hirdetés
gomboczbence-1.jpg

„Meg kell élni a szomorúságot is, nem elmenekülni előle, hiszen úgysem tart örökké”

Gombocz Bence új EP-je, a Waves of possibilities eredetileg egy rövidfilm zenéjének készült, de most önálló életre kelt. A szerző azt is elmeséli, mi ihlette a dalokat.
Címkép: sinco - szmo.hu
2020. augusztus 12.


hirdetés

Gombocz Bence 1988-ban született, 16 éve gitározik és énekel. Zenei stílusára a 70-es évek hard rockja, minden idők progresszív rockja, a magyar alternatív zene, valamint számos mai stílus egyaránt hatással volt.

"Egy időben körbestoppoltam Nyugat-Európát és utcazenéltem, néha zenekarokba is belevágtam, ám a szólóprojektem volt az, amit mindig is csináltam a kezdetektől fogva"

– meséli magáról.

A Tan Kapuja Buddhista főiskolán végzett dharma-tanítói szakirányon (önismereti célból), és amikor nincs vírushelyzet, a film- és zeneszakmában szokott dolgozni.

Az utóbbi időben több zenei vonalon is elindult, ennek az első eredménye a most megjelent, ambient/alternatív stílusú filmzenei EP.

hirdetés

Filmzene EP és a rövidfilm

A háromdalos kislemez a „Waves of possibilities” címet viseli. Születésének körülményeit Bence a következő szavakkal idézi fel:

"Ki akartam próbálni magam ezen a téren is, és Holdosi Máté barátom 2019-es vizsgafilmjénél volt lehetőségem megírni az első filmzenét. Sőt a zeneszerzés mellett a főszerepre is felkért engem, amit örömmel vállaltam el, mert noha nem vagyok színész, számos statiszta és sportextra munkát végeztem már, így nem voltam zavarban a kamera előtt. Továbbá egy hozzám közel álló karaktert kellett eljátszanom. Így egyszer csak azon kaptam magam, hogy szerzetesi ruhában Csankó Zoltán Jászai Mari díjas színésszel együtt játszom egy templomban.

Így született meg a „Zajlik az élet”, és az első olyan zeném, amit egy filmhez írtam, úgymond megrendelésre. Érdekes volt, hogy a zene egyszerre született a filmmel, egy időben, így oda-vissza hatottak egymásra. A megírt zenei betéteket bővítettem ki rendes zenei számokká.

A rövidfilm:

Szerintem a kreatív ember nem csak simán olyan, hogy sok ötlete van, hanem az is a jellemzője, hogy nagyon jól tud válogatni, hiszen önmagában az még nem elég, hogy sok ötlete van az illetőnek. Meg kell tanulni kiszűrni azokat dolgokat, amik feleslegesek. Egy dal írásakor olyan érzésem szokott lenni, mintha sétálnék az erdőben és elágazáshoz érnék.

Van, hogy ösztönösen elindulok az egyik irányba, ám olyan is van, hogy nem kettéágazik az út, hanem akár több tucat ösvény sejlik fel. Ilyenkor jól körbenézek és kiválasztom azt az ösvényt, ami a leginkább passzol az út hangulatához.

Egy dallamból gyakran akár tízféle verziót is kitalálok, majd azt hagyom meg, amelyik a leginkább passzol, amelyiket időtállónak érzem. Ennek következtében nemcsak sok dal gyűlt fel az idők során, hanem rengeteg dalötlet is, olyan elágazások, amiket nem követtem végig.

Idő volt, mire rájöttem, hogy ha nem „csak” szóló előadóként tekintek magamra, hanem zeneszerzőként, úgy nyer értelmet igazán ez a szerteágazó hozzáállás. A zeneszerző „címkével” örömmel azonosítom magam."

Az EP itt meghallgatható:

Spotify-on IDE KATTINTVA érhető el.

A dalok egy lehetséges magyarázata

"Az EP címe kicsit onnan ered, hogy rengeteg lehetőséget látok és tapasztalok, már amikor a megfelelő tudatállapotba kerülök. Mert akkor észreveszem őket és olyan sok a választható szemszögek száma, hogy hullámoknak tűnnek.

Az első két dal pedig azt az utat mutatja meg, hogy hogyan jutok el ebbe az állapotba. Az első dal a „Welcoming sadness” pont annyi, amit a cím mutat… Amikor szomorúak vagyunk, akkor nagyon fontos, hogy meg tudjuk engedni magunknak a szomorúságot, meg tudjuk élni rendesen, ne meneküljünk előle, fogadjuk el ahogy van, hiszen úgysem tart örökké.

A második dal, az „Expanding inner space” pedig az első dal következménye, a befelé figyelés mozdulatának jutalma. Amikor őszintén magunkba nézünk, akkor láthatjuk az összes jó és rossz dolgot egyaránt, ami bennünk van. Minél aktívabban figyelünk befelé, annál tágabbnak tűnik a benső világunk, ugyanis rengeteg hely van ott. Folyton adott a lehetőség, hogy felfedezzük magunkat, mindig találni fogunk olyan helyet, amiről nem is tudtunk, hogy ott van bennünk. Az önismeret igazából szerintem olyan, mint egy dinamikus, folyton változó térkép magunkról.

Fotó: sinco

A harmadik, címadó „Waves of possibilities” pedig ennek a benső munkának az eredménye. Akkor vesszük észre a számtalan előttünk lévő lehetőséget, ha nyitottak vagyunk rájuk.

Biztos te is tapasztaltad már azt, hogy ha szomorú vagy, vagy dühös, akkor azokat a dolgokat fogod előbb észrevenni magadban és kívül, amik ezekhez az állapotokhoz kapcsolódnak. Ilyenkor vakfoltokká válnak a lehetőségek.

Ha szorongok, és közben nem merem beismerni magamnak, hogy szomorú vagyok és feszült, akkor hiába hoz az élet számos lehetőséget, én csak azt fogom bele látni a dolgokba, hogy aggódom meg szomorú vagyok. Ám az őszinteség útját követve, nyugodtan, alig, vagy nem feszülve végre nem csak a saját tudatállapot kivetítése fog érvényesülni, hanem talán az is, ami azon túl van.

Szóval ideális esetben jönnek azok a hullámok, a lehetőségek. Ezért is térnek vissza az első dalban lévő zongoratémák a másik két számban. Egyrészt ha nem éljük meg amit kell, akkor nem tudunk rájuk építkezni, másrészt egy nyitottabb állapotot akkor lehet valamennyire fenntartani, ha pontosan tudjuk, hogy milyen annak az ellenkezője. Aztán úgyis történni fog valami, amire nem számítunk, ami kimozdít, aztán jönni fog a következő hullám. Ez most egy lehetséges magyarázata a három instrumentális dalnak."

Bence egyéb projektjeiről lapozás után olvashatsz:

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>



hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
1-2.jpg

Miért az Ozark az egyik legjobb streaming-sorozat ma?

Jason Bateman sorozatában egy család kezd új életet az Isten háta mögött – és mos pénzt. Milliókat.
Szajki-Vörös Adél, fotó: Netflix - szmo.hu
2020. szeptember 13.


hirdetés

Egyfajta Breaking Bad light az Ozark, amit sok minden miatt szeretünk.

Mert vagány, mint a Breaking Bad

Akárcsak a világ egyik legkedveltebb és legkultikusabb sorozata, a Netflix Ozarkja is az alvilág szövevényes labirintusába tévedt kisember története, aki erkölcsi normákat hátrahagyva indul el az ismeretlenbe. A sztori azonban onnantól kezdve meredeken más, mint a Totál szívás, hogy hősünk, Marty Byrde (itt: Jason Bateman alakítja) a családját kezdettől fogva maga mellett kénytelen tartani a pénzmosási bizniszben, hiszen együtt menekülnek a kartell és az FBI elől. Walter White pedig anno a Breaking Badben egy halálos betegséggel küzdve a családja jövőbeni egzisztenciáját akarja titokban - egy ideig - metamfetamin előállítással előteremteni - csak közben túlságosan is ráérez az ízére, mi több, meggyógyul.

Byrde karaktere az Ozarkban azért összetett, mert van egyfajta erkölcsi tartása és szeretetre méltó, akárcsak az egész család, és akármennyire is emelik a tétet az alkotók a harmadik évadig - és nagyon emelik - és akármilyen mocsokba keverednek is, kedveljük őket és drukkolunk nekik, mert a szívük mélyén jó emberek, és a kemény körülmények csak az összetartást hozzák ki belőlük. Vagy mégsem?

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
KAP-RETUS-MER_2840-1-scaled.jpg

„Nekünk szerencsére a közönség a felettesünk” - Kovács András Péterrel Életed értelme című estje kapcsán beszélgettünk

KAP szerint nincs félnivalójuk a politikától. A tavaszi karantén viszont a Dumaszínházat is veszélybe sodorta. Ezen kívül beszéltünk a Comedy Centralon látható estjéről.
Kövesdi Miklós Gábor - szmo.hu
2020. szeptember 17.


hirdetés

– A legtöbb művész vagy híresség, ha közéleti kérdésekről kérdezzük, azzal vágja ki magát, hogy ő nem politizál. Ehhez képest kimondottan üdítő volt látni a tavaszi karantén időszak egyik „slágerét”, a Karantényeket, mely a korábbi propaganda híradó paródiák folytatása. Hogy érzed, tényleg bátorság kell ahhoz ma Magyarországon, hogy valaki politizáljon?

– Akinek ezen a téren van vesztenivalója, annak igen. Ha valaki közigazgatásban, államigazgatásban dolgozik, vagy az államtól függenek a fellépései, akkor vigyáznia kell.

Nekünk szerencsére a közönség a felettesünk. Inkább az teszi nagyon nehézzé a közéleti humort, hogy mi azt hisszük, egy focimeccsen ülünk a lelátón. A valóság viszont az, hogy még a stadionba sem engednek be, a szabályokat pedig még ők maguk sem értik, akik a pályán szaladgálnak.

Nagyon nehéz úgy viccelni, hogy az ember az igazságot lássa, és ne csak sárdobálás legyen.

– Én azt tapasztalom, a közéleti humorral kapcsolatban nagy nehézség, hogy a közönség is politikai táborokra oszlik. Te nem tapasztalod, hogy van, amin csak a közönség egyik fele nevet, vagy egyes nézők akár meg is sértődnek?

hirdetés

– Dehogynem. Egyre jobban érezhető. Van nekünk egy Duma Aktuál nevű műsorunk a Dumaszínházban, amről felvételt készítünk. Fura mód a közönség nagy része azért jön, hogy jól megkapja tőlünk a kormány,

de amikor az ellenzéki malőröket kezdjük boncolgatni akkor érezhetően lefagynak.

Pedig az is a műsor része.

– Téged, titeket mennyire tépázott meg a tavaszi leállás?

– Nagyon. Egyéni szinten, ha a fellépőket nézem, volt, akinek adott esetben használt, mert tudtunk töltekezni, pihenni. Viszont szervezeti szinten már-már a Dumaszínház léte került veszélybe.

– Sokan megosztották és olvasták a posztodat, ahol arról írtál, hogy azt hitted, koronavírusos vagy, és ez elgondolkoztatott a felelősségről. Azóta sikerült változtatnod?

– Igen, létrehoztam magam és az egész család számára egy protokollt, amit gondolkodás nélkül követünk, ha bármi tünet van, mert nem hiányzik az a fajta utólagos önmarcangolás, ami akkoriban zajlott, augusztusban.

A protokoll abból áll, hogy igyekszem kéthetente tesztelni. Ha pedig gyanús tüneteket észlelek magamon, akkor lemondom a fellépéseket és értesítem a Dumaszínházat, de hála Istennek erre eddig nem került sor.

Ahogy a politikusok maszkviselése serkentőbb lehet, mint bármilyen rendelkezés, nekünk, fellépőknek is nagyon nagy a felelősségünk, mert az emberekre jobban hat, amit látnak, mint amit hallanak.

– Láttam, hogy máris feldolgoztad a vírussal kapcsolatos eseményeket a színpadon. Mennyire nehéz megtalálni azt a határt, hogy mennyire lehet ezzel poénkodni? Hiszen azért ennek a történteknek van tragikus oldala is.

– A közönség nagyon jó lakmuszpapír. Azonnal tudják és jelzik, hol a jó ízlés határa. De azt remélem, a saját szenzoraim is vannak most már annyira finomak, hogy magamtól is érzem. Ha pedig mégis túllépem ezeket a határokat, annak oka van. Véletlenül én már nem csúszok bele semmibe.

– Pénteken mutatja be a Comedy Central „Életed filmje” című estedet.

– A címéhez mérten az est vállalásai is meglehetősen nagy. Kétszer 50 percben az emberi élet egészéről beszélek a születéstől a halálig, és az egyes életszakaszok kínjairól és nyűgjeiről. 42 évesen ezeket részben átéltem, részben idősebb barátaimon látom, mi vár rám. Ez a legjobb időszak talán, a negyvenes évek, hogy az ember megpróbálja egyben látni az egészet, és megkeresni az értelmét.

Ez az első olyan estem, de talán azt is meg lehet kockáztatni, hogy egész Magyarországon az első olyan est, ahol nem minden felhőtlen kacagás és nem mindig fergeteges slussz poén a vége, hanem vannak torokszorító pillanatok is. Sőt, volt olyan néző, aki katarzis élményről számolt be.

– Még arról beszélj kicsit, hogy ha nem lesz újabb karantén, mikre készülsz a közeljövőben akár előadóként, akár íróként.

– Nem tudom, el lehet-e árulni, de talán igen: a Magyar Állami Operaház felkérésre Donizetti Az ezred lánya című operájának librettóját dolgozom át kicsit modernebb, kicsit poéndúsabb szövegre. Ezen kívül tervezem a YouTube csatornám újraindítását ismert színészek bevonásával, de ez tényleg még csak terv.

– A Karantényeknek terveztek folytatást?

– Egyelőre nem, de szilveszterkor biztos lesz szokás szerint valamilyen humoros híradó különkiadás. Persze, ha közben történik valami, netán ismét összeáll az operatív törzs, mint az LGT, egy búcsúkoncert erejéig, akkor lehet, hogy megemlékezünk róla.

A Dumaszínház estjei a Comedy Centralon

Kovács András Péter "Életed filmje" című estjével indulnak a Dumaszínház estjei a Comedy Centralon.

További műsorok:

• 09. 18.: Kovács András Péter: Életed filmje 1-2. rész (egyben leadják)

• 09. 25.: Kőhalmi Zoltán: Pályatévesztési tanácsadó 1. rész

• 10. 02.: Kőhalmi Zoltán: Pályatévesztési tanácsadó 2. rész

• 10. 09.: Hadházi László: Megyünk a levesbe 1. rész

• 10. 16.: Hadházi László: Megyünk a levesbe 2. rész

• 10. 23.: Dombóvári István: Szóra sem érdemes!

fotó: Georgij Merjas

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
29595054_1756162914450967_1775482895707461082_n.jpg

„Soros György és Orbán Viktor békét kötnek” – drMáriás kiállítása az Esernyős Galériában

Fertelmesen mulatságos, de sajnos igaz
Göbölyös N. László - szmo.hu
2020. szeptember 14.


hirdetés

Fotók: Facebook/drMáriás

Utálatos közhely, hogy a történelem ismétli önmagát, először tragédiaként, majd komédiaként jelenik meg. Így aztán az emberiség nevetve búcsúzik tőle. Egy Karl Marx nevű, sokat idézett, de kevésbé értett 19. századi gondolkodó mondta, és aligha hitte volna, hogy a 20. században ez hányszor és hányféle alakban fog bekövetkezni. Különösen Kelet- és Közép-Európában. Nem véletlen, hogy az abszurd, a groteszk műfajának legjobb képviselői Franz Kafkától Parti Nagy Lajosig ebben a régióban születtek és alkottak, mint ahogyan drMáriás is, akinek az óbudai Esernyős Galériában megnyílt kiállítása is tökéletes lenyomata ennek a világnak, amely józan ésszel nehezen felfogható.

Soros György és Orbán Viktor békét kötnek – ez a tárlat címe, és egyik központi alkotásának is, amely van tovább is: „hogy közös erővel virágoztassák fel Magyarországot, amiért jutalmul a Paradicsomba jutnak a Nemzeti konzultáció műtermében”. E tengerikígyónyi cím a klasszikus szürrealistákat idézi, maga a festmény pedig azokat a népies falvédőket, amelyek nagyanyáink konyháját díszítették „nem adlak másnak, nekem rendelt az Isten” és hasonló feliratokkal. A két glóriás alak, akik bő harminc éve tényleg az ország felvirágoztatása érdekében találtak egymásra (legalábbis azt hittük), a szívet reptető madárkák, a színes virágok pompásan illusztrálják azt a „nemzeti szellemet”, amit le akarnak nyomni a torkunkon, holott sem a nemzetihez, sem a szellemhez semmi közük. De láthatjuk Szűz Schmidt Máriát a kisded Ungár Péterrel – csoda, hogy még nem indítottak vallásgyalázó pert a művész ellen. Aztán Szijjártó Pétert, aki űrhajón indul Jézus keresésére, no és újra a miniszterelnököt, aki az Európai Parlamentben üdvözült mosollyal megmenti Baby Yodát – mindegy, hogy kitől, a lényeg a megmentés, ellenség van rogyásig Strasbourgban és Brüsszelben, Baby Yoda pedig tetszés szerint behelyettesíthető a nyugdíjasoktól a munkanélkülieken át a migránsfélő magyarokig.

A harsány színek közül előbukkanó, képregény-szerű figurákon hatalmasakat röhöghetünk – ha már a hajdan legendás pesti politikai viccek kihaltak – csak az a röhej, hogy mindez nem vicc, mert mi megyünk házhoz azért a bizonyosért. Az Engels, a hajléktalan című képen egy hajdan szépnek hitt eszme (és a benne hívők) sanyarú sorsát látjuk. Az utolsó vacsora a járvány megállítása előtt Leonardo műtermében, amelyre talán nem mindenki figyel fel, mert viszonylag kisméretű, a középpontban természetesen újra csak Orbán Viktort mutatja, és körülötte „barátai, tisztelői” Donald Trumptól Vlagyimir Putyinig, Lévai Anikótól Mága Zoltánig. Ellentétben azonban az itáliai Mester remekművével, itt nem történik utalás arra, hogy ki fogja elárulni a „Megváltót”.

A profán tiszteletlenség mellett drMáriás a maga szellemes módján kalapot emel az elmúlt évszázad ikonikus festői és más személyiségei előtt olyan asszociációs rendszerrel, amelyek időnként már átlagon felüli műveltséget kívánnak: központi helyet kap Marilyn Monroe alakja, aki az Álmoskönyv olvasása után szeret bele Krúdy Gyulába. Matisse műhelyében Freud Picasso lelkét elemzi, Woody Allen pedig Schiele rettegő alakjaként szembesül önálló életre kelt klarinétjával. Feltűnik Ady Endre, és a „kommunizmus gyilkosainak” fura allegóriájában John Lennon, Elton John és Michael Jackson. Ezekkel a játékokkal a művész arra is ösztönöz bennünket, hogy ne felejtsük el mindazt az örökséget, amelytől a legmodernebb korban is emberek tudtunk maradnak, és bízzunk abban, hogy azok, akik most csak utalás-szerűen jelennek meg, akkor is velünk lesznek, amikor a mostani főszereplőknek tán már a nevükre sem fognak emlékezni.

drMáriás kiállítása október 9-ig látható az Esernyős Galériában.

hirdetés

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
comedy.jpg

KAP, Hadházy, Kőhalmi és Dombi – újra pályán a nagydumás nevettetők

Comedy Club új évad szeptember 18-tól, Kovács András Péter nyitja, Dombi zárja.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. szeptember 15.


hirdetés

„Első a club!” – hirdeti a Comedy Club új évadának promóvideója, mely egy humorra éhezett drukkercsapat szereplőit szólaltatja meg. Az új, hatodik évadban válogatott sztárgárda ölti magára a Comedy Club mezét: szeptember 18-tól péntek esténként visszatérnek a nagypályás nevettetők a Comedy Centralra.

Kovács András Péter, Hadházi László és Kőhalmi Zoltán két részben vetített önálló estjén passzolgatják egymásnak a humorlabdákat, ezt követően, október 23-án Dombóvári István egy lefordulós testcsellel tör kíméletlenül kapura, azaz zárja a standupos műsorfolyam hatodik évadát.

Security Check Required

null

Kovács András Péter a Comedy Club szeptember 18-i évadnyitója kapcsán nem kevesebbet ígér, minthogy ez lesz Életed filmje! A humorista visszatérő játékos a Comedy Club válogatottjában, ezúttal kétszer egy órában, hamisítatlan szélsőként, megállíthatatlanul száguld majd végig a pályán, edzésben tartva nemcsak magát, hanem a nézők rekeszizmait is.

hirdetés

Kőhalmi Zoltán igazi spílerként cselezi ki a tévé előtt unalomba süppedt átlagpolgár lelassult agytekervényeit, és mindazt, amit eddig a karrierünkről és a leendő hivatásunkról tudni véltünk. Új önálló estje, a Pályatévesztési tanácsadó első része szeptember 25-én debütál, a második epizódot október 2-án tekinthetik meg a Comedy Central nézői.

A sztárgárdában nem más, mint maga Tévélaci, azaz Hadházi László is mezt húz a Comedy Club színeiben, így október 9-én és október 16-án – két részben – közösen Megyünk a levesbe.

Bár október 23-án végleg a hálóba kerül a labda, és búcsúzik a Comedy Club hatodik évada, ám Dombóvári István szerint ez Szóra sem érdemes!

„Többek közt egy Dizájn Center is várható az előadásom során, amelyben a párkapcsolatok szétbomlásának egyik legfontosabb okát tárom fel. Ezekhez pedig begyűjtöttem eszközöket, amikkel meg lehet gátolni ezt a problémát” – árulta el Dombi a humorbajnokság idei szezonjának fináléjával kapcsolatban.

A Comedy Club adások sorrendje:

szeptember 18., 21:00 és 22:00 – Kovács András Péter: Életed filmje 1. és 2. rész

szeptember 25. 21:00 – Kőhalmi Zoltán: Pályatévesztési tanácsadó 1. rész

október 2. 21:00 – Kőhalmi Zoltán: Pályatévesztési tanácsadó 2. rész

október 9. 21:00 – Hadházi László: Megyünk a levesbe 1. rész

október 16. 21:00 – Hadházi László: Megyünk a levesbe 2. rész

október 23. 21:00 – Dombóvári István: Szóra sem érdemes!

Amikor a rajongás és az imádat odáig fajul, hogy már nemcsak úgy érzel, hanem úgy is nézel (ki), mint az ideálod!!!!

Security Check Required

null


hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!