hirdetés
foldkerules-cim.jpg

Fél év alatt kerülte meg a Földet a magyar jegyespár: 38 ezer kilométert autóztak, két óceán felett repültek át

János és Zsófi saját kocsijukkal szelték át Ázsiát és Észak-Amerikát, abban aludtak és tisztálkodtak, közben pedig több ezer fotót és videót készítettek.
Láng Dávid - szmo.hu
2020. március 23.


hirdetés

Peterdi János és menyasszonya, Tóth Zsófi gyerekkoruk óta ismerik egymást, hét éve vannak együtt.

Mindig is szerettek utazni, a tavalyi év második felében pedig eddigi legnagyobb kalandjukat teljesítették: pontosan fél év alatt ténylegesen megkerülték a Földet, az összes hosszúsági fokot keresztezve.

Élményeikről és a megélt nehézségekről is meséltek.

– Mikor jutott eszetekbe, hogy meg kellene kerülnötök a Földet?

János: Az első nagyobb szabású utunk 2014-ben volt, amikor Interrail bérlettel csináltunk egy Európa-túrát. Egy hónap alatt nagyon sok helyen jártunk Párizstól délre, vadkempingezéssel, sátorral, minimális pénzből. Onnantól kezdve koncepció volt, hogy minél nagyobb területeket járjunk be a lehető legolcsóbban. Három évvel később Skandináviát fedeztük fel egy lakóautós túrán, három hét alatt 9000 kilométert megtéve.

hirdetés

Így tehát Európa északi és déli részét is kipipálhattuk, ezután adta magát, hogy a következő cél még nagyobb szabású legyen. Először Afrikát szerettük volna körbejárni, de ezt az útvonal veszélyessége miatt elvetettük. Végül arra jutottunk, hogy Közép-Ázsiát szeljük keresztül, és ha már addig eljutottunk, nem fordulunk vissza, hanem az egész Földet megkerülve Észak-Amerikán keresztül jutunk haza.

– Mennyi ideig terveztétek az útvonalat, és mi lett végül a nyerő?

Zsófi: Januárban vettük meg az autót, amit az ázsiai szakaszon használtunk, ezt persze át is kellett alakítani. Egy 20 éves Mitsubishi terepjáróról van szó, amibe a rakteret megfelezve be lett építve egy ágy, alulra egy gázpalack és 100 liter víz több tartályban, valamint egy széf is.

Ezután álltunk neki a tervezésnek, de mellette végig dolgoztunk is, mivel 9 hónapra kiköltöztünk Németországba, hogy így teremtsük elő a szükséges pénzt. Így annyira sokat azért nem foglalkoztunk vele, inkább csak a vízumok miatt kellett eldönteni, pontosan milyen országokat akarunk érinteni. A konkrét látnivalók jó része viszont spontán módon, az úton alakult.

János: Szerettük volna az út minél nagyobb részét szárazföldön megtenni, viszont volt egy nagyjából 3000 kilométeres szakasz Szibériában a Bajkál-tótól Vlagyivosztokig, ami autóval nagyon sok időbe telt volna, ráadásul az egyébként kétségtelenül gyönyörű erdőkön kívül más látnivaló nagyon nincs arrafelé. Ezért úgy döntöttünk, hogy ezen a szakaszon inkább repülővel megyünk, az autót pedig ismerőseink hozták vissza Magyarországra.

Irkutszkból átrepültünk Dél-Koreába, fél év alatt egyedül itt fizettünk szállásért, de ezt is csak azért, mert egy tájfun miatt veszélyes lett volna a szabad ég alatt aludni. Innen pedig át a Csendes-óceánon Seattle-be, ahol vettünk egy másik autót. Ezt szintén felszereltük egy ággyal, és három hónapra nekivágtunk Amerikának.

Zsófi: Főként nemzeti parkokra koncentráltunk, Wyoming, Utah, Arizona, Nevada és Kalifornia érintésével. Utána a déli államokat (Új-Mexikó, Texas, Louisiana, Alabama) átszelve jutottunk el a keleti partra, Floridában lementünk egészen Key Westig, ami a legdélibb pont. Otthagytuk az autót, ezután sátraztunk két hetet, majd felbuszoztunk New Yorkba egy laza 34 órás úttal. Innen Párizsba repültünk, ahova kocsival elénk jöttek a barátaink. Hazafelé még síeltünk egy hetet Ausztriában, így végül napra pontosan az indulás után fél évvel, december 12-én érkeztünk meg Magyarországra.

János: Érdekesség, hogy gyakorlatilag egy napot fiatalodtunk, mivel abban az irányban kerültük meg a Földet a dátumválasztó vonalon keresztül.

– Az út költségei hogy alakultak?

János: Nagyjából 1500 euró volt az összes repülőjegy kettőnknek, az üzemanyagköltség pedig 10 ezer kilométerenként kb. 1000 euró. 19 ezer kilométert tettünk meg Közép-Ázsiában és 17 ezret Észak-Amerikában, vagyis olyan 3500 eurót költöttünk benzinre.

A fennmaradó kiadásokkal együtt (étel, ital, egyebek) nagyjából 6 millió forintra jött ki a teljes út, a két autó árát is beleszámolva – viszont a terepjáró azóta is megvan, szóval azt voltaképpen leírhatjuk ebből.

Két főre, fél évre számolva ez szerintem elég jó ár, de hozzátartozik, hogy szinte végig saját magunkra főztünk egy kempingfőző és egy gázpalack segítségével.

– Adódtak-e necces szituációk, például betegség, vagy az autó meghibásodása, esetleg feltörése?

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>



hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
airbnb-3399753_960_720.jpg

„A WC-kefe használata nem opcionális” – egy Airbnb-s házigazda elképesztő fürdőszobai szabályai

Hosszú listát talált egy férfi a fürdőszoba falán, miután kibérelt egy lakást az Airbnb-n keresztül. A tulajdonos azt részletezi a papíron, hogy mit szabad és mit nem, ha a vendégek a mosdót használják.
fotó: pixabay - szmo.hu
2020. november 23.


hirdetés

Ian Hickton még júliusban bérelt ki egy lakást az Airbnb-n keresztül. A fürdőszobába lépve észrevette, hogy egy elképesztő szabályokat tartalmazó lista lóg a falon - írta az indy100.

A lista egy olyan szabállyal kezdődik, amely arra kéri a vendégeket, hogy próbálják meg úgy használni a mosdót, hogy közben a tükröt nem fröcskölik össze. A tükör tisztán tartása mellett a tulajdonos azt is kéri, hogy a vendégek szigorú utasításokat kövessenek a zuhanyozással kapcsolatban.

"Zuhanyzás előtt kérjük, fektesse le a mellékelt padlószőnyeget a földre" - áll a papíron. „Ha elkészült, kérjük, tegye vissza a radiátorra, hogy megszáradjon.

„Miután lezuhanyozta magát, kérjük, használja a mellékelt szivacsot, hogy eltávolítsa a fürdőszobában a poharakra, a csempékre és az ablakra tapadt vizet.

hirdetés

"Ha befejezte, kérjük, használja a fürdőszobában található törölközőt, és azzal fejezze be a zuhany belsejének szárítását."

Az Airbnb házigazdája a vendégek vécékefe használatát is erősen ajánlja. Szintén elég sajátos módon.

"A WC-kefe használata nem opcionális" - fogalmaz a szabályzat, amely kimondja, hogy a pamacs célja, hogy a WC-használat minden jelét eltüntesse, legyen az bármilyen színű (a vízvonal felett és alatt), a WC pereméről és az ülés aljáról is. "

A lista utolsó szabálya kizárólag a férfivendégekre vonatkozik, akiket arra kérnek, hogy foglaljanak helyet akár kis, akár nagydolguk akad.

A férfi a listát a Twitteren is megosztotta, ahol követői jót szórakoztak a fürdőszobai szabályokon.

hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
royal-caribbean-oceanjaro-pixabay.jpg

100 ezren jelentkeztek egy óceánjáró próbaútjára, amin azt tesztelik, hogy biztonságos-e a koronavírus szempontjából

Óriási az érdeklődés az ehhez hasonló hajóutak iránt, pedig még javában tombol a járvány a világ túlnyomó részén.
Címkép: illusztráció (lovelights/Pixabay) - szmo.hu
2020. november 21.


hirdetés

A koronavírus-járvány a legtöbb országban teljesen kicsinálta a turizmust, a külföldi utazások száma pedig nagyon megcsappant. Sokan félnek most az országhatárokat átlépni, másik kontinensre pedig aligha utazik most bárki turistaként.

Vannak azonban olyanok, akik nem tartanak a vírustól, és szívesen hajókáznának egy óceánjárón. A Royal Caribbean társaság csak pár napja hirdette meg, hogy szerveznek egy próbautat, amellyel azt bizonyítanák, hogy a megfelelő óvintézkedések betartásával biztonságosan lehet turistahajóval utazni a koronavírus szempontjából.

Alig három nappal a bejelentés után, november 15-én pedig már elérte a 100 ezret az útra jelentkezők száma.

Ezt Michael Bayley, a cég ügyvezető igazgatója és elnöke jelentette be a Twitteren. Korábban azt írta, több ezer e-mailt és telefonhívást kaptak a tesztutakkal kapcsolatban, aminek nagyon örültek.

Azt egyelőre nem közölték, hogy mikor indulhat útnak az első hajójuk, mi lesz a pontos útvonal, és hány utast szállítanak majd.

hirdetés

A Cruise Line News azonban úgy tudja, az első rövid utak során a hajók a Royal Caribbean bahamai magánszigetén fognak kikötni. Információik szerint

csak felnőtt utasokat fogadnak, akiknek egy egészségügyi igazolást is be kell mutatniuk. Az út során többször is tesztelik az önkénteseket, először közvetlenül az indulás előtt. Ha valakiről a fedélzeten derül ki, hogy koronavírusos, vagy csak a betegségre utaló tünetei vannak, elszigetelik a többiektől.

Az amerikai Betegségmegelőzési és Járványügyi Központ (CDC) nemrég felszólította a legnagyobb óceánjárós utazásokat szervező cégeket, hogy teszteljék a fertőzés terjedésének meggátolására hozott szabályozásokat, ezekről egy részletes útmutatót is adtak. A járvány kitörésekor ugyanis az ilyen turistahajók gócpontokká váltak, ezért nagyon fontos, hogy ha újraindulnak ezek az utak, mindent megtegyenek azért, hogy ne terjedhessen el a vírus az utasok és a személyzet körében.

Forrás: Daily Mail


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
1024px-WuhanSkyline-1000x750.jpg

Ez a város lehet a „sötét turizmus” új célpontja: promóvideóval próbálják visszacsalogatni Vuhanba a turistákat

A kínai város, ahonnan a járvány indult. már újult erővel vár mindenkit.
Fotó: Andrew Horne / Wikipedia - szmo.hu
2020. november 14.


hirdetés

Míg a világ nagyobb része jelenleg is a második hullám legsötétebb napjait nyögi, a koronavírus-járvány kiindulópontjában, Vuhanban már a turizmus fellendítésén fáradoznak. Vuhan Kulturális és Idegenforgalmi Irodája ki is adott egy igencsak kedélyes hangulatú videót, amelyben mindenkit bátorítanak rá: jöjjenek, és nézzék meg ezt a csodaszép várost!

A közösségi oldalukon megjelent videóban nyoma sincs a koronavírusnak: boldog családok, színes kertek, nyüzsgő utcák és idilli természet várja az idelátogatókat, mindezt lélegzetelállító felvételeken keresztül látjuk. "Találkozzunk Vuhanban" - szól a videó üzenete.

A város turizmusért felelős irodája azt szeretné, ha az emberek meglátnák a szépséget Hupej tartomány székhelyében, a városban ugyanis megannyi látnivaló van.

Lapozz a videóért:

hirdetés

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
nyito-3.jpg

Már a 19. században is igazi látványosságként emlegették a soponyai Zichy-kastély angolparkját

A kertben romantikus patakpart, tavak, hidak és különleges növények között lehet sétálni. A Pollack Mihály által tervezett műemlék épület ugyan elhagyatott, de így is impozáns látványt nyújt.
Fotók: Németh Zsolt - szmo.hu
2020. november 17.


hirdetés

Nem messze Székesfehérvártól, a Sárvíz völgyének nyugati oldalán található Soponya. A több száz éves múltra visszatekintő település volt királyi, királynéi és nemesi birtok is. A török hódoltság alatt a Sárvíz mocsarai sokak számára a túlélést biztosították, mert a lakosság vészhelyzetben ide bújhatott el.

1650-ben Zichy Istváné lett a vidék, a központjában akkor még Nagyláng állt, ám a török vész elmúltával a népesség inkább a mai Soponya területére kezdett építkezni. Végül a két községet 1936-ban egyesítették.

A település érdekessége a manapság üresen árválkodó Zichy-kastély és környéke. A mai épület elődjét 1751-1757 között építette Zichy János barokk stílusban. Az akkoriban földszintes L-alakú kúriát később átépítették U alakra, majd emeletet is kapott a főszárny részen, és lépcsőházat is építették hozzá a 19. század első éveiben.

A Soponya nevezetességének számító, Pollack Mihály által tervezett műemlék Zichy-kastélyhoz egy kápolna és egy védett angolpark is tartozik.

A díszudvara éke a klasszicista vörösmárvány kút.

hirdetés

A 2. világháború ezt az épületet sem kímélte meg, a kastélyt kifosztották, majd sokáig elhagyatottan állt. 1958-tól iskola és gyermekotthon, majd 1998-ig a Soponyai Gyermekváros működött benne. 1984 és 1989 között felújították, de manapság megint üresen áll.

A kastély mellé már az első építkezés során kertet készítettek, 1760-ban már arról számoltak be, hogy sok kertésze volt a kastélynak. A díszkert barokk stílusban épült, majd az építmény korszerűsítése során átalakították egy 36 hektáros angolkertté. A Selyem-majori árok vize szelte át a kertet, melynek a közepén alakították ki a "Hattyús tavat", ahonnan a víz tovább haladt a sóstóba.

1799-ben, mikor gróf Zichy János feleségül vette Colloredo Franciskát, újabb kertfejlesztésekbe kezdtek. Elkészült a kőhid, ahonnan út vezetett a kastélyhoz. A mesterséges dombokon tiszafa és virginiai borókaliget volt, a dombtetőn filagóriával. A sóstóban egy szintén mesterséges szigetet hoztak létre.

Egy 1836-os leírás arról számolt be, hogy a park már igazi látványosság, szomorúfűz, jegenyenyár, japán akácok, vadgesztenyék, fekete- és erdei fenyők díszítették, melyek egy része még ma is látható.

Külön értéke lett a parknak a védett értékként számon tartott téltemető tavaszi virágzása.

A vízellátáshoz artézi kutakat fúrtak, melyek forrásként működtek vörösmárvány foglalatban. A forrásokat pedig a gróf lányai után Ludovika és Viktória forrásnak nevezték el. Később egy újabb forrással bővültek, a Katona-forrással.

A kert gondozásában, tervezésében részt vett Fuchs Emil is, aki 1865-tól a főváros főkertésze lett. Nagyon szerette a parkot a tulajdonos Gróf Zichy Ödön, aki tudományosan művelte azt. Még nyolc üvegháza is volt, benne különleges növényekkel.

hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!