hirdetés
1-7.jpg

És akkor jött Diana - Ezért ne hagyd ki A Korona negyedik évadát sem

Végre a tragikus sorsú hercegnő is kulcsszerepet kap a sztoriban.
Szajki-Vörös Adél, fotó: Netflix - szmo.hu
2020. november 18.


hirdetés

Mert: Gillian Anderson

Ez a látszólag befejezetlen érv még mondatként sem állja a helyét, de ahogy elkezded nézni a szériát, rá fogsz jönni, hogy Gillian Anderson Margaret Thatcherként maga a színművészet csúcsa. Az első brit női miniszterelnök szerepét ugyan Meryl Streep már Oscar-díjat érdemlően eljátszotta pár éve a Vasladyben, Anderson játéka egyszerűen annyira pontos, kidolgozott és átélt, hogy a színésznő maga tökéletesen eltűnik Thatcher mögött.

Ezért Anderson maga egy érv, hogy lekössük magunkat a szériával, mert ilyen minőségű színészi játékra és átalakulásra nem gyakran kerül sor a szemünk előtt. Egy egész cikket tudnék írni, ha kielemezném, milyen apró nüanszokkal hívta életre - és tényleg, és lúdbőrözünk - a legendás politikust, de ehelyett inkább két dologra hívnám fel a figyelmet: a gesztusokra, a testtartásra és a hangra (egyik sem Andersoné, hanem Thatcheré. Csodálkoznák, ha nem kísértett volna ott valahol a környéken a forgatási napokon).

Mert izgalmas történelmi időszakot jelenít meg

Bizony, a Netflix hat évadosra tervezett negyedik évada II. Erzsébet, a mindenkori kulcs- avagy főszereplő uralkodásának 1979 és 1990 közötti korszakát dolgozza fel. A színészváltásokhoz és változtatásokhoz már hozzászoktunk, ezúttal egy erős történelmi váltáshoz is hozzá kell, az első részben ugyanis meggyilkolják Lord Mountbattent - pontosabban az IRA kivégzi, és kőkeményen az Észak-Írországban (is) zajló ír-brit véres konfliktus kellős közepén találjuk magunkat.

hirdetés

Cinikusan akár úgy is fogalmazhatnánk, eddig éleződtek a felszín alatti és néha-néha kibuggyanó politikai és családi konfliktusok, mígnem a negyedik évadra vulkánkitörésszerűen jöjjenek a felszínre. Anglia munkanélküliséggel, szegénységgel, feszült légkörrel küszködik, miközben két nő irányítja: egy királynő és az új miniszterelnök. Két klimaxos nő, pont erre van szüksége az országnak, jelenti ki arrogánsan Thatcher férje, amivel el is érkeztünk a szezon fontos kérdéséhez, ami szintén a felszínre tört.

Az emancipáció robbanása

A királyi családban mind a mai napig - mint láthattuk, a kezdetektől - óriási problémát jelent egyes rebellis, vagy egyszerűen csak egészségesen működő, egészséges szabadságvággyal bíró családtagoknak a szigorú hagyományok, szabályok, merev, avítt keretek betartása. Meghan Markle a tökéletes példa erre, aki képes volt ki is rántani férjét a család kötelékéből, s a sors iróniája, hogy épp a Netflixszel kötöttek hatalmas dealt, hogy megmutassák valódi (?) életüket, miközben a helyzettől szenvedő Harry herceg láthatóan kényelmetlenül érzi magát itt is, ott is (ez leginkább az ő drámája, ezt sajnos a jelenben "élőben" nézhetjük végig).

Ugyanakkor A korona negyedik évada már olyan eseményeket dolgoz fel, aminek nagy részéhez volt közünk, legalábbis olvashattunk róla, láthattunk tévéfelvételeket Dianáról, a nyolcvanas évekbeli királyi családról stb. Ez már ezért izgalmas, és azért, mert megjelenik Diana, aki maga a szabadság és a szeretetvágy szimbóluma is a sorozatban. Valamint a nő szabadsághoz és szeretethez való jogáé.

Diana elviszi a showt?

Természetesen nem, mert az alkotók szépen egyensúlyoznak a királyi, az uralkodói család drámái és Károly-Diana-Kamilla tragikus történetének elmesélése között, de jómagam is nézőként azon kaptam magam, mint a közvélemény annak idején. Egészen pontosan azon, hogy mindennél jobban érdekel Diana, egyszerűen azért, mert érdekes volt. Nem azért, mert szép volt, hanem mert maga volt a különlegesség: egy átlagos, tizennyolc éves, képzetlen óvónő, egy gyerek, aki a maga naivitásával, tisztaságával - persze a sorozat meglebegteti a belőle kibújó nő számító-szerelmes énjét is - kerül be a családba, ahol azzal szembesül, hogy itt minden kőből van, de leginkább azoknak a  szíve, akiknek befogadni és szeretni kéne őt.

Ha már megfelelt az elvárásoknak, keresztül ment a szűrőn - broáf - és kiválasztatott, talán el kéne fogadni. De nem. És ezt az előre kódolt tragédiát, az ő vonzó, szuggesztív személyiségét - Elizabeth Debicki remek alakításában - nem lehet nem kiemelt figyelemmel követni. És közben arra gondolni, bár ő lett volna az utolsó ennek a furcsa képződménynek, a brit királyságnak az áldozatai között (erről John Oliver tudna még mesélni, aki gyűlöli és feleslegesnek tartja az egészet)

A sorozat azonban továbbra sem ítélkezik, hanem finoman jelez, kacsintgat és kiegyensúlyoz. Talán a beleköthetetlenség miatt zavarja annyira most a királyi családot a negyedik évad.


hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
baba-2.jpg

Álarcos énekes: A Baba lepleződött le, két nyomozó is jól tippelt

A következő adásban kiderül, ki nyeri meg a versenyt.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. november 29.


hirdetés

A vasárnapi elődöntőben a Röfi, a Banán, a Baba és a Zebra állt a színpadra. A végén a Baba és a Röfi közül a nyomozók végül a Röfit engedték tovább, így a Babának kellett lelepleznie magát.

A zsűriből Gáspár Laci és Csobot Adél is jól tippelt, a Baba jelmezében az X-Faktorban megismert Manuel rejtőzött.

A Baba produkciója:

És ezeket a nyomokat hagyta:

Majd a leleplezés:

hirdetés

hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
baratok-kozt-cimkep1.jpg

Már biztos, hogy véget ér a Barátok közt, az is kiderült, miért

A Blikk értesüléseit Kolosi Péter is megerősítette. Az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója szerint rengeteg kísérletet tettek arra, hogy a sorozat erre a szintre ne tudjon eljutni, de ez sajnos nem sikerült.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. november 30.


hirdetés

Ma reggel derült ki, hogy jövő nyáron befejeződik az RTL Klub 22 éve futó sorozata. A Blikk értesülései szerint az RTL Klub azért döntött a szappanopera befejezése mellett, mert már nem jövedelmező számukra. Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója nem sokkal később a SorozatWikinek adott interjújában megerősítette a hírt.

"A Barátok közt a magyar televíziózás egyik legsikeresebb vállalkozása, korszakalkotó produkció. Bármi történik, ez mindig így marad. Az, hogy a Barátok közt ilyen régóta képernyőn van és ebből több mint másfél évtizedig hatalmas siker volt, sőt volt olyan időszak amikor több mint 70 százalékos közönségarányt hozott, elképesztő teljesítmény" – mondta Kolosi Péter, aki szerint a műsor nézettsége viszont ma már nem éri el a kívánatos szintet.

"Ma a Barátok közt nézettsége már nem éri el a kívánatos szintet, sőt azt a minimumot sem, hogy főműsoridőben tudjuk adni és a saját sávjában ez legyen a legnézettebb műsor. Rengeteg kísérletet tettünk arra, hogy erre a szintre ne tudjon eljutni a sorozat, de ez sajnos nem sikerült."

- fogalmazott.

hirdetés

Kolosi azt mondta, hogy a sorozat nézettsége azután kezdett romlani, hogy Kalmár Tamás producer távozott.

"Ezt követően a sorozat kreatív szempontból egy olyan útvesztőbe került, amely teljesen eltérítette az eredeti gondolataitól, eredeti céljaitól és egy olyan rossz irányba vitték el, ami után már csak idő kérdése volt, hogy ez a nézettségen mikor fog látszani" - fogalmazott a programigazgató.

"Sokszor szóltunk a gyártó vezetőnek, hogy ha ezt az irányt folytatják, akkor el fogjuk veszíteni a Barátok közt nézőit, de nem hallgattak ránk. Később, amikor az Ufa Magyarországnak új német vezetése lett, ők rögtön megértették, hogy mi a problémánk. Nagyon hamar változtattak is a produkció vezetésén, de sajnos úgy tűnik, hogy már késő volt."

Erről a szappanopera jelenlegi producerével is egyeztettek.

"A tartalmi változtatások az év elején megtörténtek, elégedettek voltunk a stáb munkájával és bíztunk a sikerben."

Csakhogy a várt sikerek elmaradtak, mert a nézők nem szoktak vissza a sorozatra. Kolosi szerint már a nyári számokból látszódott, hogy a Barátok köztnek meg kell szűnnie.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
baratok-kozt-cimkep1.jpg

Blikk: véget ér a Barátok közt 22 év után

Egy bennfentes szerint a sorozat írói már elkezdték elvarrni a szálakat, jövő nyáron kerülhetnek adásba az utolsó részek.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. november 30.


hirdetés

22 év után befejeződik a Barátok közt - írja a Blikk több egybehangzó forrásra hivatkozva.

A lap szerint a legendás magyar sorozat már nem éri meg a 23. születésnapját, jövő nyáron kerülhetnek adásba az utolsó részek.

A lezárás oka az, hogy bár hosszú évekig ez volt az ország legnépszerűbb szappanoperája, az utóbbi időben azonban már nem hozza az elvárt nézettséget.

A Blikknek egy bennfentes elárulta, hogy

az RTL Klub állítólag már közölte a Barátok közt íróival, hogy kezdjék el elvarrni a történetszálakat, hogy a széria méltó befejezést kapjon. Ez a folyamat december végéig be is fejeződhet, legkésőbb tavasszal pedig a forgatásnak is vége lehet.

hirdetés

A lap szerint már a sorozat színészei is gyakran beszélgetnek arról, hogy mi lesz a sorsuk.

"Eleinte nyugtattak minket, hogy a pletykák ellenére ne aggódjunk, jó a nézettség, de én úgy tudom, már döntöttek, vége. Bevallom, arcul csapott, ki kell találnom, mihez kezdek a jövőben"

- mondta egy, az élő szerződése miatt neve elhallgatását kérő szereplő.

Egy szintén névtelenségbe burkolózó kollégája szerint is "egy süllyedő hajón" ül a csapat. Úgy gondolja, a mai világban már nincs létjogosultsága egy ilyen típusú sorozatnak, amit már nem néznek a fiatalok, ezért sem hoz jó nézettséget.

Az RTL Klub és a Barátok közt produkciója egyelőre nem kommentálta a lap értesüléseit, ahogy még hivatalos tájékoztatás sincs arról, hogy valóban véget ér-e a sorozat.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
10233204_original_felesegek_luxuskivitelben_s4_2-e1605088384447-1140x641-1-1024x576-1-1000x563.jpg

Köllő Babett és Vasvári Vivi kitesz egy orosz luxusfeleséget? - elindult a Feleségek luxuskivitelben 4. évada

Ötleteink lennének, kik ugorhatnának be húzónévként a luxusfeleségek közé, ám a sorozat készítői inkább orosz nemzetiségű szereplőt újítottak be a negyedik évadra.
Fotók: Viasat 3 - szmo.hu
2020. december 01.


hirdetés

Távol álljon tőlem, hogy Vörösmartyt a luxusfeleségekkel egy kontextusban emlegessem, de elsőre a „megfogyva bár, de törve nem”-szólam jutott eszembe a látottakról, azt leszámítva, hogy sajnos kicsit azért törve is van ez így az első blikkre. Megfogyva, mert az eredeti bandából már csak egy luxusfeleség, Csősz Bogi maradt, a tavalyi évad után talán a két legnagyobb húzóerő, Köllő Babett és Vasvári Vivien is elhagyta az aranyfedélzetet. Törve, mert a kezdeti szórakoztató proliságot továbbra se igazán találja a sorozat, bár azért jobban nyomon van, mint a járvány miatt félbeszakadt előző évad.

Úgy fest, hogy a luxusfeleség Magyarországon ma hiánycikk, így a mögöttük maradó űrt most egy Oroszországból importált feleséggel igyekeznek a műsor készítői kitölteni: Anfisa Bulgakova még gyerekkorában költözött Magyarországra, menő teniszező férje van, három gyereke, és a természetesség híve.

Első látásra úgy tűnik, végre nem egy újabb vérmes egóharcost dobtak a luxusamazonok vermébe, Anfisa egyelőre csak visszafogottan kamillázik annak láttán, mi fán terem a magyar luxusfeleségvirtus. Ezt pedig a luxicsapat, azaz Csősz Bogi, Yvonne Dederick, Molnár Nini és Polgár Tünde mutatja meg neki, alkalmi mellékszereplőként Yvonne lányával, Mardollal kiegészülve.

Míg az előző évadnak négy rész után véget vetett a koronavírus, addig az újat gyorsan a szigorú korlátozások előtt leforgatták. Az érezhető rajta, hogy ismét nagyon elszeparált környezetben mozognak a szereplők, és azt hihetnénk, hogy puszit is azért nem adnak egymásnak, hogy vigyázzanak – amíg el nem hangzik egyikük szájából, hogy valójában a sminkjükre vigyáznak.

hirdetés

Ahogyan azt már az első rész felvázolja, az új évad is követi majd az előzőek receptjét, amit a vírushelyzet még indokoltabbá tesz: időről időre valamelyik luxusnő fogja az egész bagázst és meglepetéshétvégére viszi őket valamely elszigetelt vidéki létesítménybe, ahol előre megírt konfliktusokba bonyolódnak majd a főszereplők.

Az első részben Yvonne találja ki, hogy boszorkánypartit tart egy vidéki szállodában. A luxusnők persze nem a zónázóval érkeznek, hanem ki lóháton, ki lovaskocsival, Noémit azonnal le is gorombítják, hogy volt pofája fehér ruhában boszorkánynak öltözni. Később bemennek a gondosan félelmetesre díszített házba, Tündéből azonnal törne ki az ADHD, és törölgetne mindent fényesre, de inkább pár gúnyos megjegyzésbe fojtja feszültségét, ami aztán Noémin csattan. El is érkeztünk a Kötelező Összefeszüléshez, Noémi egy jósnővel megtámogatva ki is akad, amiért Tünde egy energiavámpír. A véres, pókhálós falak közt kissé nyögvenyelősen játszódik le a dráma, tekintve, hogy Noémi senkinek sem bírja igazán összefoglalni, mi Tündével a baja, de hát valamivel ki kell ugye tölteni a játékidőt.

Később azért csak kiderül annyi, hogy Tünde küldött neki még az előző évad elején egy nem túl kedves esemest. Újabb felesleges percek után kiderül, miért: mikor Tünde édesanyja alkoholizmusáról beszélt, Noémi utána csak annyit mondott, hogy lépjen már túl rajta, ne drámázzon, hisz a felnőttek dolga a múlton való továbblépés. Sosem mondtam ilyet – állítja Noémi, aki vélhetően nem a legélesebb kés a fiókban, mivel azonnal be is vágják az ominózus visszajátszást.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!