Bejelentette az RTL az új műsorait 2020-ra, jön a „televíziózás legvadabb énekes show-ja” is
Két új saját gyártású heti sorozatot, új, saját gyártású napi telenovellát és egy bűnügyi műsort jelentett be az RTL Magyarország a Big Picture konferencián.
Visszatér a legnagyobb kedvenc és az RTL Klubra érkezik az utóbbi évek legvadabb énekes showműsora, A maszkos énekes és új évaddal érkezik a Cápák Között is.
A Big Picture televíziós szakmai konferencián számos újdonságot jelentett be Kolosi Péter az RTL Magyarország programigazgatója és vezérigazgató-helyettese az RTL Klub 2020-as terveiből. Két új saját gyártású heti sorozat, egy vadonatúj napi sorozat, egy világszerte sikeres, meghökkentően újszerű énekes showműsor hazai változata, számos hollywoodi mozisiker televíziós premierje és egy új, saját gyártású bűnügyi riportmagazin – többek között ezekkel is várja 2020-ban nézőit az RTL Klub.
A maszkos énekes
A televíziózás legvadabb énekes showműsora Magyarországra is megérkezett! Felismernéd a kedvenc sztárodat kizárólag a hangja alapján? Jövőre kiderül – az RTL Klubon! A maszkos énekesben 12 híresség fog versenyezni – a csavar az, hogy mindannyian tetőtől talpig jelmezben lesznek! A kilétük szigorú titokban marad a színpadon és azon kívül is, még az interjúkat is torzított hanggal adják majd. A hírességek minden héten énekelnek, hogy lenyűgözzék a zsűrit és a stúdió közönségét. Az est leggyengébben teljesítő előadója kiesik és a nézők szeme láttára fedi fel kilétét.
Az idei év legnézettebb tévés produkciója újra az X-Faktor, így nem kérdés, hogy a töretlen sikerszéria 2020-ban is folytatódik. A kiemelkedő nézettségi adatokat produkáló tehetségkutató reality immáron tizedjére szórakoztatja majd a közönséget vidám, vicces és olykor megható pillanataival.
A showműsorok mellett egy új, saját gyártású napi telenovellával és két vadonatúj, szintén saját gyártású heti sorozat érkezik az RTL Klubra.
Bátrak földje
Kalamár Tamás vadonatúj, napi telenovellája egy időtlen szerelmi történet, de a tét már a kezdetektől fogva több ennél. Az 1865-ben játszódó széria két férfi egymás elleni küzdelméről szól, akik méltó ellenfelek és mindig új fronton kell megmérkőzniük egymással, valamint egy olyan lány története is, aki minden konvenciót felrúg azért, hogy végül valóban boldog lehessen.
A Bátrak földje vállaltan nagy érzelmeken, és a kornak megfelelő, kiélezett élethelyzeteken alapszik, de modern történetmesélési és képi technikákkal válik teljessé. A történet hátterében pedig egy régi kor érdekes hétköznapjaiba kapnak betekintést a nézők.
„Titkosrendőrségről” beszél az Operettszínházat otthagyó Mészáros Árpád Zsolt
Megfélemlítésről, bántalmazó légkörről és szakmaiatlanságról nyilatkozott Mészáros Árpád Zsolt. A színész most újabb részleteket árult el arról, mi vezetett odáig, hogy 23 év után otthagyja az Operettszínházat.
Az Operettszínház művésze, Mészáros Árpád Zsolt szombaton jelentette be, hogy 23 év után otthagyja a színházat. A Blikknek nyilatkozva a színész most újabb részleteket árult el arról, miért döntött így.
„Eddig bírtam a feletteseim bántalmazó viselkedését és azt, ami a mai színházi rendszerben megy”
– fogalmazott Mészáros Árpád Zsolt, aki több kollégájához hasonlóan megfélemlítő légkörről, ellehetetlenítésről számolt be. Arról nyilatkozott, hogy egyre kilátástalanabbá vált a helyzete a színházban, így „saját és a családja egészsége, lelki békéje érdekében” döntött a távozásról.
„A szerepeket az utolsó pillanatban átadják olyan színészeknek, akik lojálisak a vezetéssel szemben, így nem lehet dolgozni. Az utóbbi időben azt éreztem én és több kollégám is, hogy a vezetőség valamilyen módon minden szavunkról tud. Már nem mertem megölelni a kollégáimat, őszintén megbeszélni a problémákat a színház épületén belül, mert folyamatosan érezzük a »titkosrendőrség« jelenlétét”
– mondta Mészáros. Szerinte a színházban „nem a jegyeladás vagy a színvonal az érdek”, a vezetőség tagjai a szakmai szempontokkal kapcsolatban figyelmetlenek és érdektelenek.
A Blikk az elhangzottakkal kapcsolatban megkereste a Budapesti Operettszínházat is, de azt írják, választ nem kaptak.
A volt kollégái szerveztek titkos búcsúbulit az Operettszínház kirúgott főzeneigazgatójának
Maklári László negyven év után távozott a színháztól, miután decemberben az összes előadását elvették. A kollégái úgy érezték, egy ilyen szakmai életutat meg kell ünnepelni.
A volt kollégái szerveztek meglepetés búcsúbulit az Operettszínház korábbi főzeneigazgatójának, Maklári Lászlónak - írja a Blikk. A karmester februárban negyven év után döntött úgy, hogy távozik a társulattól, miután decemberben elvették az összes előadását.
„Amikor kiderült, hogy Maklári László a nyugdíjba vonulása után nem kapott több lehetőséget a színháztól, megvált tőle a vezetőség, több korábbi és jelenlegi kollégája érezte azt, hogy egy ilyen szakmai életutat meg kell ünnepelni, főleg, mert nem a legméltóbb volt a befejezés...
Úgy tudom, keresték a színházat, lehetne-e az épületben tartani egy összejövetelt Maklárinak, hiszen mégis csak ide kötődik a szakmai élete, de az Operett vezetősége elutasította a felvetést”
- mondta a lapnak az egyik, korábban a színháznál dolgozó háttérember.
Azt is hozzátette: sokan a mostani társulatból is visszajelezték a részvételüket, pedig tudják, hogy ezzel nem szereznek maguknak jó pontokat a jelenlegi vezetésnél.
A Blikk úgy tudja, hogy az eseményt így végül egy külső helyszínen tartották kedden délután, ahova Maklári László mint sem sejtve érkezett meg.
Maklári korábban azt mondta: tavaly nyáron meghalt a felesége, ami nagyon megviselte.
„Akkor a főzeneigazgató felhívott, majd azt mondta, szóljak, ha bármiben tudnak segíteni. Hát, úgy tűnik, ez volt az ő segítségük. Nekem a munka segített, túllendített a gyászon, de szerencsére vannak még lehetőségeim. Ugyanakkor azt gondolom, több mint négy évtizednyi munka után talán nem ezt érdemeltem volna…”
71,2 százalékkal zuhant a második hétvégére Rákay PhilipPetőfi-filmjének nézettsége. Az nyitó hétvégén a Most vagy soha! című történelmi kalandfilmre 75 ezren váltottak jegyet a moziban, amivel a Covid utáni időszak legsikeresebb magyar filmje lett.
Az érdeklődés azonban drasztikusan visszaesett, a második hétvégén ugyanis már csak 22 ezren nézték meg a produkciót.
A film.hu bejegyzésében a Kincsemmel hasonlította össze a nézettségi adatokat, mivel mindkét film rekord költségvetésből készült, és mindkettő a 19. századi magyar történelmet felelevenítő történelmi kalandfilm. Emellett a Kincsem premierjét is március 15-re időzítették.
Herendi Gábor filmje 72 ezer nézővel nyitott, így némileg elmaradt a Most vagy soha! számaitól. A második hétvégén viszont nagyon más irányt vett a két produkció:
a Kincsem nézőszáma 29 százalékkal esett vissza a nyitóhétvégéhez képest, a Most vagy soha! viszont meredeken zuhant, 71 százalékkal kevesebb jegyet adtak el rá a második hétvégén.
Szintén példaként említik a Semmelweis-filmet, amelynek második hétvégéjén mindössze 2 százalékkal csökkent az eladott jegyek száma a nyitóhétvégéhez képest.
„Hogyan szívassunk halálra jó csajokat?” – Álmaikkal zsarolják a Next Top Model Hungary versenyzőit
A fotelperverzeket valamennyire kiszolgálja, összességében viszont inkább unalmat sugároz a Next Top Model Hungary, amiben a legszembetűnőbb a lányok kiszolgáltatottsága.
Ördög Nóra műsorvezetésével megérkezett Magyarországra a Next Top Model formátum, aminek eredeti változata 24 évadon át futott az USA-ban. A műsor alapötlete Tyra Banks amerikai modelltől származik, és ha máshonnan nem, az Agymenőkből ismerős lehet. A 2. évad 7. epizódjában Howard és Raj a csúcstechnológia segítségével próbálja megtalálni, hol van a villa, amiben a topmodellek laknak. (Aztán szerelőnek álcázva magukat be is csöngetnek, ami lássuk be, elég bizarr.)
Jómagam ezt leszámítva most néztem bele először a műsorba, ami a „Hogyan szívassunk halálra jó csajokat?” címet is kaphatná.
Mi is lehetne csábítóbb, mint azt nézni, hogy omlanak össze nálunk szebb emberek?
A modellkedéssel kapcsolatos moralizálásból inkább kimaradnék. Unom már, hogy mindenki meg akarja mondani, felnőtt embereknek, mit kéne vagy nem kéne tenni az életével. Ha valakinek megfelel, hogy bio-próbababaként keresi a pénzét, mert jól megfizetik, és szeret a figyelem középpontjában lenni, ám tegye. Ha valaki szívesen nézi ezt, ám tegye. (Én például inkább nézem az Agymenőket.)
A modelleké szerintem az egyik legkeményebb szakma a világon. Nyilván fizikailag is megerőltető tud lenni, de lelkileg még inkább. Az már ebből a műsorból is hamar kiderült: a modellektől az az elvárás, hogy szemrebbenés nélkül tegyék, amit a megrendelő mond. Azt csinálnak a testével, amit akarnak. Mondhatsz nemet, de az gyakorlatilag a karriered végét jelenti.
Persze ez önmagában még kevés lenne egy hetekig futó tévéműsor kitöltésére, ezért megspékelik azzal, hogy összeköltöztetik a lányokat, és mindenféle mesterséges szituációkkal feszültséget gerjesztenek közöttük.
Így a végeredmény voltaképp egy specifikus Big Brother, csak pasik nélkül.
Ami akár érdekes is lehetne, de valahogy mégsem az. Talán pont azért, mert tudom, hogy a konfliktusok nagy része mesterségesen gerjesztett, mondvacsinált marhaság. Például szándékosan alultervezték a fürdőszobák számát. Márpedig, ahol egy csomó fiatal lánynak kell időre elkészülnie, ott garantálható, hogy balhé lesz a fürdőszobahasználatból.
Más szempontból is a fürdőszoba a műsor egyik leggyengébb eleme. Az ugyanis be van kamerázva. A Big Brotherben vagy a Való világban az ugye egy fix örömforrás volt a fotelperverzek számára, hogy nézhették a meztelenül zuhanyzó versenyzőket. Hogy a topmodellek nem ennyire bevállalósak, vagy a csatorna nem mer végigmenni az úton, mert szeretne főműsoridőben maradni, azt nem tudom.
Mindenesetre itt fürdőruhában fürdenek a csajok, ami csak még inkább kihangsúlyozna, milyen beteges dolog bekamerázni bárkinek a fürdőszobáját.
Lehet, öregszem, de egyáltalán nem az örömet éreztem, amiért bikinis fiatal csajokat nézhetek, amint hármasával idétlenkednek a kádban, hanem szekunder szégyen fogott el. És elsősorban nem a lányok miatt, hisz ők mégiscsak kiszolgáltatott helyzetben vannak. Az álmaikkal zsarolják őket.
Jómagam a második résznél csatlakoztam be a műsorba – és itt is csatlakozok ki –, amiben két feladat is várt a versenyzőkre. Az első, hogy némi átalakítás után lefotózzák őket. A második pedig, hogy egy gyorstalpaló tánctanulás után leforgatják velük a műsor főcímét.
Az átalakítás sem ment persze dráma nélkül. Az afrikai származású Naledi Ncube sírva fakadt, amiért le akarták vágni a haját. Gyerekkorában ugyanis sokat piszkálták a rövid haja miatt, fiúnak csúfolták. Kiss Márk azzal indokolta a döntésüket, hogy az afrikai származású lánynak nagyon szép arca van, amit ki kell hangsúlyozni.
Vanessza pedig hallani se akart arról, hogy kihidrogénezzék.
Polgárdi Lénát is rosszul érintette, hogy rövidebbre vágják derékig érő, hosszú haját.
A tánc is többeken kifogott. Ennek a feladatnak plusz tétje is volt: négyfős csoportokban kellett előadni a betanult koreográfiát. A legjobbnak ítélt csoport védettséget kapott, viszont a játékszabály szerint a legyengébb négyesből valaki biztosan kiesik.
A műsor végén a zsűri értékelte az átalakulásokat és a fotókat – Vanesszát nagyon leszidták, amiért nem vállalta be a hidrogénezést, mint mondták, a modellszakmában ilyen nincs. Majd az egész heti teljesítmény alapján kiválasztották a hét legjobbját és a két kiesőt.
Essék még szó a zsűriről. A műsor pozitívuma, hogy tényleg szakértők döntenek: Tomán Szabina és Axente Vanessa modellek, valamint Tombor Zoltán divatfotós és Merő Péter divattervező esetében el lehet hinni, hogy tudják, miről beszélnek.
Az adás végén még kiderült, hogy a versenyben maradt lányok hamarosan utaznak a Kanári-szigetekre – persze dolgozni, és nem nyaralni.
Azt lehet sejteni, hogy nem bundabemutatóra készülnek, és az első epizód elején belengetett aktfotózást sem láttuk eddig, szóval akit érdekel az ilyesmi, nézze jövő héten is.
Ami engem illet, bevallom, eddig ez volt a legérdektelenebb valóságshow, helyenként kifejezetten unatkoztam. De nyilván nem is tekintenek célközönségnek.