hirdetés
vitraytamas-1000x596.jpg

Elfelejtett szólni Vitray Tamásnak a DIGI Sport, hogy már nincs szükségük rá

A legendás sportriporter egy operatőrtől tudta meg, hogy műsora szabadságra megy.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2018. október 13.


hirdetés

Nyár elején váratlanul lekerült a DIGI Sport képernyőjéről Vitray Tamás heti műsora, amelynek vezetésére kilenc évvel ezelőtt a csatorna kérte fel a legendás sportriportert. Mint kiderült, arról még maga Vitray sem tudott, hogy az Amiről nem beszélünk című műsor szünetre megy nyáron, azt pedig egyszerűen elfelejtették közölni vele, hogy neki sem kell többet mennie a csatornához.

A riporter erről a Forbes Flow nevű rendezényen beszélt először - írja a Bors.

"Hadd meséljek el valamit, viszonylag friss. Nekem az elmúlt kilenc évben, amikor a Színművészetiről eljöttem, és a tanítást abbahagytam, egy munkám volt. A DIGI Sportnál egy heti műsorom. Nem én jelentkeztem oda, azt sem tudtam, hogy van ilyen képződmény, hogy Digi Sport. Jól fizettek, ám ez kilenc éve volt. Az elmúlt két évben lassacskán elkezdték nyirbálni a honoráriumot, de még mindig jó volt, nyugdíj mellé ez nem árt. Az tűnt fel nekem, hogy a cég vezetője nem keres, nem szól egy szót sem"

- emlékezett vissza Vitray.

hirdetés

Mint elmondta, rosszul esett neki, hogy kilenc év alatt egyszer sem találkozott a DIGI Sport igazgatójával, de az még sértőbb volt, hogy ahogy megtudta, nem számítanak már rá tovább.

Június 30-án, amikor a focivébé kommentálására ment a csatornához, a műsor felvétele után az operatőr azt mondta neki, hogy „Na, Tanár úr, most egy ideig nem látjuk egymást”.

Vitray azt hitte, a kameraman nem dolgozik egy darabig, de ő közölte vele, hogy a műsora szabadságra megy, augusztusban és szeptemberben nem lesz. Erről ugyanis hivatalosan nem tájékoztatták Vitrayt, aki érthető módon meglepődött ezen.

Szeptember végén megkérte az asszisztenst, hogy kérdezzen rá a vezetőségnél, kell-e mennie dolgozni. Ekkor ismét váratlan helyzetben találta magát.

"Pillanatnyilag az a helyzet, hogy egyetlen szót sem szólt hozzám senki, elvben még mindig van a műsor"

- mondta a sportriporter.


KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
bogisirvafakadt.jpg

X-Faktor: ByeAlex beszólt Dallos Boginak, mire ő sírva hagyta ott a forgatást

Az egyik produkció miatt sikerült ilyen csúnyán összeveszniük.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. november 11.


hirdetés

Heves vita alakult ki Dallos Bogi és ByeAlex között - ez pedig kiboruláshoz vezetett.

Ruszó Tibi produkciója után ugyanis Bogi az évad legjobb énekesének nevezte.

"Nekem is nagyon tetszett, de nem az én világom"

hirdetés

- mondta először ByeAlex. Majd Gáspár Lacival kezdett vitatkozni a versenyzőről.

Bár ByeAlexnek alapvetően tetszett a produkció, nemcsak azt hangsúlyozta, hogy túlzás az, hogy az évad legjobb énekese,

sőt, szerinte a teljesen más stílusú zenét hallgató énekesnő szájából nem hiteles a dicséret.

Dallos Boginál erre, és sírva kirohant a forgatásról.

"Ő dönti el, hogy sír vagy nem" - kommentálta ByeAlex a történteket, Gáspár Laci viszont vitatkozni kezdett vele, főleg azzal az állítással, hogy a Tibi által képviselt stílust Bogi sem szereti.

"Ne akard már őt jobban ismerni, mint ő magát" - mondta Laci.

ByeAlex végül jobb belátásra tért, és kiment bocsánatot kérni.

VIDEÓ: A sírásig fajuló vita


KÖVESS MINKET:




hirdetés
SZG_2642.jpg

X-Faktor, Mentorház 2: „Nyálas, a B oldal 5. száma" – hazamentek, akik gyengék voltak, jönnek az élő adások

A zenekarok rossz napot fogtak ki, a fiúknál viszont túlkínálat volt tehetségekből.
Kövesdi Miklós Gábor - szmo.hu
2019. november 11.


hirdetés

Puskás Petivel és a zenekarokkal kezdődött a második Mentorház adás.

A 6-os mezőnybe két olyan csapat is bekerült, akiket a mentorok raktak össze. Ezek egyike a Plan B, amely két rapper srácból és egy énekesnőből áll. Alex nagyon várta őket, de a Punnany Massiftól az „Élvezd” kifogott rajtuk. Enikő hamisan énekelt, pedig hát lássuk be,

azért ez a dallam nem olyan nagy kihívás.

A mentorok kicsit összevitatkoztak a kérdésen, Alex védte a formációt, nem egészen értem, miért.

hirdetés

A zenekarok szinte mind rossz formát mutattak. A Cool egy USNK dalt hozott, de nem sikerült elérni az eddig meghozott szintet.

A Speranta most bevallottan könnyedebb dalt akart hozni. Számomra ők azok a mezőnyben, akik bármit játszhatnak, meghallgatom. Sajnos a mentorok két táborra szakadtak. Lacinak és Boginak nagyon tetszett, Peti és Alex viszont nem volt megelégedve.

A Kalandor profi zenekar, de Peti már a Táborból is csak a többi mentor tanácsára engedte tovább őket. A mostani meghallgatásra nem épp a legjobb dalukat hozták, a szövegben volt néhány furcsa fordulat. Például rögtön az elején:

„Úgy érzem, nem számít más, csak hogy mennyit keresel / Amikor egy jó barát folyton felesel”

Többszöri nekifutásra sem sikerült értelmeznem.

„Nyálas, a B oldal 5. száma” hangzott a mentorok kritikája.

A Take3 kapcsán a mentorok folyamatosan azt sulykolják, hogy mennyire különleges, mert gyakorlatilag 20 éve nincs Magyarországon lánycsapat. Mintha ez baj lenne!

Tudtommal senki nem vágat fel az ereit, amiért a Fresh vagy a Bestiák eltűnt a süllyesztőben.

Az Inverz Duót kedvelem, nekem a mostani előadásuk is tetszett, annak ellenére, hogy a Dédapám című dal nem tartozik a kedvenceim közé.

Ebből már szinte egyenesen következik, hogy a mentoroknak nem tetszett a produkció.

Végül a Kalandor és az Inverz Duó hazament (utóbbit sajnáltam, én bennük többet éreztem), továbbjutott a Take3 és a Cool, a vigaszágon pedig Bogi, Alex és Laci a Plan B-vel szemben a Sperantát juttatta tovább.

Amiben az a fura, hogy a Speranta egyáltalán vigaszágra került. Alex egy ideig a Plan B mellett érvelt, mert kicsit túlkombinálva a dolgokat azt gondolta, hogy Peti üzenni akart nekik, azt sugallni, hogy ő a Plan B-t szeretné vinni.

De miután megkérdezték, és Peti elmondta, hogy szó sincs semmiféle kódolt üzenetről, Alex beismerte, hogy tévedett.

Jegyezzük meg, mert nem lesz sok ilyen.

Következett az utolsó kategória: a fiúk, és mentoruk, Alex. Mint tudjuk, Alexnek a rapperek a kedvencei. Rögtön az első színpadra lépő is egy rapper volt, Alfréd, akit én elsősorban a pozitív, mindig mosolygós személyisége miatt kedvelek. Alexet és Lacit meggyőzte, Petit nem.

Ruszó Tibor Járóka Sándor „Úgy mentél el” című dalát hozta, amit eredetileg Bangó Margit énekel.

A 15 éves fiú most sem hibázott, az azonnali továbbjutás csak azért nem volt egyértelmű, mert ott volt a mezőnyben még Emánuel és Andor.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





hirdetés
Promo-7-1.jpg

PREMIER: az elválást és az egyedüllétet idézi fel a Fatal Error legújabb klipje

A Fatal Error zenekar október elején jelentette meg Halandó című nagylemezét, melyhez megérkezett második klipjük. A Néma nálunk látható először.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. november 11.


hirdetés

A Néma a korábban megjelent, A Dal idei szériájából is ismert Kulcs című dalra reflektál. Úgy is fogalmazhatnánk, mint egy életregény második fejezete, amiből még hiányzik a befejező rész.

Arra próbálja felhívni a figyelmünket, hogy ahhoz, hogy egy párkapcsolati trauma után újjászülessünk szükséges átélnünk azt a szenvedést, amit a szakítás okozott: „egy fel nem vett telefon, egy elmaradt visszahívás, egy ember egyedülléte, amikor oda jutsz, hogy valakivel leélnéd az életed, de tovább kell menned. Erről szól a Néma című dalunk, ami sok ember életében megszokott, sajnos gyakori élethelyzet. Az új lemezünkről az egyik legérzelmesebb dal, megtörtént esemény alapján csúszik a sztori. Egy melankolikus dallamvilág lassan sétál át a zúzósabb zenei témákba, tükrözvén a tipikus viselkedésünket egy ilyen helyzetben.

Kezdetben ráfolyik a bánat az ember szívére, majd becsönget a düh.

És milyen idegesítő, hogy sok darabból áll egy egész, de ha egy pici rész hiányzik, akkor az már nem is egész.” - Meséli a dalról Rimóczi Zsolt, a zenekar frontembere.

hirdetés

FATAL ERROR: Néma

A klip képi világa, vizuális elemei alátámasztják a mondanivalót, például a ferde kép, az ablak, a széttört cserép. Összességében a Néma egy erőteljes tükröt mutat felénk, szembesít azzal a valósággal, amiről csak nagyon nehezen vagy egyáltalán nem beszélünk.

A zenekar november 15-én tartja a lemezbemutatóját az Instantban, a Jackie’s Gun társaságában, ahol többek között ez a dal is megszólal majd.


KÖVESS MINKET:





hirdetés
32763750_10155766427942979_5495570397950640128_o.jpg

Koltai Róbert: Amikor „Illetékes elvtárs” vagyok, akkor beindul az agyamban az improvizáló részleg

A színészt ezúttal új könyvéről, Illetékes elvtársról, és Karinthy Mártonról faggattuk.
Kövesdi Miklós Gábor - szmo.hu
2019. november 12.


hirdetés

- A napokban jelent meg Az én kabarém című köteted. Milyen szempontok alapján állítottátok össze Gaál Ildikóval?

- Az eltelt hónapokban, miközben Sose halok meg? című könyvemmel jártuk az országot, rájöttem, hogy rengeteg történetet maradt még bennem, amit az első könyvben elfelejtettem leírni. Ráadásul abból szinte teljesen kimaradt a kabaré.

Ez úgy derült ki, hogy a könyvnapon, amikor dedikáltam, odajött egy fiatalember, és elmondta, hogy neki a könyv már megvan, nem azt szeretné dedikáltatni, hanem megmutatná a szakdolgozatát.

hirdetés

Kiderült, hogy a szakdolgozata egyik témája én vagyok.

Arról írt, hogy a Rádiókabaré mennyiben járult hozzá a rendszerváltáshoz. Megvizsgálta például, hogy miket mondtam, mint Illetékes elvtárs, miért hívták be Farkasházyt a pártközpontba. Kimutatta, hogy amikor visszavonultam, mint Illetékes elvtárs – úgy köszöntem el, hogy utánam a Vízözön elvtárs –, rá nem sokkal visszavonult Kádár János. A búcsú beszédében majdnem szóról szóra azt mondta, amit én jóval korábban improvizáltam.

Olyanokat mondtam: „Én már nem tudom, hogy mit szeretnék. Nem vagyok a magam ura. Én még tele vagyok energiával... Repülő téri fogadásokon integetnék. Tudok két puszit adni, hármat. Esetleg meg sem csókolom...”

És pont ilyen beszédet tartott Kádár is a Központi Bizottság előtt.

– Ha már Illetékes elvtárs... Hogy született meg a figura?

– Felléptem az egyik szilveszteri Rádiókabaréban a Csocsi című számmal. Nagy siker volt, és visszaküldtek a Verebessel, aki akkor a Rádiókabaré szóvivője volt, hogy rögtönözzünk valamit arról, amiről szó volt. Én meg azt sem tudtam, miről volt szó, akkor voltam először Rádiókabaréban. Verebes előkapott egy papírt, és kérdéseket gyűjtött a nézőktől.

Először ugyanis azt gondoltuk, hogy legyek egy agresszív vállalati igazgató, és Verebes lesz a szakszervezetis.

Csak később lett ebből Illetékes elvtárs.

Amikor összegyűlt elég kérdés, hozzám fordult: Igazgató kartás! Akkor mi legyen a Palicskó elvtárssal? Én pedig azonnal rávágtam, már figurában: „Mi van a Palicskó elvtárssal?” Azt vettem észre, hogy az osztálytársamat, Berki Antalt kezdtem parodizálni, így született meg ez a karakter. És rám ragadt húsz évig. Amikor felöltöm az Illetékes elvtárs arcot, akkor beindul az agyamban az improvizáló részleg. Most, hogy csak így beszélgetek veled, nem jutnának eszembe ugyanazok a rögtönzések.

- Az biztos, hogy egy időben el se lehetett képzelni a Rádiókabarét Illetékes elvtárs nélkül.

- Egyébként a könyvben szerepelnek is ezek a régi jelenetek, monológok. Van benne egy friss is, mert amikor már tudtam, hogy lesz ez a könyv, akkor az egyik fellépésemen rögtönöztem a közönséggel. Lehetett kérdezni, és született néhány mai poén.

- Egyébként mennyire volt jellemző rád, hogy belenyúltál a mások által megírt kabarészámokba?

- A kabaréban szinte soha. Színházban viszont az az elvem, hogy bizonyos vígjátékokat folyamatosan csiszolni kell, akár már előadás közben is. Azért lehetséges, hogy Kern Andrissal van két olyan sorozatunk, mint A miniszter félrelép volt, közel 400 előadással, a Balfácán vacsorára pedig 400 fölött tart, 25 éve megy, és még mindig születik új poén. De nem is ez a lényeg, hanem hogy már nem is hasonlít az eredeti darabra.

Ezért amikor felújítjuk, bajban vagyunk. Mindig kell egy-két előadás, amíg belerázódunk. Október 31-én ment idén először, és komoly bajban voltunk, mert nincs miből megtanulni. Van ugyan egy tévéfelvétel, az még, úgy ahogy használható, de ami a súgópéldányban van, az a 25 évvel ezelőtti állapot.

Azóta sok új poén született, amit szintén jó megtartani, mert többek között ezek tartják magasban az előadást.

- Ez a színház varázsa. Ha ott vagy, akkor látod, ha nem, legközelebb már nem biztos, hogy ugyanolyan lesz.

- De ha már megvan, jó lenne megtartani.

- Fiatalon, kamaszként poénkodós, ökörködős típus voltál? Vagy ez csak később jött?

- Szerettem megformálni másokat. Sosem voltam hangutánzó, de ha mondtam két mondatot az orosztanárom stílusában, a többiek rögtön tudták, kire gondolok, és röhögtek. A mondatainak nem volt se eleje, se vége. „Gyerekek most már ne ám, hogy. Mert aztán majd én is!”

Erre is van több példa a könyvben. Olyan tanárokat tettem sztárrá a Madách Gimnáziumban a paródiáimmal, akikre addig fel sem figyeltek.

- Írtál gimnazista korodban? Verseket, novellákat...

- Nem jellemző. Inkább rögtönöztem. Én a színpadon szerettem írni.

- Karinthy azt írta a kabaréról, hogy csipetnyi dráma, de dráma. Számodra ad valami különlegeset ez a műfaj, amit csak itt találsz meg?

- Az igazi paródiában mindig van dráma. Kell is, hogy legyen. Az arról szól, hogy megélem-e a következő lélegzetvételt, amikor improvizálok. Például olyankor, amikor a Hirdetős tanár jelenetben civileket ültetek fel a színpadra és látom, hogy valamelyiknek folyik a könnye. Mert ráhibázok, hogy mi a baj az életével.

- Azt olvasom, hogy a könyvbe azért nem csak kabaré került be.

- Olyannyira, hogy a címlapfotó az egyik legemlékezetesebb kaposvári előadásunkból, Az erdőből van, ahol én Vigovot, a komikust játszottam, és Vajda Laci barátom volt a tragikus színész, Szomorov.

- Ugyancsak emlékezetes kabarészámod volt a versfordítás. A Csocsó című filmben is láthattunk hasonlót.

- Amit a Csocsóban csináltam, az volt előbb, amúgy az a filmben is színtiszta improvizáció, nem írtam meg előre. Alig találtunk olyan snittet, amin a háttérben senki nem röhögi el magát éppen. De míg a filmben oroszra próbáltam tolmácsolni, a humoros műsoraimban németre fordítok ismert magyar verseket. Ebből is került a könyvbe.

- Sikeres humorvállalkozásod volt a Koltai-Galla Gála. Galla Miki mellett volt lehetőséged alkotóként is kibontakozni?

- Igen. Persze ő volt a fő alkotó, de azért meghallgatta az ötleteimet, poénjaimat, amiket beleraktam.

- Mi mindenre készülsz mostanság a könyvön kívül?

- Kaposváron készülök egy visszatérésre, Verebes Pistával együtt. Ő állította ugyanis színpadra a Van aki forrón szereti című Billy Wilder filmet, amiben az öreg milliomost, Osgoodot játszom. A Batang felé című darabbal pedig járjuk az országot.

- Az nagyon jó, tanúsíthatom.

- Igen, ott találkoztunk. Nagyon szeretnénk, ha abból születhetne másik műfajban is valami.

- Film?

- Például. De ez még a jövő zenéje.

- Annak a bizonyos Batang előadásnak, amire meghívtál, van egy szomorú aktualitása. Ugyanis a nézők között volt Karinthy Márton, én ott láttam őt utoljára.

- Mindent megnézett. Örülök, hogy még én is el tudtam menni a színházába a Bolond lányra például.

Az egyik legragyogóbb, legszeretetreméltóbb ember ment el.

Az első könyvem után is felhívott. Mindig hosszasan beszélgettünk. Hallottam, hogy kórházba került, de azt nem tudtam, hogy ilyen súlyos a helyzet. Bennem volt, hogy felhívom, de már késő. Nagyon kevesen mondhatják el, amit ő: hogy igenis, létrehozott valamit Magyarországon. A Karinthy Színházat. A két könyve pedig csodálatos ráadás.


KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!