Ford Ecosport - kis SUV meglepően nagy utastérrel
Az első generáció nem nyert Európában, azonban a második Ecosport már sokkal inkább az öreg kontinensre szabott. Nézzük, mit tud Ford kis SUV-je.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2018. május 20.


Sok márkához hasonlóan a Ford is szegmentálja kínálatát napjaink legnépszerűbb kategóriájában, az emelt hasmagasságú Ecosport ennek megfelelően a márka SUV járműcsaládjába érkezett, méghozzá az Edge és a Kuga alá, egyenesen Amerikából. A Mustang mellett ez a második olyan kocsi, ami nyugati gyártásból érkezik a kontinensre, bár a két gép természetesen más szempontból meg sem közelíti egymást.

A kis SUV nem új találmány a Ford életében, 2003-2012 között volt kapható - alapvetően Dél-Amerikában - az első generáció, bár ez az európai piacon még ismeretlen volt. 2013-ban érkezett a második verzió, ami már Európába is betette a lábát - hozzáteszem relatíve kis sikerrel. 2017-ben ráncfelvarrták a modellt, de a gyártás továbbra is Brazíliában maradt, az új arc és az új belső viszont az öreg kontinensen is szerethetőbbnek bizonyul. Karakteresebb lett az orr, szögletesebbek a lámpatestek, s feljebb csúszott az orrészen a légbeömlő.

Elsőre kissé fura a kasztni, mert elég keskeny a kocsi teste a magasságához képest, így az összkép kissé aránytalan, azonban az autó testének kétszínű festése és a méretes felni kozmetikáz valamit az összképen, s ha már másodszor, harmadszor nézzük az Ecosportot, egyre kedvesebb a forma. A kicsi méret egyébként annak köszönhető, hogy a kocsi a Fiesta platformjára épül, ami meghatározza az adottságokat, ehhez képest viszont az utastérben meglepően nagy hely fogad minket, nagyobb, mint a legközelebbi rokonban: hosszában, magasságban semmire nem lehet panasz, egyedül széltében szűk a modell. Ráadásul a beszállás is könnyű, magasra kell lépnünk az utastérbe. Emellett pedig a csomagtartó mérete sem kompromisszum, 334 litert pakolhatunk meg az oldalra nyíló ajtó kinyitása után. Érdekes megoldás egyébként, s szűk helyek esetén csöppet kényelmetlen, ha nagyon ránk állnak, esélytelen, hogy kitárjuk a csomagtér ajtaját.

Az utastér a kor Fordos megoldásait hozza, sokkal minőségibb az összkép az előző Ecosporthoz képest, a műszerfal analóg, a középkonzol jóval letisztultabb, mint korábban. A lényegi funkciók gombbal kezelhetőek, de sok beállítás a feláras, érintőképernyős, 6,5 colos naviba került. Ha ilyet nem kérünk, akkor egy 4,2 colos, színes, gombokkal kezelhető kijelzőt kapunk.

Az Ecosportban a teljesen új fejlesztésű, egyliteres EcoBoost motorok kaphatóak, de egy 1.5-ös, 100 lóerős dízel is választható. A Ford EcoBoost technológiájának lényege, hogy kis lökettérfogatú motorral biztosítja egy jóval nagyobb, hagyományos erőforrás teljesítményét, s teszi mindezt elvileg alacsony fogyasztás és károsanyag kibocsátás mellett. Minden EcoBoost motor turbótöltésű, így teljesítményük sokkal nagyobb, mint ahogy lökettérfogatuk alapján várnánk. A turbótöltőben a kipufogógáz hajtja meg a turbinát, ami nagy nyomású levegőt présel a motorba, és ez komoly teljesítménynövekedést jelent. A turbótöltő emellett a forgatónyomatékot is jóval szélesebb fordulatszám-tartományban biztosítja, így az EcoBoost motorok rugalmasak, s kevesebb váltással használhatók. Az 1.0 literes, 140 lóerős változat ezt alá is támasztotta, hiszen minden helyzetben dinamikusan reagált, még úgyis, hogy papíron 11,8 másodperc alatt gyorsul a gép 100-ra. Ezzel szemben azonban csalódást keltett a kocsi étvágya, mert átlagosan 8-9 liter között mozgott. A motorhoz hatfokozatú váltó kapcsolódott, ami viszont remekül illeszkedett az erőforráshoz. A kocsi futóműve inkább volt kényelmes, mind feszes, így a magas kasztni miatt picit billegősebb az élmény. 

[caption id="attachment_1094420" align="alignnone" width="1000"] Az Ecosport a kisebbik, 100 lóerős benzinmotorral 5,3 millió forintról indul, s négy felszereltségi szinten kapható. A Trend belépőmodell esetében alapnak számít a háromküllős kormány, a ködfényszóró, a manuális légkondi, a start-stop rendszer, az elektronikusan állítható külső tükrök és a kormányról vezérelhető, hat hangszórós, Bluetoothos audiorendszer.[/caption]

Adatok

Hengerűrtartalom:  998 cm3

Teljesítmény: 103 LE (140 kW)/6000

Nyomaték: 180 Nm/1500-5000

Széndioxid kibocsátás: 119 g/km

Gyorsulás 0-100 km/h: 11,8 s

Végsebesség: 188 km/h

Tesztfogyasztás: 8,2 l/100 km

Modell alapára: 5.295.000 Ft


KÖVESS MINKET:




Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x