hirdetés
parod-manipulal-1000x667.jpg

Manipulál a párod? Ezek azok a mondatok, amelyekből kiszúrhatod

Vigyázat: a manipuláció nem ártatlan játék. A legfontosabbakat teszi tönkre: a bizalmat és a kölcsönösséget. Így védekezz ellene.
Psychology Today. Címkép: Pexels - szmo.hu
2019. június 07.


hirdetés

Sokan hiszik azt, hogy egy párkapcsolatban a viták, a problémák megbeszélése, a sérelmek, rossz érzések feltárása árt a szerelemnek. A Psychology Today című szaklap szerint ennek épp az ellenkezője az igaz.

A problémákról beszélni KELL, csak a hangsúly a "hogyan"-on van. Ha őszinte vagy a pároddal, és normálisan, nyíltan, emberi stílusban elmondod neki, hogy mi esett rosszul, mit szeretnél másképp, az soha nem baj, ahhoz jogod van.

Sok ember azonban ezt a fajta őszinteséget, szembesítést (azzal, hogy hibázott) egyszerűen képtelen elviselni. Számonkérésnek, támadásnak veszi, és passzív-agresszív technikákkal, más szóval manipulációval reagál. Márpedig a manipuláció az egyik legkárosabb jelenség két ember kapcsolatában. A szakemberek szerint ha vitára kerül sor, ezekre a mondatokra figyelj, és ne hagyd annyiban.

1. "Szörnyű ember vagyok"

Vagy "Én vagyok a legrosszabb feleség a földön", "Én folyton csak kínozlak", "Ha ilyen elviselhetetlennek tartasz, miért vagy velem?". Ezeknek a mondatoknak egyetlen célja van: a mártírkodás. Ha a párod képtelen szembesülni az esetleges kritikával, azonnal túlzó önsajnáltatásba kezd, játssza az áldozatot, hogy te megijedj, és elkezdd őt vigasztalni, mentegetni.

Ne tedd. Ne hagyd, hogy eltérítsen a vita tárgyától, mert épp ez a célja. Megúszásra játszik, ahelyett, hogy tényleg megbeszélnétek, mi a baj.

2. Visszadobja a labdát

Szintén ilyen elkerülő taktika a te múltbeli hibáid felhánytorgatása. Ha a párod szorult helyzetben van, és tényleg el kellene ismerni, hogy hibázott, hirtelen előáll mondjuk ezzel: "De én legalább nem felejtettem el a névnapodat." Vagy: "De én mindig időben ott vagyok a gyerekért az iskolában, bezzeg te. A múlt héten is fél órát várt rád."

Igen, te is ismert el a hibáidat, és kérj értük bocsánatot, egy felnőtt ember ezt teszi. De ne hagyd, hogy a múlt mantrázásával a párod megint eltérjen a jelen beszélgetés tárgyától. Most nem a múlt hétről van szó, hanem a "most"-ról.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





hirdetés
nyolc-ora-alvas-1000x667.jpg

A nyolc óra alvás mítosz - az alváskutatók szerint a testünk teljesen máshogy van programozva

A nyolc óra alvást a korai kapitalizmus 'vezette be', előtte máshogy aludtak az emberek. És máshogy is kéne.
Daily Mail. Fotó: Pexels - szmo.hu
2019. június 14.



Sokan gondolják úgy, hogy az éjszakai, hét-nyolc óra alvás, majd a napközbeni, állandó éberség természetes emberi igény. Aki napközben szívesen bóbiskolna egy-két órát, annak többnyire bűntudata van, a mai munka világában az emberek túlnyomó többségének ez kivitelezhetetlen luxusnak is számít.

Pedig a szakemberek szerint ez a berögződés egy tévhit. És mindössze két évszázados. Dr. David Cunnington alváskutató, a brit Sleep Health Foundation (Egészséges Alvás Alapítvány) munkatársa szerint

az emberi test alapvetően úgy van beprogramozva, hogy 3-4 órát aludjon, majd pár órát ébren legyen, utána ismét aludjon 3-4 órát, és így tovább. A régi időkben az emberek így is aludtak: kora este szunyókáltak 3-4 órát, majd fél éjszaka fent voltak, és csak hajnalban pihentek le ismét, reggelig.

Az, hogy éjszaka egyben kell végigaludni nyolc órát, a 19. század elején, az egyre nagyobb teret hódító kapitalizmus idején került be a köztudatba.

A "nyolc óra munka, nyolc óra pihenés, nyolc óra szórakozás" legendás szlogenjét pedig egy Robert Owen nevű munkajogi aktivista vezette be 1817-ben, akkor még a munkások embertelen agyondolgoztatása és kizsákmányolása ellen.

Ez a szlogen azóta is tartja magát. A mai munkaerőpiacot uraló cégeknek ez tökéletesen megfelel, hiszen így egyhuzamban ledolgoztathatják a nappalt a munkavállalókkal.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
0_ASOS.jpg

„Mintha részegen kaptad volna magadra” – kiakasztja a vásárlókat a legújabb bizarr bikinitrend

Csak bevállalósaknak ajánlott az ASOS új fürdőruhája – olyan, mintha fordítva préselnénk bele magunkat egy, a kelleténél kisebb bikinibe.
Címkép: ASOS - szmo.hu
2019. június 15.



Ha azt hittük, hogy a tavalyi, középen lyukas bikinifelső után már nem érhet minket meglepetés, tévedtünk.

Úgy látszik, a body-szerű, egyrészes fürdőruhák mellett, amik kvázi "sokat takarnak", a tendencia fordítottja is hódító útjára indult - vagyis idén az egy számmal kisebbnek tűnő felsők is virágkorukat élik.

Erre tett rá még egy lapáttal az ASOS márkája, mivel ők az apró méret mellett egy olyan bikinit dobtak piacra, ami egészen egyszerűen úgy fest, mintha fordítva vették volna fel.

"Amikor még részeg vagy az öltözködésnél"

- foglalta össze a márkát előszeretettel parodizáló asbos_sos Instagram-oldal.

A friss trendet igencsak szájára vette az internet népe - azonban nem éppen azért, hogy dicsérjék.

Az új típusba amúgy azt is belemagyarázhatjuk, hogy a szintén reneszánszát élő hasitasi, avagy övtáska mániából is merít, mivel egy olyan típusú csat díszíti az elejét.

Azok pedig, akik amiatt aggódnának, hogy a bikini előnytelenül mozdul egy vízbe csobbanás alkalmával, megnyugtató lehet, hogy a ruhadarabnak van még egy apró hibája: a hivatalos leírás szerint nem lehet vízbe meríteni.

Talán ezért van rajta elől a hatalmas csat, hogy az ember lánya miután megmutatta a nagyvilágnak a vízparton, egyszerűen ledobja.

Az emberek fantáziája természetesen útnak is indult.

Egy kommentelő például "szoptatás-barátnak" nevezte a holmit.

Másnak azt juttatja eszébe, amikor félálomban fordítva veszi fel a melltartóját.

És vannak, akik egyszerűen csak értetlenkednek a bikini láttán...

Ha kíváncsi vagy a ruhadarabra, lapozz!

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
ark.jpg

Megvan, hány tábla csoki ölhet meg, és egy rakás másik étel halálos adagját is kiszámolták

„Ebből bármennyit meg tudnék enni, olyan finom” – ismerős? Nos, talán még sincs így...
Kép: Pixabay - szmo.hu
2019. június 16.



"Haszontalan, ámde nagyon érdekes dolgok a világról" mottóval ezúttal egy Popular Science cikket szemlézünk, amiben kiszámolták, hogy a hétköznapi ételekből mekkora az az adag, ami megölhet egy embert. A legtöbbet nem tudnánk teljesíteni, de a dinnyével jó lesz vigyázni.

1. Marhamáj

Míg a tengerentúlon viszolyognak tőle, több konyha, köztük a magyar is szereti a belsőségeket. A marhamáj annyi A-vitamint tartalmaz, hogy azt akár túl is adagolhatjuk. Azért nem kell nagyon aggódni,

legalább 162 kilót kéne megennünk belőle, ennyit még Fekete László sem reggelizik versenynapon.

Így készítsd el a májat, ha éhes lettél egy adagra:

2. Avokádó

Ez a jótékony zsírokkal teli gyümölcs csaknem kétszer annyi káliumot tartalmaz, mint egy banán. Ha ebből túl sok kerül a véráramba, az szívproblémákhoz vezet, amelyekhez a mérgezés általános tünetei csatlakoznak, úgymint émelygés, hányás, hasi fájdalom, gyengeség, rossz közérzet. Legalább 200 darab kell ahhoz, hogy betegek legyünk tőle.

3. Étcsokoládé

A koffeinhez hasonlóan a kakaóban lévő teobromin hatására emelkedik a szívfrekvencia, a vérnyomás, ami esetenként hirtelen szívmegálláshoz vezet. Itt sem esélyes, hogy belehalunk, mert legalább 332 szeletet kellene megennünk legalább ahhoz, hogy baj legyen.

Egy csokoládéevő verseny résztvevői láthatók, reméljük nem lett semmi bajuk:

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
girl.jpg

4 tipp, ami segít, hogy túllépj a plátói szerelmeden

Bizony, erre is van szakértői válasz és gyógyír.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. június 15.



Egy plátói szerelem dédelgetése egy bizonyos fokig élvezetes tud lenni, hiszen a közösségi média virágkora minden eddiginél gazdagabb táptalaj egy ilyen rügy nevelgetéséhez, ráadásul a pillangók egy-egy impulzusnál őrült táncba kezdhetnek az ember gyomrában.

Azonban egy idő után be kell látni, hogy az ilyen gondolatkörök teljesen feleslegesek és sokszor fájdalmasak is. Legyen szó egy befuccsolt románc továbbgondolásáról vagy egy egyoldalú szerelem-kezdeményről.

Az EliteDaily szerencsére összegyűjtött pár praktikát, amik segíthetnek a továbblendülésben.

#1 Barátkozz meg azzal a gondolattal, hogy sokkal jobb, ha "csak barátok" vagytok

Ez valószínűleg egy kényelmetlen folyamat lesz, ám annál gyümölcsözőbb. Ha elképzelsz egy jövőt, ahol a plátói szerelmed immár csupán mint barát lesz jelen - vagy akár egy olyat, ahol egyáltalán nincs ott - az meglepően sokat segíthet abban, hogy tovább lépj a dolgon.

Dr. Marta Tara Lee, klinikai szexológus és az Eros Coaching alapítója azon a véleményen van, hogy a "17 másodperces szabály" kulcsfontosságú lehet. Eszerint csupán 17 másodperc pozitív vizualizáció szükséges ahhoz, hogy megváltozzon a gondolkodásmódod.

Hogyan festene a jövőd a srác/lány nélkül? Milyen új szerelmeknek és barátoknak szeretnél még helyet biztosítani a szívedben? Ha ezeket leírod, rá is lépsz a jó ösvényre.

Próbáld szem előtt tartani a lehetséges barátság előnyeit. Nem kell rögtön utálatba vagy negatívságba fordulni, hanem fel lehet térképezni a másik ember azon tulajdonságait, amik a lehető legjobb partnerré teszik számodra.

"Azt is érdemes átgondolni, hogy ha össze is jön, lehet, hogy hamar szakítottatok volna"

- mutat rá egy érdekes nézőpontra a szakértő.

Az tény, hogy sokkal könnyebb túllendülni egy olyan emberen, akivel már randiztál, mivel tisztában vagy azzal, hogy miként működött a dolog és akár azzal is, hogy mi nem működött benne. Hiszen az ember lánya sok olyan tulajdonsággal is felruházhatja kiválasztottját, amikről ha egy kis időt együtt tölt vele, rájön, hogy valójában nincs is úgy.

#2 Szembesítsd magad az érzéseiddel

Az új jövőkép elképzelése mellett az is lényeges, hogy szembe merj nézni az érzéseiddel - még a kevésbé kényelmesekkel is, mint a fájdalom és a csalódás.

"Bármennyire fájdalmas, sokkal jobb engedni magunknak ezeket az érzelmeket a gyógyulás folyamatának részeként, mintha elnyomnánk vagy elkerülnénk őket"

- magyarázza a Dr. Lee.

Dr. Gary Brown, párkapcsolati terapeuta pedig azt hangsúlyozza, hogy elég időt adni magadnak egy ilyen folyamat során arra, hogy érzelmezd az érzéseidet, a tovább lépés kritikus része.

"Engedd meg magadnak, hogy szomorú legyél, hogy sírj vagy egyszerűen elgyászold azt, ami 'lehetett volna'. De ne ragadj le a 'mi lett volna ha'-knál."

Könnyebb mondani, mint megcsinálni, igaz? Na, itt segít a következő lépés.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x