hirdetés
DARE-1.png

Genpact: a huszonegy éves startup cég

Ha éppen álláskeresés előtt állsz, nézz körül a Genpact álláslehetőségei között!
Tiger Tyagarajan cikke - szmo.hu
2019. június 24.


hirdetés

Mitől olyan izgalmas a startupok világa? Talán a lendülettől, hogy egy új ötlettel jobb és gyorsabb lehet egy termék vagy egy szolgáltatás? Vagy a startupokat körülvevő lelkesedéstől és hittől? Esetleg attól, hogy a lehetőségek száma végtelen és hogy a kíváncsiság későbbi sikerhez vezet majd?

Röviden ilyen a startupok szemlélete, de egyben sokkal összetettebb is. Azok a vállalkozók, akik figyelni tudnak ennek a dinamizmus, cselekvési képesség és a gyorsaság megtartására, sokat tesznek önmagukért. A Genpactnél is a startupok kultúráját építik – teszik ezt úgy, hogy már 21 éve jelen vannak a világpiacon. Ennyi idő alatt rengeteg tapasztalatot halmoztak fel, szaktudást építettek és valódi sikereket értek el abban, hogy a különböző Fortune 500-cégeket a digitális üzleti átalakulásukban vezessék.

Ami számukra fontos, hogy ezalatt sohasem veszítettek a kíváncsiságunkból. Abból a kíváncsiságból, ami segíti őket, hogy folyamatosan megkérdőjelezzék a rögzült szerepeket és becsatornázzák a kreativitást abba a folyamatba, amelyben cégeket vezetik az üzleti sikereik útján. Azáltal, hogy egy fedél alá hoznak olyan munkatársakat, akik különböző háttérrel és hozott tudással rendelkeznek, felszabadult gondolkodássá és kíváncsiság-központúvá teszik a közös projekteket és ezáltal egy új, eddig ismeretlen útra terelődhetnek a megoldásaik.

Pont ezért választották mottónak a ‘Dream in digital. Dare in reality.’ mondatot. Ez a szlogen megtestesíti azt, ahogy a Genpact gondolkodik – azokból a visszajelzésekből alkották meg, amelyet a világszerte dolgozó csapattagjaik küldtek. A szervezetük három jellegzetességét mutatja, így fontosnak tartják ezt a három pillért részletesebben bemutatni.

Startup-kultúra

Friss, gyors és könnyen alkalmazható tudás – három dolog, amit a Genpactnél keresnek és értéknek tekintenek. A döntéshozatali folyamataik karakteresek és lendületesek, a környezetük mindig pezsgő és tele van ötlettel. Azok a munkatársaik, akiknek saját véleményük van, különösen fontosak a stratégiai döntések meghozatalakor is. Sőt, szeretik azokat, akik szívesen kilépnek a komfortzónájukból és bátran úsznak az árral szemben, mert hiszik, hogy érdemes időről időre, jó értelemben véve felforgatni a cégek világát.

Arról is nyitottan gondolkodnak, hogy ők maguk hogyan működtetik a céget. Egyszerűen megfogalmazva, a hierarchia helyett másban hisznek: már nem az a fontos, hogy kinek kell elküldeni a céges beszámolódat. Arra biztatják kollégáikat, hogy koncentráljanak az értékteremtésre – keressék meg az értéket a saját tanulásukban és fejlődésükben, az ügyfeleik és az ügyfelek vásárlóinak életében, illetve a közösségekében is. Ezzel a hozzáállással nincs határa a fejlődésnek.

A Genpact történetét a vállalkozói szemlélet formálta – elvégre egy nagy Fortune 500-as cég szolgáltatójaként kezdték. Miután eldördült a startpisztoly, ők megkezdték a komoly munkát. Az építkezés első évei például azzal teltek, hogy meghatározták a tulajdonosi Smart Enterprise Process menetét: ezáltal a legmagasabb szintű rendszer jött létre, melyet visszabontva képesek voltak tudományos és rendszerszintű adatokat használni az ügyfeleik sikeréért. Nem volt könnyű kilépni a szokásos gondolkodásmódból, de vitte őket előre az a tudat, hogy a cégük csak így fejlődhet.

A szaktudás és digitális tudás hatalma

Egy nyelvet magas szinten beszélni hasznos, kettőt tudni még jobb. A Genpactnél azok válnak sikeressé, akik képesek kétféle tudást egyszerre fejleszteni: a szaktudást és a digitális ismeretet. Az elmúlt éveik tapasztalata két dolog ötvözete: a valós folyamatokból nyert szaktudás találkozása az olyan digitális területek mély és alapos ismeretével, mint a mesterséges intelligencia vagy a robotika folyamatai. Ez a kombináció segíti őket abban, hogy hatékonyan segítsék ügyfeleiket a rendszereik, munkafolyamataik és üzleti modelljeik újraalkotásában.

Ez azt jelenti, hogy csak olyanokkal dolgoznak, akik ezt a kétféle tudást birtokolják? Nem, de számukra fontos az a szemlélet, amely a szaktudás és a digitális tudás találkozásában hisz és abban, hogy ez így együtt képes nemcsak cégek, de teljes iparágak felfrissítésére és átalakítására.

Valós megtérülés

Tudják, hogy az új technológia klassz és izgalmas. De azt vallják, hogy csak akkor van értelme követni a legújabb digitális trendeket, ha azok kézzel fogható, valós megtérülést és sikert hoznak ügyfeleiknek. Hiába adják tovább a tudást tehát az automatizált tanulásról vagy a robotokról, ha azok nem segítik a vállalkozások fejlődését, növekedését és segítenek a munkafolyamatok átalakításában és sikeressé tételében.

Több száz Fortune 500-as céggel dolgoznak világszerte: ügyfeleik lefednek hét komoly iparági területet és azt várják a Genpacttől, hogy menedzselje őket a folyamatosan változó világban. Digitális megoldásaik segítenek nekik a sarokpontok megtalálásában, a piac folyamatainak megértésében és abban, hogy versenyképesek maradjanak a saját szakterületükön.

Alakítsd a világot velük!

A világ legjobbjait szeretnék a munkatársainknak: olyan kollégákat és kolléganőket várnak, akik szeretnének a világszerte dolgozó 87000 munkatársukhoz hasonlóan határok nélkül gondolkodni és cselekedni. A Genpact az a cég, ahol valóban hatással lehetsz a világ alakulására: a startup kultúra alkalmazásával cégük leteszi a voksát a kíváncsiság, a karakteresség és a gyors, hatékony döntéshozatal mellett. Ez kell ahhoz, hogy világokat mozgassunk meg: együtt sikerülhet! Ha megnéznéd az álláslehetőségeket katt ide!

A szerzőről:

Tiger Tyagarajan (New York) CEO, a világ egyik olyan vezetője, aki képes volt egy teljesen új üzleti modell megalkotásával a GE egykori divíziójának átalakítására: a Genpact professzionális nemzetközi szolgáltatóként nem kevesebbet vállal, mint az ügyfelek teljes üzleti átalakításának hiteles megvalósítása.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
woman-407168_960_720.jpg

Szélsebesen terjed egy esküvői fotós nyílt levele: ezért ne fotózz SOHA a mobiloddal a nagy napon

A nő a Facebookon osztotta meg felháborodását, ami azóta több mint 120 ezer like-ot kapott.
Kép: Pixabay - szmo.hu
2019. július 16.



Az ifjú pár szívta meg végül egy lelkes vendég mobilos fényképezését, amin az esküvőre felkért, profi fotós is kiakadt. Annyi történt mindössze, hogy egy fontos pillanatot szeretett volna elkapni, amikor egy lelkes amatőr a násznépből eléugrott, így nem lett meg a felvétel.

A nő a Facebookon osztotta meg felháborodását, ami azóta több mint 120 ezer like-ot kapott.

Ez történt ugyanis:

"Az iPhone-os lánynak… Nem csak a képemet rontottad el, hanem elloptad ezt a pillanatot a vőlegénytől, a menyasszonytól és annak apjától. Most mik a terveid ezzel a fotóval? De őszintén!

Ki fogod nyomtatni? Elmented magadnak? Minden nap megnézed? Nem. Nem ez fog történni. De a menyasszony előhívatta volna ezt a képet, gyakran rápillantott volna, és emlékezett volna a pillanatra, amikor az apja az oltárhoz vezette őt. Ehelyett előkaptad a mobilodat, kitakarva előlem a látványt, csak azért, hogy készíts egy olyan fényképet, amit soha nem fogsz használni..." - sopánkodott a fotós, majd mindenkit arra kért, hogy hasonló helyzetben hagyják a profikat dolgozni, és élvezzék inkább a bulit.


KÖVESS MINKET:



hirdetés
alcohol-492871_960_720.jpg

6 tévhit a másnaposság leküzdéséről - pedig csak egy dolog segít rajta

Aki már ivott életében többet a kelleténél, számos módszert ismer a másnaposság leküzdésére. Pedig igazából egyik sem működik.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 15.



Van, aki egy nagy, gazdag szendvicsre és óriási adag kávéra esküszik. Mások inkább nyakló nélkül vedelik a vizet, és nyomjuk magukba az ibuprofént. Ismert metódusnak számít a hideg limonádé, a tej, sőt, vannak, akik a „kutyaharapást szőrével” elv alapján ráisznak egy adagot. Pedig az egyetlen módja, hogy a macskajaj valóban elmúljon, a kivárás - írja a Business Insider, amely hat tévhitet igyekszik eloszlatni e téren.

A nehéz, zsíros reggelik egy átivott éjszaka után, mint arra Alexis Halpern New York-i orvos rámutat, azért nem használnak, mert a szervezetnek több energiát kell felhasználnia az étel megemésztésére, és ezáltal az alkohol lassabban szívódik fel a vérben. Ugyanakkor egy nagyobb szeszfogyasztás előtt nem árt olyan ételeket enni, amelyeknek magas a protein, a cink, a B-vitamin és a kálium-tartalma.

Nem segítenek igazán a cukros sportitalok sem, annak ellenére, hogy az alkoholfogyasztás a szervezet elektrolit-veszteségével jár. Az elektrolitok tartják egyensúlyban a folyadékszintet sejten belül és kívül. Ilyen irányú beavatkozásra csak akkor van szükség, ha a nagyarányú alkoholizálás miatt túl alacsonyra süllyed a vércukorszintünk.

Vannak, akik fájdalomcsillapítókkal próbálkoznak, különösen, ha a másnaposság fejfájással jár – nálunk is ismert az aszpirin-módszer – de ez nem veszélytelen. Az alkohollal való visszaélésekkel foglalkozó amerikai intézet szerint az ilyen kombinációk akár gyomorvérzést, fekélyt, májkárosodást, legjobb esetben heves szívdobogást okozhatnak. Ezért azt a módszert csak orvosi konzultáció után alkalmazzuk.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
energiaital.jpg

Veszélyes lehet: sokan úgy isszák, mint az üdítőt – 171 millió doboz energiaital fogy Magyarországon évente

Egy év alatt közel 32 milliárd forintot költöttek rá a magyarok, pedig az előnyei mellett komoly kockázatai is vannak.
Illusztráció: Pixabay - szmo.hu
2019. július 17.



Júliusban és augusztusban, a fesztiválszezon alatt tetőzik az energia- és sportitalok fogyasztása. 2018. június és 2019. május között közel 32 milliárd forintért vásároltunk a kategóriából, ami 15 százalékos értékbeli növekedést jelent az előző évi azonos időszakhoz képest.

A magyarok mintegy nyolc százalékkal több serkentő italt fogyasztottak, közel ötvenmillió liternyit – ez 171 millió darab terméket takar. És ha már energiaital, inkább cukros, különleges ízektől mentes és leginkább 250 ml-es kiszerelésű, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

Szereti pörgetni magát a magyar: a kiskereskedelmi szcéna értékbeli növekedésének közel kétszeresét hozta 2018. június és 2019. május között: 15 százalékkal bővült a forgalma. Az energiaitalok uralják a terepet: 90 százalék fölött hasítanak ki a kategóriából.

A kategória növekedése évek óta töretlen, és jellemzően májusban már kezd felpörögni az eladás, ami aztán július-augusztusban jár csúcsra: ekkor realizálódik az értékbeli és a mennyiségi forgalom közel egyötöde.

A Nielsen kiskereskedelmi indexéből az is kiderül, hogy az értékesített energia- és sportitalok esetében inkább a dobozost választjuk (90+%), és 100-ból 90 darab termék 200-250 ml-es kiszerelésű.

Az ötvenmillió liter több mint 60 százaléka extra ízesítés nélküli. Emellett csak az alma ízesítésű serkentő hatású italok rúgnak labdába. Az egyéb különleges ízek, mint például szőlő-tutti frutti, mangó-narancs-tutti frutti; stb. értékbeli piaci részesedése elenyésző.

Területileg leginkább a budapesti régió fogyasztói nyúlnak az energiaitalos doboz után: a teljes értékbeli forgalom közel harmada itt realizálódik; az északkeleti és északnyugati régió viszi a kategória forgalmának egynegyed-egynegyedét.

# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló Facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

Veszélyes is lehet

A Magyar Kardiológusok Társasága viszont arra figyelmeztet, komoly baj is lehet abból, hogy a magyar fiatalok túlnyomó többsége folyamatos fogyasztó, sokan úgy isszák, mint az üdítőt, ráadásul mind gyakrabban alkohol kíséretében. Utóbbi akár életveszélyes is lehet.

Egy friss nemzetközi kutatás szerint sok esetben ezek az energiaitalok állnak az egészséges fiatal felnőttek hirtelen szívhalálának a hátterében, ugyanis súlyosbíthatják a rejtett szívbetegségeket.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
no-szomoru-maganyos-pixa.jpg

„Ne teperj érte, ha ő nem törődik veled, mert ezzel csak saját magadnak ártasz!”

'Minél inkább loholsz utána, annál rosszabb lesz. Lehet, hogy azt hiszed, hogy boldog vagy, csak mert magad mellett tudhatod őt, de ennek egyszer vége lesz...'
Forrás: Mary Wright/The Power of Silence - szmo.hu
2019. július 16.



Érezted már úgy, hogy nagyon szeretsz valakit, de ő feleannyit sem tesz a kapcsolatotokért? Hogy hiába küzdesz a szerelméért, ő figyelemre sem méltat? Hogy te minden megtennél azért, hogy rendbe hozd a dolgokat köztetek, de ő észre sem veszi, hogy van egyáltalán valami baj? Esetleg most is ilyen helyzetben vagy? Akkor ezek a sorok neked szólnak:

"Ne üldözd, mert ezzel csak hatalmat adsz neki. Ha nem vagy elégedett és boldog azzal a minimális figyelemmel, amit tőle kapsz, akkor hagyd szépen ott. Ne hagyd, hogy megszokja, és azt higgye, teljesen oké az, hogy semmit nem tesz, ezzel pedig bánt téged.

NE TEDD EZT! Ne hagyd, hogy belekényelmesedjen ebbe! Mert ha továbbra is vele maradsz és így marad minden, akkor azt fogja hinni, hogy rendben van, hogy így bánik veled.

De ha ezt eltűröd, csak azt éred el, hogy ellustul. Nem fog neked üzeneteket írni és nem visz el randikra. Nem fog erőfeszítéseket tenni a kapcsolatotok érdekében, mert te mindent megteszel helyette. DE NE TEDD! Ne könnyítsd meg a dolgát!

Minél inkább loholsz utána, annál rosszabb lesz. Lehet, hogy azt hiszed, hogy boldog vagy, csak mert magad mellett tudhatod őt, de ennek egyszer vége lesz, és utálni fogod őt minden egyes üzenetért vagy hívásért, amit figyelembe sem vett. Büntetni fogod őt minden egyes randiért, amit lemondott és azért, mert képes volt téged újra és újra átverni, azok után, hogy te mindent megtettél érte.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x