HÍREK
A Rovatból

A Cafe Frei kávézókban 17 éve növényi zsír alapú habot használnak tejszín néven

Egy blogger hívta fel a figyelmet a megtévesztő elnevezésre. A kávéslánc elismerte a hibát, és azt ígérik, ősszel egyértelmű lesz a kávélapokon a tartalom. A blogger azonban talált magyarázatot a növényi hab használatára.


Növényi habbal helyettesítették a tejszínt a Café Frei-ben – elismerte a hibát a cég.

A Frei Tamás nevével fémjelzett Café Frei kávézólánc évek óta növényi zsír alapú habot kínál „tejszín” néven, derült ki nemrég egy fogyasztóvédelmi bejelentés nyomán.

A cég a 444.hu kérdésére elismerte a hibát, és ígéretet tett arra, hogy szeptemberben új, pontosított kávélapokat helyeznek ki az üzleteikben.

A kávézólánc eljárása azért is szembemegy az uniós előírásokkal, mert a tejszín és tejszínhab megnevezést kizárólag állati eredetű, tej alapú termékekre lehet használni. Ennek ellenére a Café Frei több mint 17 éve, az első üzlet 2007-es nyitása óta tévesen „tejszínként” emlegeti a növényi alapú készítményét, amit mostan beismertek.

A hiba azonban csak nemrég derült ki, miután a Termékkritikus nevű tiktokker-blogger, egy fogyasztói visszajelzés nyomán felhívta rá a figyelmet, majd bejelentést tett a fogyasztóvédelemnél és a Gazdasági Versenyhivatalnál.

Méhesfalvi Éva, a Café Frei termékfejlesztési vezetője a lapnak elmondta, hogy a vásárlók részéről soha nem érkezett panasz a növényi hab „tejszínként” történő feltüntetésével kapcsolatban. „A hibánkat elismerjük. Növényi zsír alapú készítményt használunk, amiben van egyébként állati összetevő is. Az ember otthon, a hétköznapi szóhasználatban is tejszínnek nevezi a gyerek kakaójába nyomott palackos habot” – mondta.

Méhesfalvi azt is kiemelte, hogy a kávézólánc nem anyagi előnyök szerzése céljából követte ezt a gyakorlatot, és hogy a „tejszín” megnevezés miatt akár rosszul is járhattak. „A laktózérzékeny vevőink nem rendeltek tejszínes termékeket, pedig azok valójában nem ártottak volna nekik a növényi alap miatt” – tette hozzá.

A Termékkritikus ugyanakkor kételkedik abban, hogy a Café Frei pusztán véletlenül vagy kényelemből választotta volna a növényi habot. A blogger utánajárt az áraknak, és megállapította, hogy a Frei kávézókban is használt növényi habalap egy literje mindössze 1150 forintba kerül, míg a valódi habtejszín ára ugyanezen forrásoknál literenként 2650 forint.

Az árkülönbség jelentős, és a Termékkritikus szerint ez jól mutatja, miért dönthetett úgy a cég, hogy tejszín helyett növényi habbal készíti a kávéit.

A cég most azon dolgozik, hogy újratervezzék a kávélapokat, és szeptembertől már egyértelműen kommunikálják a valós összetevőket.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
Hatalmas árvíz jön, Óbudán 4 km hosszú töltést építenek, elrendelték a legmagasabb fokú készültséget
A védekezésért felelős Fővárosi Csatornázási Művek (FCSM) hétfőn megkezdi a Nánási-Királyok útja védvonal kulissza átjáróinak zárását és egy négy kilométer hosszú, egy méter magas és négy méter széles agyag háttöltés kiépítését.


A legfrissebb előrejelzések szerint hétfőtől napi egy méterrel emelkedik a Duna vízállása. A jelenlegi, jelentős bizonytalanságot hordozó előrejelzések szerint a folyó várhatóan a jövő hét második felében, nyolc métert meghaladó vízszint mellett tetőzik. 800 centiméteres vízállás fölött a védekezés sokkal intenzívebbé válik, ezért Karácsony Gergely főpolgármester szeptember 16-án, hétfőn nulla órától minden budapesti szakaszon harmadfokúra emeli az árvízvédelmi készültséget.

A védekezésért felelős Fővárosi Csatornázási Művek (FCSM) hétfőn megkezdi a Nánási-Királyok útja védvonal kulissza átjáróinak zárását és egy négy kilométer hosszú, egy méter magas és négy méter széles agyag háttöltés kiépítését. Az ideiglenes védmű építése miatt hétfőtől a Királyok útját lezárják a közúti forgalom elől.

A Margit-sziget, különösen annak alacsonyabban fekvő részeinek védelmét homokzsákok pakolásával erősíti meg az FCSM. A homokzsákok töltéséhez – a 2013-as árvízi védekezés tapasztalatai alapján – nagy teljesítményű gépeket használ a társaság. Az árvízi helyzet függvényében a jövő hét közepén lezárhatják a Margit-szigetet a jármű- és gyalogosforgalom elől.

Az alsó rakpartot várhatóan szeptember 17-én, kedden önti el a Duna. A rendezvény miatt a hétvégére egyébként is lezárt, belső pesti rakpartszakaszokat az árvíz levonulásáig nem nyitják újra.

A pesti alsó rakpart többi részét, valamint a budai alsó rakpartot a Budapest Közút szeptember 16-án, hétfőn 20 órától teljesen lezárja. A rakpartokon ma 0 órától már tilos a megállás, az ott parkoló autókat a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság a hétfői napon elszállítja.

A Fővárosi Vízművek is megteszi a szükséges előkészületeket azért, hogy Budapest és a környező települések ivóvízellátásában ne okozzon fennakadást a Duna áradása. Megkezdődött az üzemeltetésben részt vevő kutak, gépházak és szivattyúk fokozott ellenőrzése, hogy azok a folyó emelkedő vízszintje mellett is biztonságosan működjenek. Az ivóvíz minőségét a Vízművek laboratóriuma folyamatosan ellenőrzi.

A Dunához közeli területek közösségi közlekedésében a jelenlegi előrejelzések alapján a jövő hét közepén minden bizonnyal szükség lesz korlátozásokra, ezek pontos terjedelmét és tartalmát a szakemberek a jövő hét elején tudják meghatározni.

A főpolgármester már előre köszönetet mond a védekezésben közreműködőknek, különösen a vízügyi szakembereknek és a közszolgáltató vállalatok munkatársainak, a budapestieknek pedig köszöni, hogy megértéssel veszik az útlezárásokat és az árvíz miatti esetleges fennakadásokat.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
Hajnal óta várnak az utasok, tíz órája kellett volna elindulnia egy gépnek Ferihegyről Rodoszra
A gépnek hivatalosan 05:05 perckor kellett volna elindulnia. Volt olyan utas, aki arra is panaszkodott, hogy semmilyen érdemi tájékoztatást nem kaptak arról, mi okozza a késést.


Már több mint tíz órája várakozik a Budapest Airporton egy Rodoszra tartó Smartwings járat, ami hajnalban, 5:05-kor szállt volna fel. Az Index egyik olvasója szerint körülbelül 180 ember rostokol a gép indulására, miközben a hangulat egyre paprikásabb.

„A személyzet lesajnáló és hazug” – írta az olvasó, aki arra is panaszkodott, hogy semmilyen érdemi tájékoztatást nem kaptak arról, mi okozza a késést. A bud.hu szerint a járat csak délután 16 óra 30 perckor indul, de az okokról továbbra sincs semmi információ.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
Magyar Péterék is beszállnak az árvízi védekezésbe, megírta, mire van szükség
A politikus leírta, hogy aki homokzsákot, akár más a védekezéshez szükséges eszközt, vagy akár önkéntes munkát fel tud ajánlani, azt jelezze nekik.
Fotó: Facebook - szmo.hu
2024. szeptember 14.



A Tisza Párt elnöke a közösségi oldalán hívta fel a figyelmet arra, hogy ők is aktívan szeretnék kivenni a részüket a védekezésben.

"Több vállalkozó és magánszemély is a segítségünket kérte a közelgő (a Rábára már meg is érkező) árvízzel szembeni védekezés kapcsán. Szeretnénk aktívan kivenni a részünket a védekezésben és rátok is számítunk!"

- írta Magyar Péter a Facebook-oldalán.

A politikus leírta, hogy aki homokzsákot, akár más a védekezéshez szükséges eszközt, vagy akár önkéntes munkát fel tud ajánlani, azt jelezze az [email protected] email címen.

Illetve ide várják azok jelentkezését is, akiknek segítségre lenne szükségük.

"Aki pénzzel szeretné támogatni a védekezést, az a Legyél A Változás Egyesület számlájára tud utalni a tárgyban “árvíz” megjelöléssel.

Magnet Bank 16200106-11704210 IBAN: HU62162001061170421000000000 BIC: HBWEHUHB"

- áll a bejegyzésben.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
Lenyűgöző fotók! Az Alpokba beköszöntött a tél, havas tájra ébredt Tirol
Az Alpokban csütörtökön kezdett havazni, a hóhatár szintje egyre lejjebb ment, és nem csak a csúcsokat fedte be kevés hó. Mindez a Boris nevű ciklonnak köszönhető.


Bámulatos téli tájat hozott Boris, a mediterrán ciklon az Alpokba - írta meg az Időkép. Az Alpokban csütörtökön kezdett havazni, a hóhatár szintje egyre lejjebb ment, és nem csak a csúcsokat fedte be kevés hó.

Tirol szombaton havas tájra ébredt.

Link másolása
KÖVESS MINKET: