FELFEDEZŐ

Felháborodást váltott ki egy luxuscég azzal, hogy megsemmisíti a nem eladható termékeit, ezért megígérték, hogy nem fogják többé ezt tenni

Egy környezetvédelmi aktivista hívta fel a figyelmet a Coach pazarló gyakorlatára, TikTok-videóját már több mint 2,4 milliószor nézték meg.
Fotó: Coach/Facebook - szmo.hu
2021. október 14.


Link másolása

Bejelentette a Coach divatcég, hogy ezentúl nem semmisíti meg a sérült vagy már nem eladható termékeit. Mindezt azután lépték meg, hogy egy TikTok-videó révén elterjedt, mi lesz náluk a hibás termékek sorsa - számolt be róla a CNN.

Egy Anna Sacks nevű lány készített egy videót a TikTok videómegosztó oldalon arról, hogy bár az amerikai luxusmárka azt hirdeti magáról, hogy támogatja a fenntartható divatot, valójában elképesztő módon pazarol.

Sacks szerint ugyanis a sérült és hibás termékeket teljesen megsemmisítik, hogy használhatatlan legyen, majd úgy adják elő, mintha azok véletlenül mentek volna tönkre, hogy kishasználjanak egy kiskaput az adózásban.

A lány több terméket is bemutat a videóban, például szándékosan elszakított táskákat és egy szakadt pántos szandált is. A videó végén pedig arról is beszél, hogy a Coach honlapján arra hívják fel a vásárlók figyelmét, hogy ne dobják ki, hanem hasznosítsák újra a náluk vásárolt táskáikat, mert ők elkötelezett hívei a fenntartható divatnak.

Sacks videóját már több mint 2,4 milliószor nézték meg alig pár nap alatt, és rengetegen felháborodtak azon, hogy hogy teheti tönkre szándékosan a saját termékeit egy olyan cég, amely a fenntartható divat képviselőjének vallja magát.

A CNN cikkében ugyanakkor rámutatnak arra, hogy ez a gyakorlat nem egyedi, más luxuscégek is alkalmazzák ezt. Mégpedig azért, hogy megakadályozzák, hogy a felesleges készleteket olcsóbban adják el, ezzel károsítva a márka exkluzivitását. A Burberry például 2017-ben több mint 36 millió dollárt értékben pusztított el ruhákat és parfümöket. Egy évvel később aztán bejelentették, hogy leállnak a nem eladható áruk elégetésével. De a fentieken kívül más divatcéget és óramárkát is vádoltak más hasonló gyakorlattal.

Sacks videójának elterjedése után a Coach bejelentette, hogy a jövőben nem semmisítik meg a sérült vagy nem eladható termékeiket, és még nagyobb hangsúlyt fektetnek az újrahasznosításra és az újrafelhasználásra.

A szemetelés és a hulladékégetés ellen kampányoló Anna jó kezdetnek nevezte a divatmárka lépését a fenntartható divat felé. Szerinte a nem értékesíthető termékek elégetése, elpusztítása széles körben elterjedt a divatiparban, ő pedig attól tart, hogy ez csak tovább fok fokozódni, ha a cégek továbbra is túltermelnek és még jobban odafigyelnek arra, hogy titokban tartsák a termékpusztítást. Példaként említette a tömörítőgépek használatát, a szemetesek lezárását és az alkalmazottak kényszerítését titoktartási megállapodások aláírására. Szerinte szégyenletes lenne, ha a divatcégek ezt a tanulságot vonják le a Coach-esetből ahelyett, hogy arra törekednének, hogy csak elegendő mennyiségben gyártsák a termékeiket megsemmisítendő fölösleg nélkül.


# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
300 ezer egy éjszaka Mészáros Lőrinc borászának szállodájában, amelyet egy francia kastélyból csinált
Kalocsai László három évvel ezelőtt vette meg a bordeaux-i birtokot. 5-6 milliárd forintot költhetett el az ingatlan átalakítására.

Link másolása

A jelek szerint szálloda nyílt Mészáros Lőrinc borászának bordeaux-i birtokán, írja a 444. A Chateau de Clotte egykoron Castillon herceg tulajdona volt, története a XIII. századig nyúlik vissza.

Kalocsai László még három évvel ezelőtt alapított Franciaországban céget, és megvásárolt egy neves, díjnyertes borokat készítő bordeaux-i szőlőbirtokot. A XVIII. században létrehozott Chateau de Clotte vételára és finanszírozása nem volt ismert, de a szomszédos chateau tulajdonosa szerint korábban hatmillió euróért (akkori árfolyamon több mint kétmilliárd forintért) árulták a szőlőbirtokot. A csaknem 50 parcellát magába foglaló területhez pince és műemlék jellegű épületek is tartoznak.

A francia cégnyilvántartás szerint Kalocsai László tavaly egy újabb céget hozott létre Winemajor Receptif néven, írta meg elsőként a 24.hu. Ebben azonban már nem ő volt az egyedüli tulajdonos, mint a szőlőbirtokot megvásárló Winemajor SAS-ben; 50 százalékban társtulajdonosa lett a tokaji borász, Bai Edit. Ők ketten már jó ideje együttműködnek, hiszen közösen birtokolják a Winemajor Hungary Kft.-t is.

A birtokon elvégzett munkálatokban tervezőként részt vett a Tuoton Architect építésziroda, a projekten dolgozó Alliance Duplan főként épületgépészettel, napelemekkel foglalkozó cég, kivitelezőként pedig a lap megtalálta a Dune Construction építőipari céget is. Utóbbi két társaság a honlapján nemcsak a referenciák között tünteti fel a Chateau de Clotte-t, hanem a projekt költségét is szerepelteti.

Az Alliance Duplan adók nélkül 8,5 millió eurós beruházásról ír, ami az elmúlt évek átlagos euró árfolyamát tekintve 3,2-3,3 milliárd forintot jelent. A Dune Construction a borközpont felújításán és a szobák kialakításán dolgozott, a projekt értékeként pedig 856 ezer eurót tüntetett fel adók nélkül, ami átszámítva 320-330 millió forint.

Vagyis a nagyjából kétmilliárd forintos vételárral együtt feltételezhetően 5-6 milliárd közötti összeget biztosan elkölthetett Kalocsai László cége a szőlőbirtokra, miközben céges érdekeltségeinek bevétele és profitja alapján nem látható, hogy honnan volt tőkéje egy ilyen volumenű beruházásra.

A Chateau de Clotte már a Booking.com-on is elérhető, így bárki foglalhat szállást a birtokra. Az erkélyes junior lakosztályban 289 ezer forintba kerül egy éjszaka két főre (az árban benne van a reggeli is), míg a hagyományos lakosztályban 314 ezer forintot kell fizetni. Ugyanez a főszezonban, júliusban 324, illetve 362 ezer forintba kerül.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
A Rovatból
Orbán Viktor 3 év után lecserélte profilképét, mutatjuk, mire
A magyar kormányfő legutóbb 2021. december 23-án változtatta meg a profilképét a Facebookon.

Link másolása

Lecserélte a profilképét a Facebookon Orbán Viktor csütörtökön. A magyar kormányfőnek ezentúl ez a képe lesz a közösségi-oldalán:

Orbán legutóbb 2021. december 23-án cserélt profilképet a Facebookon.

via 24.hu

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

FELFEDEZŐ
A Rovatból
Halott férfit tolt be a bankba, a nevében akart pénzt felvenni a nő
A brazil bank alkalmazottainak feltűnt, hogy valami nincs rendben, így értesítették a rendőrséget és a mentőket is. A nő váltig állította, hogy a halott él.

Link másolása

Hitelt szeretett volna felvenni egy nő egy bankban Rio de Janeiro nyugati részén Banguban. Ilyen mindennapos dolog nem kerülhetne be a hírekbe, pláne a világ másik felén, a hölgy azonban egy kerekesszékes férfival együtt érkezett, aki láthatóan nem volt jól.

Az idős férfi viszont gyanút keltett a bank alkalmazottaiban, akik meg szerettek volna győződni róla, hogy egyáltalán életben van-e még.

A nő váltig állította, hogy az ismerőse csak „így néz ki”. Időnként fel is emelte a fejét, és beszélt is hozzá, sőt arra biztatta, hogy írja alá a papírokat, mert ő nem teheti meg helyette.

„Ha nem vagy jól, bevihetlek a kórházba. Vissza akarsz menni a kórházba?”

– kérdezgette a férfit, aki el nem ítélhető módon nem válaszolt.

Ez már végképp gyanús lett a biztonsági alkalmazottaknak és a bankpénztárban dolgozóknak, akik kihívták a mentőket és a rendőrséget is.

A mentősök megerősítették a gyanút: kiderült, hogy a 68 éves Paulo Roberto Braga néhány órával korábban hunyt el.

A nőt a helyszínen letartóztatták, a rendőrségnek azt mondta, hogy a férfi unokahúga és gondozója. A hatóság egyelőre vizsgálja, hogy a nőnek voltak-e társai, mert azt gyanítják, hogy szervezett csalásról lehet szó.

A helyi sajtó jelentése szerint a felvenni kívánt összeg több mint 1,1 millió forintnak felelt meg.

via Daily Mail, 24.hu

Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Brutális, 53 milliós telefonszámlát kapott a svájci vakáció után egy floridai férfi
A 71 éves férfi ellátogatott abba a svájci városba, ahol felnőtt. Könnyen elképzelhető, hogy a világ legdrágább nyaralós képeit küldte haza az ismerőseinek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 18.


Link másolása

143 ezer dolláros, vagyis közel 53 millió forintos telefonszámlát kapott egy floridai férfi, miután hazatért háromhetes európai vakációjáról, írja a Unilad. Rene Remund eredetileg Svájcból származik, ezért feleségével együtt úgy döntöttek, hogy felkeresik az a várost, ahol felnőtt.

Az utazás előtt a férfi elment a T-Mobile-hoz, ahol azt mondták neki, hogy minden rendben, biztosítva van - jelentsen ez bármit -, és kapcsolódjanak ki nyugodtan. A nyaralás ezek után pompásan sikerült, sok fotót készítettek a csodás helyeken, ahol jártak, csakhogy a képeket átküldték ismerőseiknek is. Ennek pedig utólag borsos ára lett.

A férfi az utazás alatt 9,5 gigabájtnyi adatot használt el, ami nem több, mint az átlagos havi adatforgalma, csakhogy a 71 éves férfi és 65 éves felesége mindezt roamingozva érték el, amire extra díjat számolt fel a szolgáltató. Remund nem hitt a szemének, amikor kézhez kapta a következő telefonszámlát.

Azonnal hívta a T-Mobile-t, hogy hátha valami tévedés történt, de kiderült, hogy semmit nem írtak el, a számla tökéletes. A férfi ezután ügyvédet fogadott, és még a telekommunikációs cég igazgatójának is írt levelet az ügyben, de választ egyelőre nem kapott.

Az ügyvéd végül eljuttatta a számlát és Remund történetét egy helyi lapnak, amire reagált a távközlési cég is. A válasz alapján úgy tűnik, hogy talán elengedik a férfi tartozását.

A T-Mobile felhívta a figyelmet arra, hogy utazás előtt mindenki ellenőrizze a mobiltelefonos csomagját, különös tekintettel a régi előfizetőkre, akiknek a díjcsomagja nem biztos, hogy tartalmazza a nemzetközi roaming adatforgalomra vonatkozó kitételeket. Ezen felül azt is javasolják, hogy amikor csak lehet az emberek használjanak egyszerre repülőgép-üzemmódot és wifit, amivel biztosan elkerülhetik a helyenként rendkívül drága mobilos adatforgalmat.

A férfi történetéről az ABC is beszámolt.


Link másolása
KÖVESS MINKET: