hirdetés
Elkészült Budapest első erdei kutyafuttatója
A Pilisi Parkerdő másik újdonsága egy kézilabdapálya a Hűvösvölgyi Nagyréten.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 14.


hirdetés

A napokban vehették birtokukba a kutyások a XVIII. kerületi Halmi-erdőben, a Kettős-Kőrös út sarkánál található erdei kutyafuttatót.Az 1,7 hektárnyi, kerítéssel körbezárt minden irányból kapukkal ellátott területen póráz nélkül szaladgálhatnak az ebek – a futtatókban megszokott szabályok betartásával.

A kerítés létesítését, és fenntartását az erdészet és az önkormányzat vállalta, míg a kutyafuttató területén a megfelelő állapot fenntartása a gazdák és a terület mellett működő kutyaiskola felelőssége. A futtató mellett új séta- és futóutakat is kijelöltek.

A jogszabályok szerint a kutyafuttatókon kívül, így az erdőben is csak pórázzal szabad kutyát sétáltatni.

A beruházás ezért is példa értékű, így elkerülhetőek a konfliktusok a kutyájukat póráz nélkül sétáltatók, valamint a futók, kirándulók, gyermekeikkel sétáló családok és erdőlátogatók között.

Április végén a népszerű hűvösvölgyi kirándulóhelyen, Nagyréten új kézilabdapályát adtak át a Magyar Kézilabda Szövetség szabadtéri kézilabdapályák létesítését támogató programjához csatlakozva.

A szabványos kézilabdapálya kapukkal, védőpalánkkal, labdafogó hálóval és egy speciális, kültéri használatra alkalmas, un. SportsCourt sportfelülettel készült el.

Az új pálya építésével sikerült eltüntetni a négy éve leégett büfé helyén éktelenkedő tájsebet is.

Címlapkép: illusztráció


KÖVESS MINKET:





hirdetés
Látványos videó: így néz ki madártávlatból a megújuló Városliget
A magasból is megnézhetjük, hol tartanak a Liget Budapest Projekt fejlesztései.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 11.



A Városligetbe látogatók idén is több elkészült projektelemet vehetnek majd birtokba.

Még ebben az évben átadják Magyarország egyik legkomplexebb játszóterét. Befejeződik az egyik legszebb épület, az Olof Palme Ház rekonstrukciója is, az épületet Millennium Háza néven ősszel nyílik meg a századfordulós Budapestet megidéző interaktív tárlattal. A Millennium Háza előtt egy kialakítanak egy új, gyönyörű rózsakertet is.

Hamarosan elkészül az Európa legnagyobb és legmodernebb múzeumi háttérintézménye, az Országos Múzeumi Restaurálási és Raktározási Központ (OMRRK) is.

A végéhez közelít a Szépművészeti Múzeum szoborgyűjteményének a jövőben otthont adó Komáromi Csillagerőd. A Magyar Zene Háza kivitelezési munkálatai a tervek szerint haladnak, a kivitelezés magasépítési szakaszba lépett, az új ismeretterjesztő központ várhatóan 2021 végén nyitja meg kapuit. Idén elkezdődik az egykori Petőfi Csarnok területén felépülő Új Nemzeti Galéria, valamint a Magyar Innováció Házaként megnyíló Közlekedési Múzeum épületének kivitelezése.

A jövő évben újabb sportpályákat és egy két kilométeres futókört is átadnak.

Az ifjúsági sportpályákat rengeteg iskolás és hobbi futó használja, de oda járnak edzeni a Rippel fivérek és a Rippel Brothers Akadémia artista növendékei is.

A nemzetközi hírű magyar artisták, többszörös Guinness-rekorderek Rippel Ferenc és Rippel Viktor gyakran tart növendékeinek órát a modern pályákon.

2020-ban az autóval érkező már használhatják a Dózsa György úti 800 férőhelyes mélygarázst.

A Néprajzi Múzeum ikonikus épületének kivitelezése már javában zajlik az 56-osok terén, a világ legjobb középületének választott múzeum 2021-re készülhet el.

Jövőre a Városligeti Gyermek és Ifjúsági Színház építése is elindul, 2022-ig pedig megvalósul a Városliget 100 hektáros parkjának teljes kert- és tájépítészeti megújítása.

A megújuló Városliget parkrészei igazán népszerűek. A Kutyás élményparkban negyedmillióan jártak az elmúlt évben. Gyakori vendégek itt a sztárok is, köztük Kulcsár Edina, aki kiskutyájával Fifikével elsőként tesztelte a parkot.

Látogatott a látássérültek pihenését szolgáló Vakok Kertje, amit Agárdi Szilvi énekesnő is kipróbált sorstársaival.

A Liget Budapest Projekt keretében tavaly befejeződött a Szépművészeti Múzeum történetének legátfogóbb rekonstrukciója és modernizációja is, így újra régi pompájában látható a több mint 70 évig lezárt Román Csarnok.

Ha érdekel a látványos videó is, lapozz

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
Bezár a Keleti 2 hétre, teljesen megváltozik a vonatok menetrendje
Május 13-tól és május 26-ig a Keleti pályaudvarról induló és oda érkező vonatokat más budapesti pályaudvarra irányítják. Ne indulj útnak rutinból!
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 09.



Jövő hétfőtől bezár a Keleti pályaudvar, szinte az összes budapesti vonalon változások lesznek. A hírről az MTI is megjelentetett egy közleményt, de a Máv a honlapján is megírta, mi minden módosul.

Mint azt korábban már megírtuk, május 13-tól 26-ig, két hétre zárják le Keletit karbantartás miatt.

Ebben az időszakban az érintett vonatok mindegyike módosított menetrend alapján közlekedik.

A felújításra azért van szükség, hogy a Keleti pályaudvaron csökkenjen az üzemzavarok, a meghibásodások száma, megelőzzék a sebességkorlátozások bevezetését, pontosabban közlekedjenek a vonatok. A munkák azzal kezdődtek egyébként, hogy megtervezték egy sor bódé elbontását a pályaudvar épületében.

A legfontosabb változás a menetrendben: a győri vonalról az IC-k és a railjetek a Délibe érkeznek, a pécsi IC-k Kelenföldön fordulnak. A Budapest-Újszász-Szolnok vonalról a személyvonatok és zónázók egy része Kelenföldre érkezik, másik fele Kőbánya-felsőn fordul. A Pécelig közlekedő személyvonatokat és a piliscsabaiakat összekötik. A Békéscsabára induló és onnan érkező vonatok a Nyugati pályaudvarról indulnak és oda érkeznek, a záhonyi sebesek Szolnokon fordulnak vissza.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Ha romantikus randira vágysz, vidd el a szerelmedet a margitszigeti japánkertbe
Elképesztően szép!
My Secret Budapest - szmo.hu
2019. május 04.



Az egyik legnépszerűbb hely Budapesten a Margitsziget, amely akár több napra elegendő érdekességet és látnivalót tartogat. A sziget északi csücskénél található romantikus japánkertet pedig sokan szeretik. Tökéletes randihely, különösen, ha má reggel mentek, mielőtt a turisták áradata odaérne.

A Japánkert kialakítása egyes források szerint Magyar György főkertész nevéhez fűződik, aki a vízesést építtette fel a fürdő közelében a 19. század második felében. Bár a margitszigeti fürdő környékén a parkosítást ő végezte,

a jelenleg is látható tórendszert és a japánkertet a sziklakerttel 1936-ban egy Späth nevű cég kezdte kialakítani.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

MySecretBudapest (@mysecretbudapest) által megosztott bejegyzés,

A terület története azonban egészen az 1870-es évekig nyúlik vissza. A sziget északi végénél feltörő gyógyvizet egy Ybl Miklós által tervezett mesterséges vízeséssel zabolázták meg. A zuhatag mellé pedig ivócsarnokot emeltek.

1922-en a berlini Späth egy kis sziklakertet épített a medence mellé. A harmincas években bővítették a kertet, és ekkor helyezté el a normafa nevű bükk maradványait a tóban. Megépítették az egykori Bodor-kút másolatát is.

Az ostrom alatt elpusztult az ivócsarnok, megsérült a Bodor-kút, és át kellett alakítani a területet.

Az 1960-as években újabb és újabb növényeket telepítettek a kertbe, de mai formáját az 1970-es években alakították ki. Az alsó tóban ma a tragikusan fiatalon elhunyt tehetséges szobrász, Csikász Imre "Ülő lány" című alkotása látható, a vízesés előtti tóban pedig Ligeti Miklós "Rákász fiú" című műve, amely eredetileg a Várban volt.

A Zenélő kút vagy Bodor-kút eredetileg Bodor Péter székely ezermester 1820–22-ben Marosvásárhelyen épített és 1911-ben lebontott kútja volt, ezt építették fel újra 1935 és 36 között. A kút egyik érdekessége a tetjén álló Neptun-szobor.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Budapesten is elindulnak a Lime elektromos rollerjei
Megoldást kínál a dugók elkerülésére, a gyors és környezetbarát közlekedésre.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 03.



Megérkezett Budapestre az innovatív városi mobilitási szolgáltatásokat nyújtó Lime. A gyors, egyszerű és fenntartható közlekedést biztosító elektromos rollereket a fővárosiak május 1-jétől használhatják, első körben

a budai és a pesti Duna-part egyes szakaszain, illetve az ahhoz közel eső kijelölt területeken.

A budapesti városvezetés által koordinált Cities4People K+F projekt keretében 200 elektromos roller lesz elérhető egy két hónapos, június 30-ig tartó tesztüzemmódban.

A Lime rollerjei új alternatívát kínálnak a felhasználók számára a közlekedés során jellemzően legtöbb időt igénybe vevő első és utolsó kilométer gyors és környezetbarát megtételére. A szolgáltatás az egyéb közlekedési módokat kiegészítve kényelmes és egyszerű helyváltoztatási lehetőséget biztosít akár a munkába járás, akár a szabadidős programokhoz kapcsolódó, városon belüli utazás során.

„Budapest nagyszerű város, ahol jelentős az igény a mikromobilitás fokozása iránt, éppen ezért nagyon örülünk, hogy itt is elindíthatjuk a Lime e-rollermegosztó szolgáltatását. A budapesti városvezetéssel együttműködve azon dolgozunk, hogy megoldást találjunk az olyan városi kihívásokra, mint például a forgalmi dugókkal terhelt közlekedés.

A Lime elektromos rollerjei szórakoztató, okos és kényelmes alternatívát jelentenek a városon belüli, rövidebb utak megtételére, hozzájárulva ezzel a városi élet minőségének javításához”

– mondta el Tóth Tamás, a Lime magyarországi képviselője.

Mint minden dinamikusan fejlődő város, Budapest is számos kihívással néz szembe a városi közlekedés terén. Egyre többen közlekednek az utakon: csak az elmúlt öt évben a budapesti járművek száma 106 ezerrel emelkedett, ami 16 százalékos növekedést jelent. Ennek következtében a torlódások és a forgalmi dugók is egyre több nehézséget okoznak a közlekedőknek. A Lime e-rollerjei intelligens és gyors utazási megoldást biztosítanak a felhasználók számára, és remek alternatívát kínálnak a meglévő közlekedési lehetőségek kiegészítésére. A Lime használatával akár néhány perc alatt el lehet jutni a Gellért tértől a Kálvin térig.

A Cities4People az Európai Unió által támogatott projekt, amelynek célja, hogy fenntartható és emberközpontú közlekedési megoldásokat találjon, válaszul a városi mobilitási kihívásokra.

A kezdeményezés öt különböző európai városban működik: Budapesten, Hamburgban, Isztambulban, Trikalaban és Oxfordshire-ben. Magyarországon a projektet a Fővárosi Önkormányzat koordinálja.

A K+F projekt kijelölt területe Budapesten magában foglalja a Duna-part Batthyány tér és Műegyetem rakpart közötti budai szakaszát. A Lime elektromos rollerjei számára kijelölt szektor a budai Duna-part mentén Lágymányostól az ELTE és BME kampuszát is felölelve a Móricz Zsigmond körtérig tart, a pesti oldalon pedig a Szabadság hídon átívelve a Vámház körúttól a Kálvin térig, magában foglalva a Corvinus Egyetem kampuszát, egészen a Boráros térig. A két hónapos tesztidőszak május 1-től június végéig tart.

Hogyan működik a Lime?

A felhasználók könnyedén letölthetik okostelefonjukra a Lime mobil applikációját, amelynek segítségével megkereshetik a hozzájuk legközelebbi rollert, és egy gombnyomással feloldhatják azt. Amikor az utazás befejeződött, a rollerezők az applikáció utasításait követve egyszerűen megállítják a járművet és biztonságosan leparkolnak vele. A rollerek egyszeri kioldási költsége 250 Ft, a használat percdíja pedig 50 forint lesz. A Lime helyi csapata végzi majd a rollerek kihelyezését, töltését és karbantartását.

A vállalat elkötelezett a biztonság és a kényelem iránt, és arra ösztönzi felhasználóit, hogy mindig viseljenek bukósisakot.

A használóknak fontos:

- Mindenkor felelősségteljes közlekedés.

- Sisak viselése rollerhasználat közben.

- Minden közlekedési előírás és a sebességhatárok betartása.

- Csak a kijelölt területeken történő rollerhasználat.

- Szabályos parkolás a gyalogos utak mentén, a szerviz rámpáknál és a metrómegállók mellett.

- Figyelem az autók, gyalogosok, és más rollerezők iránt.


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x