döntést nem hozott a HÉV működésével vagy menetrendjével kapcsolatban”. A bejegyzésben Vitézy Dávidról azt írta, hogy „a Fidesz után Magyar Péter seggét nyalja”.

Nem sokkal később Vitézy egy válaszposztban úgy fogalmazott, hogy „a magyar történelemben Széchenyit beleértve egyetlen közlekedési miniszter sem engedett meg magának ilyen becsmérlő, trágár, útszéli stílust nyilvánosságnak szánt közleményben, mint ma Lázár János.”

Csütörtökön kora este kiderült, hogy elbocsátották Nagy Gábort, a MÁV-HÉV vezérigazgatóját. A HVG értesülései szerint a döntés hátterében a járatritkítási botrány áll. Vitézy Dávid szinte azonnal jelezte egy újabb posztban, hogy ez a döntés Lázár részéről „felér egy beismerő vallomással”. Egyben közölte, hogy a Budapest Portálon már elérhető a MÁV-HÉV eredeti levele a járatritkítás terveiről, „amit a miniszter tagadni próbál”.

„Kedves András,

A HÉV közszolgáltatási szerződés 4. melléklet I.4. pontja alapján október közepéig aktuálissá válik a 2024/25. évi HÉV közszolgáltatási menetrend második körös felterjesztése a Megrendelő részére. Az új menetrendi évben a rendelkezésre álló járműkapacitás a jelenlegihez képest 4 motorvonat egységgel kevesebb jármű napi forgalomba adását teszi lehetővé az iskolaidőszaki hétköznapokon. A forgalomba adható napi járműkiadási darabszám változása, viszont az iskolaidőszakban alkalmazott hétköznapi menetrendek módosítását teszi szükségessé, melyekre az alábbi alternatívákat dolgoztuk ki”

– olvasható az október 3-án küldött e-mail elején. Ezután két verziót vázolnak fel a tervezett változásokra.

A tervek részletezése után a levélíró megjegyzi, hogy az egyes változatokban körülírt menetrendi beavatkozások által nem érintett vonalakon, valamint iskolaszüneti hétköznapokon és hétvégén a teljes hálózatot érintően továbbra is a 2024 augusztusában bevezetett menetrend maradna érvényben.

„A leírt lehetőségek közül a szakmai szempontoknak leginkább megfelelő megoldás kiválasztásában ezúton szeretnénk kérni szíves közreműködéseteket, melyhez következő lépcsőben személyes egyeztetést javaslunk annak érdekében, hogy a fennálló körülmények között a BKK számára is elfogadható megoldást válaszunk ki.

Az egyeztetés nyomán kialakuló közös álláspontra 2024. október 10-ig szeretnénk majd kérni az Agglomerációs megállapodás 1.2. pontja szerinti nyilatkozat kiadását, annak érdekében, hogy a felterjesztés határidejét tartani tudjuk.

A személyes egyeztetés időpontjára a 2024. október 8-án reggel 9:00-ra teszünk javaslatot, a BKK székházába szívesen átmegyünk. Ezzel kapcsolatban várjuk szíves visszajelzéseteket, illetve a meghívót” – áll a Vitézy Dávid által nyilvánosságra hozott levél végén.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
HVG: Kirúgták a MÁV-HÉV vezérigazgatóját a HÉV járatritkítási tervének botránya után
Nagy Gábor 2021 decemberében vette át a MÁV-HÉV irányítását, de 2019 óta dolgozott a cégnél.


Menesztették Nagy Gábort, a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatóját, értesült a hvg.hu. A váratlan lépésről a MÁV-Volán csoport tulajdonosi jogait gyakorló közlekedési minisztérium döntött, amelynek élén Lázár János áll.

Nagy Gábor 2021 decemberében vette át a MÁV-HÉV irányítását, korábban pedig 2019 óta dolgozott a cégnél, ahol gépészmérnökként és HÉV járművezetői engedéllyel is rendelkezett.

A lap forrásai szerint Nagy leváltása összefüggésben áll a HÉV-ek napokban kiderült járatcsökkentési javaslataival, amely komoly visszhangot keltett szakmai és politikai körökben egyaránt.

Karácsony Gergely főpolgármester például bírálta a kormányt, míg Vitézy Dávid a helyzetért többek között Lázárt, Tarlós István, korábbi főpolgármestert és Karácsonyt is felelőssé tette.

Lázár egy indulatos Facebook-posztban reagált a kritikákra, amire Vitézy ironikusan válaszolt, míg a Mazsihisz alelnöke éles bírálatot fogalmazott meg a miniszterrel szemben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
„Igen, belefér” - Lázár János szerint semmi gond azzal, hogy azt mondta, Vitézy Dávid Magyar Péter seggét nyalja
A miniszter azt is elmondta: azért sem terveznek változást a HÉV menetrendjében, mert az nagyon jól működik.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. október 10.



Az RTL Híradója Miskolctapolcán kérdezte arról Lázár Jánost, szerinte belefér-e, hogy szerda este a Facebookon Vitézy Dávidot Magyar Péter seggnyalójának nevezte.

„Igen, belefér, mert én olyan ember vagyok, aki szeretek egyértelműen és világosan beszélni. Ez a véleményem”

– válaszolta a építési és közlekedési miniszter, aki a posztban aberrált, belvárosi, libsi gyerekekről is írt, akiknek megártott a túl sok szívás hétvégén, és ezért hallucinációik vannak a HÉV-vel, meg úgy általában a világgal kapcsolatban.

A közlekedési miniszter bejegyzését azután tette közzé, hogy a hvg.hu kedden arról írt, a birtokába került terv szerint - akárcsak tavaly - idén is járatritkítást tervez a HÉV több vonalán a MÁV-HÉV Zrt. Vitézy Dávid pedig a Fővárosi Közgyűlés klímavédelmi közlekedési és Városfejlesztési Szakbizottságának elnökeként rendkívüli ülést hívott össze hétfőre emiatt.

Az RTL kérdésére a miniszter leszögezte, hogy semmilyen átalakítást nem terveznek a HÉV-vel kapcsoltban, szerinte ugyanis „ha valami jól működik Magyarországon, az a HÉV Budapesten”.

„Én semmilyen döntést nem hoztam. A járatcsökkentésről vagy a menetrend kialakításáról nekem kell végső soron döntést hozni, hiszen a szolgáltatásokat az ÉKM rendeli meg. Én semmilyen döntést nem hoztam. Olyan döntés, amely az utasokat károsítaná, nem születhet.”

Vitézy Dávid szerint a miniszter nem mond igazat. Szerinte most a MÁV úgy működik, hogy még egy ablaktörlő lapátot sem elehet beszerezni Lázár jóváhagyása nélkül.

„Én nem vagyok képes azt elhinni, hogy egy ilyen súlyú járatcsökkentési tervet a MÁV HÉV úgy megküld hivatalosan a fővárosnak, hogy arról a minisztériumban nem tud. Tehát igen, én azt gondolom, hogy Lázár János nem mond igazat.”

Vitézy már szerda este reagált Lázár János bejegyzésére. Hársfatea fogyasztását javasolta neki, mert az segíti a szorongás oldását, idegnyugtatásra is jó. Ma azt mondta a Híradónak, hogy ha a miniszter hétfőn elmegy a fővárosi bizottsági ülésre, akkor meg is fogja ezzel kínálni.

Lázár szerdai esti szavain nemcsak a közlekedési szakértő, hanem a kommentelők is kiakadtak. Egyikük azt írta:

„Csak úgy ragyog a posztból a keresztény, polgári szellemiség. Márai Sándor sem írhatta volna választékosabban.”

Egy másik hozzászóló pedig így fogalmazott:

„Hiába a vadászkastély aki paraszt az az is marad...”

A MÁV csütörtökön kirúgott vezérigazgatója szerdán még elismerte az RTL-nek, hogy terveznek változtatást:

„Én azt kértem a MÁV-HÉV vezetőitől, hogy olyan megoldás szülessen, ami a csúcsidőket lehetőség szerint nem érinti, és csak olyan beavatkozás történjen, ami utasszámlálások alapján megalapozhatóan kimutatható, hogy többlet zsúfoltsághoz vagy többlet kellemetlenséghez nem vezet.”

Az RTL teljes riportját itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Vitézy Dávid: A MÁV-HÉV vezérigazgatójának kirúgása felér egy beismerő vallomással
A közlekedési szakértő szerint Lázár János építési és közlekedési miniszter így próbálja hárítani a felelősséget.


„Úgy tűnik, Lázár János arra juthatott, hogy a MÁV HÉV Zrt. vezérigazgatója is “aberrált belvárosi libsi” lehet, mert azonnali hatállyal kirúgta ma” – írja csütörtök esti posztja elején Vitézy Dávid.

A közlekedési szakértő és Lázár János között szerda este robbant ki a Facebookon indulatos vita a HÉV tervezett járatritkásai miatt, melynek során az építési és közlekedési miniszter Vitézyt Magyar Péter seggnyalójának nevezte, mire Vitézy útszélinek nevezte a miniszter stílusát.

„Ez nagyjából fel is ér egy beismerő vallomással: igaz volt a járatritkítási terv, és Lázár János próbálja hárítani a felelősséget, ahogy szokta. A tegnapi, minősíthetetlen, alpári káromkodással teli posztja után így lett teljes a miniszteri kudarc: először a lebukás, majd jött a tagadás, majd a kapkodás, végül egy alacsonyabb szintű vezető kirúgása”

– áll Vitézy bejegyzésében.

A közlekedési szakértő megjegyzi: ezek után reméli, hogy nem lesz semmi a járatritkításból. Hozzáteszi: a hétfői szakbizottsági ülésen azt fogja javasolni, hogy a Fővárosi Közgyűlés frakciói és képviselői egyhangúlag álljanak ki a tervezett HÉV-ritkítások ellen.

A teljes posztot itt lehet elolvasni:


Link másolása
KÖVESS MINKET: