BUDAPEST

A gatyád is rámehet erre az óbudai kereszteződésre, ha nem figyelsz

És nemigen fogsz, mert 50 évig lehetett balra kanyarodni, most meg már nem. De ezt csak egy kis tábla jelzi, és záróvonal sincs.

Link másolása

A Bécsi út egy ideje rendkívül veszélyes az arra autózók számára. 2016 májusában a Szépvölgyi útnál tiltották meg a jobbra kis ívben kanyarodást, ami minden egyes alkalommal 50 ezer forintjába fájhat az autósoknak.

Ez úgy látszik, nem volt elég bevételi forrás, mert most a Bécsi út 134. szám előtt az egyik lámpaoszlopra szereltek fel egy táblát, amit vagy meglát a sofőr vagy nem (inkább nem). Viszont a tábla megtiltja a balra kanyarodást, ami az elmúlt évtizedekben evidens volt. Így aki sokat járt erre, az automatikusan ezután is balra fog kanyarodni - írja a vezess.hu.

A tábla ugyanis csak az előre haladást, vagy jobbra kis ívben történő kanyarodást engedi egy ideje.

A dolog azért aljas, mert itt található a Praktiker és a parkolója, tehát aki az áruházba megy, az eddig mindkét irányból behajthatott, most viszont jobbról balra már nem. És természetesen mindig van ott egy videós egyenruhás, és repül az 50 ezres bírság minden egyes kanyarodáskor.

becsi

A Google Street View 2014-es képén mégnincs ott a táblatabla

Itt pedig már jelzi a kötelező haladási irányt

A Vezess.hu szerint "a módszer védhetetlen, egy közfeladatot ellátó személy már a járdáról veszi a kanyarodókat, kollégája pedig, amint megérkezik a parkolóba az autó, nekifog az intézkedésnek. Videó van tehát, tábla is a kötelező haladási irányról, így a kör bezárul, már csak a fizetés van hátra."

A Facebookon egy megbüntetett autós ezt írta:

"A közterület felügyelet 2 munkatársa (egyik elbújva a bokrok mögött videóra rögzíti a „szabályszegést”) csak azért áll itt, hogy megrövidítsenek minket és a nehezen megkeresett pénzünket törvényi keretek között, legálisan ellopják! (Fellebbezésre nincs lehetőség! Próbáltam.)

A forgalmi rend megváltozott! Az elmúlt 50 évben itt lehetett balra kanyarodni, mostantól viszont csak az alkalmankénti 50.000 Ft-os bírság megfizetése mellett lehetséges. Ennek ellenére nem tették ki a „Balra kanyarodni tilos” vagy a „Forgalmi rend változás” táblákat, csak a „kötelező haladási irány” tábla van kint megfelelően elrejtve nehogy észre vedd. (záróvonal sincs felfestve)

Mivel én 3 csekket kaptam, (a másik kettőt a Bécsi útról jobbra kis ívben kanyarodásért a Szépvölgyi útra - fix kamera van! ahányszor kanyarodsz annyiszor 50.000 jön postán) az már 150 pénz. Mivel ez már meghaladja jóformán a keresetemet, nem tudom befizetni. Azt találtam ki, hogy kimegyek és meggátolom az autósokat hogy bekanyarodjanak, így elkerülhetik a bírságot és hátha csurran-cseppen valami nekem is, hogy befizethessem az enyémeket. Így is történt. A tegnapi nap folyamán 110 autóst mentettem ki összesen 5,5 Millió forint bírság alól. (Természetesen a köztetvek rám hívták a rendőrséget, de igazoltatáson kívül nem csináltak velem semmit - nem úgy nézett ki hogy jó lenne a 3. kerületi rendőrség és közterület felügyelet viszonya) Végül 17.000 Ft-ot tudtam reggel 9-től este 7-ig összekoldulni, ami ha úgy vesszük, nem rossz órabér, viszont az 5.5 MFT bírsághoz képest rettenetesen alacsony összeg, kicsit csalódtam az emberekbe (Tisztelet a kivételnek - 8 embernek akik kisegítettek).

A tegnapi ordibálástól úgy berekedtem, hogy ma nem jön ki hang a torkomon és még mindig hiányzik 133.000 Ft, hogy befizessem a bírságomat."


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
A Rovatból
Virágpompában a Tóth Árpád sétány, Budapest egyik legszebb japán díszcseresznye fasora
A történelem viharait is átvészelte a várfal, amelyen az öreg gesztenyefák elé 2009-ben ültették a lenyűgöző látványt nyújtó másik fasort.
Fotók: Nagy Bogi - szmo.hu
2024. április 04.


Link másolása

A tavasz egyik legszebben virágzó fája a japán díszcseresznye. A pár napig élvezhető látványosság sokakat vonz magához, gyönyörködni, fotózni. A rózsaszín virágözön a Budai Várban is minden évben elvarázsolja a látogatókat.

A Tóth Árpád sétány önmagában is egy különleges hely, hiszen egy régi középkori várfal tetején vezet végig, ahol a panorámát is érdemes kiélvezni.

A sétány jelenlegi formája 2009-ben készült el, a déli szakasz felújításával, ekkor ültették a fákat is Tihanyiné Tóth Mária tervei alapján. A ma már romantikus Várhegy várfalai korábban hadicélokra szolgáltak. A várfal romjaira 1720-ban telepítették az első fasorokat - ez volt Budapest első kettős fasora.

A sétány neve is többször változott, a 19. században Bastei Promenádnak hívták, majd 1879-től Bástya sétánynak, a 30-as években Horthy Miklós sétánynak és Gróf Bethlen István sétány is volt. 1946-ban nevezték el a nyugati részt Tóth Árpád sétánynak, mert a költő a közeli Táncsics Mihály utcában is élt. A második világháború után a fák is elpusztultak. A területet 1967-ben rendezték, ekkor ültettek gesztenyefákat, juharfákat. A díszcseresznyefák 2006-ban és 2009-ben kerültek a sétányra, míg a mögöttük álló gesztenyefák jóval idősebbek.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

BUDAPEST
A Rovatból
Szinte biztosan nem lesz klíma a 3-as metrón idén nyáron
Technikailag gyakorlatilag megoldhatatlan, hogy idén nyáron teljesüljön Karácsony Gergely egyik főpolgármesteri vállalása.

Link másolása

„A közbeszerzési eljárás jelenleg tárgyalási szakaszban van” – válaszolta a BKV a Népszavának, amikor a lap arról érdeklődött, hogy mikorra várható a hármas metró szerelvényeinek légkondicionálása. A lap szerint ez azt jelenti, hogy kivitelező híján aligha lesz nyárra klimatizálva a 3-as metró vonalán közlekedő 222 kocsi.

A budapesti M3 metróvonalon közlekedő járműveket 2016-ban 69 milliárd forintért gyártotta újra az orosz Metrowagonmash – rengeteg hibával. Tarlós István akkori főpolgármester 2017-ben még azt mondta: nem lesz gond azzal, hogy nincs klíma a hármas metró felújított szerelvényein, elvégre „az nem villamos, 25 méterrel a föld alatt nem tűzi a nap”, és „azt is lehetne követelni, hogy legyen büfékocsi is”.

Az őt váltó Karácsony Gergely még főpolgármester-jelöltként 2019 júniusában 34,8 fokot mért a vonal egyik kocsijában és megígérte, hogy utólagosan klimatizálják a hármas metró orosz szerelvényeit.

A BKV a városvezetés utasítására 2021 májusában feltételes közbeszerzési tendert írt ki az utólagos klimatizálásra, amelyre három ajánlat érkezett. Az egyiket érvénytelenítették, a Liberatus Hungary Kft. és a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. viszont versenyben maradt. Szerződést azonban egyikkel sem kötöttek a főváros nehéz pénzügyi helyzetére hivatkozva. Később felmerült, hogy az orosz gyártó ellen indított perben követelt kötbérből fedezik az utólagos klimatizálás költségét.

„A klimatizálás elsődlegesen nem pénz kérdés, szükség lenne hozzá az orosz gyártó hozzájárulására, amire kevés az esély. Ha enélkül nyúlunk a kocsikhoz, elvész a garancia. A helyzet tavaly óta nem változott, idén nyárra objektíve lehetetlen a légkondícináló berendezések felszerelése” – mondta a Népszavának Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes, aki megerősítette azt is, hogy a munkát a kötbér terhére rendelnék meg.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Karácsony Gergely: Rendet teszünk a Duna-parton, száműzzük a hajókat a belvárosból
A budapesti főpolgármester szerint az a céljuk, hogy a kikötő hajók által okozott terhelés a lehető legkisebb legyen.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. március 31.


Link másolása

„Felülvizsgáltuk és módosítjuk a Duna-parti Építési Szabályzatot” – írja húsvétvasárnapi posztja elején Karácsony Gergely. A főpolgármester szerint ezzel egy bonyolult, sok egyeztetést igénylő tervezési, véleményezési folyamat végére értek.

A városvezető bejegyzéséből kiderül, hogy az állami, szakmai és civil szervezetektől érkezett vélemények több tucat oldalt tesznek ki, több partnerükkel az utolsó pillanatig egyeztettek.

Szerinte a szabályzat lényegét egyszerűen össze lehet foglalni:

„Rendet teszünk a Duna-parton, száműzzük a lakók életét megkeserítő, és a panorámát elcsúfító hajókat a belvárosból, megteremtjük a lehetőségét annak, hogy a Duna-partok a jelenleginél sokkal jobban szolgálhassák a budapestieket. Az a célunk, hogy a kikötő hajók által okozott terhelés a lehető legkisebb legyen, és minél egészségesebb egyensúlyt teremtsünk a folyó különböző célú használata közben.”

A teljes posztot itt lehet elolvasni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

BUDAPEST
Újabb Kolodko-miniszobor: ezúttal Chuck Norris került fel egy budapesti hídra
A helyszín nem véletlen... A gúzsba kötött akcióhős szobra emlékeztet rá, hogy a híd építésének idején sokan szavaztak rá, mint névadóra.

Link másolása

Húsvéthétfőn újabb miniszobrot helyezett ki Kolodko Mihály. Ezúttal Chuck Norrist készítette el, amint az akcióhős gúzsba kötve fekszik...

A helyszín sem lehet véletlen: a Megyeri hídnál, a pesti oldalon található, a gyalogosúton, a Pest felirat alatt.

A híd építésekor névpályázatot is hirdettek, és akkor sokan szavaztak Chuck Norrisra.

Mivel élő személyről nem lehet ilyen létesítményt elnevezni, így a filmsztár nem kapott hidat Budapesten.

Az alkotásról a szobrász képeket is posztolt:


Link másolása
KÖVESS MINKET: