hirdetés
sporolni.jpg

Ezzel a trükkel spórolhatsz a BKK jegyek árán

Bloggerünk, Dühös Mókus tanácsát követve már egy utazással is 140-340 forinttal több marad a pénztárcádban.
Forrás: BKK, Spórolok.blog - szmo.hu
2016. január 26.


hirdetés

Nem ismered még a Mókusunkat?

Házi praktikák, receptek, DIY, napi mókusmóka, hasznos tippek, női lélek, gondolatébresztő témák... mindezekkel jön napról napra, úgyhogy érdemes követned!

Dühös Mókus, a Spórolok blog szerzője már 2013-ban megírta, hogyan lehet egy kis pénzt megtakarítani azzal, ha nem vonaljegyet használtok vagy gyűjtőjegyet, hanem átszállójegyet vásároltok. Mivel jelenleg is a 2013-as árak vannak érvényben, közöljük Dühös Mókus blogbejegyzését, mert sokunknak segíthet a spórolásban.

Ha két mókusszállítón utazom egymás után, ahhoz bizony nem kell két jegyet használnom. Itt az ideje, hogy Te is spórolj egy kicsit az utazáson és odafigyelj rá, hogy mikor milyen jegyet használsz. Persze, ha bérleted van, akkor ez Neked kevésbé hasznos infó, de ha Te is inkább autóval közlekedsz és csak alkalmanként BKV-zol (soha nem fogom megszokni a BKK-t, grr!), akkor olvass tovább!

atszallojegy

hirdetés

Tök okos és jogos megoldás a BKV-tól, hogy forgalomba hozta az átszállójegyet, aminek az a célja, hogy ha hosszabb szünet nélkül utazol egymás után két járművön, akkor ezt olcsóbban megúszhasd. Tehát egy jeggyel két vonalon közlekedhetsz (metrók egynek számítanak).

Az átszállójegy ára 530 forint és felhasználható bármelyik két budapesti tömegközlekedési eszközön egymás után való utazás esetén. Tehát, ha felszállsz egy buszra és mész 4 megállót, majd átszállsz egy villamosra, amivel még 3 megálló van a célodig, akkor nem kell két vonaljegyet használnod, elég ha egy átszállójegy van nálad.

Az átszállójegyet korábban a két végén kellett érvényesíteni, egyiket az első járművön, másikat - átszállás után - a másik járművön. Most a BKK honlapja szerint "a hőpapírra nyomtatott átszállójegy esetén a sorszámozás alapján összetartozó jegyszelvényeket kell kezelni." A két jegy:

atszallo_2015_1

atszallo_2015_2

Mit tud az átszállójegy és hogyan használhatod? A BKK ezt írja:

Egy utazásra érvényes, egy átszállással a vonalak teljes hosszán.

Ezeken a vonalakon használhatjátok: az 1-299, 900-999, M1, M2, M3 vonalakon, ezen kívül Budapest közigazgatási határán belül a H5, H6, H7, H8, H9 vonalakon.

Átszálláson kívüli útmegszakításra és visszafelé utazásra nem használhatjátok ugyanazt az átszállójegyet.

Ha bélyegzős és nem lyukasztós a jegykezelés, akkor az első kezeléstől számított 90 percig (éjszakai járaton 120 percig), ezen belül a második kezeléstől számítva 60 percig használhatod utazásra. Ha a második kezelés a metróhálózatba való belépéskor történt, az érvényesség a belépés időpontjától számított 60 percig tart, akkor is, ha ez az első kezeléstől számított 90 percet meghaladja. Ha a második kezelés éjszakai járatokon történik, akkor bélyegzős jegykezelés esetén további 120 percig érvényes.

Nem, most sem fogsz ezreket megtakarítani egy hét alatt, de minden mókusfillér számít, ha igazán spórolni akarunk. Márpedig 70 forint is valami, a 170 pedig már majdnem egy gombóc fagyi. Lássuk a példát!

Ha csak nagyon ritkán jársz busszal, villamossal, metróval, stb., akkor bérleted nyilván nincs és valószínűleg még gyűjtőjegyet sem veszel (10 db egy tömbben, olcsóbban). Ebben az esetben pl. ha én átugrom Édesanyához egy kávéra:

Gazdagrét-Újpest oda-vissza (minimum egy átszállás - metró+busz)

4 db vonaljegy: 1400 forint!

Ha ugyanezt az utat átszállójeggyel teszed meg

2 db átszállójegy: 1060 forint!

SPÓROLÁS - 340 forint!

Ha már gyakrabban jársz BKK-val és gyűjtőjegyet használsz, akkor eleve sokat spórolhatsz, így ugyanez az út csak 1200 forintodba kerülne. De még ebben az esetben is 140 forint a megtakarítás, ha átszállójegyet használsz!

Vonaljegy - pénztárban vásárolva: 350 forint, sofőrnél, villamosvezetőnél: 450 forint

Vonaljegy (ha tömbben veszed) - 300 forint

Metrószakaszjegy - 300 forint

Két vonaljegy - minimum 600 forint - maximum 700 forint

(sőt, helyszínen véve 900!)

Átszállójegy - 530 forint.

Hasznos volt a cikk? Ajánld másoknak is!


hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
budapest-latkep.jpg

Nem elégedettek a budapestiek azzal, ahogy az országban mennek a dolgok

A fővárosi fiatalok a legelégedetlenebbek.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. október 27.


hirdetés

Sokan nem elégedettek a budapestiek közül azzal, ahogy az ország ügyei alakulnak - derül ki a Publicus Intézet felméréséből, amit a Népszava megbízásából készítettek.

A megkérdezettek csupán 14 százaléka mondta azt, hogy teljesen elégedett, 25 százalék pedig azt, hogy inkább elégedett, míg 41 százalék arra voksolt, hogy egyáltalán nem elégedett.

Az is kiderült, hogy a fideszes szavazók alig 7 százaléka elégedetlen, míg az ellenzékiek 75 százalékának nem tetszik, ahogy az Orbán-kormány vezeti az országot.

A fiatalok körében a legnagyobb az elégedetlenség, ugyanis a 18-29 éves korosztály 72 százaléka válaszolt így. De a 30-44 éves generációnál is 65 százalék ez az arány.

Arról is kérdezték a fővárosiakat, hogy mennyire elégedettek azzal, ahogy Budapesten mennek a dolgok. Az eredmények alapján

hirdetés

csupán 7 százalék elégedett teljes mértékben, 35 százalék inkább elégedett, de a többség inkább nem elégedett vagy egyáltalán nem elégedett a fővárosi vezetés munkájával.

A legutóbbi intézkedésekről kérdezett vélemények szerint a válaszadók mindössze 18 százaléka támogatja teljes mellszélességgel a kerékpársávok kialakítását. A legkevésbé a fideszes, leginkább pedig a momentumos szavazók támogatják ezt az intézkedést. Ugyanakkor

a budapestiek 47 százaléka úgy véli, mindenképpen és jelentős mértékben csökkenteni kellene a belvárosi kerületek autós forgalmát. A többség azonban azt gondolja, hogy ezt a közösségi közlekedés fejlesztésével lehetne elérni.

hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
mti-durer.jpg

„Most ezt is ledózerolják” – így búcsúzik a megszűnő Dürer Kerttől Szabó Benedek

A Keleti Blokk és a Dürer Kert helyén a hírek szerint luxusszállodát terveznek, ami szorosan kötődik a Liget-projekthez.
MTI Fotó: Balogh Zoltán - szmo.hu
2020. október 25.


hirdetés

"November elsejéig el kell hagyniuk az ott próbáló zenekaroknak a Városliget szomszédságában, a Dürer Kerttel egy telken lévő Keleti Blokkot" – írtuk meg mi is a Telex nyomán. Valószínűleg az egykori ELTE-ingatlanon lévő, 2008 óta működő Dürer Kertet is hónapokon belül bezárhatják.

A 37 ezer négyzetméteres ingatlan két éve Garancsi István üzletember (és Orbán Viktor barátja) érdekeltségébe került, és "a hírek szerint luxusszállodát terveznek, ami szorosan kötődik a Liget-projekthez".

Szabó Benedek, a Galaxisok frontembere egy Facebook-posztban búcsúzott a kezdő és feltörekvő zenekarok ikonikus helyeitől:

"Miután Budapestre költöztem - sőt, egy ideig előtte is - a Keleti Blokkban próbáltunk a Zombie Girlfrienddel. Egészen a zenekar első leállásáig ott is maradtunk, aztán jött a Galaxisok, amivel egy ideig a Közvágóhídon próbáltunk (azóta kormánybarát törökök vették meg, ledózerolták és luxusapartmanokat építenek a helyére), később mindenfelé, de főleg a Dürer Stúdióban.

hirdetés

Idén, amikor beszálltam a Bozóba, pár boldog hónap erejéig volt alkalmam visszatérni a Keleti Blokkba is, mielőtt mindenkivel közölték volna, hogy fel is út, le is út. Az elmúlt tíz évben különböző zenekarokkal játszottam a Dürer Kert kistermében, nagytermében, a 041-es teremben és a kertben is, megettem körülbelül ötszáz csevapot, próbák előtt söröztem, cigiztem és hamburgereztem a régi büfében, aztán később a Jaromírban, vártam trolira és taxira koncertek után, indultam el gyalog Zugló, a belváros vagy Újlipótváros felé, szereztem sok szép emléket és öregedtem tíz évet. Most ezt is ledózerolják, és feltehetőleg szintén luxusapartmanokat építenek a helyére. Biztos nagyon szép lesz. Sic transit gloria mundi. Benedek."

Log into Facebook | Facebook

Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
108E_busz.jpg

Patkány ugrott egy utas nyakába a 108-as buszon

A hétfők már csak ilyenek.
Címkép: Wikimedia Commons - szmo.hu
2020. október 27.


hirdetés

Nem túl kellemesen indult a hete Andrásnak, az Index egyik olvasójának, miután hétfő reggel munkába menet a 108 E jelzésű járaton egyszercsak arra lett figyelmes, hogy valami mászik a nyakában.

Először arra gondolt, hogy egy bogár lehet az, így reflexszerűen lesöpörte magáról.

Pár másodperc múlva azonban jött a horrorfilmszerű csavar, ugyanis amikor oldalra pillantott, meglátta, hogy egy patkány járkál a székén.

A kezdeti sokk után az utas videót is készített a rágcsálóról, ezt ide kattintva lehet megtekinteni.

Az esetet követően András panaszlevelet írt a Budapesti Közlekedési Központnak, választ azonban a cikk megjelenéséig nem kapott.

hirdetés


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
kelenfold-8-Copy-1.jpg

Az elhagyott Kelenföldi Erőmű art deco stílusú irányítóterme már sok filmest csalt a régi ipari műemlékbe

A száz éves építmény üresen áll, de falai között még őrzi az elkészültekor világviszonylatban is igen korszerű ipari létesítmény emlékét.
Fotók: Pataki Tamás - szmo.hu
2020. október 25.


hirdetés

A Kelenföldi Erőmű Budapesten a XI. kerületében a múlt század elején kezdte meg a villamosenergia-termelést. Ez volt az első olyan erőmű Magyarországon, amely a nemzetközileg is elismert háromfázisú, váltakozó áramú, 50 periódusú áramot előállította. A környező városrész energiaigényének változásával összhangban több lépésben esett át korszerűsítésen és kapacitásbővítésen. Az erőmű egy része mára már ipari műemlék.

A Duna partján, a Kopaszi-gát szomszédságában elhelyezkedő erőmű építéséről 1911-ben döntött a budapesti városvezetés. A hely kiválasztásánál fontos szempont volt a közeli vasút, a folyami közlekedés biztosítása és az uralkodó szélirány is, hogy a füst ne a város felé menjen.

Kelenföldi Erőmű 1913–1933 között Reichl Kálmán, majd halála után Bierbauer Virgil tervei alapján épült fel.

Az építkezés kezdetben jól haladt, de az első világháború megakasztotta az építkezést, így az utolsó részek csak a 20-as években készültek el. Az art deco és a bauhausos elemeket Borbíró tervezte az épületbe.

hirdetés

Az épület egyik legszebb része az üvegezett tetejű art deco stílusú irányítóterme.

Az elsődleges tüzelőanyaga a csővezetéken beszállított nagynyomású földgáz volt, míg a tartalék tüzelőanyag szintén a csővezetéken beszállított tüzelőolaj volt.

Az erőmű főberendezései a téli, fűtési idény időszakában jellemzően nagy terheléssel, optimális kihasználtsággal üzemeltek. Nyári időszakban az aktuális használati melegvíz igény ellátására főként a kis teljesítményű, erre a célra létesített gázturbinákat üzemeltették.

Az Erőmű korábban rendelkezett iparvágánnyal is, amely a Kelenföld vasútállomás felé lehetővé tette a vasúti szállítást. A vasúti kapcsolat a széntüzelésű erőmű alapanyag szükséglete miatt volt szükséges. Az erőmű átalakítása után már nem igényelte a tüzelőanyag vasúti szállítását, ezért a vasúti vágányokat 2003-ban elbontották.

A világviszonylatban legfejlettebb technikát képviselő erőmű építészetileg is igazán különleges volt. A tervezők szándéka az volt, hogy a funkció mellett művészi és építészeti igényesség is legyen az erőműben.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!