HÍREK
A Rovatból

18 millióba került eddig a MÁV-nak a pünkösdi közlekedési káosz, 55 ezer jegy árát térítették már vissza részben vagy egészben

Az új rendszer alapján a 20 percnél többet késő vonatok esetében a jegy árának felét visszatérítik. De a nagy csúszások miatt ezúttal a teljes jegyárat visszakapják az érintett utasok.
Nyitókép: MÁV - szmo.hu
2025. június 12.



A pünkösdi hosszú

hétvégén történt közlekedési káosz miatt csaknem annyi pénzt fizetett vissza a MÁV az utasoknak, mint amennyit a késési biztosítás június 1-i bevezetése óta minden más esetben összesen

– derült ki a társaság válaszából, amelyet a HVG kérdésére küldtek.

A közlekedési fennakadások csak ezen a hétvégén több mint 18 millió forintjába kerültek a vasúttársaságnak.

A MÁV június 1-től vezette be azt az új rendszert, amely szerint a 20 percnél többet késő vonatok esetében a jegy árának felét visszatérítik. A pünkösdi hétvégén viszont – amikor a Budapest–Balaton fővonalon komoly fennakadások voltak – bejelentették, hogy ezúttal a teljes jegyárat visszakapják az érintett utasok.

„A késési biztosítás június 1-i bevezetése óta mintegy 45 ezer jegy árának a fele, 10 ezernek pedig a 100 százaléka került visszatérítésre, ez utóbbi a már említett szombati napra vonatkozik. Összesen 36 millió forint feletti összeget fizettünk ki késési biztosításként, ennek közel a fele a pünkösdi hosszú hétvégével volt összefüggésben” – közölte a vasúttársaság.

A vonatok leállása miatt több mint 300 buszt és sofőrt rendeltek ki. A MÁV ezzel kapcsolatban csak annyit árult el, hogy a szombatról vasárnapra tartalékba rendelt buszok költségeit a vasúti közszolgáltatási szerződés keretében számolják el. Az úgynevezett erősítőbusz-flotta 200 járművén kívül további körülbelül 100 Volánbuszt is mozgósítottak.

A Volánbusz dolgozói különböző juttatásokra voltak jogosultak attól függően, hogy eredetileg milyen beosztásuk volt. A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet elnöke, Dobi István elmondta: aki rendes beosztás szerint dolgozott, az alapbérét kapta. A pihenőnapról behívott sofőrök dupla bérre, a szabadnapról behívottak pedig 50 százalékos pótlékra számíthattak. Azt viszont nem tudni, hogy a körülbelül száz volános sofőr közül pontosan hányan tartoztak az egyes kategóriákba.

A pótlóbuszok egy része több megyéből érkezett, ezért a teljes útiköltséget nem lehet pontosan megbecsülni.

Kritikák is érték a vészhelyzetre adott választ. Meleg János, a Vasutasok, valamint Barsi Balázs, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke szerint a MÁV Országos Haváriaközpontja túl sok buszt irányított a helyszínre, és a beavatkozás szakmailag vitatható volt. A vasúttársaság is elismerte, hogy „az utasok egy része húzódozott a felkínált, alternatív eljutási lehetőség igénybe vételétől.”

Egy belső felmérés szerint a volános sofőröknek csak körülbelül az ötöde szállított ténylegesen utasokat, a többiek pedig többnyire a járműveikben várakoztak, sokszor nem ideális körülmények között.

Meleg János azt is hozzátette: „hiszen a közlekedés elsődleges szempontja a megbízhatóság, az ár másodlagos. Senkit sem vonz, hogy féláron késhessen – mindenki elfogadja a szabott árat, ha azért megbízhatóan, időre, pláne kulturált körülmények között célba juttatják.”

Forrás: hvg.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Hadházy Ákos Gödön járt: Már a kutya sem őrzi azt a szerverközpontot, amit milliárdokból építettek, és a magyar állam összes adatát kéne tárolnia évek óta
A baj az, hogy erre szükség lenne, mert van egy nagy állami szerverpark, de ha azzal valami baj történne, akkor megsemmisül az összes adat - magyarázta a politikus a videójában.


Hadházy Ákos ellátogatott Gödre, ahol egy szerverközpont épült,

elvileg ez lenne a második olyan hely, ahol a magyar állam összes adatát tárolnák. Bejegyzése szerint 17 milliárd forintos uniós pénzt kaptak rá, majd ez az összeg 22 milliárdig nőtt.

A politikus azért ment el újra, mert tavaly egy hír jelent meg arról, hogy újabb, félmilliárdot adtak az építésre. Most az látszik, hogy a kerítést is lebontották. A kutyaház még megmaradt, de "a kutya sem örzi" - mondta Hadházy a helyszínről bejelentkezve a videójában.

Ezt a beruházást is Mészáros Lőrinc cége csinálta - jegyezte meg a képviselő. Azt nem tudni, hogy mire használták fel a pénzt, "ezt elköltötték, elment" - tette hozzá.

A baj az, hogy erre szükség lenne, mert van egy nagy állami szerverpark, de ha azzal valami baj történne, akkor megsemmisül az összes adat - magyarázta a videóban. A poszt szövegéből kiderül, hogy a beruházást 2019-ben kellett volna átadni.

Az épület főbejáratán egy lakat lóg, egy nyíláson pedig azt látni, hogy belül üres az építmény.

A 2022-es gödi videó:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Puzsér Róbert: Én egyetlen egy gesztust vártam el a Tisza Párttól és Magyar Pétertől, és ezt a gesztust már megtette
A publicista nem tartja szükségesnek Magyar Péter részvételét az utcai tiltakozásokban. Meg is indokolta, majd hozzátette, támogatni fogják az egész rendszer leváltásában. De ha eljutnak odáig, ott majd figyelni kell.


A keddi tüntetésen nem jelent meg Magyar Péter, de a rendezvényt így is megtartották a Kossuth téren, Polgári Ellenállás címmel. A demonstrációt azért hirdették meg, mert a Fidesz múlt héten közölte, hogy elhalasztják annak a törvényjavaslatnak a szavazását, amelyet civilek és független szerkesztőségek ellehetetlenítéseként bíráltak.

A demonstráción huszonkét felszólaló állt színpadra: zenészek, színészek, újságírók, videósok és Hadházy Ákos is csatlakozott a tiltakozáshoz. A rendezvényt Puzsér Róbert hirdette meg, aki azt is elmondta, hogy a polgári ellenállás nem egyetlen alkalomra szól, hanem hosszabb távra terveznek.

A Klubrádió műsorában Puzsér arról beszélt, hogy

nem tartja szükségesnek Magyar Péter részvételét az utcai tiltakozásokban. Szerinte mások akciói és Magyar Péter kampányai egymás mellett is haladhatnak. Úgy fogalmazott: „Ennek a rendszernek minden gumicsont és semmi sem az.”

Hozzátette, hogy szerinte a kormánypárti gondolkodás lényege, hogy „visítsanak a libsik”. Azt is mondta: „Szüksége van a Walk Culture-re, szüksége van a bevándorláspolitikára, szüksége van a multikulturalitás dogmáira, hogy ő tagadhassa azokat és ezáltal meg tudja határozni a saját világnézetét.” Úgy látja, hogy Orbán Viktor reakciós, aki csak más eszmékkel szemben tudja meghatározni önmagát, és szerinte nincs valódi ideológiája.

Puzsér arról is beszélt, hogy

támogatja Magyar Pétert, és szavazatát is neki adja majd. Úgy fogalmazott: „Én egyetlen egy gesztust vártam el a Tisza Párttól és Magyar Pétertől, és ezt a gesztust már megtette. A Néppártba kérte a felvételét az Európai Parlamentben.

Nem a Patriótákhoz, nem valamelyik rubel frakcióba, hanem a Néppártba, abba a Néppártba, ami Orbán Viktornak, meg a Fidesznek nem volt maradása. Ez nekem bőven elég.”

Szerinte Magyar Péter nem demonstrációkat, hanem kampányeseményeket szervez, és amikor kampányol, akkor az egész országot bejárja. Mint mondta: „Magyarország 200 településén rendez gyűlést, és tényleg rendesen elviszi a vidék legutolsó szegletébe is a Tisza Párt üzenetét, meg a reményt.” Ugyanakkor azt is hozzátette, hogy ha Magyar Péter úgy érzi, politikailag nem előnyös véleményt mondania bizonyos ügyekről – például a Pride betiltásáról vagy a drogtörvény szigorításáról –, akkor inkább ne nyilatkozzon ezekben a kérdésekben.

Magyar Péter egyébként kedden a Magyar-infóban utalt arra, hogy a fővárosi értelmiség szabadságjogi aggodalmai vidéken nem kapnak nagy figyelmet. Úgy fogalmazott, hogy a 2026-os választáson csak akkor győzhetik le a Fideszt, ha a vidéki szavazók támogatását is megszerzik.

Puzsér szerint örvendetes, hogy Magyar Péter aktív szereplője a közéletnek, de nem szabad kontroll nélkül hagyni. Azt mondta:

„Ugyanaz a célunk a Tisza Párttal, az Orbán-rendszer leváltása, az Orbán-rendszer leváltása nem egyszerűen a kormány leváltása, hanem az egész rendszernek a leváltása.” Kiemelte, hogy amíg a Tisza Párt nem kerül olyan helyzetbe, hogy lebontsa vagy átvegye az Orbán-rendszert, addig a polgári ellenállás támogatni fogja ezt a törekvést. „És amikor eljön ez a pont, kell, hogy legyen egy olyan kényszerítő erő, amelyik nem engedi Magyar Pétert, hogy a Gyurcsányok és az Orbánok útjára lépjen”

– tette hozzá.

Forrás: 24.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter: A TISZA-t és Bódis Krisztát akarták összesorosozni, de igazából Orbán Viktort és Balog Zoltánt sikerült
A politikus szerint: „Rogánék ismét nekifutásból fejbe rúgták saját magukat és le Soros-ügynöközték a teljes Orbán-kormányt”. Azt is megírta, mi történt.


"Rogánék ismét nekifutásból fejbe rúgták saját magukat és le Soros-ügynöközték a teljes Orbán-kormányt" - írja Magyar Péter legfrissebb bejegyzésében.

A politikus szerint:

"A TISZA-t és Bódis Krisztát akarták összesorosozni, de igazából Orbán Viktort és Balog Zoltánt sikerült".

Emlékeztet rá, hogy: Minap megírta a teljes rogáni propaganda, hogy “a Soros-hálózat hízlalja a Tisza párti képviselő alapítványait, Magyar Péter hallgat”.

Azt is írták, hogy a Soros-hálózat emberének nevével fémjelzett Velux Alapítványtól a Bódis Kriszta által vezetett Van helyed Alapítvány számára adott félmilliárd forintos támogatás egyértelműen jelzi, hogy Magyar Péter is kapcsolatban áll a baloldali hálózattal, Bódis személyén keresztül".

Majd hozzáteszi a TISZA Párt vezetője:

"Fiúk, nincs olyan szerencsétek, hogy hallgatok. Íme a valóság:"

2011-ben Bódis Krisztát - a Magyar Köztársaság Lovagkeresztjével frissen kitüntetett alkotót és szakértőt - Balog Zoltán társadalmi felzárkózásért felelős államtitkár hívta meg egy Fidesz által szervezett szűk körú szakmai konferenciára, ahol a Van Helyed Alapítvány ózdi munkájáról tartott előadást.

Balog Zoltán később úgy értékelte, hogy a programja a Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégiához illeszkedik, ezért újra meghívta 2011. november 9-re a kormány által szervezett nemzeti roma stratégiákat tárgyaló regionális konferenciára. A rendezvény támogatója a Soros féle Open Society Foundations és a Roma Integráció Évtizede Titkárság Alapítvány volt, házigazdája Balog Zoltán, a KIM társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára volt.

2011/2012-től szoros szakpolitikai együttműködés alakult ki közöttük. Bódis Kriszta szakpolitikai kérdésekben rendszeresen egyeztetett. Majd Bódis 2012 december-2013 áprilisáig Balog felkérését elfogadva a Türr István Képző és Kutatóközpont Esélyegyenlőségi osztályát vezette.

2012-ben az alapítvány munkáját az Emberi Erőforrások Minisztériumában mutatták be a dán Velux Foundation képviselőinek. Olyan szervezeteket kerestek, akiknek a programjai szakpolitikai modellekként is működnek. Az Orbán-kormány tagjai ajánlották őket.

2013-2017-ig majd 2017-2025-ig a Velux Foundation támogatásával jöhetett létre a Van Helyed Alapítvány által felépített oktatásfókuszú rendszer, a Van Helyed Rendszer modellje. Olyan oktatás fókuszú, holisztikus szolgáltató rendszert épített, és olyan új módszereket dolgozott ki, működtetett, amelyek szakpolitikai megoldásokat kínáltak az állam számára is, a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok számára, annak érdekében, hogy képessé váljanak kitörni a tartós szegénységet újra termelő ördögi körből.

A magyar Van Helyed Rendszer modellje a Velux Foundation több száz Európai projektje közül bekerült az első 12 legjobb közé, és kétszer elnyerte a legjobb szociális innovációkat díjazó nemzetközi SocialMarie elismeréseit is.

Bódis Kriszta 2013-ban független szocio-dokumentumfilmes aktivistaként és a Van Helyed Alapítvány szakmai vezetőjeként Wallenberg díjat kapott. Balog Zoltán miniszter kiemelte: “Együtt kell tiltakoznunk a nem demokrata, diktatórikus magatartásformák ellen”.

Bódis Kriszta 2017 novemberétől az EMMI miniszteri megbízottjaként a Roma Koordinációs Tanács lakhatási Szakpolitikai Testületének tagsági feladatait látta el, mint szakértő.

2017-ben a kormány Pro Voluntárius díjjal tüntette ki az esélyteremtés előmozdítása, valamint a hátrányos helyzetű gyermekek és fiatalok érdekében végzett kiemelkedő szakmai tevékenysége elismeréseként.

2019-2022 között a magyar államon keresztül az EU által támogatott Emberi Erőforrás Fejlesztési Operaív Program pályázatát elnyerve szélesítették ki a kismamáktól kezdve a magzati kortól a pályára állásig tartó hosszútávú komplex patronálás oktatásfókuszú rendszerét, amelyben 2022-től állami Tanodaforrásból ki tudták bővíteni a növendékek

létszámát.

Jelenleg a program alacsonyküszöbű, alapozó szolgáltatásaival 1000 főt érnek el, 365 családtagot támogatnak, az életúton átívelő komplex patronálási folyamatában jelenleg 141 fő vesz részt.

Hatásvizsgálat bizonyítja, hogy a VHR növendékei egy generáció alatt szignifikánsan magasabb iskolai végzettséget érnek el a szüleik iskolázottságához képest. A tendencia is tartósnak bizonyul, hogy a patronáltak 100%-a befejezi az általános iskolát 100%-os a továbbtanulás, 95% el is végzi a középiskolát, 50% felsőoktatásban tanul tovább.

A Van Helyed Alapítvány éves költségvetésének fele a dán alapítvány támogatása, másik felét állami pályázatok, valamint céges és magán személyek adománya teszi ki.

A bérek után fizetendő járulékok formájában éves szinten több, mint 50 M Ft-ot fizet be a költségvetésbe, ezen kívül, miután az alapítvány nem végez vállalkozói tevékenységet, tehát költségei után nem igényel vissza áfát, ezért éves szinten több mint 10 M Ft áfát fizet be a költségvetésbe.

Bódis 2020-ban a Belügyminisztériumban Balázs János díjjal tüntették ki.

Bódis Krisztát 2024-ben Sztojka Attila roma kapcsolatokért felelős kormánybiztos javaslatára beválasztották a “Patrióták a romákért” című kötet szereplői közé.

Bódis Kriszta 2024-2025 ben a Magyar Református Egyház Oktatási Szolgálatának szakmai tanácsadója

és a Tisza független, társadalompolitikai szakértője - írja a politikus.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Sokkoló fotókon az indiai repülőgép-baleset helyszíne
A gépen 230 utas és 12 fős személyzet, közülük 53 brit állampolgár. Az eddigi adatok szerint a repülőgép mindössze 194 méteres magasságot ért el, mielőtt megszakadt vele a kapcsolat.


A londoni Gatwick repülőtér is közölte csütörtökön, hogy lezuhant az Air India légitársaság Gatwickre tartó járata - írja az MTI. A londoni repülőtér megerősítette, hogy az indiai légitársaság AI 171-es számú járata a nyugat-indiai Ahmadábád repülőteréről indult, de a felszállás után lezuhant. A menetrend alapján a járat brit idő szerint 18:25 órakor érkezett volna a Londontól déle fekvő Gatwick repülőtérre - áll a légikikötő közleményében.

A gép egy lakóövezetbe zuhant.

Az Air India közleménye szerint a járaton 242 személy tartózkodott.

A nyugat-indiai nagyváros rendőrfőnöke később megerősítette: a balesetet feltehetően senki sem élte túl, és a becsapódáskor valószínűleg helyi lakosok is meghaltak a tragédiában.

A Gatwick közölte azt is, hogy külön fogadóhelyiséget létesít, ahol az utasok hozzátartozói felvilágosításban és támogatásban részesülhetnek.

A járatot egy Boeing 787-8 típusú repülőgép teljesítette volna.

A gép fedélzetén hivatalos indiai adatok szerint 230 utas és 12 fős személyzet tartózkodott. A Flightradar24 valós idejű online járatkövető szolgálat adatai szerint a repülőgép mindössze 194 méteres magasságot ért el, mielőtt megszakadt vele a kapcsolat.

A portál nyilvántartása szerint a gép csütörtökön Újdelhiből érkezett Ahmadábádba, és onnan indult volna tovább a londoni Gatwick repülőtérre. Az Air India heti öt járatot üzemeltet Ahmadábád és London Gatwick között; mindegyik járaton Boeing 787-8 típusú repülőgépek közlekednek.

David Lammy brit külügyminiszter bejelentette, hogy a minisztérium Londonban és Újdelhiben egyaránt válságstábokat létesített. Keir Starmer brit miniszterelnök az X portálon úgy fogalmazott, hogy az Ahmadábádból Londonba tartó repülőgép fedélzetén sok brit állampolgár tartózkodott, és a szerencsétlenség helyszínéről mélységesen lesújtó képsorok érkeznek. A Buckingham-palota csütörtök délutáni közleménye szerint III. Károly királyt is rendszeresen informálják a szerencsétlenséggel kapcsolatos fejleményekről.


Link másolása
KÖVESS MINKET: