hirdetés
Ford Fiesta: luxusérzés kisautóba csomagolva
A Ford Fiesta Vignalét járattuk meg, az elegáns változat jelenti a Fiesta luxus felszereltségét.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2018. november 07.


hirdetés

Immáron 42 éve gyártják a Ford Fiestát, amelyből közel 20 millió példány fogyott Európa szerte. A hetedik generációs modell már járt nálunk egyszer háromajtós, ST-Line változatban, ezúttal a Fordos luxust jelentő Vignale felszereltségű modellt tesztelhettük. E két felszereltségi szint mellett további kettő, a belépő szintnek számító Titanium és a szabadidő-autós bőrbe bújtatott, műanyag védőelemekkel díszített Active található a kínálatban.

A Vignale képviseli tehát az eleganciát, ami egyfajta biztosíték a minőségibb anyaghasználatra és a külső-belső, speciális kialakításra is, amit a kocsiról készült képek is alátámasztanak. Ebben a felszereltségben a motorkínálatban három 1.0 literes benzines (100, 125, 140 Le) és egy 1.5-ös dízel (120 Le) található, a Vignale valamivel 6 millió forint fölött vásárolható meg legolcsóbban.


KÖVESS MINKET:





hirdetés
Kifejezetten Európának készül az új Kia Ceed
A harmadik generációjába lépő, Európában tervezett, fejlesztett és gyártott új Ceed tovább erősíti a Kia jelenlétét az európai alsó-középkategóriában.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 17.



Jelentős fejlődésen ment át a Kia a 2000-es évek eleje óta, amely az összes típuson tetten érhető. Évről évre szebbnél szebb kocsikat mutat be a gyár, s immáron nem csak a külső, hanem a belső tartalom is folyamatosan lépked feljebb minőségben. A cee’d gyártása 2006 decemberében indult a Kia szlovákiai gyárában, s az évek során közel 1,3 millió példány fogyott belőle. Az eladások többségét az ötajtós változat tette ki, míg a kombi a 2007-es bevezetése óta hozzávetőlegesen 40 százalékkal részesedett az értékesítésből.

A cee’d volt egyébként a márka első olyan kocsija, amelyet kifejezetten az európaik ízlése szerint, Európának gyártottak, s ez a típus hozta meg igazán a márka népszerűségét az öreg kontinensen. Ahogy elődeit, a harmadik generációs modellt is Frankfurtban, a Kia európai formatervező, termékfejlesztő részlegeinél tervezték és fejlesztették. Az új modellel megváltozott a név írásmódja is: cee’d helyett Ceed a helyes (Community of Europe, with European Design: Európának, európai tervezéssel). A kocsit továbbra is a szlovákiai Zsolnán működő Kia üzemben gyártják, a Sportage és a Venga modellekkel együtt.

Az új Kia Ceed formaterve tehát a márka európai dizájn központjában, a németországi Frankfurtban készült Gregory Guillaume és Peter Schreyer irányítása alatt. A második generációs modellnél 20 mm-rel szélesebb (1800 mm) és 23 mm-rel alacsonyabb (1447 mm) az új Ceed, a tengelytáv változatlanul 2650 mm, viszont az első túlnyúlás 20 mm-rel rövidebb (880 mm), a hátsó pedig ugyanennyivel hosszabb (780 mm) lett. A nagyobb szélessége és megnövelt hátsó túlnyúlása határozottabb, sportosabb kiállást eredményez, magabiztosabb megjelenést kölcsönözve az autónak. Az előd lekerekített éleit egyenes vonalak váltották fel, az orr még szélesebb hűtőmaszkot és alsó légbeömlő nyílást kapott, a homlokzatot precízen megrajzolt, egyenes formák keretezik. Alapkivitelben megkapta a LED-es nappali fényeket, és hátul is új LED-es nappali helyzetjelzők teszik láthatóvá a modellt. Oldalról nézve az éles, egyenes vonalak optikailag meghosszabbítják a motorházfedelet, a vállvonal az eddiginél vízszintesebb síkon fut végig. Az új példánynál is felfedezhető az a széles C-oszlop, amely az elmúlt években a Kia védjegyévé vált.

A beltérben minden eddiginél jobb ergonómia várja az utasokat, az új padlólemez és az elrendezés tágasabb teret és kellemesebb térérzetet teremt az első utas oldalán, ráadásul a csomagtartó is nőtt 15 egységgel, így már 395 liternyi helyet pakolhatunk meg. A kialakítás a legújabb generációs Kia modelleknél alkalmazott dizájnt követi, a felhasznált anyagok általános minősége érezhetően javult, a korábbinál nagyobb arányban alkalmaztak kifinomult, puha tapintású anyagokat, kihangsúlyozva a kifinomult, elegáns környezetet. A modell műszerfala vízszintesen kétfelé osztott: a felső részen a 7,0 vagy 8,0 colos érintőképernyős infotainment rendszer helyezkedik el, míg alul az audiorendszer, valamint a fűtés és szellőzés kezelőszervei. A középkonzol enyhén a vezetőülés felé fordul, megkönnyítve a menet közbeni használatot.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
Suzuki Swift – ez már nem a mi autónk
A kilencvenes és az ezredforduló utáni évek a Swift uralmáról szóltak, mára a Vitara átvette a kisautó korábban betöltött népautó szerepét.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. március 18.



A kilencvenes évek legelején robbant be a Suzuki Swift a hazai piacra, elsőként a második generációs modell volt elérhető Magyarországon, de ezek még külföldön készülő példányok voltak. A Magyar Suzuki Zrt. 1992-től kezdte gyártani Esztergomban a már harmadik generációs változatot, ez jelentette az igazán nagy áttörést a típusnak. Túlzás nélkül állíthatom, hazánkban nem létezett olyan család, amelyben ne lett volna legalább egy Swift. Nálunk nagypapám járt egy zöld színű, 5-ajtós, 1.3-as példánnyal, és soha nem felejtem el, hogy mekkora öröm volt számára az a kocsi a bordó Lada Samarája után. Pedig szervo még ebben sem volt, és érzésre sok anyag sem került kasztniba, de az első ablakok elektromos emelői megdobták a komfortérzetet, ráadásul a szívómotor is igencsak pörgősnek hatott, már amikor nagyapa éppen dinamikusabban autózott.

A válság évei előtt a 2005-ben bemutatott MK4-es típusjelzésű, fiatalos, modernizált, gömbölyű formájú Swift is "nagyot ment". Megdöbbentő mennyiségben fogyott akkor a kocsi, ugyanis a 0 forintos kezdőrészletű, 10 éves futamidejű hiteleknek köszönhetően sorban álltak a Suzuki márkakereskedésekben a vevők, s mindenki Swiftet szeretett volna vásárolni. Persze a fenntartási költségekbe sajnos sokan nem gondoltak bele, ráadásul a válság nehézségei sok családot sodortak kilátástalan helyzetbe. Így ezeknek az autóknak a jelentős része végezte behajtó cégek udvarán.

Ez az időszak pedig valahogyan rányomta a bélyegét a Swift sorsára, s a későbbi példányok iránt elkezdett csökkenni az érdeklődés, így a népautó státusz szépen lassan visszaszorult. A Suzuki mélyrepülése ilyen értelemben 2015-ig tartott, akkor jelent meg a negyedik generációs Vitara, amely újra az élre repítette a márkát: a japánok SUV-ja lett a legkeresettebb Magyarországon, s vált népautóvá hazánkban.

A szabadidő-autó árnyékában igencsak háttérbe került a Swift, amely 2017-ben lépett a hatodik generációjába. Ez a sorozat ugyan még mindig a 2004-ben megismert formavilágot hordozza magában, de félreértés ne essék: ez a kocsi már nem az a kocsi, amely akkor kapható volt, minőségben, anyaghasználatban, de akár motorikusan is más dimenziókban jár. Ennek köszönhetően persze az ára is más osztályt képvisel, így már jóval kevesebb talál gazdára közülük, a Suzuki értékesítéseinek mindössze elenyésző hányadát adja a kisautó. (2018-ban összesen 19.292 Suzuki talált gazdára, ebből 11.127 volt Vitara, s mindössze 1.302 Swift.)

Ahogy említettem, a forma tehát maradt a korábbi vonalon, persze azóta sokat frissült a megjelenés, erősödtek az autó ívei, sportosabb, ezáltal fiatalosabb lett az összhatás, amely annak is köszönhető, hogy szélesebb és alacsonyabb lett a modell. Az új „HEARTECT” platformnak köszönhetően 120 kilogrammal csökkent az összsúly. Egyedi megjelenésű első fényszórókat rajzoltak a Suzuki mérnökei a kocsinak, s a méretes légbeömlők is jó karaktert szabnak. A farrész egy csipetnyivel kevesebb dinamizmust kapott, de ügyes megoldás, hogy a kilincset az ajtóba, a C-oszlop elé rejtettek.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Vezettük hazánk legnépszerűbb autóját
Magyarország legnagyobb számban értékesített autója volt tavaly a Suzuki Vitara, amely 2018 év végén, 30 éves szülinapján ráncfelvarrást kapott. Kipróbáltuk, hogy vajon miért kedvelt ennyire a hazai vásárlók körében az Esztergomban gyártott modell.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 07.



A kompakt szabadidő-autó kategória úttörőjeként 1988-ban mutatkozott be először a Suzuki Vitara, amely akkor kizárólag háromajtós változatban, keménytetős vagy kabrió kivitelben volt elérhető. Két évvel később érkezett a piacra az ötajtós verzió, s egészen 1998-ig volt kapható a modell. Ekkor Grand Vitara néven érkezett az utód, amely hét évet élt meg, 2005-ben következett ugyanis a következő generáció, amely a szabadidő-autó új perspektíváját nyitotta meg. A mai forma 2015-ben jelent meg a kínálatban, s a kocsi három év után, 2018 második felében kapott ráncfelvarrást. Ekkor ünnepelte a márka a típus 30. születésnapját. Ünnepre egyébként más ok is volt tavaly Magyarországon a Suzukinál, a hazai vásárlók körében ugyanis a Vitara bizonyult a legnépszerűbbnek, nem csak az SUV-k, hanem a teljes kínálatot tekintve, ami az ár-érték arányt nézve egyértelműen megérthető, ugyanis ilyen áron, ebben a kategóriában, ilyen minőségben kevesen kínálnak alternatívát. Persze azért kompromisszum van pár, de olyanok, amelyek nem csökkentik a kocsi hétköznapi használhatóságát.

A megújult Vitara öt részre osztott elülső hűtőrácsa függőleges krómozott elemeket kapott a korábbi vízszintes vonalakkal szemben, és a lökhárító alsó szekciójában húzódó krómozott elemek is újdonságként jelentek meg, amelyek a ködlámpák környékét rajzolták át. Hátul a tolatólámpa leköltözött a lökhárító aljába, és a lámpabúra formája is megváltozott, s a vájt szeműek azt is észrevehetik, hogy a búra egyszínű lett, s jobban kiemelkedik a csomagtartó síkjából. A külső megjelenést 15 féle, egy- és kéttónusú színekből konfigurálhatjuk, illetve a Vitara S-modellekhez korábban nem rendelhető panorámás napfénytető mostantól minden GLX-modellen elérhető.

A Vitara belső tere is minimálisan változott a korábbihoz képest, finomodott a műszerfal és új, 4,2 hüvelykes, színes LCD-kijelző került a középkonzol tetejére. Az analóg óra még mindig egyszerű és konzervatív megjelenésű a konkurensekhez képest, de kétségtelenül fejlődött, utóbbi viszont megállja a helyét a versenyben, főleg úgy, hogy Android Autót és a Apple CarPlayt is tud, valamint itt láthatók az ALLGRIP üzemmód és a lejtmenetvezérlő animációi, illetve az új megelőző biztonsági funkciók és a jelzőtábla-felismerés grafikái is. A minőségérzet is javult a műszerfal feletti puha betéteknek köszönhetően, és egy rossz szavunk sem lehet az ergonómiára sem. A helykínálat négy fővel bőséges, a csomagtartó alapesetben 375 literes, de a hátsó üléseket lehajtva 710 lieteresre bővíthető. Összességében a kocsiban akad egy-két olyan megoldás, amely magasabb kategóriában nem állná meg a helyét, például a homokszínű kasztniból kiálló ezüst csavar anyák ormótlanul éktelenkednek, de ezeket a félmegoldásokat valahogy a Vitaránál elfogadja az ember. Ár-érték arány.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Volkswagen Touareg – mindent tud, ami egy XXI. századi autóba kell
A VW Touareg minden szempontból lenyűgöző. Kinézetre, belső tulajdonságokra, menetdinamikára. Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy ilyen egy tökéletes SUV. Egyedül csak az ára lehetne egy 'picit' kedvezőbb...
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. január 27.



A 2018 őszén bemutatott Touareg a Volkswagen történetének legnagyobb piaci offenzívájának talán legkarakteresebb modellje, s vele együtt már négy tagot (T-Rock, Tiguan, Tiguan Allspace) számlál a márka SUV kínálata Európában. Idén tovább bővül a paletta a T-Rocknál kisebb T-Crosszal, és 2020-tól kapható lesz az I.D. CROZZ, a márka első, teljesen elektromos szabadidő autója is.

A Touareg első, és a 2010-től megvásárolható második generációs modelljéből összesen egymillió példány talált gazdára. A harmadik generációnak ezt a sikeres utat kell folytatnia, amihez alapvetően minden tulajdonsága adott: a jelenkor technológiai innovációk mindegyike elérhető a Touaregben, amihez egy elegáns, ám mégis kifejezetten dinamikus dizájn, mindemellett pedig mindennapos használhatóság, s akár 3,5 tonnás vontathatóság párosul.

Azt hiszem, túlzás nélkül állíthatjuk, hogy az új Touareggel a Volkswagen újabb szintet lépett, a márka csúcsmodellje még magasabb minőségi nívóra repíti a wolfsburgiakat. A korábbi modellek is népszerűek voltak a vásárlók körében, az első és a második generációból összesen egymillió példány fogyott világszerte. A jó széria várhatóan folytatódik a harmadik sorozat esetében is, hiszen az autóban minden olyan megoldás megtalálható, ami a XXI. századi autógyártás csúcsát jelenti: konnektivitás, asszisztens rendszerek, komfort szolgáltatások, infotainment, LED-világítás, amiknek a hálózatba integrálása hozza el a jövőt a jelenbe a méretes szabadidő autó fedélzetén. Mindemellett persze az új Touareg külleme is megnyerő: letisztult, dinamikus, elegáns, de megőrizte sportos vonásait is. Amíg a Touareg első generációjánál az Off-Road képességeken volt a hangsúly, addig a második sorozat és a harmadik példány esetében inkább a progresszivitás, az exkluzivitás került a középpontba, persze most sem utolsó szempont, hogy a modell akár szélsőséges útviszonyok között is használható, és járatlan ösvényeken is eljuthatunk vele a kiszemelt célunkhoz.

A harmadik generációs modell az elődhöz képest 44 milliméterrel szélesebb (1.984 mm) és 77 milliméterrel hosszabb, ellenben 7 milliméterrel alacsonyabb lett (1.702 mm) és a vegyes anyagfelhasználásnak (alumínium/acél) köszönhetően 1106 kilóval könnyebbé is vált.

A Touareg orrészre rendkívül kifejezően határozza meg az összhatást, a méretes hűtőrács karakteres vonalakkal vértezi fel az SUV-t. A légbeömlők fémes rácselemei a fényszóróig futnak, s azok körül folytatódnak. Az oldalsó felületek a hátszélben megfeszülő vitorlák rajzolatát idézik. Oldalnézetből hangsúlyosak a kerékívek, s a hátsó izmos váll élek nyomatékosítják a modell egyediségét minden terepen. Nagyon stílusosak továbbá az ellentétesen futó ablak ívék és a kocsi oldalára rajzolt élek. A tetővonal szintén feltűnő, mely a markáns oldalsó vonalakra épít alapvetően, s egy dinamikus íven fut egészen a meredeken előre dőlő C-oszlopig. Ezt a fajta sportosságot támasztják alá a modellhez választható felnik is, amik 18-21 colos méretben kaphatóak.

A hátsó kerekek fölötti széles vállak karakteres megjelenést kölcsönöznek a Touaregnek, az autó egyedi dizájnját a LED hátsó lámpák teszik teljessé. Ezek vizuálisan szélesítik a járművet, és L-alakú formájuk visszaidézik az első lámpatestek LED-csíkjait. Az esztétikus formavilág csöppet sem megy a funkcionalitás rovására, a csomagtartó ajtaja a könnyű pakolhatóság érdekében szinte a kocsi teljes szélességét lefedi, azonban egyáltalán nem szembetűnő, hogy milyen széles a rakodónyílás, így ebben a szekcióban is megmarad a Touareg dinamizmusa.

A Touareg belsejének mérnökei egy teljesen új koncepció szerint, a digitális kor elvárásai alapján alakították ki az utasteret. Éppen ezért, ahol lehetett digitális kijelzőkre és kezelőkre cserélték le a hagyományos elemeket – amelyek természetesen felszereltségtől függően érhetőek el. Igény esetén, - mint például a tesztautónkban is -, 12 colos, digitális műszerfalat rendelhetünk és ezt egy 15 colos, interaktív kijelzővel egészíthetjük ki a középkonzolon. Ezen a felületen minden járműinformációt megtalálunk és a legfontosabb komfort-, asszisztens-, illetve szórakoztató rendszerek beállításait is kezelhetjük. A két digitális felület alkotja közösen az Innovision Cockpitet, amely egy új időszakot hoz el a Volkswagennél, soha korábban nem volt ugyanis ennyi digitális kijelző egy wolfsburgi modellben sem. A Touaregben elől két USB-porton csatlakoztathatjuk okostelefonunkat a rendszerhez, illetve induktív telefontöltőt is rendelhetünk. MirrorLinken, Apple CarPlayen és Android Autón keresztül tükrözhetjük a vezetés során hasznos applikációkat a fedélzetre. WLAN-hotspotot is konfigurálhatunk a kocsiba, így akár nyolc készüléken használhatjuk a wifi-t. Az Innovision Cockpit még kiegészíthető „Head-up-Display“ funkcióval is, ami a sofőr elé, a szélvédőre vetíti a legfontosabb vezetéssel kapcsolatos információkat.

Az új méretadottságok természetesen a belső helykínálatot is befolyásolták, a hossznövekedésnek köszönhetően például 697 literről 810 literesre nőtt a csomagtartó mérete. Az utastér hangulatát három felszereltségi szint szerint választhatjuk ki, a nálunk járt R-Line a sportosságot sugallja. Új ülésrendszert is kapott a kocsi, s amellett, hogy rendkívül kényelmesek a járműbe szerelt ülések, új fejlesztésű funkcióval is bírnak. Igény esetén az opcionálisan elektromosan állítható első ülések légpárnás masszázs funkciót kínálnak, összesen hat programmal - ezt a megoldást először alkalmazzák egyébként a Touaregben. A hátsó üléssor 160 milliméteres spektrumban állítható előre-hátra, így még nagyon helyet biztosíthatunk a hátul ülőknek. Növeli a kényelemérzetet, hogy állítható a hátsó ülések háttámlája. A tesztautónkban a Volkswagen történetének legnagyobb elhúzható panoráma tetején keresztül jutott be a természetes fény, az átlátszó tetőnyílás 1.270 milliméter hosszú és 825 milliméter széles, amit egy négyállású kapcsolóval vezérelhetünk. Az utastér hangulatát az új fejlesztésű LED hangulatvilágítással tehetjük kellemesebbé, opcionális 30 szín közül választhatjuk ki az megvilágítást.

Az új Touaregben a Volkswagen modellek történetének legtöbb asszisztens-, menetdinamikai- és  komfortrendszere érhető el, köztük számos újdonság is érkezik a kínálatba. Ilyen például a "Nightvision" éjjellátó asszisztens rendszer, ami egy hőkamera segítségével jelzi sötétben a felbukkanó állatokat és embereket; a közlekedési torlódás asszisztens, ami 60 kilométeres sebességig részben automatizált vezetést biztosít; az útkereszteződés-asszisztens, amely a keresztirányú forgalmat figyeli előttünk. De ide sorolhatjuk az aktív összkerék-kormányzást, (általa 37 kilométeres sebesség alatt egymással ellentétesen irányba hatnak az első-, hátsó kerekek, így 12,19 méterről 11,19 méterre csökken a fordulókör és jelentősen javul a manőverezhetőség) vagy például Iz IQ.Light LED-fényszórókat és a közvetlenül a szélvédőre kivetített Head-up-Displayt. A kocsi elektromosan szabályozható légrugókkal rendelhető opcionálisan, amivel 25 milliméterrel magasabb a terepszint már alapesetben is, de a legmagasabb pozícióban akár 70 milliméterrel magasabb terepszintet is állíthatunk. 120 kilométeres sebességnél a kedvezőbb légellenállási mutatók érdekében a kocsi 25-35 milliméteres hasmagasságúra süllyed, de a rendszer pakoláskor is lejjebb ereszkedik 50 milliméterrel, hogy könnyebben tudjuk elhelyezni a holminkat a csomagtartóban.

A modellt jelenleg hazánkban két motorral kapható, a belépő változatnak, amit csak az alap felszereltséghez választhatunk, a 231 lóerős, 3.0 literes, V6-os TDI számít, az összes többi szinten a 3.0 literes, V6-os, 285 lóerős dízel konfigurálható, később elvileg benzines motor is érkezik majd a kínálatba. A tesztautónkban a R-Line csúcsfelszereltség miatt a nagyobb gázolajjal hajtott erőforrás dolgozott, s talán nem is kell annál többet mondanunk erről a motorról, hogy maximális forgatónyomatéka 600 Nm, amely megdöbbentő erővel mozgatja a 2 tonnás testet. A kocsi a harmadik generáció esetében is 4Motion összkerékhajtással, és egy 8 fokozatú automataváltóval kapható szériafelszereltségben, opcionálisan 4MOTION Active Controlt is rendelhetünk, mely az adott körülményekhez illeszkedő menetprofilt kínál, amit manuálisan is állíthatunk, összesen 8 opciónk van.

A Volkswagen Touareg jelenleg valamivel 16 millió forint alatt indul, az R-Line legolcsóbban 19,8 millióért vásárolható meg.


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x