ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

Tévedés azt hinni, hogy az Insta-profilja alapján mindent tudunk egy emberről

És csak hisszük, hogy tudjuk, éppen merre jár, mit csinál, és kikkel van.
zEg, Fotó: Pixabay - szmo.hu
2019. február 04.


Link másolása

„Hogy én mennyire utálom ezeket az Insta-anyákat!” - fakadt ki egy ismerősöm. „Ahogy mutogatják tökéletes életüket. Hát nekem ne meséljenek, hogy két gyerek nyugton megül tiszta ruhában a kanapén, amíg fotózgatja őket. És honnan van ennyi ideje állandóan valami kávézóból, múzeumból meg étteremből posztolni? Hát milyen anya ez? Mennyit foglalkozik a gyerekeivel?”

Még percekig hallgattam, hogy honnan van "ennek" ideje egyáltalán sminkelni, meg biztos kompenzál, mert rossz a házassága, és tuti, hogy csalja a férje.

Nem volt kedvem és időm sem vitatkozni. Hirtelen úgyis csak annyit tudtam volna mondani:

„Nem látunk bele egymás életébe. Akkor sem, ha látjuk, a posztjait az Instán, és úgy véljük, az alapján mindent tudunk róla.”

Később gondoltam át ezt az egészet a csilivili Instagram-profilokról és arról, mit gondol róluk az, aki nem ismeri sem a brandépítést, sem a kommunikációs szakmát, de a közösségi csatornák kezelésének módjait sem.

Az Insta-profilok jelentős hányada nem privát, hanem üzleti célú. A több tízezres vagy több százezres, esetleg milliós követőtáborral rendelkező instázók profilja mindenképpen. Ők már influenszerek, közösséget építenek, és ha csak nem direkt a tökéletességet parodizáló Celeste Barber-ek, akkor nem a leplezetlen valóságot mutatják.

Nem a hétköznapi életüket, a mindennapjaikat látjuk az Instájukon. Az inkább egyfajta kirakatként működik, termékmegjelenítéssel. Táskákat, cipőket, aspeni síparadicsomot, hajóutat, fürdőruhát, kozmetikumokat, éttermeket stb. láthatunk a képeken – a megrendelő pedig fizet ezért valamilyen módon, hiszen az éttermének, a táskáinak vagy a szállodájának hatalmas reklámot jelent, hogy ezrekhez juthatnak el.

És még csak nem is jelen időben mennek ki a posztok, még az Insta-sztorik sem feltétlenül.

A sok követővel rendelkező Instagram-profilokat ügynökségek, marketing cégek kezelik,

ők határozzák meg a tartalmat, sokszor ők kötik a szponzorokkal a megállapodásokat, ők írják a posztokat.

És egy ekkora csatornához már valamilyen fizetős appot használnak, amivel időzíteni is lehet a posztokat,

és a követőszerző Insta-botok segítségével automatikusan lájkolják mások posztjait, küldik a köszönő üzeneteket az új követőiknek.

Túl szép, ami ott látható? Megkomponált? „Túl nagy a tisztaság” a háttérben? Nos, ha én hirdető lennék, valószínűleg nem olyan Insta-anyuval szeretném reklámozni a termékemet, akinél hatalmas a rendetlenség, az egyik gyerek a csillárról lóg, a másik éppen alkoholos filccel rajzolja tele a konyhabútort, miközben a macska éppen leveri a tányért a konyhaasztalról. Mert akkor a cégemet és a termékemet ezzel azonosítják, és akinek másképp működik a humorérzéke, az megütközik ezen.

De tegyük fel, nem üzleti céllal működik az Instagram-profil, és nem az a cél, hogy sok követőt gyűjthessen a tulajdonosa, hogy aztán mikroinfluenszerré váljon, hanem csak magának és az ismerőseinek csinálja.

Muszáj slamposnak lennie a fotókon (ha amúgy nem Celeste Barber és nem a celebeket parodizálja)? Kötelező azt a képet sugároznia magáról, hogy rendetlen, hogy náluk senki sem takarít?

Tényleg az a jó, ha minél több előnytelen képet tesz föl magáról, a gyerekeiről, a férjéről és a lakásáról? Akkor nem azt kapná meg a közösségi oldalon, hogy „mekkora igénytelen trampli”?

És mi van akkor, ha valaki távol él a családjától, a rokonaitól és ez is a kapcsolattartás egy módja? Elég sok ismerősöm lakik már külföldön, és a többségük egy-két vicces poszttól eltekintve a fotókkal nekünk, többieknek üzennek. Azt, hogy jól vannak, a gyerekek is jól vannak, gyűrik a melót, átköltöztek másik városba, szereztek egy kutyát, jön a második baba, felfedeztek maguknak egy tündéri helyet Londonban/Berlinben/Barcelonában. Nem betegek, nem kell értük aggódnunk.

Elsőre még talán egyet is érthetünk a „Nahát, ezek az Insta-anyák!” kijelentéssel. De legyünk őszinték magunkhoz: mi szívesen mutogatjuk magunkat akkor, ha ki sem látszunk az influenzából? Ha a gyerek éppen az egész tégely popsikrémet szétkente az új kanapén, a maradékot meg az arcára (annyi idő alatt, amíg az anyja kimegy a konyhába egy kávéra)? Örülne párunk, ha olyan fotót osztanánk meg róla, amin kialvatlan, borostás, és olyan gyűrött, mint egy sokszor használt nejlonzacskó?

Ami engem illet, ezeknek a pillanatoknak a zömét megtartom magunknak. És úgy gondolom, mások is ezt teszik, ezért nem feltétlenül az Insta-profiljuk alapján fogok róluk véleményt alkotni. Hanem az alapján, amilyennek a való életben megismerem őket.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
Meztelenül nyitott ajtót a pizzafutárnak egy angyalföldi nő – futársztorik
Aki futárnak áll, fel kell készülnie nem mindennapi kalandokra. Jó, ha megőrizzük a hidegvérünket.
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Elképesztő történetekről számolt be a Blikk, budapesti pizzafutárok meséltek.

A világjárvány óta az eddiginél is jobban rászoktak az emberek az online rendelésre. Sokan el is szegődtek áruszállítónak, ételfutárnak és remekül meg lehet belőle élni. Azonban nem árt, ha felkészül furcsa dolgokra is, aki futárkodásra adja a fejét.

Egy 18 éves diák futár az éjszakai műszakok során rendszeresen találkozott például részeg ügyfelekkel. Egyikük például,

amikor áltvette a rendelést, leült a lépcsőre, majd a kerítésbe kapaszkodva mászott vissza az ingatlanba.

A futár elárulta, hogy már a telefonban hallható volt, hogy a megrendelő részeg. De történt vele olyan is, hogy egy üdítő kiborult a szállítás során, és mire kiérkezett a címre, eláztatta a tárolót, és amikor kivette, hogy átadja a megrendelőnek az elázott dobozból a földre borult az étel. Meglepő módon ügyfél udvariasan összeszedte, és zokszó nélkül átvette a rendelést.

Egy másik, 22 éves kiszállító Angyalföldre egy csomagot. Ahogy kell, 45 perccel az érkezése előtt telefonon értesítette a címzettet, hogy érkezik a küldemény.

Mikor megérkezett a címre, már nem telefonon kereste a hölgyet, csak felcsengetett a megadott lakásba. Amikor kinyílt az ajtó, a címzett, egy hölgy csak fehérneműt és egy meglehetősen átlátszó köntöst viselt. Amikor a nő rájött, hogy a csomagja érkezett meg, döbbenten annyit mondott annyit mondott:

„Úristen, bocsánat, azt hittem az ügyfelem vagy!”

Olyan is előfordul, hogy a futár és a megrendelő között konfliktus alakul ki. Emiatt járt úgy egy másik 22 éves futár, hogy bár az ügyfele a csomagot átvette, azonban a kijutással akadt egy kis gond. Mikor a futár felcsengetett, hogy nyomják meg az ajtónyitó gombját, bosszút állt rajta a dühös ügyfél, nem engedte ki a házból. Amikor kiszállító megpróbált a többi lakáshoz csengetni, ők azt hitték, hogy be szeretne jönni, és ők sem segítettek. Végül egy órát kellett várnia, amíg valaki kiengedte.

A tanulság csupán annyi, hogy az menjen futárnak, aki fel van készülve a néha nem is olyan kellemes kalandokra is.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Tengerjáró hajón bérel apartmant, mert olcsóbb, mint a szárazföldi lakás
A távmunkában dolgozó amerikai férfi úgy számol, hogy a kedvezőbb albérleti díj mellett a rezsin is sokat spórol majd, ráadásul világot láthat a következő 12 évben.

Link másolása

A szárazföldi létet feladva a következő 12 évben egy tengerjáró hajón fog lakni a San Diegó-i Austin Wells, mert állítása szerint így sokkal kevesebbe kerül majd a lakhatása, miközben beutazhatja a világot.

Wells azt mondta, a történelmi csúcson lévő lakhatási és megélhetési költségek miatt döntött úgy, hogy hátrahagyja szárazföldi életét, és inkább egy tengerjáró hajó apartmanjába költözik. Számításai szerint így sokkal jobban jár, mintha szülővárosában, San Diegóban, az USA 8. legnagyobb városában bérelne lakást: nemcsak lakbérre kell kevesebbet költenie, de a rezsiköltségeket is megspórolja.

A távmunkában dolgozó 28 éves férfi 300 ezer dollárt (mintegy 110 millió forintot) fizetett azért, hogy 12 évig az MV Narrative tengerjáró hajó egyik apartmanjában lakhasson. A luxushajó fedélzetén élőknek egészségügyi szolgáltatásokat és 24 órás szobaszervizt is biztosítanak, miközben többek között edzőtermek, éttermek, mozi, könyvtár, bank és egy termelői piac szolgáltatásait is igénybe vehetik.

Az MV Narrative még építés alatt ál, 2025-ben helyezik majd vízre. A tengerjáró hajón közel 1000 személy bérelhet ki különböző típusú apartmanokat. Összehasonlításképpen: jelenleg San Diegóban havonta átlagosan 2500 dollárért (több mint 900 ezer forintért) lehet lakást bérelni, míg az MV Narrative-on körülbelül 2000 dollárért (740 ezer forintért).

Forrás: Ladbible


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Egy hospice nővér elmagyarázta, miért nem érdemes félni a haláltól
Julie McFadden szerint életünk befejező szakaszában testünk fokozatosan kikapcsol és endorfinszintje is megnő, amivel megkönnyíti a haldokló utolsó napjait.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 05.


Link másolása

Egy sokéves tapasztalattal rendelkező hospice nővér videóban magyarázta el, miért nem érdemes félni a haláltól, vette észre a LADbible. Sokak számára talán ijesztő lehet, hogy mi történik velünk az elmúlás után, Julie McFadden szerint azonban „az emberi test a halára van kitalálva” és „biológiailag segít a meghalásban”.

Julie a videóban elmondja, hogy a közelgő halál jelei már fél évvel korábban észlelhetők. Ilyenkor ugyanis a haldokló már „kevesebbet eszik, kevesebbet iszik és többet alszik”.

„Az agyunkban beépített mechanizmusok vannak arra, hogy éhesek és szomjasak legyünk. Amikor a szervezet érzékeli, hogy az élet vége felé közeledik, ezek a mechanizmusok kikapcsolnak, így az ember általában nem érez éhséget és szomjúságot, ami segíti a szervezet lassú kikapcsolását” – mondja a rutinos nővér.

Julie McFadden szerint azonban ez a haldokló számára teljesen normális. Életünk utolsó szakaszában ugyanis számos olyan dolog történik a testünkkel, ami megkönnyíti az elmúlást.

„A szervezet lassan ketózisba kerül, ami endorfint szabadít fel. Ezek az endorfinok tompítják a fájdalmat és az idegeket, miközben eufórikus érzést is adnak az illetőnek, aki ettől jól érzi magát” – mondta a hospice nővér.

A teljes, angol nyelvű videót itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Gyökeresen megváltozott a Temu, és ez nem véletlen
Rengeteg panasz érkezett a cég miatt, mert a meghirdetett akciók rendszeresen nem voltak valósak, ráadásul a weboldalon sok volt a sürgető üzenet.

Link másolása

Mi is írtunk róla nemrégiben, hogy több bejelentés után a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Temunál. A legtöbben azt kifogásolták, hogy az akciókban sok esetben 95%-os, vagy akár annál is magasabb kedvezményekkel csábították a vásárlókat, ám ezek nem bizonyultak valósnak. A GVH úgy vélte, hogy a Temut működtető vállalkozás vélhetően tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat és megtéveszti a fogyasztókat.

Most azonban alaposan megváltozott a Temu kereskedelmi gyakorlata. Szinte teljesen eltűntek a hirdetések a neten, és megszűntek a weboldalon a sürgető üzenetek is. A GVH szerint előremutató, hogy a cég felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írja az Economx.

A GVH a lap megkeresésére azt közölte, hogy a vizsgálati szakaszban vannak, és ez még nem jelenti azt, hogy a vállalkozásról kimondták volna, hogy jogsértéseket követtek el. Most a tényeket tisztázzák, amire három hónapjuk van, ez pedig kétszer két hónappal hosszabbítható.

A nemzeti versenyhatóság mindig üdvözli, és a fogyasztók, valamint a tiszta piaci verseny szempontjából előremutatónak tartja, ha egy eljárás alá vont vállalkozás a hivatal eljárásának megindítását követően felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írták. „Természetesen mindez a jelenlegi vizsgálati szakban nem befolyásolja a GVH tényfeltárási kötelezettségét” – közölték.

A portál szerint:

2024 áprilisára a Temu 1 millió fős bázist épített Magyarországon, ezzel 25,6 százalékos súllyal bír a hazai online vásárlókon belül.

A Temu anyacége, a PDD 2023 negyedik negyedévben 88,88 milliárd kínai jüanos (12,5 milliárd amerikai dolláros) árbevételt ért el, ami 123 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakánál.

Forrás: Index

Link másolása
KÖVESS MINKET: