hirdetés
hernadi-judit.jpg

Hernádi Judit: Ott vannak a szülői minták az emberben, hiába küzdünk ellenük

Rövid időn belül színházban és filmen is olyan anyaszerep jutott a színésznőnek, amelyben szoros, de konfliktusokkal teli viszony fűzi a lányához. Erről kérdeztük.
szöveg:Göbölyös N. László - fotók: Kis-Kádi Judit - szmo.hu
2019. június 15.


hirdetés

A Becéző szavak próbái közben találkoztunk a Jurányi Produkciós Inkubátorházban a művésznővel, aki a darabban Aurorát alakítja. A Larry McMurtry regényéből készült filmben annak idején Shirley MacLaine játszotta ezt a szerepet.

-Nem is annyira az a lényeges Aurorában, hogy ő milyen, hanem az, hogy milyen a kapcsolata a lányával – mondja Hernádi Judit - Elszakíthatatlan kapocs van közöttük, úgy tűnik, mintha a lány egészen másmilyen lenne, mint az anya, de végül kiderül, hogy ez nem így van. Ott vannak a lenyomatok, a szülői minták az emberben, hiába küzdünk ellenük.

Aurora, akárcsak a lánya, roppant őszinte ember, ha önzőnek nem is mondanám, leginkább csak saját magából fogalmaz meg mindent.

-A rendező Kocsis Gergely azt nyilatkozta még mielőtt hozzányúlt a darabhoz, „hallotta a hangokat megszólalni”, tehát tudta előre, hogy kikre osztja a szerepeket.

-Amikor ezt a könyvet elolvastam, nem voltam még harminc éves. De arra gondoltam, hogy majd eljátszhatom ezt a szerepet, ha megérem azt a kort. Bár nem volt szerepálmom, ezt azonnal leszűrtem ebből a könyvélményből. Lehet, hogy Gergő ezt érezte meg.

-Önnek is van egy lánya, a szintén művészi pályát választó Tarján Zsófia.

-A próbák során eszembe jut természetesen a mi kapcsolatunk is Zsófival. Persze nem egészen ugyanez, de azért sok a hasonlóság. Például abban, hogy elszakíthatatlanok vagyunk egymástól, az is lehet, hogy már „függők” vagyunk.

-Egy anya honnan tudja azt, hogy mikor kell beavatkoznia gyereke életébe és érzi-e, hogy mikor van esetleg terhükre?

-Ez egy súlyos kérdés, mert ennek a határát folyamatosan felül kell bírálni. Méghozzá attól a pillanattól kezdve, hogy megszületik egy gyerek. Akkor a szülei fennhatósága alá tartozik, rájuk kell figyelnie minden szempontból. A szülő és az ő gondoskodása határozza meg egy gyerek útját.

Aztán, ahogyan kezd önállósodni, mindig újra és újra át kell gondolni, hogy hol húzzuk meg ezt a határt.

És ez sosem múlik el, mert amikor felnőttnek mondható egy gyerek, akkor is gyerek marad egy anya számára, aki sajnálatos módon mindig bele akar szólni. Ebben a darabban is Aurora próbál állandóan beleszólni a lánya életébe, de ez nem mindig sikerül neki. Ugyanakkor ez egy oda-vissza kapocs, mert a lány is beavatkozik az anyja életébe.

-Érdekes jelenség, hogy mostanában egyre több olyan darabot állítanak színpadra, ami filmként vált ismertté. Ön is játszott ilyeneket – Mindent Éváról, A félelem megeszi a lelket – és ősszel bemutatják a Mi történt Baby Jane-nelt, amelyben ismét találkozik Bette Davis örökségével.

-Ez valószínűleg azért van, mert szinte mindenből csináltak már filmet. Sőt, számos filmet újraforgatnak, újra fogalmazzák ugyanazt a történetet. Ez nagyon nehéz, mert a filmek apró jelenetek egymásutánjai, de a színpadon nem a történet elmesélésén, hanem az érzelmi fejlődésen van a hangsúly.

-Nemrég fejeződött be Grosan Cristina A legjobb dolgokon bőgni kell című filmjének forgatása, amelyben Ön a főszereplő Rainier-Micsinyei Nóra édesanyját játssza.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
csernobil-valosag.png

Kiderült, mennyire ijesztően pontosan egyezik a Csernobil-sorozat a valósággal

Az alkotók a legapróbb részletekre is odafigyeltek, meg is lett az eredménye.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. június 13.



Korábban már mi is írtunk a Csernobil című sorozatról, és arról is, valóságos személyeket formáltak-e meg a benne szereplő karakterek. Utóbbira egyébként igen a válasz, szinte teljes mértékben, sőt, néhány esetben egészen megdöbbentő a hasonlóság.

A sorozatra ezen kívül is igaz, hogy rendkívül pontosan, a legapróbb részletekre is figyelve igyekezett lefesteni a történéseket, a látványvilágot is ennek szellemében teremtették meg.

Egyedül Uljana Homjuk, a tudós nem volt valódi személy. Az Emily Watson által játszott karaktert a sorozat készítői találták ki, és vélhetően több közreműködőt gyúrtak össze az alakjában.

Az HBO leírás szerint Homjuk feladata volt, hogy a halálos baleset okainak mélyére ásson.

A sorozatban ő szimbolizálja azokat a tudós nőket, akiknek a számottevő munkája láthatatlan volt a Szovjetunió patriarchális társadalmában.

Lapozz a videóért:

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
harry-potter.jpg

Újra összeálltak a Harry Potter szereplői egy különleges apropóból

Bizony, az egykori gyereksztárok felett is eljárt az idő.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. június 13.



Az egykori szereplőgárda egy jelentős szeletét az orlandói Universal stúdió Harry Potter ihlette parkjának legújabb attrakciója csődítette össze.

A legfrissebb látványosság egy olyan hullámvasút, mely építésénél Hagrid motorja szolgált múzsául.

Az ünnepélyes és nem kevésbé látványos megnyitóra kedden került sor.

A The Wizarding World of Harry Potter parkban díszvendégei pedig nem mások voltak, mint a Ront alakító Rupert Grint, a Malfoyt megformáló Tom Felton, a Luna szerepébe bújt Evanna Lynch, a Flitwick professzorként fejünkbe vésődő Warwick Davis és a vörös ikrek, James és Oliver Phelps.

A mai naptól a nagyközönség előtt is megnyíló Tiltott Rengeteg és az új hullámvasút bejáratánál várták az első meglepett látogatókat, valószínűleg felejthetetlen emlékeket okozva ezzel nekik.

Rupert és Tom stílszerűen Arthur Weasley repülő autójával érkezett, míg James és Oliver Hagrid motorján robogott be.

Ha kíváncsi vagy az új csoportképre és a hullámvasútra, lapozz!

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
2.jpg

Három egyforma idegen: véletlenül találtak egymásra a csecsemőként szétválasztott hármasikrek

De ez még csak szürreális történetük kezdete volt. Kiderült ugyanis, hogy egy titkos ikerkutatásban vettek részt, tudtukon kívül.
Szajki-Vörös Adél - szmo.hu
2019. június 13.



Készülj fel rá, hogy ettől a sztoritól teljesen el fogod dobni az agyad. És nemcsak a története őrjítően izgalmas ennek a Sundance-díjas dokumentumfilmnek, hanem a kérdésfeltevése is provokatív. Amerikában sokan emlékezhetnek erre az esetre, mi itt, Európában most találkozunk a hármasikrek történetével, ami jóval túlmutat önmagán.

Tim Wardle dokumentumfilmje onnan indít, ahonnan a szereplők számára is fordul a kocka. 1980-ban egy fiatal srác, a 19 éves Bobby Shafran megérkezik a Sullivan Főiskolára, ahol boldog arccal köszönti mindenki a kampuszon, akibe csak belebotlik: a lányok szájon csókolják, a fiúk haverként üdvözlik. Egy gond van csak ezzel: életében először jár ott, és egyiküket sem ismeri.

Bobby gyorsan a kezébe veszi a sorsát, egy másodpercet sem fecsérel el: miután kiderül, hogy egy bizonyos Eddie tökugyanúgy néz ki, mint ő, őt is örökbe fogadták, ráadásul ugyanazon a napon születtek, a srác haverjával együtt autóba pattan és addig autóznak Long Islandre, amíg meg nem érkeznek Eddie Gallandhoz. Aztán ott állnak ők ketten egymással szemben a long islandi lakás földszintjén, ugyanolyan arcvonásokkal, gesztusokkal, kezekkel, és génállománnyal.

Hihetetlen? Még hihetetlenebb, ami ezután jön. Lapozz!

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
67eb352f3212112b7534aa901fc4bb43.jpeg

Megtalálták Frida Kahlo eddig ismert egyetlen hangfelvételét Mexikóban

Eddig csak összetéveszthetetlen arcát ismertük Frida Kahlónak. Most megismerhetjük a szerencsétlen sorsú mexikói festőbálvány hangját is.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. június 13.



A mexikói nemzeti hangkönyvtárban megtaláltak egy felvételt, amelyen minden valószínűség szerint szerint maga Frida olvassa fel férjéről, Diegó Riveráról írt esszéjét az El Bachiller című rádióműsor számára. A felvételt 1955-ben, egy évvel a művésznő halála után sugározták.

Az esszé Rivera művészi pályájának 50. évfordulójára rendezett kiállítás katalógusában jelent meg 1949-ben.

„Hatalmas, óriási gyermek, akinek barátságos arca és szomorú tekintete van” – mondja férjéről Frida, aki hosszasan elmélkedik Rivera sötét, rendkívül intelligens szemeiről, amelyek olyan távol állnak egymástól, hogy a szokásosnak sokkal szélesebb horizontot képesek befogni, „mintha eleve egy nagy tereket és tömegeket festő számára teremtették volna őket.”

Lapozz a videóért:

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x