hirdetés

FELFEDEZŐ
A Rovatból
hirdetés

Félbeszakított papírpénzt adott borravalóként a pultosnőnek, a másik felét egy randiért cserébe ígérte, de nem jött be a terve

Az amerikai nő először nagyon mérges volt, amikor három fél bankjegyet kapott, végül mégis jól járt.

Link másolása

hirdetés

Meghökkentő módszert választott egy férfi arra, hogy randira hívjon egy csinos felszolgálót - számolt be róla az indy100.

Az amerikai Cassie Holland egy golfpályán dolgozik, az a feladata, hogy hűsítő italokkal kínálja a golfozókat egy kis büfékocsivá alakított golfkocsiból. TikTok-oldalára rendszeresen tölt fel videókat, amelyekben beszámol arról, milyen szituációkba szokott kerülni a munkája során. Nemrég egy nagyon furcsa eset történt vele:

300 dollárt (88 ezer forint) kapott borravalónak, de a három százdolláros mindegyikének csak szó szerint a felét adták a kezébe. Vagyis három félbeszakított bankjegy volt a borravalója.

"Valószínűleg azt gondoljátok, hogy valaki ki akart szúrni velem, de nem, ennek a pasinak más volt a terve" - mondta Cassie, majd elmesélte az egész sztorit egy videóban.

A férfi a barátaival golfozott, sokat is fogyasztottak, jó borravalót is kapott tőlük. Végül a pasi megkérdezte tőle, hogy elmenne-e vele egy randira. A pultos kedvesen nemet mondott, mondván sokáig dolgozik és nagyon elfoglalt. A férfi azonban erősködött: "Nos, akkor mondd le a programjaidat és gyere velem!" - mondta, de a nő ezúttal is elutasította.

A pasi ekkor úgy döntött, hogy mással próbálja rábírni a kiszemeltjét a randira: elővett a pénztárcájából három százdollárost, aminek csak a fele volt meg, majd odaadta Cassie-nek, és azt mondta, hogy a másik felét akkor kaphatja meg, ha este elmegy vele vacsorázni.

hirdetés

A nő szerint a férfi már előre eltervezhette ezt az egészet, hiszen nem előtte szakította félbe a bankjegyeket, azokat már úgy vette ki a pénztárcájából. A nagylelkű felajánlás ellenére azonban ismét nemet mondott, amibe a férfi beletörődött.

Miután ő és a barátai elmentek a golfpályáról, Cassie észrevette, hogy a büfékocsi italtartójában maradt a három fél 100 dolláros. Mint mondta, először ideges lett, hiszen semmit nem tud kezdeni három félbetépett pénzzel, pedig ez nem kevés összeg. Végül azonban felismerte, hogy igazából nem ő veszített ezzel, hanem a pasi, aki kidobott az ablakon 300 dollárt a semmiért. De itt még nem volt vége a történetnek.




hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
FELFEDEZŐ

„Majdnem elhánytam magam” – óriási felháborodást keltett az idei Halloween legrémisztőbb dekorációja

„Undorító, ízléstelen, teljesen elfogadhatatlan” – mondták az amerikai kisváros lakói, kiakadásuk pedig a történteket ismerve teljesen jogos.

Link másolása

hirdetés

Első ránézésre semmi kirívó nincsen abban a halloweeni dekorációban, ami egy, a michigani Walker városában található házat díszít: a rendőrségi szalaggal elkerített kertben a töklámpások mellett egy véres baseballütő és három sírkő található, az ablakokon véres kéznyomok láthatók, a bejárati ajtón pedig három alak sziluettje a vérrel felírt „Segítség” felirat mellett.

A helyiek mégis undorral, felháborodva fogadták ezt a képet, a ház ugyanis 18 évvel ezelőtt egy, az egész közösséget megrázó hármas családgyilkosság helyszíne volt.

A 17 éves Jon Siesling 2003. január 22-én ebben a házban ölte meg édesanyját, valamint 15 és 6 éves húgait. Miközben teherautósofőrként dolgozó apja távol volt, a fiú egy baseballütővel verte halálra az anyját és idősebb testvérét, akiket egy konyhakéssel is megszurkált. Ezután, mikor a kertben játszó kisebbik húga bement a házba és sikítozni kezdett, Jon nyakon szúrta a késsel, majd az ágyába fektette.

A 17 éves Jon kezdetben megpróbálta elhitetni a hatóságokkal, hogy betörők támadták és ölték meg a családját, de végül beismerte, hogy ő volt a tettes. A gyilkosságok annyira szörnyűek voltak, hogy annak ellenére ítélték életfogytig tartó börtönbüntetésre, hogy még nem volt nagykorú. A törvények értelmében idén szabadlábra helyezhették volna, ám ezt egy helyi bíróság az előző hónap végén elutasította.

Érthető tehát, hogy a megrázó gyilkosság helyszínén megjelent dekoráció óriási felháborodást okozott a városban. Egy helyi nő a Masslive című lapnak azt mondta: amikor meglátta az undorító, szerinte teljesen elfogadhatatlan dekorációt, majdnem elhányta magát. „Sérti az áldozatok emlékét” – jelentette ki.

A ház tulajdonosa is nyilatkozott a helyi sajtónak. Elmondta, hogy abban a házban nevelte fel gyermekeit, és jól ismerte az áldozatokat, mert a család tőlük bérelte az ingatlant. A névtelenséget kérő nő elmesélte, hogy segített feltakarítani a gyilkosságok után a vérfoltokat, amik közül volt, amit nem is sikerült eltüntetni, és máig látható a házban. Mint fogalmazott, a dekoráció egyfajta terápia számára, amivel igyekszik „lezárni a múltat”.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
FELFEDEZŐ

Beszédes rajzával ellátott pólóban ment egy diáklány a vadászati világkiállításra

Az egyszerű rajz mindent elmond arról, mit gondol a lány a kiállításról.

Link másolása

hirdetés

"Díjnyertes alkotásról" mutatott egy képet Mérő Vera író, publicista, emberi jogvédő, a Nem Tehetsz Róla, Tehetsz Ellene Alapítvány vezetője a Facebookon. Legalábbis egy neki képet küldő szerint a fotón látható művet így is lehet hívni.

"Barátaim hetedikes kislánya, Mici készítette. Az osztályát kirendelték a vadászati kiállításra. A szülei mondták, hogy otthon maradhat. Ő inkább nekiállt, és este elkészítette ezt, másnap ebben ment. Van jövő, Vera, van jövő!"

- üzente az üzenetküldő.

A képen egy kislány látható egy pólóban, amire a saját rajza is rákerült. A bal oldalon egy szarvasagancs-trófea van, felette egy piros X-szel, a jobb oldalon pedig egy ember, ahogy egy élő szarvas felé nyúl, felette meg egy zöld pipa. A rajz elég egyértelműen közvetíti, mit gondol az alkotója az Egy a Természettel Vadászati és Természeti Világkiállításról.

hirdetés

A Nem Tehetsz Róla, Tehetsz Ellene bejegyzésében azt is írták, hogy a képet és a történetet Mici engedélyével osztották meg, aki az arcát is szívesen vállalta volna, de az oldal szerkesztői úgy vélik, "azzal ráér, ha nagyobb lesz".


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
FELFEDEZŐ

Felidegesítette a férje, bosszúból megsütötte vacsorára annak háziállatát – videó

Az indonéz nő még egy TikTok-videót is készített a bizarr mutatványról, amit már több mint 7 millióan láttak.

Link másolása

hirdetés

Sok érdekes és megdöbbentő videót lehet látni a TikTokon, de az, amit az indonéz Mia Kurniawan töltött fel, lehet, hogy mindet kenterbe veri. Nem véletlen, hogy már 7 milliónál is többen nézték meg a nő posztját, amiben bosszúból megsüti a férje háziállatát, ami történetesen egy arowana – vagy sárkányhal –, ami a világ legdrágább halának számít – írja a 24.hu az AsiaOne értesülései alapján.

A videóból kiderül, hogy a nő azért vetemedett erre, mert már rengetegszer szólt a férjének, hogy takarítsa ki a hal akváriumát, de az folyton halogatta a dolgot. Ezért úgy gondolta, megnézi, milyen lesz kisütve az állat. Íme:

@miakurniawan01goreng arwana?#fyp♬ Singkong & Keju Cover - akhmal.dniel

Ha esetleg valakit nem hagyna nyugodni a gondolat: Mia a kommentekre válaszolva leírta, hogy a férje megbocsátotta neki a mutatványt, és máris arra készül, hogy egy újabb arowanát vegyen. Ez egyébként valószínűleg nem lesz egy olcsó mutatvány, ugyanis egy-egy példány egy kisebb vagyonba is kerülhet. A National Geographic magazinnak Emily Voigt azt mondta, hogy az eddigi legmagasabb összeg, amit egy ilyen halért kértek, háromszázezer dollár – nagyjából 93 millió forint – volt, és a Kínai Kommunista Párt egy tagja fizette ki.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
FELFEDEZŐ

Felháborodást váltott ki egy luxuscég azzal, hogy megsemmisíti a nem eladható termékeit, ezért megígérték, hogy nem fogják többé ezt tenni

Egy környezetvédelmi aktivista hívta fel a figyelmet a Coach pazarló gyakorlatára, TikTok-videóját már több mint 2,4 milliószor nézték meg.
Fotó: Coach/Facebook - szmo.hu
2021. október 14.


Link másolása

hirdetés

Bejelentette a Coach divatcég, hogy ezentúl nem semmisíti meg a sérült vagy már nem eladható termékeit. Mindezt azután lépték meg, hogy egy TikTok-videó révén elterjedt, mi lesz náluk a hibás termékek sorsa - számolt be róla a CNN.

Egy Anna Sacks nevű lány készített egy videót a TikTok videómegosztó oldalon arról, hogy bár az amerikai luxusmárka azt hirdeti magáról, hogy támogatja a fenntartható divatot, valójában elképesztő módon pazarol.

Sacks szerint ugyanis a sérült és hibás termékeket teljesen megsemmisítik, hogy használhatatlan legyen, majd úgy adják elő, mintha azok véletlenül mentek volna tönkre, hogy kishasználjanak egy kiskaput az adózásban.

A lány több terméket is bemutat a videóban, például szándékosan elszakított táskákat és egy szakadt pántos szandált is. A videó végén pedig arról is beszél, hogy a Coach honlapján arra hívják fel a vásárlók figyelmét, hogy ne dobják ki, hanem hasznosítsák újra a náluk vásárolt táskáikat, mert ők elkötelezett hívei a fenntartható divatnak.

Sacks videóját már több mint 2,4 milliószor nézték meg alig pár nap alatt, és rengetegen felháborodtak azon, hogy hogy teheti tönkre szándékosan a saját termékeit egy olyan cég, amely a fenntartható divat képviselőjének vallja magát.

A CNN cikkében ugyanakkor rámutatnak arra, hogy ez a gyakorlat nem egyedi, más luxuscégek is alkalmazzák ezt. Mégpedig azért, hogy megakadályozzák, hogy a felesleges készleteket olcsóbban adják el, ezzel károsítva a márka exkluzivitását. A Burberry például 2017-ben több mint 36 millió dollárt értékben pusztított el ruhákat és parfümöket. Egy évvel később aztán bejelentették, hogy leállnak a nem eladható áruk elégetésével. De a fentieken kívül más divatcéget és óramárkát is vádoltak más hasonló gyakorlattal.

hirdetés
Sacks videójának elterjedése után a Coach bejelentette, hogy a jövőben nem semmisítik meg a sérült vagy nem eladható termékeiket, és még nagyobb hangsúlyt fektetnek az újrahasznosításra és az újrafelhasználásra.

A szemetelés és a hulladékégetés ellen kampányoló Anna jó kezdetnek nevezte a divatmárka lépését a fenntartható divat felé. Szerinte a nem értékesíthető termékek elégetése, elpusztítása széles körben elterjedt a divatiparban, ő pedig attól tart, hogy ez csak tovább fok fokozódni, ha a cégek továbbra is túltermelnek és még jobban odafigyelnek arra, hogy titokban tartsák a termékpusztítást. Példaként említette a tömörítőgépek használatát, a szemetesek lezárását és az alkalmazottak kényszerítését titoktartási megállapodások aláírására. Szerinte szégyenletes lenne, ha a divatcégek ezt a tanulságot vonják le a Coach-esetből ahelyett, hogy arra törekednének, hogy csak elegendő mennyiségben gyártsák a termékeiket megsemmisítendő fölösleg nélkül.

# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: