hirdetés
1208733-j5neslh4cw-whr-1000x667.jpg

Ha egy sztár a kistesónk – a korábbi, kissé bárgyú modellt ezáltal egy vagány, sportos, családi autóra cserélte a Peugeot

A 2017-es Év Autója díj győztesének nagytestvére járt nálunk, a Peugeot 5008-at teszteltük.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2018. május 05.


hirdetés

Hogy milyen érzés egy nagyon elismert ember testvéreként világra jönni, s leélni egy életet? Sok előnyt, de biztosan számos hátrányt is hordoz. Ezúttal a Peugeot 5008 járt nálunk, amely a 2017-ben Év Autó díjat (COTY - azaz Car Of The Year) nyert 3008 nagytestvére. A Peugeot-nak a 2017-es volt egyébként az ötödik díja, amivel harmadik az összetett dobogón, a COTY 1964 óta íródó történelme során a FIAT (9) és a Renault (5) tudott több első helyet elhozni az éves megmérettetésen.

Az Év Autója díj jelentős elismerés, hiszen magasan jegyzett szakújságírók szavazatai döntenek arról, hogy ki kaphatja, s éppen ezért egy ilyen elismerés az adott típus környezetére is hatással van. Főleg, ha egy adott autó épp hasonló kategóriában játszik. Az 5008 ugyanis szintén az SUV-k között versenyez, mint a 3008, bár előbbi a nagyobb szabadidő-autók mezőnyben száll ringbe. Az alapmotívumok egyébként megegyeznek a két modellnél, a padlólemez ugyan az, a dizájn nagyon hasonló, így szinte csak méretbeli különbségekről beszélhetünk. Jót tett egyébként az 5008-nak az újra rajzolt forma, a korábbi, kissé bárgyú modellt ezáltal egy vagány, sportos, családi autóra cserélte a Peugeot. Kell is a szép megjelenés, mert szoros a mezőny: a Skoda Kodiaq, a Ford Edge, a Rav4 és a CR-V versenyez például ebben a kategóriában a vásárlók kegyeiért.

Kényelmes a beszállás az utastérbe, mert magasra kell lépnünk, az első üléssorban pedig tágas a helykínálat, a második sor picit szűkösebb, de fontos szempont, hogy az ülések külön sínen futnak, ráadásul mindegyik ISOFIX-es. A hétüléses 5008-ban a két, csomagtartóból felhajtható ülés - ami egyébként feláras - szinte kizárólag gyerekeknek kényelmes, bár a játék kedvéért, rövid úton  felnőttek is kipróbálhatják. Öt üléssel egyébként bődületesen nagy csomagtartó áll rendelkezésünkre, összesen 780 litert pakolhatunk tele, de hét üléssel sem vészes a történet, bár ebben az esetben sok csomagot nem vihetünk magunkkal.

Az anyaghasználat egyébként nagyon kellemes a Peugeot fedélzetén, jó érintésű az összes felület, szép a műszerfal, jól használható az extrának számító nagy navi, amin a Mirror Screen funkciónak köszönhetően mobiltelefonunk  képernyőjét is kivetíthetjük, és ezen keresztül használhatjuk az Apple CarPlay, a MirrorLink, illetve az Android Auto kompatibilis alkalmazásokat.  Elsőre fura a kicsi, gokart-szerű kormány, de megszokható, nagyon letisztult a középkonzol, csak a lényeges gombokat hagyták itt a tervezők, a fő funkciókat a navin állíthatjuk. Alapesetben egyébként analóg kilométeróra, középen pedig egy folyadékkristályos kijelző dukál. Itt is visszaköszön az i-Cockpit elnevezésű vezetőfülke elrendezés, a kocsi belseje lett úgy kialakítva, hogy a vezető legyen a kocsi középpontjában.

Tesztautónkban a 120 lóerős, 1.6 BlueHDi dízelmotor dolgozott, amely tökéletes választás a családi SUV-hez. Nyomatékos, kellő tartalékkal bír, s ha takarékosan vezetünk, akkor kevés üzemanyaggal is beéri: jobb napokon 6 liter alatti volt a kocsi étvágya. Ehhez a motorhoz egy hatfokozatú kéziváltó kapcsolódott, aminek kifejezetten jó volt a fogása, ráadásul még precízen is kapcsolható, így nem találtunk kifogást. A kínálatban egyébként öt felszereltségi szint található, s felszereltségi szinttől függően összesen két benzin és négy benzinmotor közül választhatunk.

A Peugeot 5008 7.199.000 forintról indul az 1.2-es, 130 lóerős motorral, a tesztautónk az 1.6-os, 120 lóerős dízellel, közepesen felszerelve 9.149.000 milliótól érhető el. Ezért az összegért pedig a 2017-ez Év Autója díj nyertesének testvérével járhatunk, ami alapvetően jó jel minden szempontból.

Adatok

Hengerűrtartalom:  1560 cm3

Teljesítmény: 88 kW (120 LE)/3500

Nyomaték: 300 Nm/1750

Széndioxid kibocsátás: 108 g/km

Gyorsulás 0-100 km/h: 11,4 s

Végsebesség: 188 km/h

Tesztfogyasztás:  5,8 l/100 km

A modell alapára: 7.199.000 Ft


KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
134703_2018_Honda_CR-V_VTEC_TURBO_Petrol-1000x667.jpg

A világ legnépszerűbb szabadidő-autóját vezettük

Immáron hétszemélyes kivitelben is megvásárolható az új Honda CR-V, tehát erre a modellre is igénybe vehető a nagycsaládi támogatás. A dízel motorok viszont eltűntek a palettáról.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 26.



A Honda CR-V szépen, csendben teszi a dolgát. Nem harsog, nem hivalkodik, hanem az elmúlt évek során csendben fellépett a szabadidő-autók eladását összesítő, képzeletbeli dobogó tetejére. Az 1995-ben bemutatott kocsi ugyanis a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-ja.

Az ötödik generációjába lépett a modell, és ezúttal is igyekeztek a mérnökök tovább vinni az autó korábbi karakterét, egyúttal törekedtek arra is, hogy megőrizzék egyedi stílusát. Az elődjénél szélesebb és magasabb az új CR-V, amely frissebb, fiatalosabb megjelenést kapott: a nagy keréktárcsák és abroncsok, a dupla kipufogóvég, a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást. Az összképet a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – vonalak, valamint a Honda új arculatához igazodó orr-rész és a fényszók teszik teljessé. Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak, amely modellváltozattól függően, 17”-19”-os könnyűfémfelni-garnitúrával érkezik; a leggazdagabban felszerelt kivitelnél pedig az üveg panorámatető az alapfelszereltség része.

A CR-V a korábbi generációhoz képest több szempontból is nagyobb: 35 mm-rel gyarapodott a szabad hasmagasság, 30 mm-rel nőtt a tengelytáv, de szélesebb is lett a modell, így pedig nagyobb helykínálattal is rendelkezik: 5 mm-rel nagyobb az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. Újdonságként immáron – az összkerekes, benzines, Lifestyle változatban – hétszemélyes kivitelben is kapható, amely a magyar vásárlóknak kedvező választás lehet a három, vagy annál több gyerekes családokra vonatkozó autóvásárlási támogatással. A méretes utastér kellő helyet biztosít öt fős családoknak, külön pozitívum, hogy a második üléssor 150 milliméteres sínen állítható, a harmadik sorban található üléseket használva viszont jelentős helyről kell a csomagtartóban lemondanunk.

Az utastér minőségét és az ergonómiát nem érheti panasz, persze, ha belemegyünk a részletekbe, minimális kivetnivalót találhatunk: ilyenek például a fa mintázatú vagy a bőrre emlékeztető műanyagbetétek, vagy a 1980-as évekre hajazó, 7 hüvelykes digitális kilométeróra, amelyet a Honda Vezetői Információs Felületnek hív. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, amely Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolatra is alkalmas. Az érintőképernyős felület alap grafikája nem javult sokat, ráadásul a menürendszere sem fejlődött. A gombok és kapcsolók elrendezése azonban logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet az érintőképernyő alá raktak a tervezők.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x

hirdetés
hyundai-i30-fastback-n-sep2018-21-1000x667.jpg

Versenyautó az utcán – a Hyundai legsportosabb utcai modelljét vezettük

Nemcsak vagány kinézetű a Hyundai i30 Fastback N, hanem meglepően jó a vezethetősége is.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 19.



Feltűnően nő a bátorsága a Hyundai mérnökeinek, az elmúlt évek sikereinek köszönhetően most olyan vizekre eveztek, amelyen korábban nem igazán jártak. Legalábbis a hétköznapokban nem. A Hyundai már évek óta része a motorsportnak, de igazán sportos utcai változatokkal nem próbálkoztak, egészen addig, amíg be nem vezették az „N” jelölésű modelljeiket.

Az N elnevezésre több indokot is felsoroltak a Hyundai marketingesei: N, azaz Namjang, itt található a Hyundai kutatás-fejlesztési központja; N, mint Nürnburgring, ahol az N modelleket tesztelték; N, mint egy sikán, amely a versenypályák izgalmas kanyarjait jelentik. Az N a Hyundai RS-e, M-je vagy AMG-je, amely az első tapasztalatok alapján könnyedén hasonlóan népszerű jelzővé válik majd.

Az N típusjelzésű modellek sorát a Veloster N nyitotta, ezt követte az i30 N, majd az i30 Fastback N, ez utóbbihoz volt szerencsénk egy héten át. Az i30 alapesetben egy vagány alsó-középkategóriás autó, azonban az i30 Fastback kissé joviálisra sikerült, de az alapmodell konzervatív megjelenése az N csomagnak köszönhetően teljesen átíródik. Egy más világot nyit meg ez a variáns, amely minden egyes pontján sportosságot sugároz. Nyomokban persze felfedezhetőek az alapvonások, de az N kiegészítők látványosan szabják újra a modellt.

Elől az egyedi kialakítású, N logóval ellátott hűtőrács, a nagy légbeömlők és a vörös díszcsíkkal ellátott első lökhárítók agresszív megjelenést mutatnak, a kifinomult és sportos orr-részt kiemelik a full LED fényszórók fekete keretei. Oldalról látványos a megnövelt sárvédőív, amely alá könnyedén beférnek a 18-as vagy 19-es felnik, de szintén sokat dob a formán a kupésan húzott tetőív, amely a szintén sportos csomagtartóba fut bele. A nagyvonalú ívekkel megformázott, fényes fekete vonallal hangsúlyozott hátsó légterelő elegánsan illeszkedik a csomagtérajtóba, de hátul igazán az elegáns vonalvezetésű piros fényvisszaverő csíkkal ellátott - nagy teljesítményről árulkodó - lökhárító és a dupla kipufogóvég ragadja meg a tekintetet.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
IMG_1859-1000x750.jpg

Tölthető MINI Countryman – a hétköznapokban is élhető választás

Az alternatív hajtások fejlődése egyértelmű, sorra jelennek meg a részben vagy teljesen elektromos autók a piacon. A MINI 2017-ben mutatta be a Countryman plug-in hibrid változatát, most ezt a modellt tehettük próbára.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 11.



Amikor az elektromos autózás szóba kerül egy társágban, sok kérdőjel merül fel a témával kapcsolatosan. Tényleg jobban védi a környezetet? Kinek jó alternatíva egy teljesen elektromos autó? Milyen helyzetben érdemes ilyen kocsit választani? A beszélgetések 90 százalékának végül az a konklúziója, hogy az igazán jó megoldást a plug-in hibridek jelentik, amelyek a napi ingázásra kellő akku kapacitással bírnak, de rendelkeznek belső égésű motorral, így hosszú utakon is használhatók.

A MINI úttörőként vette ki a részét a BMW elektromos és plug-in hibrid hajtás fejlesztésében, a 2008-ban bemutatott MINI E modell volt a BMW  első tisztán elektromos meghajtású négykerekűje. A projekt az elektromos mobilitás elterjesztése és térnyerése szempontjából létfontosságú áttöréseket hozott, amelyeket a BMW i3 fejlesztési fázisában is előszeretettel alkalmaztak a tervezők.

A MINI 2017 nyarán mutatta be első sorozatgyártású plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljét, a MINI Cooper S E Countrymant. Hogy miért erre a modellre esett a választás, jó kérdés, de az biztos, hogy a modellkínálat legnagyobb autója sok szempontból jó választásnak bizonyult. Az autó megjelenése alapvetően két ponton árulkodik arról, hogy egy speciális változatról van szó: egyrészt a sárgára fényezett „S” típusjelzéssel, másrészt a második tanksapkával, amely alatt az elektromos töltőnyílás lapul. Itt dughatjuk be a hálózati töltésre alkalmas kábelt a kocsiba.

Több jelzés az utastérben sem emlékeztet a különleges változatra, itt mindössze a középkonzol alsó felén található billenőkapcsoló-sor középső, sárgán világító „Start / Stop” gombja és a kormányoszlopra helyezett központi műszeregység teljesítmény-kijelzője utal a plug-in hibrid hajtásláncra. Emellett a műszerfal közepére helyezett színes kijelző is egyedi menürendszerrel bír, így a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor aktuális töltöttségi szintjét, a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot és a hibrid rendszer eDrive billenőkapcsolóval aktivált működési módjának sajátosságai is leolvashatjuk. Ezt leszámítva az utastér tehát szokásosan minis, a formák fiatalosak, a felhasznált anyagok minősége kiváló.

Az eDrive hajtáslánc-alkatrészek méretének és helytakarékos elrendezésének köszönhetően az új MINI Countryman plug-in hibrid változata relatíve nagy utasteret kínál, és csomagtartójának térfogata csupán minimális mértékben marad el a hagyományos modellektől. A hátsó ülések 40:20:40 arányban oszthatók, és akár a padló síkjába is előre hajthatók.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.




KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x




Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!