BUDAPEST
A Rovatból

Tilos babakocsival mozgólépcsőzni a metró vonalain

A budapesti metróban piktogram figyelmeztet: összecsukott babakocsival, a gyereket kézben tartva lehet mozgólépcsőzni. Lift nincsen.

Link másolása

Tilos a babakocsi használata a metróban. Erre figyelmeztet egy rajzos jelzés a Deák téri megállóban. A piktogramot nem vicces kedvű arra járók helyezték ki, hanem teljesen hivatalos helyeken döntöttek így.

A képet az Index.hu Urbanista rovata kapta egy olvasótól, és erre a linkre kattintva nézhetitek meg. Ilyen a figyelmeztető ábra a metrón.

Az Index a BKK-tól származó információra hivatkozva megírta, hogy a budapesti M2 és M3 között valóban tilos a mozgólépcsőre rátolni a babakocsit, és úgy haladni tovább. Ezt azonban nem ők találták ki, hanem egy hatályos szabvány írja elő. Eszerint babakocsival sem a metróban, sem más mozgólépcsőn nem lehet közlekedni, és ezt kötelező lenne jelölni is.

A BKK az alábbi levelet küldte az Urbanista blog cikkére:

A BKK Zrt. elkötelezett a korszerű utastájékoztatás mellett. A társaság az elmúlt négy évben gyökeresen átalakította a fővárosi közösségi közlekedést, valamint az utasinformációs rendszereket. Ennek része a metrómegállók és a helyi tájékoztatás felújítása, átalakítása is.

Természetesen az egységes utastájékoztatásnál jóval fontosabb az, hogy az utasok úgy közlekedjenek, hogy ne érje őket baleset. Ennek megelőzése érdekében a cikkben látható és ahhoz hasonló piktogramokat használnak számos európai országban. Ez a jelkép ugyanis azt jelenti, hogy metróban lévő mozgólépcsőket csak a gyereket kézben fogva, a babakocsit összecsukva lehet használni. Ez a hatósági előírás minden mozgólépcsőt használó utazó számára kötelező az esetleges váratlan helyzetek megelőzése érdekében.

Fontosnak tartjuk jelezni, hogy a blogban jelzett piktogramot nem a BKK Zrt. alkotta meg és annak megváltoztatására a BKK Zrt.-nek nincs jogosultsága.

mozgolepcso2

Képünk illusztráció, az M4-es metró vonalán készült - Fotó: Kálló Péter

Mint azt az Indexen is írták, a megoldás tehát az lehet, ha a mozgólépcsőre lépés előtt a babát kiemelik a kocsiból, kenguruba vagy hordozókendőbe helyezik, vagy fogják a kezükben. A babakocsit összecsukják (már ha lehetséges egyáltalán), azt a másik kezükben fogják.

Közben persze kapaszkodni is kellene, no meg esetleg táskát cipelni, a másik gyereket is fogni és koncentrálni arra, hogy mindezekkel együtt lehetőleg ne essenek hasra. Sajnos a budapesti metró vonalain többnyire lift vagy egyéb feljutási lehetőség nincsen. A budapesti metróban csak 4 állomás teljesen akadálymentes: Puskás Ferenc Stadion, Pillangó utca, Örs vezér tere és Kőbánya-Kispest. Tehát vagy szabálytalanul közlekednek a kisgyermekes szülők, vagy kínlódnak a kocsival és a táskákkal, vagy kikerülik a metróállomásokat.

mozgolepcso3

Képünk illusztráció, az M4-es metró vonalán készült - Fotó: Kálló Péter

Ha hasznos volt a hír, oszd meg másokkal is!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
Virágpompában a Tóth Árpád sétány, Budapest egyik legszebb japán díszcseresznye fasora
A történelem viharait is átvészelte a várfal, amelyen az öreg gesztenyefák elé 2009-ben ültették a lenyűgöző látványt nyújtó másik fasort.
Fotók: Nagy Bogi - szmo.hu
2024. április 04.


Link másolása

A tavasz egyik legszebben virágzó fája a japán díszcseresznye. A pár napig élvezhető látványosság sokakat vonz magához, gyönyörködni, fotózni. A rózsaszín virágözön a Budai Várban is minden évben elvarázsolja a látogatókat.

A Tóth Árpád sétány önmagában is egy különleges hely, hiszen egy régi középkori várfal tetején vezet végig, ahol a panorámát is érdemes kiélvezni.

A sétány jelenlegi formája 2009-ben készült el, a déli szakasz felújításával, ekkor ültették a fákat is Tihanyiné Tóth Mária tervei alapján. A ma már romantikus Várhegy várfalai korábban hadicélokra szolgáltak. A várfal romjaira 1720-ban telepítették az első fasorokat - ez volt Budapest első kettős fasora.

A sétány neve is többször változott, a 19. században Bastei Promenádnak hívták, majd 1879-től Bástya sétánynak, a 30-as években Horthy Miklós sétánynak és Gróf Bethlen István sétány is volt. 1946-ban nevezték el a nyugati részt Tóth Árpád sétánynak, mert a költő a közeli Táncsics Mihály utcában is élt. A második világháború után a fák is elpusztultak. A területet 1967-ben rendezték, ekkor ültettek gesztenyefákat, juharfákat. A díszcseresznyefák 2006-ban és 2009-ben kerültek a sétányra, míg a mögöttük álló gesztenyefák jóval idősebbek.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

BUDAPEST
A Rovatból
Szinte biztosan nem lesz klíma a 3-as metrón idén nyáron
Technikailag gyakorlatilag megoldhatatlan, hogy idén nyáron teljesüljön Karácsony Gergely egyik főpolgármesteri vállalása.

Link másolása

„A közbeszerzési eljárás jelenleg tárgyalási szakaszban van” – válaszolta a BKV a Népszavának, amikor a lap arról érdeklődött, hogy mikorra várható a hármas metró szerelvényeinek légkondicionálása. A lap szerint ez azt jelenti, hogy kivitelező híján aligha lesz nyárra klimatizálva a 3-as metró vonalán közlekedő 222 kocsi.

A budapesti M3 metróvonalon közlekedő járműveket 2016-ban 69 milliárd forintért gyártotta újra az orosz Metrowagonmash – rengeteg hibával. Tarlós István akkori főpolgármester 2017-ben még azt mondta: nem lesz gond azzal, hogy nincs klíma a hármas metró felújított szerelvényein, elvégre „az nem villamos, 25 méterrel a föld alatt nem tűzi a nap”, és „azt is lehetne követelni, hogy legyen büfékocsi is”.

Az őt váltó Karácsony Gergely még főpolgármester-jelöltként 2019 júniusában 34,8 fokot mért a vonal egyik kocsijában és megígérte, hogy utólagosan klimatizálják a hármas metró orosz szerelvényeit.

A BKV a városvezetés utasítására 2021 májusában feltételes közbeszerzési tendert írt ki az utólagos klimatizálásra, amelyre három ajánlat érkezett. Az egyiket érvénytelenítették, a Liberatus Hungary Kft. és a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. viszont versenyben maradt. Szerződést azonban egyikkel sem kötöttek a főváros nehéz pénzügyi helyzetére hivatkozva. Később felmerült, hogy az orosz gyártó ellen indított perben követelt kötbérből fedezik az utólagos klimatizálás költségét.

„A klimatizálás elsődlegesen nem pénz kérdés, szükség lenne hozzá az orosz gyártó hozzájárulására, amire kevés az esély. Ha enélkül nyúlunk a kocsikhoz, elvész a garancia. A helyzet tavaly óta nem változott, idén nyárra objektíve lehetetlen a légkondícináló berendezések felszerelése” – mondta a Népszavának Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes, aki megerősítette azt is, hogy a munkát a kötbér terhére rendelnék meg.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Megszólalt a vízművek a csőtörésről, ami megbénította Mátyásföldet: egy 75 éves vezeték tört el
Egy 1949-ben fektetett vezeték adta meg magát, de eltört mellette egy kisebb, lakossági ellátó vezeték is. A környéken lakók szükségkútról vihetnek vizet.

Link másolása

Egy 1949-ben fektetett, 60 centiméter átmérőjű vezeték törése miatt kellett hétfőn reggel lezárni a XVI. kerületi Veres Péter utcát – közölte a Fővárosi Vízművek. A csőtörésről mi is beszámoltunk már: a Sárgarózsa utca és a Thököly utca között az úttestet is elmosta a víz, a közlekedést pedig teljesen felborult.

A nagy átmérőjű vízvezeték törése nem okozott vízhiányt, ám eltört egy mellette futó kisebb, 150 mm-es lakossági ellátó vezeték is

– teszi hozzá a Vízművek. A kisebb vezeték javításáig a Veres Péter utca 1. és 29. között kell vízhiánnyal számolnia az ott élőknek. Kovács Péter polgármester erről azt írta Facebook-oldalán:

„Mintegy 100 fogyasztó maradt vízellátás nélkül, ezért számukra jelenleg a Farkashida utca 2-4. előtt szükségkút segíti a vízvételi lehetőséget.”

Jelenleg a víz szivattyúzása, a hiba feltárása és a munkagödör kialakítása folyik a Vízművek szerint. Ezt követően kerülhet sor a sérült vezetékek cseréjére, majd az útburkolat javítására. A munka akár a hétvégéig is elhúzódhat: a hibajavítást nehezítheti és lassíthatja, hogy több közművezeték is húzódok az út alatt, ami más közszolgáltatókkal való egyeztetést és együttműködést is szükségessé tehet.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Vitézy Dávid vidámparkot építtetne Csepelre
30 hektáros közparkot alakítana ki Csepel északi részén, ha megválasztják. Ennek része lehetne a jövendőbeli vidámpark is.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 11.


Link másolása

Sokan hiányolják a vidámparkot a budapestiek közül, mondta Vitézy Dávid a Blikknek adott videóinterjújában. A főpolgármester-jelölt a hozzá beérkezett több ezer hozzászólásból éppen ezért azt szűrte le, hogy a városnak tennivalója van a családok hétvégi kikapcsolódási lehetőségeivel kapcsolatban.

Vitézy közparkot hozna létre egy több mint 30 hektáros, elhagyatott ipari területen Csepel északi részén - ennek lenne része a vidámpark is. Ha megválasztják, azt ígéri, hogy a befektetőkereséssel el is indítja a megvalósítását.

Ahogy a 444 kiszúrta, Vitézy szavaira egy kommentben reagált Jámbor András, független országgyűlési képviselő.

„LOL. 3 éve fideszesként még picit mást igért oda. Nem baj megint 3 év múlva megint kitalál majd valamit amire nincs pénz. És már meg is van legalább a bohócképzés”

– írta az országgűylési képviselő, majd belinkelte a Csepel.info cikkét a Déli Városkapu fejlesztési program egykori ígéreteiről.

A budapesti vidámparkot 2013 őszén zárták be. Területét a Fővárosi Állat- és Növénykert kapta meg, a játékokat leszerelték, csak néhány műemléki védettséget élvező építmény maradt meg.

Link másolása
KÖVESS MINKET: