ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

Egy magyar találmány, ami megváltoztatta a sportolási szokásokat

18 év a piacon, 45.000 felhasználó, 600-nál több sportlétesítmény a Partnerek között – impozáns számok, amelyeket egy mai napig családi vállalkozásként működő, egyedülálló ötletből üzletet kialakító magyar cég mutathat fel. Dr. Mihalik Zsuzsát, az All You Can Move vezérigazgatóját kérdeztük a siker titkáról.
Nagy Kátya - szmo.hu
2017. október 10.


Link másolása

Ahogy beléptünk az All You Can Move SportPass irodájába lufik és pezsgő fogadott minket: a cég szeptemberben ünnepelte a 18. születésnapját, de a nagykorúságba lépés mellett az is okot adott az ünneplésre, hogy nemrégiben a Parlamentben átvették a Magyar Termék Nagydíjat is.

Az All You Can Move SportPass ma már negyvenötezer embert mozgat meg. Hihetetlennek tűnik ez a szám, amikor megtudjuk, hogy az egész egy egyszerű ötleten alapult. Mára pedig szívós munkával az egész iparágat és a hazai sportolási szokásokat megváltoztató cég lettek. A családi vállalkozást a mai napig az AYCM kitalálói, Dr. Mihalik Zsuzsa és Schneider Balázs vezetik.Zsuzsi02 (1)

„Ez egy nagyon szép út, amit bejártunk a 18 év alatt. Pont mint egy gyermek felserdülésekor, volt minden ebben az időszakban. Az ötlet a férjemtől, Schneider Balázstól származik, aki rekreáció -testnevelés szakon végzett és szerette volna népszerűsíteni a sportolást. Akkoriban az RTL Klubban dolgozott és bár sok kollégája sportolt, nagyon drágának tartották a bérletet és örültek volna, ha több helyre is tudnának vele menni. A másik kívánalom pedig az volt, hogy milyen jó lenne, ha ehhez a passzukat használhatnák.

Ezen elindulva kezdte el Balázs megtervezni a mostani vállalkozásunk alapjait, elsőként tulajdonképpen a kollégáinak. Majd megismertük egymást és akkor jöttem én, mint egy tank: „figyelj, ha ezt a kollégáidnak csinálod, miért nem csinálod máshol is?” – Idézi fel a kezdeteket Dr. Mihalik Zsuzsa, aki ekkoriban a Turizmus Zrt. vezérigazgató helyettese volt. – „Otthagytam a turizmust, mert a kártyában olyan fantáziát és lehetőséget láttam, annyira testhezállónak éreztem a feladatot, hogy teljesen magával ragadott. Elkezdtük, de az első pár év baromi nehéz volt, egyáltalán az, hogy bejussak egy céghez kapcsolatok nélkül. Aztán szép lassan beindult.”

AYCM névjegy

Az első években Zsuzsa és férje a kártya terjesztése mellett sportrendezvényeket is szervezett cégeknek, majd amikor egy idő után azt látták, hogy nagyon sok ajánlatuk kint van, de kevésből lesz üzlet, rájöttek, hogy választani kell a sportrendezvények és a kártya között, eldönteni, hogy melyikre fókuszálnak teljes erővel. „Úgy döntöttünk legyen a kártya. Az nem szezonális, nem igényelt tőkét, hanem tulajdonképpen a mi szellemi kapacitásunk és meggyőző képességünk volt szükséges hozzá.”

A döntés bejött, az All You Can Move SportPass Klubtagjai Budapesten ma már szinte mindenhova bejutnak bérleteikkel – ez kb. 400 létesítményt jelent – és vidéken is egyre több helyen – jelenleg 200 létesítményben - mozoghatunk vele.

Az értékesítőik a cégek HR-eseit keresik meg, a kártyát ugyanis csak a munkahelyen keresztül lehet igényelni. Sok vállalatnál a munkavállalók fizetik a különböző csomagok árát, máshol co-finanszírozásban a cég is belead, de olyan helyek is vannak, ahol cafeteria elemnek számít.

A kártya népszerűségét mutatja, hogy már nem is azt kérdezik, hogy a béren kívüli juttatásokhoz tartozik-e az AYCM SportPass, hanem azt, hogy anyagilag támogatja-e a munkáltató? „Tulajdonképpen az volt a célunk, hogy azt érjük el, hogy egy olyan béren kívüli juttatást alakítsunk ki, ami vonzó a munkavállaló számára. Egy BKV bérlet nem hiszem, hogy olyan motiváló erővel hat a dolgozókra, de a kártya trendi, fiatalos dolog, értéket képviselő juttatás, hiszen ezzel szinte minden helyre el lehet menni mozogni.”IMG_0582k

A cég megváltoztatta az iparágat, hiszen egy teljesen új konstrukcióban kezdtek el dolgozni. Eddig mindenkinek el kellett köteleznie magát egy edzőterem mellett – ahol azért limitáltak a mozgástípusok – és ha valaki emellett még úszni is szeretett volna, az külön bérletet igényelt, amit viszont már nem mindenki tud megfizetni.

Az All You Can Move SportPass viszont pont azért úttörő, mert egy átalánydíj befizetésével a kártyával több helyre járhatunk és többféle mozgásformát is kipróbálhatunk.

A létesítmények számára is megéri kártyával érkezőket fogadni, mert olyan tömegeket érhetnek el, akiket külön hatalmas munka lenne megkeresni és becsábítani.

AYCM iroda

„Mivel nagyon jó áron elérhető, ezért erős motiváló hatása van az emberekre, mert azt gondolják, hogy ennyi pénzért már ők is szeretnének egy ilyen kártyát. Ha pedig már megveszik, akkor használják is és ha addig még nem lett volna náluk ez a gyakorlat, észrevétlenül rászoknak a mozgásra. Ennek köszönhetően tényleg egyre több embert tudunk a sport irányába tolni mindenféle kampány nélkül, kizárólag azzal, hogy remek az ár és széleskörű a lehetőség” – sorolja a kártya előnyeit Zsuzsa.

„Rá lehet szokni a mozgásra. Az emberben elindul a versenyszellem önmagával vagy akár a körülöttük lévővel is. Ez abban is látható, hogy míg a kezdetekkor átlagban havonta háromszor jártak mozogni a kártyabirtokosok, most havi tizenegyszer.

A cég egyik fontos lába a kutatás is, hatodik éve foglalkoznak ezzel. Négyezres mintával dolgoznak, ezt egyrészt a Klubtagok és a HR-esek teszik ki, másrészt pedig sportrendezvényeken is kitelepülnek, ahol szintén foglalkoznak méréssel. Tavaly az EuroStat sporttal kapcsolatos kérdéseit tették fel: „Az eredményekben az volt a különbség, hogy Európa más országaiban tulajdonképpen a prevenció és az egészségmegőrzés miatt sportolnak az emberek, nálunk Magyarországon a „jól kinézés” az elsődleges. Még ránk is vár ez a feladat, hogy az egészség legyen az elsődleges, mert igenis a sport rengeteget tesz azért, hogy idős korban is tudjunk mozogni”- mondja Zsuzsa. „Annak külön örülök, hogy már megengedhetjük magunknak, hogy ne csak magunkat reklámozzuk, hanem valóban a mozgást népszerűsítsük.”IMG_0634k

Hogyan lehetek tag és mikor igényelhetek?

Az AYCM SportPass-t csak a munkahelyeden keresztül tudod megigényelni. Sok vállalatnál a munkavállalók fizetik a különböző csomagok árát, máshol co-finanszírozásban a cég is belead, de olyan helyek is vannak, ahol cafeteria elemnek számít. Ha a céged vagy ahol dolgozol, még nincs a partnerek között, érdeklődj utána, milyen lehetőségek vannak!

Most szilveszterig ráadásul rövidebb hűségidővel igényelhetsz!

Részletekért KATT IDE!

És bár most valóban, szinte alig van Budapesten olyan létesítmény, akikhez ne mehetnénk a kártyával, azért nem mindig volt zökkenőmentes az út: két olyan veszteséges év is volt egymás után, amikor el kellett dönteniük, hogy merre tovább. Zsuzsa ezt nem is titkolja, sőt azt mondja, a kudarcot sem tartja rossznak, mert tovább tud vinni. Ezt a filozófiát adja át a munkatársainak is: azaz hibázni nem vétek, mert tanulni lehet belőle. „Egy másik fontos üzenetem a kollégáimnak általában, amit a nagymamától tanultam annak idején: érdemes mindig az utca napos oldalán járni – és idővel a nap is ránk is fog sütni.”

Azt pedig, hogy rájuk is elkezdett sütni a nap, mi sem bizonyítja jobban, mint a negyvenötezer kártyahasználó, a hozzájuk csatlakozott több száz sportlétesítmény és az a rengeteg díj, amit az évek során elnyertek.

Legutóbb a Magyar Termék Nagydíjat vették át a Health-Ness Alapítvány Különdíjával és az Informatikai Nívódíjjal együtt szeptember 5-én az Országházban.IMG_0560k

Nem csoda, hogy a céget már többen is szerették volna megvásárolni, de az családi vállalkozás, ezért nem eladó, a külföldi terjeszkedést pedig inkább majd a gyerekeikre bíznák. Az ő mindennapjaikat szüleik révén már most átszövi a cég és néha már ők is ötletelnek. Feladatuk nekik is lesz.

„A világon egyedülállóak vagyunk, nincs ilyen konstrukció sehol sem. Három cég akart megvenni eddig bennünket, egy francia, egy lengyel és egy indiai, de nem adjuk magunkat. Annyi pénzt úgy gondoljuk, nem tudnak adni érte, hogy én kvázi a gyerekeim jövőjét kivásároljam – ez egy családi vállalkozás, nagyon óvjuk, ez az örökségünk. Reméljük, a három gyerekből valaki tovább viszi majd. Már most kérdezték, hogy ’mami és miért nem csináltad meg külföldön?’ És már most mondom, hogy azt majd ti.”

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
Meztelenül nyitott ajtót a pizzafutárnak egy angyalföldi nő – futársztorik
Aki futárnak áll, fel kell készülnie nem mindennapi kalandokra. Jó, ha megőrizzük a hidegvérünket.
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Elképesztő történetekről számolt be a Blikk, budapesti pizzafutárok meséltek.

A világjárvány óta az eddiginél is jobban rászoktak az emberek az online rendelésre. Sokan el is szegődtek áruszállítónak, ételfutárnak és remekül meg lehet belőle élni. Azonban nem árt, ha felkészül furcsa dolgokra is, aki futárkodásra adja a fejét.

Egy 18 éves diák futár az éjszakai műszakok során rendszeresen találkozott például részeg ügyfelekkel. Egyikük például,

amikor áltvette a rendelést, leült a lépcsőre, majd a kerítésbe kapaszkodva mászott vissza az ingatlanba.

A futár elárulta, hogy már a telefonban hallható volt, hogy a megrendelő részeg. De történt vele olyan is, hogy egy üdítő kiborult a szállítás során, és mire kiérkezett a címre, eláztatta a tárolót, és amikor kivette, hogy átadja a megrendelőnek az elázott dobozból a földre borult az étel. Meglepő módon ügyfél udvariasan összeszedte, és zokszó nélkül átvette a rendelést.

Egy másik, 22 éves kiszállító Angyalföldre egy csomagot. Ahogy kell, 45 perccel az érkezése előtt telefonon értesítette a címzettet, hogy érkezik a küldemény.

Mikor megérkezett a címre, már nem telefonon kereste a hölgyet, csak felcsengetett a megadott lakásba. Amikor kinyílt az ajtó, a címzett, egy hölgy csak fehérneműt és egy meglehetősen átlátszó köntöst viselt. Amikor a nő rájött, hogy a csomagja érkezett meg, döbbenten annyit mondott annyit mondott:

„Úristen, bocsánat, azt hittem az ügyfelem vagy!”

Olyan is előfordul, hogy a futár és a megrendelő között konfliktus alakul ki. Emiatt járt úgy egy másik 22 éves futár, hogy bár az ügyfele a csomagot átvette, azonban a kijutással akadt egy kis gond. Mikor a futár felcsengetett, hogy nyomják meg az ajtónyitó gombját, bosszút állt rajta a dühös ügyfél, nem engedte ki a házból. Amikor kiszállító megpróbált a többi lakáshoz csengetni, ők azt hitték, hogy be szeretne jönni, és ők sem segítettek. Végül egy órát kellett várnia, amíg valaki kiengedte.

A tanulság csupán annyi, hogy az menjen futárnak, aki fel van készülve a néha nem is olyan kellemes kalandokra is.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Tengerjáró hajón bérel apartmant, mert olcsóbb, mint a szárazföldi lakás
A távmunkában dolgozó amerikai férfi úgy számol, hogy a kedvezőbb albérleti díj mellett a rezsin is sokat spórol majd, ráadásul világot láthat a következő 12 évben.

Link másolása

A szárazföldi létet feladva a következő 12 évben egy tengerjáró hajón fog lakni a San Diegó-i Austin Wells, mert állítása szerint így sokkal kevesebbe kerül majd a lakhatása, miközben beutazhatja a világot.

Wells azt mondta, a történelmi csúcson lévő lakhatási és megélhetési költségek miatt döntött úgy, hogy hátrahagyja szárazföldi életét, és inkább egy tengerjáró hajó apartmanjába költözik. Számításai szerint így sokkal jobban jár, mintha szülővárosában, San Diegóban, az USA 8. legnagyobb városában bérelne lakást: nemcsak lakbérre kell kevesebbet költenie, de a rezsiköltségeket is megspórolja.

A távmunkában dolgozó 28 éves férfi 300 ezer dollárt (mintegy 110 millió forintot) fizetett azért, hogy 12 évig az MV Narrative tengerjáró hajó egyik apartmanjában lakhasson. A luxushajó fedélzetén élőknek egészségügyi szolgáltatásokat és 24 órás szobaszervizt is biztosítanak, miközben többek között edzőtermek, éttermek, mozi, könyvtár, bank és egy termelői piac szolgáltatásait is igénybe vehetik.

Az MV Narrative még építés alatt ál, 2025-ben helyezik majd vízre. A tengerjáró hajón közel 1000 személy bérelhet ki különböző típusú apartmanokat. Összehasonlításképpen: jelenleg San Diegóban havonta átlagosan 2500 dollárért (több mint 900 ezer forintért) lehet lakást bérelni, míg az MV Narrative-on körülbelül 2000 dollárért (740 ezer forintért).

Forrás: Ladbible


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Egy hospice nővér elmagyarázta, miért nem érdemes félni a haláltól
Julie McFadden szerint életünk befejező szakaszában testünk fokozatosan kikapcsol és endorfinszintje is megnő, amivel megkönnyíti a haldokló utolsó napjait.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 05.


Link másolása

Egy sokéves tapasztalattal rendelkező hospice nővér videóban magyarázta el, miért nem érdemes félni a haláltól, vette észre a LADbible. Sokak számára talán ijesztő lehet, hogy mi történik velünk az elmúlás után, Julie McFadden szerint azonban „az emberi test a halára van kitalálva” és „biológiailag segít a meghalásban”.

Julie a videóban elmondja, hogy a közelgő halál jelei már fél évvel korábban észlelhetők. Ilyenkor ugyanis a haldokló már „kevesebbet eszik, kevesebbet iszik és többet alszik”.

„Az agyunkban beépített mechanizmusok vannak arra, hogy éhesek és szomjasak legyünk. Amikor a szervezet érzékeli, hogy az élet vége felé közeledik, ezek a mechanizmusok kikapcsolnak, így az ember általában nem érez éhséget és szomjúságot, ami segíti a szervezet lassú kikapcsolását” – mondja a rutinos nővér.

Julie McFadden szerint azonban ez a haldokló számára teljesen normális. Életünk utolsó szakaszában ugyanis számos olyan dolog történik a testünkkel, ami megkönnyíti az elmúlást.

„A szervezet lassan ketózisba kerül, ami endorfint szabadít fel. Ezek az endorfinok tompítják a fájdalmat és az idegeket, miközben eufórikus érzést is adnak az illetőnek, aki ettől jól érzi magát” – mondta a hospice nővér.

A teljes, angol nyelvű videót itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Gyökeresen megváltozott a Temu, és ez nem véletlen
Rengeteg panasz érkezett a cég miatt, mert a meghirdetett akciók rendszeresen nem voltak valósak, ráadásul a weboldalon sok volt a sürgető üzenet.

Link másolása

Mi is írtunk róla nemrégiben, hogy több bejelentés után a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Temunál. A legtöbben azt kifogásolták, hogy az akciókban sok esetben 95%-os, vagy akár annál is magasabb kedvezményekkel csábították a vásárlókat, ám ezek nem bizonyultak valósnak. A GVH úgy vélte, hogy a Temut működtető vállalkozás vélhetően tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat és megtéveszti a fogyasztókat.

Most azonban alaposan megváltozott a Temu kereskedelmi gyakorlata. Szinte teljesen eltűntek a hirdetések a neten, és megszűntek a weboldalon a sürgető üzenetek is. A GVH szerint előremutató, hogy a cég felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írja az Economx.

A GVH a lap megkeresésére azt közölte, hogy a vizsgálati szakaszban vannak, és ez még nem jelenti azt, hogy a vállalkozásról kimondták volna, hogy jogsértéseket követtek el. Most a tényeket tisztázzák, amire három hónapjuk van, ez pedig kétszer két hónappal hosszabbítható.

A nemzeti versenyhatóság mindig üdvözli, és a fogyasztók, valamint a tiszta piaci verseny szempontjából előremutatónak tartja, ha egy eljárás alá vont vállalkozás a hivatal eljárásának megindítását követően felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írták. „Természetesen mindez a jelenlegi vizsgálati szakban nem befolyásolja a GVH tényfeltárási kötelezettségét” – közölték.

A portál szerint:

2024 áprilisára a Temu 1 millió fős bázist épített Magyarországon, ezzel 25,6 százalékos súllyal bír a hazai online vásárlókon belül.

A Temu anyacége, a PDD 2023 negyedik negyedévben 88,88 milliárd kínai jüanos (12,5 milliárd amerikai dolláros) árbevételt ért el, ami 123 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakánál.

Forrás: Index

Link másolása
KÖVESS MINKET: