News here
hirdetés

HÍREK

Betonhídnak csapódva szörnyethalt a motoros, aki egy Renault-nak ütközött Kópházánál

A Renault Kangoo egy mellékútról hajtott ki a 84-es főútra, amikor az érkező motorkerékpár a gépkocsiba rohant.
Forrás: Baleset-info - szmo.hu
2022. augusztus 07.


Link másolása

hirdetés

Augusztus 7-én 10 óra 55 perkor jelentették a rendőrségnek, hogy a 84-es számú főút 115-ös kilométerszelvényében, Kópháza külterületén – eddig ismeretlen körülmények között – egy motorkerékpáros hátulról egy személygépkocsinak ütközött.

Az ütközés hatására a 36 éves soproni motoros betonhídnak csapódott és a helyszínen életét vesztette.

A szemle és a műszaki mentés idejére a közlekedőket a rendőrök Győr irányából a 114+700-as kilométerszelvényben Balf felé, a Sopron felől érkezőket pedig a 116+500-as kilométerszelvénynél az M85-ös autóútra terelték.

A Baleset-info információi szerint a képen látható Renault Kangoo egy mellékútról hajtott ki a 84-es főútra, amikor az érkező motorkerékpár a gépkocsiba rohant.

További képeket ezen a linken lehet megnézni.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
HÍREK
Novák Katalin kárpátaljai gyerekek és szüleik állampolgárságát vonta vissza
Például egy Kovácsrétről származó négyfős család is elveszítette magyar állampolgárságát.

Link másolása

hirdetés

Újabb kárpátaljai személyek magyar állampolgárságát vonta vissza Novák Katalin - szúrta ki a hétfő késő este megjelent Magyar Közlönyből a hvg.hu.

A határozat szerint

egy Kovácsrétről származó házaspár és 14 éves lányuk, illetve 10 éves fiuk, valamint egy szintén kárpátaljai apa, 21 éves lánya és 12 éves fia nem magyar állampolgár többé. Rajtuk kívül egy oroszországi, nevéből láthatóan valamelyik ottani muszlim népből származó 28 éves nő állampolgárságát is visszavonta az államfő.

A törvény szerint az állapolgárság visszavonható attól a személytől, aki azt a jogszabályok megszegésével, így különösen valótlan adatok közlésével, illetve adatok vagy tények elhallgatásával a hatóságot félrevezetve szerezte meg.

A mostani határozatokat Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter ellenjegyzésével adták ki.

Az utóbbi időben több határon túli magyar állampolgárságát is visszavonta a köztársasági elnök.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
HÍREK
A vasutasok arra kérik Orbán Viktort, hogy törölje el a 18 fokos rendeletet
Ha nem vonják vissza a rendeletet, akkor tömeges megbetegedésekkel kell számolni a vasutasok körében.

Link másolása

hirdetés

Embertelen és egészségtelen 18 fokra korlátozni a hőfokot a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) szerint, ezért azt követelik Orbán Viktor miniszterelnöktől, hogy alaposan értékelje át az állami intézményekben kötelezően bevezetett hőmérsékletről szóló rendeletét.

Közleményükben azt írják, hogy ahol a MÁV alkalmazottai nehéz fizikai műszak végén tisztálkodnának, zuhanyoznának, a kellemetlenül hideg helyiségekben mostantól nem teszik vagy, ha mégis, akkor számolniuk kell a tömeges betegállománnyal a vasutasok körében.

„És gondoljunk azokra a vasutasokra is – folytatja az elnök – , akiknek munkaköréből adódóan időnként a szabadban kell tartózkodniuk akkor is, ha esik az eső vagy szakad a hó, s átfagyottan, agyonázottan meg sem tudnak melegedni a hűvös, 18 fokos állomásépületekben. Az átázott ruháik megszárítására pedig esély sem lesz”

– sorolja az új hőmérsékleti korlátozással kapcsolatos súlyos aggályokat Meleg János, a VSZ elnöke. Szerinte az irodákban dolgozó vasutasok sincsenek jobb helyzetben, hiszen közismert, milyen ártalmas hideg helyiségben ülni órákon keresztül. Az elnök szerint az említett, már most „borítékolható” rengeteg betegállomány, nemcsak a munkavállalóknak, hanem a munkáltatónak is végtelenül hátrányos lesz.

Emlékeztetett arra is, hogy a jogszabályi rendelkezés szerint a munkaterületeket befogadó helyiségek hőmérsékletének a munkavégzés teljes időtartama alatt, az emberi szervezet számára megfelelőnek kell lennie, figyelembe véve a munka jellegét és az ott dolgozó munkavállalók fizikai megterhelését. A szakszervezet elnöke leszögezi, a 18 fokra korlátozott munkahelyi hőmérséklet e szabálynak nem felel meg.

A Vasutasok Szakszervezete ezért levélben kérte Orbán Viktor miniszterelnököt, sürgősen intézkedjen, kormánya vonja vissza a hőmérséklet-korlátozó, az állami munkahelyeken különösen szigorúan vett rendeletet, s a munkavállalók képviselőivel egyeztetve alakítsa ki az új, egészségre nem káros megoldást.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
Putyin pénteken jelentheti be a megszállt ukrán területek Oroszországhoz csatolását
Putyin pénteken tarthat beszédet a parlamentben ezzel kapcsolatban.

Link másolása

hirdetés

A brit védelmi minisztérium kedden közzétette hírszerzési jelentését, ami kimondottan a mai napon véget érő orosz népszavazással foglalkozik – írja a 24.hu.

Ebből kiderül, hogy Vlagyimir Putyin szeptember 30-án, vagyis pénteken mond majd beszédet az orosz parlament mindkét házában. Az orosz elnök ekkor fogja hivatalosan is bejelenteni a megszállt kelet-ukrajnai területek csatlakozását az Orosz Föderációhoz. A négy érintett területen jelenleg is zajló népszavazások a tervek szerint szeptember 27-én zárulnak le.

Az orosz vezetők minden bizonnyal abban reménykednek, hogy a győzelmi bejelentés a „különleges katonai hadművelet” igazolásául szolgál majd, amely képes megszilárdítani a fegyveres konfliktus hazai támogatását. Ezt a célt jó eséllyel aláássa, hogy egyre szélesebb körben vállnak ismertté az orosz hadsereg közelmúltbeli kudarcai, valamint a múlt héten bejelentett részleges mozgósítással kapcsolatos általános nyugtalanság.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
A Rovatból
hirdetés
Több mint ezer ülést kell lecserélni a szinte új M3-as metrókocsikban
A költségeket a BKV állja, hiába ígérte korábban az orosz metrókocsik gyártója, hogy garanciális eljárás keretében elvégzi a javításokat és a cseréket.
Fotó: Glacz Norbert - szmo.hu
2022. szeptember 27.


Link másolása

hirdetés

Vállalkozót keres a BKV a 3-as metróvonalra néhány éve gyakorlatilag újonnan gyártott – hivatalosan korszerűsített – orosz metrókocsik üléseinek javítására, illetve cseréjére - írja a Népszava. A lap szerint nem csupán alkalomszerűen jelentkező problémáról, hanem visszatérő konstrukciós hibáról van szó.

A kiírás szerint 1060 ülést kell javítani, illetve cserélni, de azt is írják, hogy „a megadott mennyiségek a korábbi felhasználási tapasztalatok alapján, 12 hónapra kerültek meghatározásra, ún. tapasztalati mennyiségek”. Vagyis

minden kilencedik-tizedik ülést cserélni kell az alig néhány éves szerelvényeken.

Az ajánlattevőnek arra is kötelezettséget kell vállalnia, hogy a jótállás keretében felmerült hiba esetén legfeljebb 2 munkanapon belül garanciális hibaszemlét tart és a lehető leghamarabb elvégzi a javítást. Ha ezt a szerelvényeket gyártó orosz Metrowagonmashtól (MWM) is megkövetelték volna, illetve be is tartatnák, akkor erre a szerződésre vélhetőleg nem is lenne szükség, hiszen az MWM garancia keretében javítaná a megnyekkenő üléseket - teszi hozzá a Népszava.

Felidézik, hogy amikor az orosz cég leszállította az új metrókocsikat, a próbajárat előtt hetekig kellett "ébresztgetni", majd az ajtók nyíltak ki véletlenszerűen. Akkor az MWM bocsánatot kért a budapestiektől a hibákért, a BKV-nak pedig mindent megígért, de ezekből nem sokat váltott valóra.

Amikor Karácsony Gergely főpolgármester lett, elrendelte az M3-as vonalon futó orosz metrókocsik beszerzésének átfogó vizsgálatát, a 2020-ban elkészült jelentést azonban hónapokig nem publikálta a BKV. A vállalat menedzsmentje a mai napig hangoztatja, hogy az MWM mindenben együttműködő és az orosz metrókocsiknak nincs több hibájuk, mint például az Alstom szerelvényekenk. Az is kiderült belőle, hogy a szakértők szerint a kocsik élettartamának végére akár 36 százalékkal nőhet az üzemeltetési költség.

hirdetés
Akkor 18 sorozathibát azonosítottak, köztük az ülések esetenként balesetveszélyes törését. A félkemény ülések ugyanis olyan gyengére sikerültek, hogy a normál terhelést sem bírják.

Már a leszállítást követő évben megjelentek az első repedések az ülések vázain, ami a szakértők szerint „a szerkezet megerősítésének igényére felhívó, figyelmeztető jel”. A BKV már két évvel a jelentés megrendelése előtt elismerte a hibát, de hangsúlyozták, hogy a gyártó az ülések „átalakított tartószerkezetén jelentkező hibát garanciális eljárás keretében javítja, szükség esetén azt cseréli.” A jelentés azonban megállapította, hogy az MWM általi első javítások nem vezettek eredményre, a repedések a javítás után ismételten megjelentek. Az orosz cég erre az ülés gyártójának továbbította a garanciális probléma megoldásának feladatát.

Az ülések repedése, törése már 2020-ban 34 kocsit, a flotta 15,31 százalékát érintette.

A jelentés írói figyelmeztettek, hogy megoldás hiányában előbb-utóbb a napi üzemeltetés során is számolni kell ezzel. A törések utolsó fázisában ugyanis az ülések és velük együtt a felújított szerelvények is használhatatlanokká válnak, a javításukhoz a forgalomból ismét ki kell vonni a szerelvényeket, és emiatt csökken a járműveknek a gyártó által vállalt rendelkezésre állási ideje, ez pedig kötbérfizetést von maga után. A BKV egyébként évekkel ezelőtt pert indított az orosz cég ellen a 14 milliárdos kötbérszámla behajtása érdekében, de lassan négy éve azt se sikerült elérni, hogy az együttműködőnek mondott partner átvegye a per iratait, nemhogy kifizesse a követelést összegét - emlékeztet a Népszava.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: