hirdetés
joker-cimkep.jpg

Ez az a Joker, amire szükségünk van, de nem érdemeljük meg

A szuperhős-hadseregeket felvonultató megalomán CGI-orgiák után úgy kell a mozinézőknek a Joker, mint egy falat kenyér.
Polák Zsóka - szmo.hu
2019. október 04.


hirdetés

Kár elvitatni, hogy a nagy stúdiók számára jelenleg a szuperhősbizniszben van a pénz, a DC és Marvel-gépezet pedig az igények jó kiszolgálójaként évről évre nyomja ki magából az újabb és újabb darabokat a legkülönfélébb felállásban: hol előzményfilmet kapunk, hol összeeresztik az összes szuperembert egy még nagyobb, még drágább balhéra.

A nézők pedig közben lassan immunissá válnak az ingercunamira, már senkit nem zökkent ki, hogy ismét fél New Yorkot letarolta az éppen ügyeletes CGI-rosszfiú, és bár mindez amolyan igazi, agyat popcornba fojtós kikapcsolódás, gépiesen várjuk ki a feliratok utáni jelenetet, hogy lássuk, mi lesz a következő epizódban. Évi kötelező szuperhősadag pipa, jöhet is a következő.

Ebbe a csúcsra járatott, és lassan túl jól ismert világba toppant most be bohóccipőjével Joker és az ő előzményfilmje, amely pont azért hat frissítően, mert szinte semmi szuperhősfilmes nincsen benne. Persze, benne van a szokásos motívum, hogy a rendszer rontja meg az embert, ám mindezt nem 5-6 szájbarágós dialóguson és halott szeretteken át látjuk, hanem Arthur Fleck vizuális kórlapján keresztül. A mentális zavarokkal küzdő férfi a társadalom alsóbb bugyraiban tengődik, ám az minden erejével próbálja kivetni magából őt. A sérült férfi ugyan jár heti tanácsadásra, inkább azzal oldják meg kezelését, hogy kap egy kártyát, amit roham esetén magyarázatként odanyújthat az őt őrültnek gondoló embereknek: beteg vagyok, ezért vannak nevetőgörcseim. Mindezt egy olyan világban gondolják megoldásnak,

ahol az elmebetegektől elvárják, hogy normálisan viselkedjenek, és ez a kettősség kezdi felőrülni Arthur amúgy sem túl stabil idegrendszerét.

Sokatmondó, hogy a közhangulat is olyan mélységekben van, hogy egy gyilkos bohócban látják meg a változás fényét, Arthur akaratlanul is szimbólum lesz.

hirdetés

Az őrület olyan, mint a gravitáció, csak egy kis lökés kell hozzá – hangzott el Heath Ledger Jokerének híres utolsó mondata A sötét lovagban. Todd Phillips filmjében ezeket a kis lökéseket ismerjük meg igen széles skálán: lökés az is, hogy fiatalok összeverik a sikátorban, de ugyanilyen ereje van egy lesajnáló pillantásnak is a buszon – mindegyik lassan, de biztosan lökdösi Arthurt az őrület legmélyebb bugyrai felé.

Jokert még sosem láthattuk ennyire lecsupaszítva: ahogy a gyakran félmeztelenül táncoló férfi minden bordája kilátszik, addig a kínjait sem takarja el semmi,

pedig próbálja vastag bohócsmink alá rejteni. Míg Jack Nicholson 1989-es alakítása ugyan izgalmas és szórakoztató volt, az ő Jokere egy piperkőc elmebeteg volt mindenféle mély karakterrajz nélkül. Phillips nem is ehhez nyúlt vissza, hanem A sötét lovaghoz, és Heath Ledger hátborzongatóan jó bohócához hasonló Joker-ábrázolást választott, aki a már a teljes pompájába fejlődött őrület volt, a Jokerrel pedig aprólékosan be is mutatja a bukás stációit.

A sötét lovagban Nolan a Batman: A gyilkos tréfából merített, amely nagyjából annyira kirívó volt a megjelenésekor 1988-ban a képregények közül mély karakterrajzával, ahogy a Joker 2019-ben a Marvel által uralt színes-szagos szuperhősvilágban.

Phillips szintén ebből merített, ezért is állhat közel egymáshoz a két Joker, bár egészen felesleges összehasonlítani a Batmannel szemben álló, immáron az őrület maximumán pörgő szadistát és az elutasító társadalommal szélmalomharcot vívó sérült férfit.

Joaquin Phoenix ismét bebizonyította, hogy korunk egyik legizgalmasabb színésze, aki jól tette, hogy visszatért a filmezéshez: zaklatott arcát, kilógó csontjait, és a bohócsminket összemosó könnyeit igazi kínlódás nézni, mégsem tudjuk róla levenni a szemünket.

Az, hogy Todd Phillipst ültették a rendezői székbe adhatott némi okot az aggodalomra, hisz ha végigtekintünk eddigi filmográfiáján – Cool túra, Másnaposok-trilógia, Terhes társaság -, akaratlanul is beúszott egy olyan Joker képe, aki a mészárlásait két fingós poén közé rejti.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>



hirdetés
KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
alarcos-enekes-fagyi.jpg

Álarcos énekes: a Fagyi lepleződött le, már csak négyen vannak versenyben

A négy nyomozó közül hárman eltalálták, kit rejtett a jelmez.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. március 29.


hirdetés

Újabb szereplő lepleződött le az RTL Klubon futó Álarcos énekes című showműsorban. A vasárnapi adásban már csak öten voltak versenyben: a Kutya, a Robot, a Fagyi, a Nyuszi és a Krokodil.

Először a Fagyi, a Krokodil és a Robot párbajoztak, majd a Kutya és a Nyuszi. Előbbi három közül a Krokodil jutott tovább egyenes ágon, hozzá pedig a Kutya csatlakozhatott.

Végül a nyomozók úgy döntöttek, hogy a megmaradt három versenyző közül a Fagyinak kell levenni a maszkját, így lehullt róla a lepel.

Kiderült, hogy Schobert Lara volt a jelmez alatt.

A nyomozók közül többen tippeltek Schobert Norbi lányára a műsor kezdete óta. Csobot Adél, Gáspár Laci és Sebestyén Balázs is őt mondták a leleplezés előtt, és igazuk is lett. Dancsó Péter már több adás óta úgy gondolta, hogy Nemazalány, azaz Halastyák Fanni a Fagyi, de végül nem jött be a tippje.

hirdetés

A műsorban már csak négy versenyző küzd a győzelemért. Jövő héten a Kutya, a Nyuszi, a Robot és a Krokodil énekel majd az elődöntőben.

A Fagyi, azaz Schobert Lara utolsó szereplése az Álarcos énekesben:

Ez pedig a leleplezés:


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
karantendalok.jpg

A legjobb dalok, amiket a koronavírus-járvány és a karantén ihletett

Többek között Majka, Deniz, Kovács András Péter, a Hősök, Apa Zenél és FankaDeli is készített ilyen számot, vagy épp átírta egy korábbi szerzeményét.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. március 27.


hirdetés

Bár közönség előtt koncertezni valószínűleg még jó ideig nem lehet, a zenészek így is igyekeznek a lehető legtöbbet kihozni a járvány okozta veszélyhelyzetből.

A YouTube-ra az utóbbi 1-2 hétben egyre nagyobb számban kerülnek fel az olyan klipek, amelyek már kimondottan a koronavírus miatt születtek, és a kialakult helyzetre reagálnak.

Íme egy válogatás a teljesség igénye nélkül:

Giacomo Puccini-Éger László: VÍRUSIRTÁS! - #Karanténária

EnterTrain - Távolról Szeresd

hirdetés

Majka - Party a karanténban (otthonmaradtunk verzió)

DENIZ - Itthon maradok

Maradok. Itthon. (zenés karanténsláger Kovács András Péter előadásában)

Lévai x Burai - KORONA VÍRUS (OFFICIAL KARANTÉN VIDEO)

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés
1-14.jpg

Amikor már hozzászoktál, hogy a családod életét kockáztatod - megérkezett az Ozark 3. évadja

Jason Bateman sorozata most nagyon betalál a mi életünkbe is.
Szajki-Vörös Adél, fotó: YouTube - szmo.hu
2020. március 29.


hirdetés

Van egy pont, amiben nagyon tudunk azonosulni a remek Ozark sorozat főhőseivel, méghozzá a folyamatos kockázatvállalással. Nagyban mindig ezt tesszük az életünkkel, ha valami nagyobbat lépünk, kicsiben pedig most, ebben a pillanatban tesszük ezt minden olyan döntésünkkel, ami valamilyen módon érinti a koronavírus témáját. Nagyon röhögtem egy mémen, amit egyik nap egy ismerősöm osztott meg a Facebookon és gyorsan rájöttem, hogy milyen igaza van: mindig azt nézi mostanában a filmeken, miért áll mindenki olyan közel egymáshoz.

És tényleg: valahogy furcsa volt azt nézni, hogy ebben a világban, amit még az Ozark ábrázol - pedig frissen készült el a harmadik évad - mindenki szabadon jár-kel, ami persze nem igaz, mert egyből egy olyan big bang jelenettel indul az évad, hogy kiráz tőle minket a hideg -, de legalábbis bárki lazán végiggurul a bevásárlókocsijával egy szupermarketben.

Mi már egy másik világból nézzük ezeket a tartalmakat, és reméljük, hogy visszatérhetünk ugyanoda, ugyanabba a felhőtlenségbe, amiről akkor nem is tudtuk, mennyire felhőtlen.

Félelem nélkül belépni egy üzletbe? Ma már sokunknak régmúltnak tűnik egy hasonló, egykor a normalitáshoz tartozó érzés.

Belekezdtem a harmadik évadba, és végig az járt a fejemben, vajon mennyi különbség van aközött, hogy valaki pénzt ad most azért a drogmaffiának, hogy életben maradjon, vagy ha valahol a vidéki Magyarországon csicska. Persze sok, a körülmények mások, de a kiszolgáltatottság, a folyamatos veszélyérzet ugyanaz. Azért is tudtunk egyből azonosulni Marty Bryde (Jason Bateman) és Wendy Bryde (Laura Linney) és családjuk történetével 2017-ben - már aki azóta nézi, ha nem, érdemes elkezdeni, mert berántós -, mert a kisember rossz erőknek való kitettségével a legtöbben együtt tudunk érezni. Persze azért a sztori ennél sokkal bonyolultabb, és a karakterek sem ilyen fekete-fehérek.

hirdetés

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés
main.jpg

A Berg/Walhberg páros ezúttal eléggé mellélőtt - megnéztük a Spenser az igazság nyomában-t

Néha menő zene szól, közben könnyed verekedések, máskor meg Spenser bosszulja meg a besározott kollégájának halálát. De valahogy az egész nem áll össze egy szerves egésszé, még csak azt sem tudjuk, hova kategorizáljuk a filmet. Kritika.
B.M. képek: YouTube - szmo.hu
2020. március 27.


hirdetés

Ezekben a nehéz időkben a mozirajongó, ha új filmre vágyik, mit tehet mást, mint megnéz valami régi klasszikust, pótol valami régebbi filmet, amit kihagyott az évek folyamán vagy a nagy streaming-szolgáltatók felé fordul. Március 6-án megérkezett a Netflix filmtárába Peter Berg új filmje Mark Wahlberg főszereplésével, a Spenser az igazság nyomában.

Nem ez a Netflix-akció lesz az első közös Berg/Wahlberg projekt. Ez immáron az ötödik közös filmjük, A túlélő, a Mélytengeri pokol, A hazafiak napja és a 22 mérföld után. Ez utóbbi sokaknak nem tetszett, én kedveltem, mert egy kemény akciófilm, és hasonlót vártam a Spenser az igazság nyomában-tól is.

Nagy sajnálatomra nem a szokásos Berg-filmet kaptuk, vagyis pontosabban: a teljesen szokásos Berg-filmet nézzük. Semmi extra, iparos munka, semmi jellegzetes, az elején próbál valami hangulatot vinni a moziba a rendező, de

aztán valahogy elfárad a film.

Unalmas, kitalálható és a vége előtt erősen leül. Mintha a készítők is unták volna a dolgot. Alapból nem hosszú a film, de egy 20 percnyi kényelmesen kimaradhatott volna belőle.

hirdetés

Egy nyomozós akció-vígjáték-buddy-cop movie a Spenser. Legalábbis az próbál lenni, de valahogy nem működik.

Pedig minden alapanyag ott van. Stabil akciórendező, klasszikus főhős, híresebb side-kick-ek, csavaros(nak ható) történet és a nyomozás.

De nem sikerül egyiket sem kihasználni. Mark Wahlberg még néha próbálkozik, de hasonlóan Peter Berghez, valahogy mintha unná az ugyanolyan szerepeket. Pedig Wahlberg tud színészkedni, ráadásul tősgyökeres bostoni, ezért nem értem, hogy az akcentusa miért hat bénán a filmben.

Mellékszereplők terén a Netflix nem spórolt, bár néhány nagyobb névnek talán benne van a szerződésében, hogy akkor kap stand-up-különkiadást a streamingóriás felületén, ha szerepel egyéb produkciókban is. Ilyen Iliza Shlesinger, akit az egyik legtehetségesebb stand-uposok között tartok számon, vagy Marc Maron, kiváló humorista is. De itt

van még Alan Arkin, a klasszikus mentor szerepében – kisujjból hozza a szerepet,

vagy Winston Duke, aki a side-kick karakterét játssza – szerethetően. Duke remek színész, ezt bizonyította már a Fekete Párduc egyik közönségkedvenc szereplőjeként (ő játszotta M’Baku-t), vagy a Mi című horror egyik főbb szerepében is, de sajnos itt teljesen háttérbe szorul.

Nem tudok elmenni Post Malone szerepeltetése mellett: a tetovált arcú rappernek viszonylag nagy szerepe van, elég sok szöveggel,

de nem lehet komolyan venni.

Hiába állítják be kemény bűnözőnek, csak egy filctollal összefirkált arcú csirkefogónak tűnik, és teljesen hiteltelen a szerepben.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:








Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!