hirdetés
photo-1531746790731-6c087fecd65a.jpg

Elkészítették a robot Lajka kutyát a kínaiak – 3 órán keresztül képes sétálni

A Pekingben megrendezett, jelenleg is tartó világrobot-konferencián a robottechnológia legmodernebb fejlesztéseit mutatják be a kiállítók. Az új robotok már finom, bonyolult mozgásokra is képesek.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. augusztus 24.


hirdetés

A WRC-t (Világ Robot Konferenciát) idén negyedik éve rendezik a technológia előremozdításának érdekében. Idén ennek érdekében már versenyeztetik is a különböző találmányokat.

Hétszáz robotot lehet megtekinteni a konferencián, amit húsz ország 4500 szakembere fejlesztett. Már nem csak az ipari célra készülő, például autóépítő gépeket mutatnak be, hanem a háztartásban hasznos, vagy éppen szórakoztató jellegű újításokat.

Az idei konferenciának két nagy népszerűségnek örvendő találmány is van. Az egyik a vörös robothal, ami finom mozgásával olyan könnyedén úszkál egy akváriumban, mint az élő díszhalak. A másik az 1957-ben első földi élőlényként űrbe lőtt szovjet kutyára, Lajkára való reflektálása a kínai robottechnológiának, amit Laikago névre kereszteltek. A fekete kutya célközössége a gyerekek, akik még nem tudnak felelősséget vállalni egy igazi kutyáért, de mindenáron szeretnének egyet. A robotebet elég feltölteni, és utána három órán keresztül tud sétálni egyhuzamban.

A látogatók találkozhatnak továbbá robotmadárral, ami képes repülni, lebegő robotmedúzával, és olyan robotkézzel, ami képes az összes kézmozdulatunkra.


hirdetés
KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
cimlap-oregedo-kislany.jpg

Nyolcszor gyorsabban öregszik a „Benjamin Button-szindrómás” kislány, akinek 3 évesen milliós rajongótábora van a TikTokon

Isla Kilpatrick-Screaton a koronavírus miatt teljesen bezárkózott a családjával. A különleges genetikai kórban szenvedő kislány videóitól elolvadt a világ.
Daily Mail. Fotó: Northfoto / SWNS: Adam Hughes - szmo.hu
2020. április 03.


hirdetés

A Leicesterben élő, angol kislány, Isla jelenleg az egyetlen ismert, "öregedés-kórban" szenvedő hároméves a világon. Betegsége, a mandibuloacral dysplasia egy veleszületett genetikai állapot. "Benjamin Button-szindrómának" is nevezik (az 1922-ben írt novellából, majd az az alaján készült, 2008-as filmből, Brad Pittel a főszerepben, amely egy "visszafelé öregedő" férfiről szól).

A korai öregedés rendkívül ritka betegség: 1886 óta ismerik, de azóta kevesebb mint 150 esetet írtak le. Ha ezt az élveszületésre akarjuk vetíteni, akkor azt mondhatjuk, hogy 4-8 millió babából egy lehet érintett.

A beteg, így a hároméves brit Isla is az átlagosnál 7-8-szor gyorsabban öregszik. Minden szerve gyorsan öregszik, de a külsején is látszik a korosodás. A kislány szervezete nagyon törékeny, állapota miatt óriási a kockázata annak, hogy ha elkapja a koronavírust, a szervezete nem tud megküzdeni vele.

Szüleivel, Szacey-vel és Kyle-al, valamint hétéves nővérével, Paige-el tizenkét hetes, szigorú izolációban tölti a napjait.

A kis Isla viszont unatkozik, ezért nővérével, és egész családjával elkezdtek vicces kis videókat készíteni a TikTok nevű videómegosztó oldalra.

hirdetés

Az egész család megdöbbent, amikor látták, hogy Isla videói – például az, amelyiken a nővérével táncol, vagy amelyiken papírszívecskét készít az édesanyjának – egyenként csaknem kétmilliós nézettséget produkálnak.

"Isla szinte világhírű lett. Csak úgy özönlenek hozzánk az üzenetek mindenhonnan, sokan megköszönik, hogy Isla felvidítja őket, és megmelengeti a szívüket ezekben a nehéz, karanténos időkben"

– meséli a gyerek édesanyja.

Isla várható élettartama sajnos nagyon alacsony, körülbelül 13-14 év. A koronavírustól szülei érthetően nagyon féltik őt, főként mert Isla az utóbbi hetekben már kétszer is nagyon belázasodott, és szívritmuszavarral is küzdött. Mind a kétszer mentővel vitték kórházba, de szerencsére nem a koronavírust kapta el, csak légúti fertőzése volt, amelyet antibiotikummal kikezeltek.

@islaspaige

We have TIKTOK dresses thank you so much ##Elileyboutique ##Lonely ##Dancing ##fridaymorning ##FavoriteSong @joelcorry ♬ Lonely - Joel Corry

@islaspaige

Love lazy sundays. ##LoveHeart ##Sticker ##Hello ##mandibuloacraldysplasia ##Islaspaige ♬ original sound - islaspaige


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
orszagos-mentoszolgalat-tiktok.jpg

A mentők is megcsinálták a legnépszerűbb TikTok-os kihívást

Az Országos Mentőszolgálat munkatársai is bemutatták a legmenőbb táncot.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. április 02.


hirdetés

Az Országos Mentőszolgálat rendkívül aktív a közösségi médiában. A Facebook-oldalukon például rengeteg hasznos információt, tanulságos és vicces történetet posztolnak a mentősök mindennapjairól. Nemrég viszont Tóth Gabival csináltak egy videót, amiben az énekesnő és két mentős közösen énekelt, hogy feldobják az otthon maradók hangulatát.

A mentők azonban a tinik legnépszerűbb közösségi oldalán, a TikTok-on is ott vannak. Legtöbbször humoros videóval jelentkeznek. Most pedig megcsinálták az egyik legnépszerűbb TikTok-kihívást is. A Videóban két mentős közösen táncolja el az egyébként elsőre elég bonyolultnak tűnő koreográfiát, ami azért is lehet annyira népszerű most, mert csak a lábukat érintik össze egymással.

"Bajtársaink nem maradhatnak otthon, de szerencsére szolgálat közben is volt pár szabad percük"

- így posztolták a Facebook-oldalukra a TikTok-on megosztott videót.

hirdetés
@orszagosmentoszolgalat♬ eredeti hang - orszagosmentoszolgalat


hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés
no-nadrag-pxhere.jpg

Megvan, miből fogy a legkevesebb a járvány kitörése óta Amerikában

Kissé furcsának tűnik, de jelen helyzetben érthető is.
Címkép: illusztráció (PxHere) - szmo.hu
2020. április 01.


hirdetés

A koronavírus jelentősen megváltoztatta a mindennapjainkat: sok olyan dolgot vagy tevékenységet kell nélkülöznünk, ami eddig természetes volt számunkra, cserébe új élethelyzeteket kell megszoknunk. A vásárlási szokások is változnak világszerte: az emberek a járvány idején főleg élelmiszerekre és gyógyszerre költenek, valamint az otthoni időtöltéshez vesznek különböző termékeket.

Ahogy nálunk is, az Egyesült Államokban is sok ember kényszerült arra, hogy otthon maradt. Úgy tűnik, ez a mindennapi öltözködést is jelentősen befolyásolja, hiszen a legtöbben kényelmes ruhában szeretnek otthon lenni, az utcai és munkahelyre való ruhadarabok talán elő sem kerülnek most a szekrényből.

Az amerikai Walmartnál is észrevették, hogy jelentősen változtak a vásárlói szokások a ruhavásárlást tekintve a koronavírus miatt. Dan Bartlett, a vállalati ügyekért felelős alelnöke a Yahoo Finance-nek elmondta, hogy

a világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi cégénél ugyanis jelentősen megnőtt a kereslet a különböző felsők iránt, viszont nadrágot egyre kevésbé akarnak venni az emberek.

hirdetés

Ez kissé meglepő lehet, de ha jobban belegondolunk, van rá magyarázat. Más országokhoz hasonlóan

Amerikában is rengetegen dolgoznak most otthonról a számítógépükön keresztül vagy máshogy, amihez nem kell úgy kiöltözni, mintha az ember a munkahelyére menne.

A vasalt nadrág helyett kényelmesebb a melegítőnadrág, a blézer vagy az ing helyett pedig elég egy egyszerű póló is.

A céges értekezletek és konferenciák is videóchaten (Skype, Zoom stb.) zajlanak, így a résztvevők általában derékmagasságig vagy mellmagasságig látszanak a kamerában. Ha a cég elvárja vagy a dolgozó igényli, akkor persze nem árt egy csinosabb felső, például ing. Azt azonban nem látja a főnök, hogy mit viselsz alul, így tulajdonképpen mindegy, hogy farmerben, szoknyában vagy akár pizsamanadrágban ülsz a kamera előtt.

Ez megmagyarázza, hogy miért nőtt meg a kereslet a felsők iránt, a nadrágokat pedig miért nem keresi senki.

Dan Bartlett szerint jelen helyzetben ez teljesen érthető, hiszen az emberek szép lassan elkezdenek alkalmazkodni az új élethelyzetükhöz, így a szokásaik is változnak, ami a vásárlásban is megmutatkozik.

Azt is elmondta, hogy a Walmartban most sokkal nagyobb az érdeklődés az otthoni kikapcsolódásra és szórakozásra alkalmas termékek iránt,

például sokan vesznek DVD-t, de ami ennél is meglepőbb, hogy a jégkrémpálcika is nagyon keresett lett, már több mint 30 milliót adtak el belőle.


hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés
orban-akcio.jpg

Orbán Viktor effektekkel felturbózott „akciófilmben” mutatja be a járvány ellen védekezőket

Egymás után vonulnak be az akciócsoportok aktatáskás vezetői.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. április 03.


hirdetés

Huszonkettedik nap. Akciócsoportok 10. ülése – ezzel a címmel tett ki Orbán Viktor egy videót a Facebookjára.

Akciófilmekre hajazó zenével és effektekkel ruházták fel az amúgy a járványhelyzetre való tekintettel felállított akciócsoportok vezetőit bemutató képsorokat.

A videót itt nézheted meg:

A miniszterelnök március 13-án jelentette be az akciócsoportok felállítását, az iskolák bezárásával egy időben:

hirdetés

hirdetés
KÖVESS MINKET:








Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!