hirdetés
Guinness-rekorder lett: 116-szor nézte meg moziban a Marvel Kapitányt
A férfinak más fura rekordjai is vannak.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. április 22.


hirdetés

Újabb Guinness-rekordot produkált az amerikai Steve Ruppel, most a mozizásban lett világelső.

116 alkalommal ment el moziba, hogy megnézze a Marvel Kapitányt, és összesen 14.268 percet töltött a film nézésével.

Ezzel megdöntötte az eddigi 104-es rekordot. Ráadásul nem egyedül járt filmet nézni, mert a rekordállítás csak akkor hivatalos, ha a mozizást minden alkalommal két ember is igazolja.

A férfi elmondta, hogy a munkahelyén hosszú ebédidőket vett ki, hogy beülhessen egy-egy vetítésre. A hétvégéit is a moziban töltötte, és még szabadságot is vett ki, hogy mielőbb meglegyen a rekord. A napi csúcsa hét film volt.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





hirdetés
Itt a Trónok harca negyedik részének előzetese
Csak akkor nézd meg, ha a harmadik részt már láttad.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. április 29.



Hatalmas az érdeklődés, így talán nem véletlen, ha a Trónok harca befejező évadának minden része elé érkezik egy-egy újabb előzetes.

A harmadik rész vetítése után nem kellett sokat várni, és kijött a negyedik részhez az ízelítő.

Azt ajánlják, hogy csak azok nézzék meg, akik már túl vannak az előző részeken, hiszen elkerülhetetlenül van a videóban egy kis spoiler is...

VIDEÓ: Előzetes a Trónok harca befejező sorozatának 4. részéhez

A sorozat nagyon népszerű, és az évek során népes rajongótáborra tett szert, valamint számos szakmai elismerést is kiérdemelt, köztük 47 Emmy-díjat, ezzel minden idők legtöbbet díjazott sorozatává vált.

2015-ben, 2016-ban, illetve 2018-ban egyaránt megkapta az év legjobb drámasorozatának járó Emmy-díjakat.

Az amerikai forgatókönyvírók szakszervezetének (WGA), minden idők legjobban megírt sorozat listáján a negyvenedik helyet érte el.

A sorozat legtöbbször díjazott színésze Peter Dinklage, aki Tyrion Lannister alakításáért két Emmy-díjat és egy Golden Globe-díjat is kapott az eddigi évadok során. A szereplőgárdából Lena Headey, Emilia Clarke, Kit Harington, Maisie Williams, Diana Rigg és Max von Sydow színészeket jelölték eddig Emmy-díjra.


KÖVESS MINKET:



hirdetés
Trónok harca 3. rész: pattanásig feszült idegek és pusztítás minden mennyiségben
A Trónok harca története folyamán mindig voltak olyan epizódok, amelyek egy helyszínen játszódtak, és kizárólag egy konfliktusra, harcra koncentráltak. Ilyen volt a Fattyak csatája vagy a feketevízi csata is. A 8. évad legújabb része, a Hosszú éjszaka (The Long Night) is ebbe a díszes társaságba kapcsolódik majd be, mind a 80 perc a csatát követi végig. SPOILEREK VÁRHATÓAK!
B.M. fotók: YouTube - szmo.hu
2019. április 30.



Feszültségkeltésből csillagos ötös, Miguel Sapochnik rendező, akinek a Fattyak csatáját is köszönhetjük elképesztően ügyesen adagolja, csepegteti az eseményeket. A részben alapból alig beszélnek, de az első 8 perc gyakorlatilag dialógus nélküli, bemutatja a hatalmas sereget, amelyet főhőseink gyűjtöttek össze az elmúlt részekben.

Akik még nem látták a részt, azok most hagyják abba az olvasást, mert KOMOLY SPOILEREK JÖNNEK!

Bámulatos, ahogy az elkeseredett helyzetben egy kis pozitív cselekmény – Melissandre megjelenése és tüzes segítsége a dothrakiaknak – mennyire feloldja ezt a folyamatos feszültséget, MAJD jön a hatalmas zakó, és még mélyebbre süllyedünk, ahogy a dothrakiak is eltűnnek a végtelen éjszaka sötétségében. Annyira reménytelenül indul a rész, hogy nem gondolnánk, hogy van még lejjebb, pedig van.

Amikor megérkezik a hömpölygő hullák tömege, a halottak serege, amivel nincs az a hadsereg, aki elbírjon, kétségbeesésükben egy mentsváruk van: megjönnek a sárkányok, és próbálják szinten tartani az élők/halottak arányát. Nem akarom lépésről lépésre leírni a csatát, mert ezt át kell élni.

A zene, a látvány, az effektek egy olyan katarzis, amire várunk már a Trónok harca első része óta.

Nem tudjuk ki fogja túlélni, nem tudjuk, kinek hogyan folytatódik a története, itt csak csépelés és halál van.

A folytatásért lapozz:

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Minden eddigi bevételi rekordot megdöntött a Bosszúállók: Végjáték
A csaknem háromórás film ragyogó kritikákat is kapott, és 97 százalékos a pozitív tetszési indexe.
MTI - szmo.hu
2019. április 28.



Minden korábbi rekordot megdöntött 1,2 milliárd dolláros globális bevétellel első hétvégéjén a Bosszúállók: Végjáték című szuperhősfilm - jelentette be a forgalmazó Walt Disney Co.

A produkcióra, amely 22 Marvel-szuperhősfilm végére tesz pontot, hazai piacán, az Egyesült Államokban és Kanadában 350 millió dollár értékben váltottak jegyet, messze felülmúlva a legvakmerőbb várakozásokat is. A korábbi észak-amerikai nyitó hétvégi bevételi rekordot a tavaly bemutatott Bosszúállók: Végtelen háború tartotta 257,7 millió dollárral, a Végjáték induló bevételét 260-300 millió dollár közöttire becsülték.

A külföldi, 640,5 millió dolláros bevétel is jóval magasabb minden eddiginél.

A Bosszúállók: Végjáték 330,5 millió dollárral nyitó hétvégi rekordot döntött a világ második legnagyobb mozis piacán, Kínában is.

A nagy érdeklődésre tekintettel a fantasy-sci-fit minden korábbinál több, összesen 4662 teremben kezdték forgalmazni Észak-Amerikában, a jegyeladások már elővételben rekordot döntöttek. Egyes amerikai mozik nonstop vetítették a filmet a hétvégén.

A Bosszúállók: Végjátékban a közönség olyan közkedvelt szuperhősökkel találkozhat, mint Vasember, Thor és Fekete özvegy. A film a tavaly bemutatott Bosszúállók: Végtelen háború történetét folytatja, amelynek végén számos Marvel-hős vált porrá. A Végjátékban a túlélők a szupergonosz Thanos életére törnek. Főszereplői között vannak Robert Downey Jr., Chris Hemsworth és Scarlett Johansson.

A csaknem háromórás film ragyogó kritikákat is kapott, a véleményeket összegző Rotten Tomatoes honlapon 97 százalékos a pozitív tetszési indexe.

A nagy amerikai stúdiók egyetlen más komolyabb produkciót sem dobtak piacra a Végjáték uralta hétvégén és a hétvégi kasszasikerlista második helyén is egy szuperhősfilm, az immár nyolcadik hete játszott Marvel Kapitány végzett 8,1 millió dolláros jegyeladással. Dobogós lett még A gyászoló asszony átka című természetfeletti horrorthriller, amelyre 7,5 millió dollárért váltottak jegyet az észak-amerikai mozikban.

Mint azt megírtuk, a rajongók már nagyon várták, hogy kiderüljön, mi is lesz a történet vége. Anthony és Joe Russo rendezők már az előzetesek készítésénél is trükköztek - többféle befejezés készült, és az előzetesekbe is olyan képkockák voltak láthatók, melyek vagy egyáltalán nem kerültek a filmben, vagy más formában láthatók a moziban.

És hogy milyen a film? Olvasd el 'Ha itt hagynák abba a filmgyártást, tökéletes lezárás lenne' – Bosszúállók: Végjáték kritika írásunkat, és abból sok minden kiderül.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
A 11 legjobb bosszúfilm, amit egyszerre izgulunk és borzongunk végig
Belegondoltunk a Bosszúállók - Végjáték kapcsán, hogy milyen megtorlás-filmeket szeretünk - és kiderült, hogy meglepően sok jó van.
Szajki-Vörös Adél, fotó: YouTube - szmo.hu
2019. április 28.



Tudósok szerint már a bosszúállás gondolata is mozgósítja az agy jutalomközpontját - így az sem meglepő, hogy a revans-témájú filmek is egyfajta pozitív érzést váltanak ki belőlünk. Ennek egyrészt hasonló oka van, mint a horrorfilmek iránti rajongásnak - ami a biztos agressziómegélés és a biztonságos félelem megélésének a terepe -, másfelől pedig az igazságérzetünk is elégtételt nyerhet egy jól sikerült bosszútörténetet végigizgulva.

Oldboy (2003)

Park Chan-wook Cannes-i zsűri nagydíjas filmje igazi filmtörténeti ínyencség, olyan szépen keverednek benne a vagány mozgóképes fogások. Az Oldboy egy költői mozi egy férfiról, aki 15 évig van bezárva egy szobába, számára ismeretlen okból. A családapa egyetlen kapcsolata a külvilággal egy televízió, melyből arról értesül, hogy a feleségét valaki meggyilkolta s ő a gyanúsított. Az izolált helyzet azonban nem azt váltja ki belőle, hogy összeomlik, hanem bosszút forral. Miután minden magyarázat nélkül szabadul, nem ér véget a rémálom számára: öt napja van arra, hogy kiderítse és megtalálja, ki is miért tartotta fogva másfél évtizeden át.

Kill Bill (Vol I., II., 2003, 2004)

Quentin Tarantino Menyasszonya (Uma Thurman) napsárga öltözékével együtt mára a popkultúra ikonikus karakterévé vált, mintha csakis erre teremtette volna író-rendezőjének képzelete. De a film képei is olyanok, mintha Tarantino azt akarta volna, hogy hejj, most csináljunk egy újabb ikonikus képet - és csinált, többet is. A filmre lehet mondani, hogy túlzó, hatásvadász, viszont működik és hatásos. A bosszúszomjas Menyasszony gyakorlatilag végigküzdi és mészárolja az egész mozit, miután női bérgyilkos-csapatának vezetője, Bill mindenkit meggyilkolt az esküvőjén. Bill fejlövéssel végez a lánnyal, azazhogy csak végezne, az ugyanis öt évi kóma után feléled, bosszút esküszik, felveszi a sárga bőrszerkóját és útnak indul, hogy leszámoljon mindenkivel, aki a tragédiát okozta.

Django elszabadul (2012)

Kinek a történetével lehetne hatásosabban szemléltetni a bosszú működési mechanizmusát, mint egy megszabadított rabszolgáéval? Itt ráadásul még azzal is meg van fejelve a sztori, hogy Django (Jamie Foxx) szeretett felesége is rabszolgasorban tengődik, csakhogy egy gonosz uraság szolgálatában, s őt is meg kell szabadítani. Tarantinónak elég erős lehet az igazságérzete - vagy valamit nagyon szublimál a filmjeiben -, ugyanis elég csak belegondolni a filmográfiájába, mennyire fontos szerepet játszott filmjeiben a bosszú motívuma. A Becstelen Bigantyknak is helye lenne a listánkban, de azért no, adjunk helyet a többi rendezőnek is.

A félszemű (2010)

Van ennek a filmnek a vége felé egy jelenete, melyben a csillagos éjben lován vágtató Jeff Bridgest látjuk hosszan egy drámai pillanatban - amikor először láttam ezt a filmet, akkor éreztem, hogy az ilyen jelenetek miatt jó, hogy megszületett a western műfaja. És az is szuper, hogy vannak, akik ma is továbbviszik, például a film rendezőpárosa, a zseniális Coen-testvérek. A félszemű egyik főszereplője ugyan tényleg a félszemű, vagyis a bérgyilkos Bridges figurája, a másik azonban a tizenkét éves kislány (Hailee Steinfeld), aki azzal bízza meg a szétesett középkorú hitmant, hogy vadássza le apja gyilkosát. A film eredeti címe - True Grit, azaz Igazi állhatatosság - jobban ki is fejezi azt, ami itt a lényeg: a főhősök kitartó, céltudatos hajszája az igazság után.

Carrie (1976)

A Carrie-vel először készült film Stephen King-regényből - ráadásul a legelső Stephen King-regényből. Brian de Palma rendezte ezt a hátborzongató thrillert, amiben nagy szerepet kap ugyan a természetfeletti, aminek később King igazi mesterévé vált - mégis ennél igazabb film kevés készült az elfojtott szexualitásról és a tinédzserkori frusztrációkról. Carrie, a visszafogott tinilány, akit a kortársai kegyetlenül kigúnyolnak, egy személyben testesít meg minden megalázott fiatal nőt, akiből őserőként tör fel a düh, amikor már nem bírja elviselni, hogy a földbe tiporták.

Volt egyszer egy vadnyugat (1968)

A film, aminek mindenki nosztalgiával eltelve fütyörészi a zenéjét, ha meghallja. A film, ami sokak számára az abszolút western, s a film, ami Charles Bronson arcát világszerte beleégette a memóriánkba. Nem mellesleg vagány revanstörténet is. Frank és a bandája lemészárolja az egykori prostituált, Jill McBain (Claudia Cardinale) családját, akiket életében először látott volna, ugyanis postán keresztül ment férjhez. Szerencsére segítségére lesz Harmonika (Bronson) abban, hogy ne veszítse el a családja után a birtokát is. Frank szerepében Henry Fonda felejthetetlen, velejéig gonosz figurát keltett életre. Máig beleborzongok a hideg szemekbe, a hegyes köpésbe.

Mementó (2000)

A film világának és nekünk, nézőknek nagy szerencsénk az, hogy Christopher Nolan ambiciózus rendező, mert ha nem az lenne, nem készült volna el a Dunkirk, a Csillagok között, az Eredet, vagy A sötét lovag. Na meg a Mementó, ami önmagában is egy óriási ambíció, egy kísérlet a filmnyelvvel, a nézői elvárásokkal-filmnézési szokásokkal. Főhőse Leonard Shelby (Guy Pearce), akinek legutolsó emléke feleségének halála, s egyetlen célja van: hogy ezt megbosszulja. Viszont mivel amnéziás és a rövid távú memóriazavara van, ez egy "icipicit" nehéz lesz.

Nincs bocsánat (1992)

Ha pedig bocsánat nincs, akkor ott csak a bosszúnak marad hely. Clint Eastwood négyszeres Oscar-díjas filmje azt mutatta meg, milyen, amikor egy hollywoodi színész olyan erőset állít direktorként a vásznon, amilyenre csak a legnagyobb rendezőktől számíthatunk. S hogy mit állított Eastwood a Nincs bocsánattal? Hogy igenis él és létezik a western, ez a jó ideje halottnak hitt műfaj. Főhőse, vagyis inkább antihőse - maga Eastwood játssza - egy kiöregedett bérgyilkos, aki egy kegyetlen seriffen akar elégtételt venni.

Leon, a profi (1994)

Luc Besson filmje mindent tud, amit egy nagy mozi. Lírai, drámai, vicces, egyéni hangvételű és csodálatosak a színészei. Az elárvult kislány, a bűnöző zsaru és a nagy szívű bérgyilkos archetipikus karakterek. Leonnak (Jean Reno) és Mathildának (Natalie Portman ezzel az emlékezetes szereppel robbant be a film világába) kölcsönösen szüksége van egymásra ahhoz, hogy ismét családra és szeretetre leljenek, na meg ahhoz, hogy véres bosszút álljanak Stansfield nyomozóval (Gary Oldman), aki a megveszekedett gonoszt képviseli a sztoriban.

Sleepers - Pokoli lecke (1996)

Vannak azok a bosszúfilmek, amik "csak filmek", melyeket látva eszünkbe sem jut, hogy az életben mi is kardot/kést/pisztolyt ragadnánk, hogy önbíráskodva nekimenjünk valakinek, aki ártott nekünk vagy szeretteinknek. És aztán vannak azok, amiket látva azt gondoljuk, igen, ennek így kellett lennie, én is így tettem volna. Szerintem sokan éreznek így a Sleepers főszereplői kapcsán, akik úgy próbálják meg túltenni magukat súlyos gyermekkori traumájukon, hogy ketten közülük megölik fő kínzójukat, a másik kettő pedig túl akar járni az törvény eszén, hogy mindenki a helyére kerülhessen, és végre megszűnjenek az álmatlan éjszakák.

Három óriásplakát Ebbing határában (2017)

Számomra a tavalyi év legerősebb filmélménye volt Martin McDonagh rendezése, melyben a csúnya és szikár és lenyűgöző Frances McDormand száll szembe a rendőrséggel, akik jó ideje töketlenkednek meggyalázott és meggyilkolt lánya ügyében. Egy bizonyos olvasatban igazi feminista mozi, egy másikban pedig az állhatatosság és a szeretet krónikája egy nagyon bizarr és épp ettől nagyon életszerű sztoriba ültetve.


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x