hirdetés
lego110.jpg

Ha már tényleg mindent elborít a Lego

Mutatunk néhány ötletet, hogyan előzheted meg az egyik legszörnyűbb élményt: rálépni egy Legora.
B. Tier Noémi írása a Kedvenc Otthon blogon - szmo.hu
2015. május 17.


hirdetés

A játszószobában szanaszét heverő Lego darabkák komoly sáncnak számítanak, ha meg akarnék közelíteni valamit a fiúk táborában. Szerencsére a srácok fordítva vannak ezzel. A játékot élvezik és nem bosszankodnak a hatalmas rumlin, megteszem néha én helyettük.

Mára már kezelhetetlen mennyiséggé duzzadt a játszószőnyegen magasodó legóváros és annak még meg nem épült, ömlesztve tárolt darabjai, így tárolórendszer után kell néznem. Nincsenek illúzióim afelől, hogy így aztán rögtön rend lesz (egy játszószobában az amúgy is, hogy nézne ki...), de talán koordinálhatóbb lenne a pakolás.

lego1

A Lego szinte minden háztartásba beépül, ahol gyerkőc van a háznál. Na jó, talán nem ennyire, mint ez a 20 ezer lego kockából épült korlát vagy mint ez a konyhapult...

hirdetés

lego3

Akár dekoráció is lehetne

lego4

Az első triviális ötlet az ágyak alól kigördíthető tárolók rekeszekre bontása

lego5

A következőnél fa ládák hasznosulnak újra görgőkkel és rekeszekkel. A rekesz nélküli változat gyakorlatilag egy mozgó terepasztal 1-1 installáció megőrzésére (a táblára mintha csak az enyéim írtak volna)

lego6

Ugyanez a strukturálás megtörténhet egy komód fiókjaiban is. Ilyen fa tárolórekeszeket biztos találtok hobbiboltban, játékboltban, de ha a fiók mérete megengedi, talán még az Ikea rendszerezői közül is válogathattok a belsejébe.

lego7

Nyúljátok le egy ezermester családtag szerszámos ládáját!

lego8

lego9

Ez a megoldás ugyan nem a szortírozást segíti, de ha kevés a hely, jó szolgálatot tehet, ügyes kezűek meg is varrhatják.

lego10

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nálunk a lego papírok között is nagy a keveredés, kidobni persze semmit nem lehet. Egy irodai rendszerezőben átláthatóak lesznek.

lego11

Aztán itt a jó öreg ikeás játéktároló, egy kis feliratozás segíthet a problémán

lego12

A kisebb asztalok átalakulhatnak mini-terepasztallá.

lego13

De összedobhatunk egy minden igényt kielégítő gigászi változatot is (már csak egy plusz szoba kellene lassan)

lego15

A kedvencem ez a játékfigurás installáció. Ilyen minirekeszes falipolc könnyen beszerezhető, aztán sorakozó...

lego16

A profik a polcot is Legoból építik

lego17

lego19

Mobil változat, pl. utazásra vagy tematikus egységek létrehozására

lego20

A kirándulós változat (ilyen fadobozt szintén kaptok minden hobbiboltban)

lego21

És ha valaki nagyon menő akar lenni, méretes lego dobozokban tárolja a kis darabkákat

Ha tetszettek a tippek, oszd meg az ismerőseiddel is!


hirdetés
KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
kozoskoltseg1.jpg

Ki fizesse a közös költséget? A bérlő vagy a tulaj?

Ha valaki albérletet keres gyakran szembesül azzal a ténnyel, hogy a közös költség is szerepel a rezsi elemi között, mint számára kötelezően fizetendő tétel. Jól van egy így?! Kinek is kellene ezt fizetni a tulajnak vagy a bérlőnek?
Forrás: Házmestermedve blog, Képek: Pixabay - szmo.hu
2020. január 09.


hirdetés

Érdekelnek a lakóközösséggel kapcsolatos sztorik, hírek vagy egyszerűen csak a tanácsok? Akkor a Házmestermedve a TE embered! Lájkold, és nem maradsz le róla!

Megfelelő albérletet találni bizony továbbra sem könnyű feladat. Miután megtaláltad az ideális lakást még mindig ott lóg a levegőben az rengeteg megbeszélni és leegyeztetni való a tulajdonossal, hogy tisztán lássa az ember, hogy mi várhat a pénzéért és a jogok mellett milyen kötelezettségek fogják terhelni a jövőben. Az egyik gyakran vitába fulladó ilyen megbeszélésre váró tétel a közös költség fizetése.

Egyesek kardoskodnak amellett, hogy minden körülmények között a tulajdonos problémája, míg mások vérre menő szócsatákat képesek vívni pont az ellenkezőéért, hogy az albérlőnek kell fizetnie. Kinek az oldalán van az igazság? Tényleg fekete vagy fehér a kép vagy ennél árnyaltabb a téma? Most ezt fogjuk kivesézni!

Az elsődleges támpont természetesen

a törvény betűje.

A közös költségre vonatkozó rész az ingatlan tulajdonosát jelölik ki, tehát ő a felelős a közös költség megfizetésért, ám ebben az alapesetben nincs szó a lakás kiadásáról pusztán pl. a haszonélvezeti joggal rendelkező személy és a tulajdon között tesz igazságot a rendelkezés.

hirdetés

Marad tehát

az előre megegyezés.

Itt hangsúlyoznám az előre szót, mert sokkal könnyebb még a lakás kivétele előtt egyezségre jutni a feleknek, mint utólag olyan szavakkal vagdalkozni mint, hogy "ez alapvető, evidens, vagy ki gondolta volna, hogy nem erre gondol ő is". Tessék kimondani és megvitatni és akkor tuti nincs félreértés és kellemetlenség a közös költség fizetéséből! Azt ugye mondani se kell, hogy csak az a fix, ami bérleti szerződésbe van foglalva, mert "a szó elszáll(hat), de az írás megmarad", így bármiben is egyeztettek meg végül, az legyen tintával rögzítve.

"Jó, jó megegyezünk, le is írjuk, de mégis kinek kellene fizetni?"

Nem állítom, hogy ahány ház annyiféle közös költség, de az tény, hogy nagy eltérések vannak közös költség és közös költség között, már pedig ahhoz, hogy igazságot tegyünk a közös költséget kell darabokra szednünk. A közös költség magába foglalja például

a lépcsőház takarítási díját, lift és világítás árát és a szemét díját stb.

akkor az a rész vitán felül a bérlőt terheli. Gondolom ezzel még nincs gondja senkinek. Sok közös költségben egyébként ez egy nagyon nagy része az egésznek

A közös költség gyakori eleme még az

előtakarékossági rész,

amikor a társasház lakói azért fizetnek minden hónapban egy picivel többet, hogy a jövőben megvalósít(has)sanak egy nagyobb beruházást. Ezt természetesen a mostani bérlőre ráterhelni kevésbé lenne méltányos cselekedett.

Ha

a múltban elvégzett "panel program, társasház felújítási díj" is szerepel

a közös költségben az már vitatható. Mert bár hosszú távon a lakás tulajdonosának kedvező, mert az ingatlan értéke is nőtt ezáltal, de lényegében a minőségibb, jobban szigetelő műanyag nyílászárók miatt a bérlőnek lesz kevesebb a fűtésszámlája. Ugyan ez vonatkozik a külső szigetelés meglétére is, hiszen a nyári kánikulában a bent lakó fog kevésbé szenvedni a hőségtől.

A fenti listából jól látszik, hogy vannak olyan tételek, amik sokkal inkább a bérlőt terhelik, mint a tulajdonost és fordítva, de vannak nem egyértelmű tételek is, mert mindketten hasznos húznak az adott részből. Tehát a közös költség kérdése sokkal inkább szürke, mint fekete vagy fehér.

Ha szeretnétek a teljesen igazságos közös költség fizetés mellett maradni, akkor tudjátok meg, hogy nálatok mit tartalmaz majd osszátok fel, hogy melyik részt kinek kell majd fizetni a jövőben.

Az adott társasház közös képviselője tud felvilágítást adni, hogy az adott ingatlan esetében hogyan tevődik össze a közös költség és milyen elemekből áll.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
kutyatartas_ck.jpg

„Aki kutyát tart, az sosincs egyedül” – A kutyatartás 12 előnye

Akinek van, vagy volt már valaha kutyája, az tudja, hogy kutya és gazdi között olyan szoros szövetségről van szó, amelyet csak azok értenek meg, akik megtapasztalják. A kívülállók pedig sokszor csodálkozva nézik a kutyatulajdonosokat, hogy hogyan tudnak úgy rajongani négylábú társukért, mint mások egy-egy kétlábú barátért.
Frank-Bozóki Eszter írása a 7köznapi pszichológia blogon, Fotók: Pixabay - szmo.hu
2020. január 15.


hirdetés

Leendő és végzett pszichológusok hozták létre a 7köznapi pszichológia blogot, mert a pszichológia mindenki életének része és mindenkire tartozik.

A pszichológusok is igazolták, hogy a gazdik háziállatuk iránt érzett kötődése ugyanolyan erős kötelék, mint amit egyesek embertársaik iránt éreznek. Logikusan következik, hogy az érzelmi nyereség, amit egy emberi kapcsolat adhat, egy négylábú társsal való kapcsolatban is megjelenhet.

Nem véletlen, hogy akinek egyszer volt kutyája vagy macskája, az annak elvesztése után gyakran rövid időn belül magához vesz egy újabb szőrős barátot. Ezek a kapcsolatok ugyanis létfontosságúvá válnak az évek során, és komoly űrt hagynak maguk után.

A magyarázat egyértelmű. Kutyatartókat vizsgálva azt találták, hogy kevésbé depressziósak, aktívabb életet élnek, és nem gyötri őket annyira a magány, mint a háziállatot nem tartókat. Úgy tűnik tehát, hogy az állattartás testre és lélekre is pozitív hatással van. Lássuk tehát, miért éri meg megosztani otthonunkat egy négylábú társsal:

1. Ki a szabadba!

Bizonyára mindannyian ismerjük azt az érzést, hogy egyszerűen nincs kedvünk kikelni az ágyból, és legjobb lenne néhány napot a négy fal között tölteni. A felelős kutyatartó ezt nem teheti meg, és ennek hála, sokkal több időt tölt el levegőn, nyáron több napsugár éri, aminek következtében több D-vitamin is termelődik szervezetében. A D vitamin segít a mentális és fizikai egészség fenttartásában, véd a rák, a depresszió és érrendszeri megbetegedések ellen. Ezen túl a kutyatartók jellemzően több időt töltenek a természetben, ahol mentálisan is fel tudnak töltődni, nagyobb eséllyel képesek megnyugodni a zajos hétköznapokban.

hirdetés

2. Aktívabb élet

A kedvencekkel való hosszas séták és játékok fizikailag is átmozgatják a kutyatartókat. A fizikai jóllét - túl egészségvédő hatásán - az önbecsülésre is pozitív hatással van. Aki erősnek érzi magát, magabiztosabban is viselkedik. A kutatások azt mutatják, hogy a kutyatartók nyugodtabbak, alacsonyabb a vérnyomásuk, és a koleszterinszintjük is ritkábban magas, ami szintén az aktívabb életnek köszönhető.

3. Erősebb immunrendszer

Bár ez az érv ellentmondásosnak tűnhet, de a kutya mellett felnővő gyerekekre kevésbé jellemző az allergia és az asztma. Az allergia levertséget és alvási zavarokat okozhat, ami komoly hatással lehet a mentális egészségre és az életvezetésre.

4. Kevesebb stressz

Kedvencünk dédelgetése ránk is kedvező hatással van. Szőrének puha tapintása, lassú ritmikus légzése megnyugtatóan hat, és oxytocint szabadít fel, ami köztudottan stresszcsökkentő hatású, és amelynek köszönhetően csökken a vérnyomás és a kortizol nevű stresszhormon termelése.

5. Fókusz a jelenre

Annak ellenére, hogy házikedvencünk sokszor elvonja a figyelmünket, mégis a jelenben tart, segít az itt és most-ra koncentrálni. A jelen átélése megóv a múlton és jövőn való szorongástól, és segít, hogy minden pillanatot a maga teljességében éljünk át.

6. Kevesebb magány

Jól belátható, hogy aki kutyát tart, az sosincs egyedül. Lehet, hogy csak hallgatjuk kedvencünk szuszogását, de mégsincs nyomasztó csend körülöttünk. Ráadásul a kedvencek sokszor rendkívül intuitívan akkor bújnak hozzánk leginkább, amikor a legjobban szükségünk van rájuk. Mintha éreznék, hogy gazdájuk mellett a helyük.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés
stressz_ck2.jpeg

Fáradt vagyok, de azt sem tudom, mitől – az érzelmi kimerültség

Amikor hosszantartó stressznek vagyunk kitéve, egyszer csak úgy érezzük, mintha energiánk végére értünk volna. A 7köznapi pszichológia blog szerzője magyarázatot ad a miértekre és segít a megoldásban.
M. Steinbach Annamária írása a 7köznapi pszichológia blogon, Fotók: Pixabay, Pexels - szmo.hu
2020. január 13.


hirdetés

Leendő és végzett pszichológusok hozták létre a 7köznapi pszichológia blogot, mert a pszichológia mindenki életének része, és mindenkire tartozik.

Este alig bírunk ébren maradni, reggel pedig a leghangosabb ébresztőórát is képes lennénk átaludni. Mégis, ezt a fajta fáradtságot csak nagyon ritkán hozzuk összefüggésbe a bennünk zajló lelki folyamatokkal. Holott, a tartós stressz igen komoly kimerültséghez vezet.

Ahogy az a kimerültség szóban tökéletesen benne van,

érzelmi energiaháztartásunk is véges.

A folyamatos, kontrollálhatatlan stresszhatások úgy hatnak az érzelmi egyensúlyra, mint a fizikai kimerülés, ami egy olyan futónál jelentkezik, aki mindenféle energiapótlás nélkül próbál megtenni napi szinten óriási távokat. A lélek ugyanúgy képes a kimerülésre, mint a test, csak kicsit másképp.

Mind a magánéletben, mind a munkahelyen kerülhetünk olyan helyzetbe, amelyből nem látunk rövid távon kiutat. Talán mindannyiunknak volt olyan időszaka, amikor önhibáján kívül a feszültséggel teli, stresszes események csak úgy megtörténtek velünk.

hirdetés

Mert a stressz nem jelent alapvetően szomorúságot, hiszen a nagy megterhelések sokszor az élet boldog időszakaival képesek keveredni (pl. babavárás).

Eleinte még bírjuk a terhelést, aztán nem sokkal később a stressz okozta fáradtságtól még mosolyogni sincs elég erőnk. Ilyenkor fontos egy dolgot komolyan tudatosítanunk magunkban, hogy a helyzet, amiben vagyunk, káros. És emiatt két lehetőségünk van:

1.

Megoldjuk a stresszkeltő helyzetet, pl. tisztázzuk a konfliktusainkat a főnökünkkel, szülőkkel, testvérekkel.

Lapozz a többiért:

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés
4daa35907d1a5c7ed320760c420b438d-1.jpg

Michelisz Norbert a túraautózás csúcsán - de hogy jutott el idáig?

A Hyundai pilótája megszerezte a magyar autósport első nagy nemzetközi címét és a világ 50 legjobb autóversenyzője közé is beválasztották. De milyen út vezette el idáig?
Szponzorált tartalom (x), Címlap: Gregory Lenormand / DPPI - szmo.hu
2020. január 09.


hirdetés

Michelisz Norbert, a Hyundai magyar pilótája nyerte a túraautó-világkupa (WTCR) idei szezonját, miután az idényzáró malajziai futamon összetettbeli riválisa műszaki hiba miatt nem szerzett pontot, a magyar versenyző pedig ötödik lett. Ezzel a 34 éves, hímesházai születésű Michelisz pályafutása legnagyobb sikerét érte el Sepangban a WTCR bajnoki címének megszerzésével, és ezzel együtt a magyar gyorsasági autósport első világszintű nemzetközi sikerét jelentette.

Michelisz ebben a szezonban 30 futamból ötöt nyert meg, és végül 370 ponttal, 21 pontos előnnyel lett világkupa-győztes.

Fotó: Florent Gooden / DPPI

A szimulátorversenyzőből lett autóversenyző tíz éve a SEAT León Európa-kupában nyerte első nemzetközi címét, később a túraautó-világbajnokságban két privát bajnoki címet és egy vb-ezüstöt is szerzett, ezek után jött a mostani óriási siker. A kétezres évek elején valószínűleg nem gondolt arra, hogy 35 évesen egy korábbi F1-es pilóta után ő lesz a túraautózás csúcskategóriájának győztese. Az út Himesházától Sepangig hosszú volt, de beérett végül a kemény munka gyümölcse.

Hogy mekkora utat járt be Michelisz Norbert a túraautó-világkupa (WTCR) 2019-es megnyeréséig, azt talán az jelzi a lehető legjobban, hogy 2005-ben, a WTCR elődjének nevezhető túraautó-világbajnokság feltámasztásának évében még csak szimulátoron ismerte közelről az autóversenyzést, versenyautóban pedig még sosem ült.

A szimulátorozás előtt rövid időre azért belekóstolt a versenyautók világába, nagybátyja, a ralis berkekben ismert Bajor Zoltán épített neki egy egyfajta terepgokartot, de a korai próbálkozást jó ideig nem követte valódi versenyzői lehetőség.

hirdetés
Fotó: Florent Gooden / DPPI

Michelisz 17 évesen költözött Pécsre, és ott kezdett el szimulátoros játékokkal próbálkozni. Hamar ráakadt a magyar szcénában rendkívül népszerű, Grand Prix Legendsre (GPL), és fejébe vette, hogy legyőzi az egyik legjobb magyar indulót, a GPL első világbajnokát: az akkoriban éppen a Zengő Motorsportnál túraautósként is szereplő, már F1-szakkommentátorként ismert Wéber Gábort.

Wéber gyorsan felismerte Michelisz nyers tehetségét, és meggyőzte Zengő Zoltánt, hogy valódi versenyautóval is adjon lehetőséget a feltörekvő fiatalnak: 2005-ben előbb egy 100 lóerős Opel Astrával, majd egy 180 lóerős Renault Clióval bizonyított, és ennyi elég is volt Zengőnek, hogy további közös munkában gondolkodjon.

2006-ban már a magyar Suzuki kupában indult, és egyből meg is nyerte a 25-27 fős mezőnyt jelentő sorozatot, így 2007-ben indokolttá vált a szintlépés. Következett a magyar Renault Clio-kupa, és az újabb bajnoki cím, ami után világos lett, hogy Magyarországon nem maradt több kihívás számára, így 2008-ban a SEAT León Európa-kupában folytathatta szereplést, ez volt az első nemzetközi idénye.

2009-ben már nem volt kérdés, remek eredményei után, a legkomolyabb szintre lépés is indokolttá vált - következett a túraautó-világbajnoki (WTCC) szereplés a Zengő Motorsporttal.

Fotó: Florent Gooden / DPPI

A WTCC-ben már az első szezonban sikerült meglepetést okoznia, amikor az idényzáró makaói versenyen a negyedik helyről indulva megszerezte első világbajnoki futamgyőzelmét. A következő nagy siker 2012-ben jött, előbb a Hungaroringen, hazai közönség előtt nyert, majd a szezon végi hatodik helye mellett megszerezte a privát pilóták bajnoki címét, a Yokohama-kupát is (amit 2015-ben újra megnyert).

A biztosabb hátteret 2015-ben a Mol szponzorációja jelentette, velük lett újra privát bajnok a 2015-ben, egy évvel később pedig már a túraautó-vb legjobbjai közé került: a Honda adott neki gyári szerződést, és esélyt arra, hogy a privát elsőség után az összetett bajnoki címért mehessen.

Első gyári szezonját egy futamgyőzelemmel és további hét dobogós hellyel az összetett 4. helyén zárta, egyetlen ponttal maradt le a bronzéremről. Egy évvel később ismét peches volt Katarban, 2017-ben a világbajnoki címre esélyesként, a bajnokság második helyén érkezett az idényzáróra, ám egy technikai probléma miatt már az időmérőn elszállt az esélye a győzelemre.

Michelisz érthető módon rendkívül csalódott volt a vb-cím elbukása után, 2018. pedig pont jó alkalom volt arra, hogy tiszta lappal kezdjen mindent. Az új szabályrendszer szerint épült autókra váltott, túraautó-vb-ből túraautó-világkupává (WTCR) váló sorozatban a Honda helyett már a Hyundai versenyzőjeként indult a WTCR-ben.

Fotó: Florent Gooden / DPPI

Az új sorozatban viszonylag későn jött meg az első siker, a 30 futamos idény 18. állomásán, Szlovákiában nyert, nem sokkal később viszont világos lett, nem neki, hanem a Hondától már ismert Gabriele Tarquininek van nagyobb esélye a bajnoki címre, így a szezon legvégén az olasz segítése lett a fő feladata.

2019-re 26 fősre duzzadó, minden idők legerősebb túraautós mezőnyét összehozó WTCR-ben gyorsan az esélyesek közé lépett elő, akit már májusban, elkezdett egyre jobb helyzetbe hozni a négy autót indító Hyundai.

A 2019-es végre Michelisz éve lett. A túraautózás topkategóriájában töltött pont 10. szezonja ugyan nem a legjobban indult számára - csak a hatodik futamon, a Hungaroringen állt először dobogón egy második hely után - a harmadik versenyhétvégétől kezdve viszont egyre magasabb fokozatba kapcsolt, és a malajziai szezonzáróra már úgy érkezett, hogy az idény vége előtt összehozta addigi legsikeresebb szezonját négy futamgyőzelemmel és öt további dobogóval, amit még tudott fokozni a legfontosabb pillanatban.

A szezonzáró hétvégén, kulcspillanatban kapcsolt rá, és végül drámai végjáték után nyerte meg a bajnoki címet és már az újabb címek megszerzésén dolgozik.

hirdetés
KÖVESS MINKET:








Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!