SZEMPONT
A Rovatból

Ha kell tüzet olt, újraéleszt, de ő szolgálja fel az ebédet is

Ebben a szakmában fel kell készülni minden eshetőségre. De milyen is a kiképzés, egyáltalán kik kaphatnak munkát a felhők felett? Egy stewardess mesélt nekünk munkája rejtelmeiről.

Link másolása

A stewardessek élete igazi álomnak tűnik. Szó szerint a felhők felett járnak, munkájuk során pedig rengeteg országba eljuthatnak. Éppen ezért szinte minden kislány álmodozott már arról, hogy légiutas-kísérő lesz, de csak kevesen válnak felnőttként is azzá. Stewardessként nem csak az utasok kényelméért, de biztonságáért, életéért is felelsz, így nem mindenki felelhet meg a szigorú elvárásoknak. De milyen is egy stewardess élete több ezer méterrel a Föld felett és mi kell ahhoz, hogy esetleg Te is azzá válhass?

Kérdéseinkre Viola válaszolt, aki egy arab légitársaságnál dolgozik. Viola jelenleg az Egyesült Arab Emirátusokban állomásozik, imádja a munkáját, közel negyven országban járt eddig,de már szülést is vezetett le munkája során.

Miért szerettél volna stewardess lenni?

Gyerekkori álmom volt. Édesapám pilóta, úgyhogy elég régóta közöm van a repüléshez. Tetszett az egész koncepció, hogy változatos a munka, nem kell minden reggel bemenni ugyanabba az irodába és a számítógép előtt ülni egész nap. Mindig új emberekkel találkozok, és az sem mellékes, hogy jobbnál jobb helyekre jutok el.

Milyen követelményeknek kell megfelelnie annak, aki ezt a szakmát választja?

Alapkövetelmény a kiváló angoltudás, és légitársaságtól függően egyéb nyelveket is megkövetelhetnek. Például egy adott ország nemzeti légitársasága nagy valószínűséggel meg fogja követelni, hogy a jelentkező folyékonyan beszélje az ország nyelvét. Ezenkívül általában középfokú végzettséget, esetleg vendéglátásban szerzett tapasztalatot szoktak kérni. Van ahol elvárják, hogy tudjon úszni az ember, van ahol elég ha valaki magabiztos a vízben, ha mentőmellény van rajta. Sok helyen van minimum testmagasságra vonatkozó követelmény, ez általában azért van, mert bizonyos vészhelyzetekben használt felszerelések magasan vannak elhelyezve, például az utasok felett lévő poggyásztartókban. Ezeket el kell tudnunk érni. Ezek gyakorlatilag az előfeltételek ahhoz, hogy valakit egyáltalán behívjanak felvételizni. Maga a felvételi nagy része arról szól, hogy milyen szituációkban hogyan reagál a jelentkező, megfelelő-e a személyisége ehhez a munkához.

emirates

Képünk illusztráció, forrás: FlyGuy

A külsőre vonatkozóan milyen elvárások vannak még a magasságon kívül?

Általában csak azt várjak el a minimum magasságon kívül, hogy valakinek kellemes megjelenése és szép mosolya legyen. Előbbit van, ahol testtömegindexszel is behatárolják, van ahol nem. De nem elvárás a modell alkat, sőt, a legtöbb helyen nem engedik az embert repülni ha egészségtelenül sovány, amíg össze nem szedi magát. Felsőhatárnak is általában az van megadva, ami már orvosi szempontból is a túlsúlyos kategória.

Az uniformison kívül tényleg meg van szabva az is, hogy milyen sminket kell viselned?

Minden cégnek megvannak a maga követelményei haj és smink szempontjából. Egyetlen légitársaságot sem tudok, ahol engedik, hogy valaki nulla sminkkel, lógó hajjal jelenjen meg. Ez utóbbi higiénia szempontjából is fontos, hiszen ételt szolgálunk fel, csak a rövid hajú lányok kapnak ez a szabály alól mentességet. Van, ahol elég ha valaki felcopfolja a haját és egy alapsminket feltesz, van ahol nagyon szigorú szabályok vannak a megengedett frizurákra és meg van szabva hogy milyen árnyalatokkal lehet sminkelni.

Hol lehet ezt a szakmát tanulni?

Vannak képzések, amiket el lehet végezni, például van olyan ismerősöm, aki sok száz jelentkezőből ezzel (is) tűnt ki a tömegből egy felvételin, ahonnan alig pár embert vettek fel végül. De ez ritkán követelmény. Gyakorlatilag minden légitársaságnak megvan a saját tréningje, amit akkor is el kell végezni ha valaki tapasztalt légiutas-kísérő. Van, ahol ennek a képzésnek az árát levonják a fizetésből, van ahol csak akkor kéri vissza a cég, ha valaki nagyon hamar felmond. Én egyetemről frissen jelentkeztem erre a munkára, nulla tapasztalattal, de ez nem jelentett gondot, mindent megtanítottak, amit tudnom kell. Maga a tréning változó, pár héttől pár hónapig bármi lehet cégtől függően. A különbséget főleg a járatokon nyújtott kiszolgálás szintje és az azzal kapcsolatos képzés jelenti, a vészhelyzetekre vonatkozó tréning mindenhol hasonló.sm-P01207_14_249_RGB

Képünk illusztráció, fotó forrása: Etihad Media Centre

Miket tanultál a képzés során?

A különböző géptípusok berendezéseitől a tűzoltáson át az elsősegélynyújtásig mindenre ki vagyunk képezve. Ha kell, ártalmatlanná tudunk tenni egy agresszív utast, ha kell, evakuálunk több száz embert 90 másodperc alatt, ha kell, szülést vezetünk le. Ez utóbbiban személyes tapasztalatom is van, alig pár hete repültem, mikor az egyik járatomon egy kismamánál idő előtt beindult a szülés.

Milyen a te életedben egy átlagos munkanap?

Ebben a munkában pont az a jó, hogy nincs átlagos munkanap. 40 perctől 16 óráig bármennyi lehet az aznapi járat, ettől függően a feladatok is kicsit másak. Rövidebb járaton a legnagyobb kihívást a beszállítás jelenti, mire minden és mindenki a helyére kerül. Egy ilyen járaton ritkábban fordulnak elő problémák a járat közben, persze ez nem jelenti azt, hogy nem kell felkészültnek lennünk. Hosszabb járatokon gyakorlatilag bármi felmerülhet. Idősebb utasoknál kifejezetten figyelnünk kell az esetleges egészségügyi problémákra, amik fokozódhatnak ha valaki órákig csak ül egy helyben és még egy pohár vizet sem kér. Gyakran előfordul hogy hosszabb járaton már nem bírják egyes utasok és a jelzések ellenére dohányozni próbálnak. Ebből akár komoly tűz is kialakulhat, ami elől 10 ezer méter felett nincs hova menekülni. Ilyen esetekben inkább a megelőzésre próbálunk figyelni, de mint említettem, ki vagyunk képezve tűzoltásra is. Az utasok többsége csak azt látja, hogy ételt szolgálunk fel. Maradjunk annyiban, hogy ezek a szerencsés járatok, amikor nem kell semmilyen vészhelyzetet kezelnünk.airport-1515434_1280abu-dhabi-1177898_1280

Mennyire van időd, energiád mellette másra?

Nyilván beosztástól függ, hogy az embernek mennyi ideje marad. Van, hogy több rövidebb járatot kapunk, van hogy darabszámra kevesebb, de időben hosszabb járatot. Hosszabb járatok között általában több pihenőnapunk van. Átlagosan azt lehet mondani, hogy 8-10 szabadnap jár egy hónapban, ami gyakorlatilag megfelel az irodai dolgozók 4-5 hétvégéjének, csak máshogy van elosztva. Ami viszont jobb ebben a munkában, hogy ha mondjuk reggel érek haza egy járatról és másnap csak délután megyek dolgozni, akkor máris nyertem egy extra napot, ami nem számít bele a szabadnapokba, hanem extra pihenő. Ottalvós járatoknál szintén szoktunk kapni 1-2 napot az adott városban. Így összesen akár a hónap fele is pihenéssel telhet, ha szerencsénk van.

Sokan irigykednek a stewardessekre, hiszen rengeteg helyre eljuttok. Van is időd körülnézni ezeken a helyeken?

A járat hosszától függ, hogy mennyi időt kapunk egy adott helyen. 4-5 óránál rövidebb járat esetén általában egyből vissza is repülünk a bázisunkra. Ha egy járat ennél hosszabb, akkor kapunk 1-2 napot pihenni. Sok helyen volt szerencsém így körülnézni, ha jól számoltam, akkor eddig összesen több mint 40 országban jártam.stewardessek

Képünk illusztráció, forrás: FlyGuy

Mit tartasz a legnagyobb kihívásnak a munkádban és mi az, amit a legjobban szeretsz benne?

A legnagyobb kihívást talán pont az jelenti ami a legjobb benne, az emberek, akikkel dolgozok. Egy nagy nemzetközi légitársaságnál a kollégák és az utasok is rengeteg különböző nemzetiséget képviselnek, akikkel néha nehéz megtalálni a közös hangot, néha viszont nagyon érdekes dolgokat tanulunk egymástól. Szinte bárhova megyünk, van olyan kolléga, aki abból az országból származik és tud ötleteket adni a városnézéshez. Meg sem tudom tippelni, hogy hány nyelven tanultam meg a "köszönöm" szót és rengeteg nemzet korábban érthetetlen gesztikulációit és szokásait ma már teljesen normálisnak tartom. Az, hogy kedvezményesen utazhatunk, már csak hab a tortán.

Volt olyan, hogy veszélyben érezted magad egy út során?

Nekem eddig szerencsém volt, nagyon veszélyes helyzetben nem voltam. Néha előfordulnak agresszívabb utasok, de ezeket a helyzeteket megtanuljuk kezelni. Ami komoly veszélyt tud jelenteni és nem mindig lehet előre megjósolni, az a turbulencia. Volt olyan 8 órás járatom, amiből 4-et ülnie kellett mindenkinek, annyira rázott a gép. Több ismerősöm is repült már a plafonig egy-egy előre beláthatatlan turbulens légtérben. Nem véletlenül mondják be minden járaton, hogy mindenki tartsa becsatolva az övet, amíg a helyén ül, még ha lazít is rajta a felszállás után.

Milyen előrelépési lehetőségek vannak?

Ez légitársaságtól függ, fapadosoknál ha jól tudom egy "senior crew" van a gépen, aki a többiek felettese, mindenki más egyenrangú, szóval ott kevesebb az előrelépési lehetőség, viszont ez a lépés lehet gyors, ha az emberek átlagban kevesebb ideig maradnak a cégnél. Azoknál a légitársaságoknál, ahol van turista, business és első osztály is, általában ezt az összes lépcsőt végig kell járni mire valakiből "senior crew" lesz. Minden beosztásnak megvannak az előnyei és a hátrányai. Például első osztályon sokkal kevesebb utas van, mint turistán, de sokkal több precíz lépésből áll a kiszolgálás és a személyzetnek illik mindent megtennie, hogy teljesítse az utas kéréseit (persze bizonyos határokon belül).passengers-519008_1280

Szerinted milyen képességekkel kell rendelkeznie annak, aki ezt a hivatást választja, kinek ajánlanád?

Mindképpen flexibilisnek kell lenni, főleg ami a beosztást jelenti. Pályázhatunk ugyan arra, hogy milyen járatokat szeretnénk vagy melyik napokon szeretnénk szabadok lenni, de ez nem mindig jön össze. Az ünnepek, szülinapok, tervezett bulik és családi összejövetelek néha munkanapokká válnak, ezt sajnos el kell fogadni. Én például az egyik legkevésbé preferált járatot kaptam a szülinapomra, pedig a családommal szerettem volna lenni és 3 év alatt csak egyszer voltam otthon karácsonykor. Azoknak viszont nagyon tudom ajánlani, akik nyitottak a különböző kultúrákra, jó a problémamegoldó készségük, szeretnek emberekkel dolgozni, szeretik a változatosságot és szeretnek utazni.

Meddig lehet légiutas-kísérőként dolgozni? Hogyan viseled azt, hogy távol vagy az otthonodtól?

Vannak akik akár 20-30 évig is simán folytatják, vannak akiknek hamar elegük van belőle. Ez nagyban múlik azon, hogy valaki mennyire tudja megszokni ezt az életmódot. Átlagban viszont azt mondanám, hogy inkább a férfiak és az egyedülálló nők azok, akik sokáig bírják, családanyaként lényegesen nehezebb ezt a munkát folytatni. Amikor egy járat azt jelenti, hogy egy akár hétig nincs otthon valaki, például a több szakaszból álló járatok vagy a nagyon hosszú távok, akkor azt néha nehéz megoldani. Én egyelőre élvezem, de azt nem tudom elképzelni, hogy család mellett is folytassam.

Ha tetszett a cikk, oszd meg a barátaiddal is!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SZEMPONT
A Rovatból
Magyar Péter: A fideszeseket Mr. Nobodynak, Senki úrnak hívják az Európai Parlamentben
A politikus szerint a Fidesz képviselői csak felveszik a pár száz milliós fizetést, és egyébként semmit nem csinálnak. Azt mondja, érdemes összehasonlítani, milyen emberek vannak pártja EP-listáján, és kik alkotják a Fideszét.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 18.


Link másolása

Magyar Péter szerint március 15-én és április 6-án már bebizonyította mozgalma, hogy vannak vidéki támogatói és nem csak egy „belpesti médiahekkről” van szó. Szerinte a vidéken élőket többek között őszinteséggel lehet megszólítani, nem pedig „lejönni dzsippel és megmondani, hogyan kellene élni”.

A politikustól megtudtuk, hogy 538 jelentkezőből választották ki másfél nap alatt azokat, akik az internetes szavazás után pártja EP-képviselőjelöltjei lehetnek majd.

„Van olyan, aki hat nyelven beszél. (...) Egyedül több nyelven beszél, mint a Fidesz-frakció húsz év alatt az Európai Parlamentben. Ami nem nehéz persze: százszor nulla az nulla, hiszen tudjuk, hogy a legtöbb semmilyen nyelven nem beszél.

Mr. Nobodynak, Senki úrnak hívják őket az Európai Parlamentben, akik felveszik a pár száz milliós fizetést évente és egyébként semmit nem csinálnak.”

Magyar szerint figyeltek a nők arányára, a jelentkezők életkora is fontos szempont volt, ahogy az is, hogy legyen víziójuk.

„Össze kell hasonlítani a Fidesz EP-listáját Deutsch Tamással az élen, meg a mi EP-listánkat. Szerintem ha nem is a pártokról beszélünk, akkor elég könnyű eldönteni, hogy az ember kire szavaz”

– tette hozzá Magyar Péter.

A teljes beszélgetést és a békési országjáróról készült beszámolót itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SZEMPONT
A Rovatból
Magyar Péter Kocsis Mátéról: Nem sok időt tölt munkával, délutánonként pezsgőzik és borozik
Az országjárásra induló politikus szerint a Fidesz frakcióvezetője nem mondott igazat arról, hogy 8 millió forintos fizetése lett volna egy állami vállalatnál.

Link másolása

„Napjainak a nagy részét, főleg a délutánokat pezsgőzéssel és borozással tölti a Várban, különböző haveri cégeknél és éttermekben”

– mondta Magyar Péter a Telexnek Gyulán. A Fidesz frakcióvezetője egy nappal korábban azt mondta: szerinte Magyar Péter államközeli megbízásait a volt felesége, Varga Judit intézhette, hiszen Magyar nem a végzettségének megfelelő megbízásokat kapott a kormánytól.

Magyar szerint Kocsis nem mondott igazat azzal, hogy neki 8 millió forint lett volna a fizetése.

„Én arra emlékszem, hogy amikor a jogi egyetemre jártunk, és Gulyás Gergellyel relatíve könnyen vettük a jogi egyetemet, akkor Kocsis Mátét leginkább kocsmákban lehetett látni, valamint a MIÉP-nél, aminek az ifjúsági tagozatát vezette. És hát nagy nehezen tudta csak letenni a vizsgáit, nem is tudom, hogy van-e egyébként szakvizsgája, valószínűleg arra már nem mert elmenni” - mondta a lapnak országjárása első állomásán a Tisza Párt politikusa.

Szerinte Kocsis csak megijedhetett attól, amit mondott, vagyis hogy Magyar Pétert a felesége pozíciója miatt nevezték ki állami cégek vezetésébe, azzal hivatali visszaéléssel vádolta a kormányt és a saját kollégáit. Magyar emiatt egyébként várja is, hogy Kocsis kijelentései miatt valaki feljelentse a kormányt hivatali visszaélésért, és az ügyészség ezt kivizsgálja.

„Én ezt sose tagadtam. Nyilván Kocsis Máté letagadja, de a Fideszre nagyon is jellemző a nepotizmus, a feudalizmus, helyi szinten vagy máshol is. De ennek fogunk véget vetni.”

Magyar azt is elmondta Kocsisról, hogy a fideszes politikus nem tölt sok időt munkával, a pezsgőzések és borozások idején nem is nehéz megtalálni a Lovarda környékén vagy a Batthyány Lajos Alapítvány felújított kastélyánál. A kastély díszterme Magyar Péter szerint „úgy néz ki, mint egy angol klub. Ott szoktak az urak ingyen fogyasztani. Kocsis szerintem többet tartózkodik ott, mint az irodájában.”

A teljes beszélgetést itt lehet meghallgatni:

A Fidesz frakcióvezetője ezt a választ küldte a megjelentekre:

"Csúnya, alaptalan dolgokat állít rólam PszichoPeti, de jobban jártam, mint a felesége, mert engem csak szóban bántalmaz. Csak elő ne kerüljön a nadrágszíj"

Link másolása
KÖVESS MINKET:


SZEMPONT
A Rovatból
Magyar Péter: Eljön az ember közéjük és nem lejön egy dzsippel, és megmondja, hogyan kéne élni
Elkísértük Magyar Pétert vidékre, az országjárása első állomására. Egy résztvevő azt mondta, utoljára ilyen zizegés a rendszerváltás környékén volt Békés megyében.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 18.


Link másolása

„Olyan bebetonozott dolgok vannak az országban, amit egy úgymond friss erőnek kell valamilyen szinten megoldani” – mondta lapunknak Magyar Péter Békés megyei országjáró rendezvényének egyik résztvevője. A férfi szerint két éve az ellenzéki összefogás nem működött.

Két másik résztvevő ezt úgy fogalmazta meg, hogy „teljesen elkopott az ellenzék”. Szerintük „utoljára ilyen zizegés a rendszerváltáskor volt itt Békésben”.

„Én MZP-s vagyok, de mindenki szimpatikus, aki Orbánt le akarja váltani” – mondta a rendezvényre lányával érkező nő. A tinédzser lapunknak úgy fogalmazott: nagyon reménykedik abban, hogy Magyar változást tud hozni az országnak.

„Meggyőzött minket. Aki itt van, szerintem annak a nagy részét meggyőzte”

– jelentette ki a gyűlés végén egy férfi.

A politikus orzságjárásának első állomásáról készült beszámolónkat itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SZEMPONT
A Rovatból
„Amióta eszemet tudom, én ebben a rendszerben éltem, de most végre látni esélyt némi változásra” - íme a Magyar Péterhez csatlakozó önkéntesek érvei
Fiatalok és idősek, fővárosiak és vidékiek, itthon és már külföldön élők egyaránt vannak azok között, akik felajánlották segítségüket Magyar Péternek. Le is írták, miért. Ezekből az indokokból válogattunk.

Link másolása

A hét elején még csak néhány száz, ma már több mint 16 ezer tagja van Magyar Péterék Discord csatornájának, ahol élénk viták folynak arról, mi mindennek is kellene megváltoznia Magyarországon, és nagyon sokan ajánlják fel a segítségüket. Meghirdettek számos önkéntes pozíciót is: Event Managert, moderátort, HR-est, digitálismédia-szakértőt, tartalomírót és szerkesztőt is kerestek az elmúlt napokban. A jelentkezés annyira transzparensen zajlik, hogy teljesen nyilvános.

A bemutatkozásokból, motivációs sorokból sok minden kiderül arról, kit mi érintett meg a Magyar Péter-jelenségből, miért szeretne aktívan is részt venni a munkában.

Vannak, akik már szereztek tapasztalatokat más politikai erőknél, például a Momentumnál, a Kétfarkúaknál vagy Puzsér Róbert kampányában, mások viszont még sohasem szavaztak, vagy épp rég kiábrándultak. Olyanok is szép számmal akadnak, akik külföldre költöztek, de most hazajönnének.

Az általuk írt mondatokat idézzük:

21 éves vagyok, jelenleg Amerikában tanulok, de Budapestre járok haza. Eddig innen, Amerikából tehetetlenül, néha könnyes szemmel néztem az otthon folyó eseményeket. Amióta eszemet tudom, én ebben a rendszerben éltem, de most végre látni esélyt némi változásra. Szeretném a lehető legtöbbet tenni azért, hogy legyen hová hazamenni még számtalan sorstársamnak egy szép napon.

Tenni akarok azért, hogy nekem se kelljen 2026 után azon agyalnom, melyik országban nem fogom magam idegennek érezni. Itthon ugyanis idegen és kirekesztett vagyok pusztán azért, mert értelmes, kitartó, őszinte és gyermektelen nőként élem az életem.

64 éves informatikus vagyok. 1990-ben reménykedtem egy jobb jövőben, sajnos megtapasztaltam, hogy a reményeim nem teljesültek. Azóta már a gyermekeim jövőjét is reménytelennek látom. Nagyobbik fiam Spanyolországban él, nyugodtabb körülmények között. Szeretném, ha az unokáim élete jobb lenne, ezért szeretném ezt a korrupt rendszert megszűntetni.

24 éves általános iskolai tanár vagyok. Ugyanazon okokból lettem tanár, amiért ide is szeretnék csatlakozni, és minél aktívabban tenni a közösség fejlődéséért. Segíteni akarok a környezetemen, és jobbá tenni a társadalmat.

17 éve marketinggel és rendezvényszervezéssel foglalkozom. Sok éve már, hogy kiábrándultam a politikából, szavazni sem voltam az elmúlt két alkalommal. Most végre úgy érzem, van egy kis remény arra, hogy talán engem is meghallgatnak, másoknak is elég volt már, ami itthon történik, és gyűlölködés helyett végre összefogás lehet.

Feleségemmel és lányunkkal egy kis faluban élünk már 15 éve. Azt látom, hogy most van rá lehetőség, hogy változtassunk az elmúlt 30 év politikai berendezkedésén, és én részt akarok benne venni.

Szoftvermérnökként dolgozom egy kiberbiztonsági cégnél. Az elmúlt években (évtizedekben?) még nem voltam annyira lelkes, mint mostanság.

Politikailag aktív vagyok annak ellenére, hogy külföldön élek, mivel családom nagy része (szüleim és testvéreim) még otthon élnek, és fontosnak tartom, hogy ők milyen körülmények között éljenek.

23 éves vagyok. Tegnap esti-ma hajnali beszélgetés alatt úgy tűnt, hogy itt olyan közösség épülhet ki, akiket megéri szolgálni, segíteni. Némiképp visszaadtátok a hitemet a magyarokban.

28 éves vagyok, két gyerekem van, akiknek szeretném, ha könnyebb lenne elindulniuk az élet rögös útján, mint nekem. Amióta szavazóképes korban vagyok, mindig a Fidesz nyer, én pedig minden alkalommal egy hétig sírok utána, hogy ezt az országot el kell hagyni, innen nincs menekvés. Szeretném, ha ezt soha többet nem kellene éreznem, a gyerekeimnek pedig soha nem kellene átélniük, milyen egy zsarnok, hazug párt kormányzása alatt élni.

Mindig is aktív voltam a közösségekben, ahová tartozom. Viszont ez az elmúlt 6-7 évben teljesen eltűnt, köszönhetően a jelen megosztottságnak. Belefáradtam az állandó hadakozásba, de most látom, vannak velem/velünk mások is.

57 éves vagyok, szofterfejlesztő cégnél dolgozom. Nagyon szeretném, ha megszűnne a regnáló kormány. Ellenzék nincs. A legfőbb motivációm, ha sikerülne a fenti célt elérni, az 5 éve külföldön élő és dolgozó lányom hazaköltözhetne.

20 éves jogi hallgatóként szeretnék egy olyan közösség része lenni, amivel a változást el lehet hozni.

Mivel nagyon rég nem érzem azt, hogy a politikában motivált lennék, így szavazni sem mentem szinte soha. Most azt gondolom, hogy veletek valami nagyon fontosnak és értékesnek lehetek a részese.

20 éves egyetemista vagyok. Eddig különösebben nem foglalkoztam politikával, viszont Magyar Péter többek között ezen is változtatott. Minden gondolatával tudok azonosulni, az értelmiségi baráti köröm szintén.

Én azért szeretnék tenni, hogy ne kelljen elhagynom a hazámat, mert a menyasszonyomra ráomlik a kórház, ahová dolgozni megy, és leendő gyermekeimet ne kelljen kimenekítenek majd egy dán iskolába, hogy elfogadható oktatáshoz jussanak.


Link másolása
KÖVESS MINKET: