hirdetés
creative-2449720.jpg

Erre az 5 magyar startupra érdemes lesz odafigyelnünk

Az egykori NNG-vezér, Balogh Péter és felesége kiválasztották azt az 5 csapatot, amelyik több tíz millió forintot kap a fejlődéshez.
címkép: Pixabay - szmo.hu
2018. február 14.


hirdetés

Tavaly júliusban írtunk a Baconsult (ejtsd Békönsült) nevű angyalbefektető és inkubátorcégről, amit Balogh Péter, az NNG alapítója, feleségével, Balog-Mázi Máriával hozott létre.

Akkor egy interjúban arról meséltek, évekkel az NNG-exit után vissza akarnak adni valamit a hazai startup-szférának (és ezáltal az országnak is) abból, amit az elmúlt években kaptak. Azt mondták,

már kerestek annyi pénzt életükben, hogy ne kelljen dolgozniuk, de ők úgy döntöttek, inkább hazai csapatokba fektetnek pénzt.

“Ha ezzel még pénzt is keresünk, az jó, de ha elmegy úgy 10 évünk ezzel, hogy nem kerestünk semmit, még az is elfogadható” - mondták tavaly, de akkor már a portfóliójukra nézve lehetett látni, hogy a befektetések egy része biztosan sikeres lesz majd majd. A Logiscool, mely gyerekeknek játékos módon oktatja a programozást (itt írtunk róla) olyan tempóban növekedik, még külföldön is, hogy kis túlzással nem tudják elég gyorsan felírni a honlapra az újabb iskolákat.

Tavaly júliusban azért írtunk róluk, mert elindult egy inkubátorprogram, amiben - állami segítséggel - 1 milliárd forint értékben támogatnak 10 startupot. Ekkor hangzott el, hogy céljuk, hogy 10 év alatt segítsenek hozzá a sikerhez 10 olyan csapatot, ami képes lesz 1000 embernek munkát adni,

ez összesen 10 ezer plusz munkahelyet jelentene Magyarországnak.

IMG_3480

Balogh Péter és felesége, Maja

Fél évvel a program indulása után 10-ből 5 olyan cég már megvan, akiket a Baconsult 60-70 millió forinttal, képzésekkel, befektetéssel támogat. Ami a legjobb hír - és ami leginkább igazolja Baloghék célját, hogy az ország jobb jövőjéért küzdenek -, hogy a pénz a lehető legjobb helyre megy:

a kiválasztott cégek többségükben az egészségügy és az oktatás modernizálásáért, kiszolgálásáért, jobbátételéért dolgoznak.

A programba olyan három évnél fiatalabb startupok kerültek be, akik a nagy ötlet mellett már rendelkeznek egy működő megoldással, van ügyfelük, megbízójuk és csapatuk, és céljuk a nemzetközi piacra lépés vagy új funkciók fejlesztése. A jövőben segítséget kapnak a növekedéshez, a külföldi terjeszkedéshez és a termékük fejlesztéséhez. Hogy melyek ezek?

CODIUM – Játszva tanít programozni

A Codium küldetése minél több gyermekkel játékosan megszerettetni a programozást már 8-14 éves korban. A tanulók egy a Minecraftból már jól ismert és szeretett környezetben sajátítják el a programozáshoz szükséges gondolkodásmódot. A CODIUM egy külön világot teremt a gyerekeknek: a kockákból álló, egyszerűsített terek sajátossága, hogy a képzeletét hatékonyan inspiráló absztrakciós szinten állnak, azaz a gyermekek tudják értelmezni, amit látnak, viszont rengeteg tér marad a fantáziának és kreativitásnak.

GREEN FOX ACADEMY – Utánpótlás-nevelés az IT piacra

A Green Fox Academy, Magyarország első négy hónapos programozóképzése 2015 őszén indult útjára. Az iskolát a programozóhiány hívta életre, már hét osztálynyi karrierváltó tanul azért, hogy a négy hónap után junior programozókként tudjanak elhelyezkedni a piacon.

A Green Fox célja, hogy a jövő technológiai iskoláját építse tovább, azaz naprakész választ adjon a rohamosan fejődő IT piac és az oktatás összekapcsolódásának kérdésére, hogy a robbanásszerűen bővülő technológia iparág megfelelő időben jusson megfelelő utánpótláshoz.

Már több mint 300-an iratkoztak be, a végzettek pedig 96%-ban programozóként dolgoztak tovább.

Az alapítók elmondták, hogy Magyarországon várhatóan azért lesz hatalmas kereslet a szolgáltatásaikra, mert 15-20 ezer betöltetlen programozói állás van, eközben az átlagbér és a programozók átlagbére közötti különbség több mint kétszeres, így nagyon sokan döntenek a karrierváltás mellett. Azt is elmondták, a régióban ez mindenhol így van, ezért inkább itt terjeszkednének, minthogy megcélozzák pl. a német piacot, ahol a különbség mindössze 10% környékén van.

MEDICALL – Orvos találó applikáció, az egészségügy Ubere

A Medicallal a felhasználók egy ingyenes mobil applikáción keresztül telefonos konzultációt és házi vizitet igényelhetnek a résztvevő mintegy 250 orvostól, akik közül maguk választhatják ki a problémájuknak megfelelő szakterületről a számukra szimpatikus orvost.

“Azt vettük észre, hogy az orvosok napi 2 órát telefonálnak, de senki nem fizet nekik ezért” - mondták az alapítók. Az ötlet lényege, hogy az orvosok kis mellékest kereshetnek a praxisuk mellett, míg a páciensek telefonosan konzultálhatnak velük, küldhetnek leleteket, fotókat online. Ha nincs szükség személyes megjelenésre, ez a legjobb módja a vizsgálatnak.

Az orvosok applikáción keresztül elérhető adatlapja bemutatkozó szöveget, profil fotót, bemutatkozó videót és más páciensek által adott értékeléseket is tartalmaz, melyek segítik a pácienseket az orvosválasztásban. A szakmailag ellenőrzött orvosok maguk döntik el, milyen időbeosztásban fogadják online pácienseiket. Az árazás nyilvános, a fizetés a megszokott online módon, bankkártya regisztrálását követően történik.

PLUKKIDO – Digitális segítség a gyermeknevelésben

A Plukkidót alapító pszichológusok és szociálpedagógusok 2014 óta dolgoznak azon, hogy játékos, kizárólag pozitív kommunikációt alkalmazó eszközeikkel megoldást nyújtsanak a családoknak a leggyakoribb nevelési problémáikra, legyen az

az elhatalmasodó hiszti, a testvérek civakodása, az agresszív viselkedés, a játszótérről vagy az otthonról való nehézkes indulás vagy akár a hosszú, unalmas autózás.

A Plukkido szakemberei módszertani támogatást is nyújtanak a szülők számára, hogy minél hatékonyabban tudják hasznosítani a pozitív kommunikációt a mindennapokban. Az otthon használható, mágneses táblajátékaik mellett mára már ott vannak a játszótereken és a GPS-alapú alkalmazásuk fejlesztésével jelenleg olyan ajtón kopogtatnak, mely már túlmutat a nehéz nevelési helyzetek kezelésén és újabb innovációt rejt magában, továbbra is hirdetve a gyerekek fantáziavilágában rejlő lehetőségeket.

Legújabb eszközeik digitális verzióban készülnek, de a gyerekeket nem kötik a képernyő elé. Az eszközök a gyerekek számára látható ingereket használják fel, így figyelmüket a külvilág felé fordítják, számukra érdekes módon, mert fantáziaviláguk segítségével közvetlen környezetük egy mese helyszínévé válik.

PREFIXBOX – A keresés optimalizáló

A cég alapítójának a Bingnél és a Microsoftnál szerzett tapasztalatai arra mutattak rá, hogy a webshopok sokszor nem optimalizálják automatikus kitöltési megoldásaikat. A PrefixBox így elsőként autocomplete fejlesztéssel lépett ki a piacra, de gyorsan kiderült, sokkal inkább a – méltánytalanul kevés figyelmet kapó – keresés a problémák kulcsa.

Ez inspirálta a PrefixBox saját fejlesztésű keresőmegoldását, amely a webshopok forgalmának növelését segíti, így a vásárlók valóban azt találhatják meg, amit keresnek. A szoftver alapvetően egy felhőben működő, big datát és gépi tanulást egyaránt alkalmazó megoldást kínál, és küldetésének tekinti, hogy felhívja az e-kereskedelem szereplőinek figyelmét azokra a problémákra, amelyek egy megfelelő keresővel megoldhatóak lehetnének.

A Baconsult inkubátorprogramjába még 5 csapat kerül be a jövőben, ha neked is lenne olyan céged, ami esélyes lehet a bejutásra, a pályázatokról a weboldalukon tájékozódhatsz. A közeljövőben mind az 5 startupot részletesen bemutatjuk.


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
ajtokilincs-1000x668.jpeg

Két fiatal feltalálta az önmagát fertőtlenítő kilincset

Csupán 3800 forintba kerül és szinte minden baktériumot megöl. A speciális fogantyút két hongkongi diák alkotta meg.
Fotó: James Dyson Award - szmo.hu
2019. október 18.



Akár néhány éven belül vége lehet a kézfejre húzott pulóverekkel vagy a csuklóval kinyitott mosdóajtók korszakának. Két hongkongi diák ugyanis néhány éve feltalálta az önmagát fertőtlenítő kilincset, az ötlet pedig idén révbe is érhet: a hiánypótló találmány bekerült a James Dyson-díj húsz döntőse közé, olvasható a Good News Network cikkében.

Mint minden igazán jó ötlet, ez is fillérekbe kerül, hiszen az ajtónyitást remélhetően forradalmasító kilincshez használt anyagok mindössze 13 dollárba (kb. 3800 forint) kerülnek. A szinte baktérium-biztos kilincs működési elve is pofonegyszerű: a két diák titán-dioxid port és ultraibolya LED-lámpákat kombinált. A titán-dioxid fotokatalizátor, vagyis amikor az ultraibolya fény aktiválja a bevonatot, olyan hidroxilcsoportokat hoz létre, melyek lebontják a baktériumokat.

A laboratóriumi tesztek során a kilincs ezzel a módszerrel elpusztította a baktériumok 99,8 százalékát.

Ráadásul az ajtó nyitásából és becsukásából származó kinetikus energia elegendő villamos energiát ad a fogantyú megvilágításához és működéséhez. Így tulajdonképpen a kilincs egyben saját maga generátora is, ettől pedig Sum Ming Wong és Kin Pong Li találmánya teljesen önműködő.

A James Dyson-díj győztesét november 14-én hirdetik ki. A dicsőségen kívül 30 ezer dollárt is kap a legjobb ötlet tulajdonosa. A húsz döntőst - köztük az önmagát fertőtlenítő kilincset is - ebben a rövid videóban mutatják be:


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x

hirdetés
labor.jpg

Európában elsőként Magyarországon érhető el az életmentő rákdiagnosztikai világújdonság

Az eljárással egyszerűen és hatékonyan kimutatható, hogy egy rákos daganat gyógyszeres kezelése vagy eltávolítása után a beteg szervezetében maradt-e akár csak néhány sejtből álló tumor.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. október 16.



A világújdonságnak számító Signatera teszt áttörés a képalkotó eljárásokhoz (PET-CT, CT, MR, röntgen) képest és az amerikai megjelenéssel egy időben Magyarországon is igénybe vehető.

Az eljárással egyszerűen és hatékonyan kimutatható, hogy egy rákos daganat gyógyszeres kezelése vagy eltávolítása után a beteg szervezetében maradt-e akár csak néhány sejtből álló tumor.

A klinikai használatra kidolgozott tudományos teszt hazánkban egyedüliként a PentaCore Laboratóriumban érhető el.

A Signatera egy adott személy tumorára szabott DNS-teszt, amely az eddigi leghatékonyabb diagnosztikai eszköz a rák kezelés közbeni és utáni monitorozásában, illetve a kiújult rákos sejtek minél korábbi felfedezésében. Utóbbi esetben a képalkotó vizsgálatokhoz képest,

a daganat típusától függően akár 8 – 24 hónappal hamarabb észlelhető a kiújulás. A daganat kiújulásának felismerésében megbízhatósága 99% felett van emlő-, illetve tüdőrák esetében, míg vastagbél-, illetve hólyagráknál 93%, ami a legmodernebb képalkotó diagnosztikai eszközöknél is csak 60-70%.

A teszt a kioperált daganatból eltárolt minta és a frissen levett vérminta összevetésével készül el. Ez a komplex genetikai vizsgálat határozza meg az adott daganatra jellemző egyedi mutációs mintázatot, amellyel a tumor a későbbiekben is bármikor beazonosíthatóvá válik egy egyszerű folyadék-biopsziát (vérvétel) követően. A rendszeres ellenőrző vérvizsgálatoknál a kérdéses tumor genetikai mintázatát kell csak keresni, ugyanis a daganatokból – akármilyen kicsik – bejut a vérkeringésbe a tumorra jellemző DNS. Az eredményben szereplő számértéknek is komoly jelentősége van, hiszen minél több a kimutatott tumor DNS a mintában, annál nagyobb maga a tumor.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
46705842745_ec7f55216a_b.jpg

Greta Thunberg bekerült a legbefolyásosabb nők 100-as listájába, Meghan és Katalin hercegnék nem

A klímaharcos svéd iskoláslány egyike azoknak a nőknek, akik a BBC szerint 2019-ben a legnagyobb befolyásra tettek szerint a világban és a legtöbbeknek adtak ihletet.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. október 17.



A brit közszolgálati médium listája összeállításakor a következő kérdésre összpontosított: milyen lenne a jövő, ha nők irányítanák? Így érthető, hogy a globális felmelegedésre szenvedélyes fellépésével, kíméletlenül őszinte szavaival figyelmeztető Gretának ott a helye a 100-as listán. Ezen belül is nagy figyelmet kapott, hogy hajóval kelt át az Atlanti-óceánon, hogy felszólaljon az ENSZ klímacsúcsértekezletén.

Bekerült az exkluzív klubban Dina Asher-Smith, aki Dohában az első brit női világbajnoki címet szerezte a 200 méteres síkfutásban, és a 100 méteren elért 2. helyével minden idők leggyorsabb brit nője lett.

Ugyancsak a legbefolyásosabbak közé emelkedett Alexandria Ocasio-Cortez, aki 30 évesen a valaha legfiatalabb amerikai kongresszusi képviselőnő lett és aki többször is címoldalra került az év folyamán Donald Trump elnökkel vívott heves összecsapásaival.

A válogatás az élet szinte valamennyi területéről zajlott. Ott van a listán például Katie Bouman amerikai asztrofizikus-számítástechnikus, Nisha Ayub malajziai transznemű aktivista, Isikava Jumi, aki elindította a tűsarok elleni mozgalmat Japánban, de meghívták Hollie személyében szexrabszolga-túlélőt, Ljubov Szobol orosz korrupció-ellenes aktivistát, vagy Amy Webb amerikai jövőkutatót is.

Némi meglepetés a Daily Mail szerint, hogy az egymással folyamatosan rivalizáló két hercegnő, Meghan Markle és Kate Middleton szinte mindennapos médiaszereplésük ellenére sem tudták beverekedni magukat. Úgy látszik, ehhez kevés volt, hogy Meghan jótékonysági célú szakácskönyvet jelentetett meg és hogy gyújtó hangú beszédet mondott saját színesbőrűségéről Fokvárosban. Ugyancsak kevéssé értékelték Kate erőfeszítéseit a családok visszatérítésére a természetbe, és kampányait a gyermekek mentális egészségéért.


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
72644798_498242707691592_2688382702452736000_n-1000x563.jpg

Megvan a világ legértékesebb márkája: 234 milliárd dollárt ér

Nagy meglepetések nincsenek az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. október 17.



A 100 vállalatot rangsoroló "Best Global Brands" globális márkarangsorban az első helyen az Apple áll, a márka értéke több, mint 234 milliárd dollár, 9 százalékkal több a tavalyinál. A második helyezett Google márkaértéke 8 százalékkal, 167,7 milliárd dollárra emelkedett. Tavalyhoz hasonlóan az idén is harmadik helyezett az Amazon, amelynek értéke 24 százalékkal, 125,2 milliárd dollárra nőtt.

Nincs változás a következő öt helyen sem:

4. a Microsoft (108,8 milliárd dollár, tavalyhoz képest plusz 17 százalék),

5. a Coca-Cola (63,4 milliárd dollár, mínusz 4 százalék),

6. a Samsung (61,1 milliárd dollár, plusz 2 százalék),

7. a Toyota (56,2 milliárd dollár, plusz 5 százalék, a

8. pedig a Mercedes-Benz (50,8 milliárd dollár, plusz 5 százalék).

A tavalyi 10. helyről a 9. helyre lépett előre a McDonald's, amelynek márkaértéke 4 százalékkal, 45,4 milliárd dollárra emelkedett. Négy helyet javított, a 14. helyről a 10. helyre ugrott a Disney, a márka értéke egy év alatt 11 százalékkal, 44,4 milliárd dollár nőtt. Eközben a tavalyi 9. helyről a 14. helyre csúszott vissza a Facebook, amelynek márkaértéke 12 százalékkal, 39,9 milliárd dollárra csökkent.

A legnagyobb mértékben a Mastercard márka értéke nőtt, 25 százalékkal, 9,43 milliárd dollárra, és ezzel a tavalyi 70. helyről a 62. helyre lépett előre.

A listára először került fel az Uber (87. lett 5,7 milliárd dollár márkaértékkel) és a Linkedln (98. hellyel, 4,9 milliárd dollárral).

Hat év után a százas listára ismét visszakerült a Dell, rögtön a 63. helyezést érte el, 9 milliárd dollár márkaértékkel. A százas rangsorban szereplő cégek együttes értéke 2130 milliárd dollár, ami 5,7 százalékkal több tavalyhoz képest.


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x




Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!