Először győzte le a bridzsvilágbajnokokat a mesterséges intelligencia
Eddig képtelen volt bridzsben az ember fölé kerekedni a mesterséges intelligencia. A hiányos információkon alapuló kártyajáték során ugyanis fontos szerepet játszik a több játékos viselkedése is, végeredményben pedig a játékmenet nagyon hasonlít az emberi döntéshozatalra.
Pénteken azonban véget ért egy kétnapos párizsi verseny, melynek során az 1999-ben olimpiai sportágnak minősített kártyajátékban 800 leosztást játszott a gép ellen nyolc világbajnok. Ellenfelük a NooK nevű mesterséges intelligencia volt, mely pont ugyanazokkal a lapokkal és ellenfelekkel játszott, mint a világbajnokok.
Nevena Senior angol bridzsvilágbajnok szerint a NooK alkotói „nagyszerű” munkát végeztek. A mesterséges intelligencia már jobban olvassa a játék során az ellenfelek reakciót, mint az emberek, így könnyebben ki is tudja használni a hibákat.
A programot fejlesztő NukkAI francia startup öt éve fogott a fejlesztésekbe. A NooKot ma már „új generációs mesterséges intelligenciának” nevezik, mivel a program képes működés közben elmagyarázni döntéseit. Márpedig ez nélkülözhetetlen a bridzsben, hiszen a játék az ellenfelek közti kommunikáción alapul. Ez egyben azt is jelenti, hogy a NooK tanulási folyamata lényegesen közelebb áll az emberekéhez, mint az eddigi hasonló programok esetében.
A mesterséges intelligencia első, emberek elleni sikerét még 1996-ban aratta, amikor a Deep Blue nevű számítógép egy játszmát nyert Garri Kaszparov sakkvilágbajnok ellen. A meccset végül Kaszparov nyerte 4:2-re, de egy évvel később a visszavágón már a program győzött.