14 millióért adott el jegyeket a BKK a reptéri buszra, ami hónapok óta nem jár
Eddig 14 millió forintot fizettek az utasok a BKK-nak egy nem létező szolgáltatásért - írja Facebook-oldalán a Közlekedő Tömeg.
A koronavírus miatt lecsökkent a Liszt Ferenc repülőtér forgalma, ehhez igazodva pedig április 1. óta nem közlekedik a 100E jelzésű reptéri busz. A jártra repülőtéri vonaljegyet kell vásárolni, melynek darabja 900 forint.
"Bár a 100E lassan fél éve nem közlekedik, a 900 forintos repülőtéri vonaljegy továbbra is megvásárolható a BKK jegyautomatáiból és mobiljegy alkalmazásából anélkül, hogy az utasokat megfelelően tájékoztatnák arról, hogy a járat, amire a jegyet veszik, nem is közlekedik"
- fogalmaznak a posztban.
A Közlekedő Tömeg végül közérdekűadat-igényléssel fordult a BKK-hoz. Ebből kiderült, hogy április 1. és szeptember 6. között 15.358 darab repülőtéri vonaljegyet adtak el jegyautomatákon keresztül és további 538 darabot a mobiljegy alkalmazáson keresztül.
"Ezeket a darabszámokat a 900 forintos árral felszorozva kiderül, hogy több mint 14 millió forintot fizettek az utasok a BKK-nak egy olyan járatért, ami nem közlekedik"
- emeli ki a Közlekedő Tömeg.
A BKK válaszában azt is elárulta, hogy ezeknek a jegyeknek csak töredékét, pár száz darabot váltották vissza.
Válaszában a BKK arra hivatkozik, hogy a repülőtéri vonaljegyet a reptérre közlekedő más járatokon is elfogadják, a Közlekedő Tömeg posztja szerint azonban erről semmilyen hivatalos tájékoztatás nincs. Az utasok pedig más termékekkel - például átszállójeggyel, vagy az egyébként is meglévő bérletükkel - olcsóbban juthatnak el a reptérre - teszik hozzá.
Az egyesület szerint még ma is úgy lehet eljutni a 100E jegyének fizetési felületéig, hogy közben nem jelenik meg figyelmeztetés.
A BKK pedig csak a járat megállóinak automatáiban jelzi, hogy nem jár a busz, de ott is csak egy képernyővédő tájékoztat a helyzetről, augusztus óta.
"Egyesületünk ezt nem tartja elfogadható megoldásnak, hiszen egyrészt ha valaki vásárolt az utas előtt, akkor a képernyővédő nem jelenik meg, másrészt a város többi részén továbbra is figyelmeztetés nélkül vásárolható a 900 forintos jegy" - fogalmaznak a posztban.
Az egyesület számára érthetetlen, hogy a BKK miért nem távolította el a 900 forintos repülőtéri vonaljegyet a több száz jegyautomatából, holott, ahogy a posztban írják, ez távolról néhány kattintással megoldható lenne.
A Közlekedő Tömeg felszólítja a BKK-t, hogy "haladéktalanul hagyjon fel az utasok megkárosításával és félretájékoztatásával, a 100E járat újraindulásáig pedig távolítsa el a jegyautomatákból és a mobiljegy alkalmazásból a 900 forintos repülőtéri vonaljegyet".