hirdetés

Exkluzív beszámoló és videók: az utóbbi évtizedek legdurvább vihara éri el Thaiföldet

Orsi és Tamás épp Thaiföldön van, onnan számoltak be a tájfunról és készítettek ma felvételeket.
2019. január 04.

hirdetés

A Pabuk trópusi vihar miatt turisták százai rekedtek a Thai-öböl szigetein, és bezárt ott több repülőtér és kikötő - közölték pénteken a thaiföldi hatóságok.

Harminc éve először csapott le trópusi vihar a monszun-időszakon kívül erre a turisták által igen kedvelt területre. A szél ereje helyenként megközelítette az óránkénti 75 kilométert, a hullámok magassága pedig elérte az 5 métert. A vihar az előre jelzettnél hamarabb érkezett.

Orsi és Tamás Thaiföldön van éppen, az ő beszámolójuk szerint:

"Január 2-án érkeztünk Koh Samuira, Thaiföld egyik népszerű nyaralószigetére. A kompon hallottuk először, hogy a tájfunról beszélnek, de akkor mi még nem tudtunk semmiről. A csütörtök viszonylag nyugodtan telt, az idő borús volt, szemerkélt néha az eső, de ezt leszámítva semmi említésre méltó nem történt. Közben viszont olvastuk a híreket, és láttuk, hogy nagyon erős tájfun jön, így természetesen mi is megijedtünk.

Megkérdeztük a hotel recepciósát, hogy kell-e félnünk, biztonságban vagyunk-e a szigeten, hiszen azt tudtuk, hogy aznap este 10-ig még járnak a kompok, így ha azt mondja, simán nekiindulunk. Ehelyett halálos nyugalommal közölte, hogy csak eső lesz némi széllel, nyugodjunk meg, nem lesz semmi gond. Max néha elmegy az áram.

Ilyen volt a vihar kezdete Orsiék kameráján keresztül:

Aztán ilyen lett:

Tamás így látta:

Így hát úgy döntöttünk, hogy maradunk, elmentünk a legközelebbi boltba, és beszereztünk kétnapnyi hideg élelmet, na meg vizet. Feltöltöttük a telefonokat és a laptopot, és betáraztunk pár filmet.

Péntek reggelre már heves esőzésre és szélre ébredtünk, délben kb. 3 órára elment az áram. Sokáig csak ültünk a fedett teraszon, és néztük a vihart. Szerencsére a resortunk egy kisebb öbölben van, ami előtt hullámtörők fogják fel a 2-3 méteres hullámokat, és a szél se tör be teljes erővel, bár azért így is kitört pár ágat, kerítésdarabot stb. Az áram szerencsére délután visszajött, azóta csak pár percekre ment el.

Mi alapból négy napra jöttünk ide, ha minden igaz, vasárnaptól már biztosan járnak a kompok is, így nem kell módosítani az útiterven, de reméljük, a következő megállóra már nem tart velünk, és egy kis napfényt is látunk majd Thaiföldön."

Pattani tartományban, a Malajziával közös határ közelében, egy halász meghalt, amikor péntek hajnalban többméteres hullámok kapták derékba hajóját. A legénység egy másik tagja eltűnt.

Két regionális repülőtér - Nakhonszithammarat és Szamuj - szombatig nem üzemel, így

több ezer turista marad a kontinenstől elzárva. További légikikötők bezárása várható.

A Pabuk jelenleg a Thai-öbölben fekvő szigetek - Szamuj, Phangan és Tao - felé halad. A szigetek az év végi turizmust választók kedvelt célpontjai.

Puviang Prakammin, a thaiföldi meteorológiai intézet vezetője azt mondta: a Pabuk annyira kiterjedt, hogy az említett szigetek mindegyikét érinti. Az előrejelzések szerint viszont nem várható, hogy tájfunná erősödik, amely már óránkénti 118 kilométeres szelet jelentene.

Úgy vélte, hogy

1962 óta a mostani a legpusztítóbb vihar, amely Thaiföldet éri. Akkor a Harriet nevű trópusi viharnak ezer halálos áldozata volt.

A Pabuk a Thai-öblöt elhagyva az Andamán-tenger felé tart majd, ahol feltehetően veszít erejéből. A térségben van Krabi és Phuket üdülőhely, ahonnan sok turista - tartva a vihar következményeitől - már szerdán elutazott.

Címlapról ajánljuk
x

hirdetés

Bőröndbe zárva halt meg a férfi, mert a párja azt hitte, jó vicc, ha rácipzározza éjszakára

A floridai pár együtt italozott, és tragikus vége lett bulinak.
Fotó: Illusztráció/Pixabay - szmo.hu

hirdetés

Borzalmas halálesetről számolt be a Guardian című lap.

Egy floridai nőt a párja meggyilkolásával vádolnak.

A 42 éves Sarah Boone hétfőn délután hívta a 911-et, mert a barátja, Jorge Torres Jr. meghalt.

A nő azt mondta, hogy előző este együtt italoztak, és amikor bújócskát játszottak, a férfi úgy gondolta, hogy jó móka lesz, ha bebújik bőröndbe.

A nő állítása szerint,miután a férfi belemászott, ő becipzározta a bőröndöt, majd felment az emeletre és lefeküdt aludni. Reggel, miután már csak élettársa holttestét találta a táskában.

hirdetés

A rendőrség azonban a nő telefonján megtalált videó alapján másként rekonstruálta a történteket.

A férfi ugyanis megpróbált kiszabadulni a bőröndből, segítségért kiabált, és azt kiabálta, hogy nem kap levegőt.

A nő erre azt válaszolta, hogy ő is ugyanezt érzi, amikor a férfi hűtlenkedik.

A helyi hatóságok letartóztatták a gyilkossággal vádolt nőt.

KÖVESS MINKET:

Fejbe lőtte magát egy férfi a siófoki rendelő előtt

Valószínűleg súlyos betegsége vezethetett a végzetes döntéshez.
2020. február 28.

hirdetés

Önkezével vetett véget az életének egy férfi vasárnap a siófoki rendelőintézet előtt - írja a Sonline.hu.

Az idős ember fejbe lőtte magát, azonnal életét vesztette.

A lap egkeresésére a Somogy megyei Rendőr-főkapitányság az esetről annyit közölt, hogy idegenkezűség gyanúja nem merült fel, ezért közigazgatási eljárásban vizsgálják a haláleset körülményeit.

A lap információi szerint egy idősebb, betegséggel küzdő férfi vetett véget életének.

Ha segítségre van szükséged

hirdetés

Ha te is úgy érzed, segítségre van szükséged, hívd a krízishelyzetben lévők részére rendszeresített, ingyenesen hívható 116-123-as telefonszámot, akár mobiltelefonról is.

Felborult egy mentőautó Budapesten, a XX. kerületben

Egy ember megsérült.

hirdetés

Baleset történt Budapesten csütörtökön reggel.

Összeütközött egy gépkocsival és felborult egy mentőautó a XX. kerületben, a Nagysándor József utca és a Mártírok útja kereszteződésében.

A hírt a Budapesti Rendőr-főkapitányság a rendőrség honlapján közölte.

A közleményben azt írták, hogy az első információk szerint egy ember megsérült.

A forgalmat rendőrök irányítják, a környéken torlódásra kell számítani.

Forrás és fotó: MTI.

KÖVESS MINKET:

Sokkolóval ébresztettek a rendőrök egy irkutszki férfit, belehalt

Egy taxiban történt az eset a közép-oroszországi városban.
MTI / Fotó: Pixabay (illusztráció) - szmo.hu

hirdetés

Elektromos sokkolóval kíséreltek meg felébreszteni a rendőrök egy taxiban elaludt utast, aki belehalt a kísérletbe - mondta el a szibériai nagyváros tanácsában szerdán egy helyi képviselő.

A 24 éves férfit a taxisofőr a fuvar végén nem tudta felébreszteni. A rendőrökhöz fordult segítségért, akik áramütéssel próbálkoztak, ami végzetesnek bizonyult.

A tragédia február 15-én éjjel történt. A két rendőr ellen belső vizsgálat indult, amelynek eredményeként leszerelték őket, és büntetőeljárást indítottak ellenük. A képviselő azt hangoztatta, hogy a rendőrök túllépték hatáskörüket, mert törvényes indok nélkül alkalmaztak kényszerítő eszközt.

Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!