Az Európa-bajnok SUV-t vezettük, nagyon eltalálták ezt az autót
Ezúttal a Volvo XC40 járt nálunk, amely elnyerte az Év Autója díjat.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2018. szeptember 30.


Az Év Autója címet elhódítani megtisztelő feladat, de egyúttal komoly teher is, hiszen az ember másképp közelít egy ilyen modellhez. Én legalábbis igyekszem megfejteni azokat az okokat, amik a becses címhez vezettek. Mint ismert, a Car of the Year (COTY) díjról egy újságírókból álló szakmai zsűri dönt minden évben, ami igencsak releváns visszajelzés egy-egy újdonságról. Idén a Volvo XC40 nyerte a COTY-t, az európai újságírók tehát ezt a modellt választották a legjobbnak.

Az XC40 a családfát nézve egyértelműen az XC90 és az XC60 kistesója, a Volvo a trendeket követve építette meg kisméretű szabadidő-autóját. A rokoni szál pedig letagadhatatlan, formailag, kívül-belül sok a hasonlóság, csak minden kicsit kisebb, ám az elegancia, az extravagancia viszont megmaradt.

Fotókon elsőre furcsán hatott a kocsi, élőben azonban nagyon eltalált a forma. A magasra emelt orr, a méretes légbeömlők, a Thor-kalapácsot mintázó LED-menetfények vagány frontot rajzolnak az autónak, oldalnézetben a C-oszlopba meredeken felfutó övvonal és a 20 colos felnik, hátul pedig a bumeráng formájú lámpatest, a széles csomagtartóajtó és a dupla kipufogóvég varázsolja egyedivé az XC40-et. A legkisebb Volvo SUV kétszínű kasztnival is konfigurálható.

Az utastérben is minden szűkösebb, mint a nagytesókban, de négy felnőtt még így is kényelmesen utazhat a fedélzeten. A finom anyaghasználat, a minőségi kialakítás nem újdonság a Volvónál, így természetesen az XC40-ben is ez köszön vissza. A csomagtartó 460 literes, ami a konkurensekhez mérten átlagos méretűnek mondható, ennek egy része külön rekeszben bújik meg. Az autó minden porcikája jól átgondolt, nagyon sok az egyszerű ötletnek tűnő, de mégis ügyes megoldás (ilyen például a fűtött ablaktörlő lapát). Konfigurálhatunk vezeték nélküli telefontöltőt és 13 hangszórós Harman Kardon hifit is. Egyedül a középkonzol tabletszerű érintőképernyős kijelzőjét bonyolultabb kezelni az átlagnál, ha nem ismerjük a menürendszert, akkor menet közben ne is próbálkozzunk vele, de ugyanez igaz a fedélzeti számítógépre is, az sem az egyszerűbbek közül való. A kilométeróra digitális, melynek rajzolata a menetdinamika szabályozó beállításától függ.

Három benzin és két dízelmotor található 156-247 lóerő között a palettán, tesztautónkban a 190 lóerős, D4 jelzésű dízel dolgozott, mely a gázolajos kínálat csúcsát jelenti, s már alapesetben is összkerékhajtású. A 400 Nm nyomatékú erőforrás igazán dinamikus, mindössze 7,9 másodperc elég neki ahhoz, hogy elérje a 100 kilométer/órás sebességet. Az erőátvitelről egy 8-sebességes automataváltó gondoskodik, amely vaj puhán jár a sebességi fokozatok között, bár néha többet gondolkodik a kelleténél. A kocsi fogyasztása ideálisnak mondható, 7 liter körüli.

Az XC40 8,7 millió forintról indul, ami azért mutatja a kocsi pozicionálását. A nagy dízellel, illetve a tesztautó csúcsfelszereltségével már 13,5 millió az induló ár, pár extrával pedig könnyedén 15 millió fölé is csúszhatunk. Nem egy ilyen modell lesz természetesen a legkeresettebb változat, de azt a Volvo is alátámasztott, hogy élénk az érdeklődés az XC40 iránt, merthogy jól sikerült a modell. Így aláhúzható, hogy nem tévedett a szakmai zsűri.

Adatok

Hengerűrtartalom:  1969 cm3

Teljesítmény: 140 kW (190 LE)/4000

Nyomaték: 400 Nm/1750-2500

Széndioxid kibocsátás: 131 g/km

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,9 s

Végsebesség: 210 km/h

Tesztfogyasztás:  7,3 l/100 km

A modell alapára: 8.695.000 Ft


KÖVESS MINKET:




Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x