News here
hirdetés

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés

Orbán Ráhel: „Én is nagy családból jövök, mi is egymás ruháit hordtuk, egymás játékaival játszottunk, ugyanabban a kiságyban aludtunk”

Megnyílt Orbán Ráhel bababoltja, az ODU Store. Az üzlet tulajdonosa és megálmodója elmondta, honnan indult a bolt ötlete, miért fontos számára a fenntarthatóság, és miért szeretne menedék is lenni az ODU az anyák számára. A HYPEANDHYPER interjúja.
Forrás: HYPE&HYPER - szmo.hu
2022. május 17.


Link másolása

hirdetés

A HYPE&HYPER egy közép- és kelet-európai design- és életmódmagazin, amely a régió innovációi és kreatív projektjei mellett üzleti, stratégiai és közéleti kérdésekkel is foglalkozik. Célunk összegyűjteni és bemutatni azokat az egyedi történeteket, vállalkozásokat és kezdeményezéseket, amelyek nemcsak a világnak ezt a részét alakítják, hanem globálisan is relevánsak lehetnek.

A mai napon megnyitja kapuit a Hegyvidék Bevásárlóközpontban az a hazai berkekben eddig példa nélküli bababolt, ami a vásárlás lehetősége mellett közösségi térként is szolgál majd, ahol egy egymást segítő és támogató szülői közösség jöhet létre. A leginkább „concept store”-ként jellemezhető üzlet tulajdonosát és megálmodóját, Orbán Ráhelt kérdeztük. Interjúnk.

– Organikus, Dekoratív, Egyedi. A szavak angol megfelelőjéből áll össze az ODU Store neve, ami egyúttal már önmagában is igazi kuckóhangulatot teremt. De mi is pontosan a bolt célja, missziója? Honnan indult az ötlet, és mi inspirált a megalkotás során?

– Nagyjából hat és fél évvel ezelőtt fogalmazódott meg bennem az a gondolat, hogy egyszer szeretnék nyitni egy bababoltot. Akkoriban voltam ugyanis várandós az első gyermekemmel, Alízzal. Huszonhét évesen, azt hiszem, eléggé tudatos kismama voltam, a korosztályom átlagos képviselője. Az én generációmra talán egy kicsit jellemzőbb, hogy a digitalizációnak köszönhetően mindennek utána néz, mindenre rákeres az interneten egy-egy döntés előtt. Az első gyermek születésekor óriásinak tűntek azok a kérdések, hogy milyen babakocsit, vagy milyen bababútort vegyünk. Nagy a nyomás abban a tekintetben, hogy szeretnénk a lehető legjobb döntést meghozni, hiszen a nulláról kell berendezkedni az új jövevény érkezésére, ami első körben sok kiadással jár. Én is keresgélni kezdtem, de azt vettem észre, hogy hosszas kutatómunkát igényel, hogy végül a legmegfelelőbb terméket találjuk meg. Tisztában vagyok vele, hogy ilyenkor az anyukák nem igazán kapnak segítséget, hiszen korábban még nem volt szükség például gyerekülésre és nem is állt ekkora választék a mi szüleink rendelkezésére.

hirdetés

Ekkor találtunk rá például egy olyan babakocsira, amit kicsire össze lehet csukni, így könnyen elfér bárhol, ez pedig meg tudja könnyíteni a szülők életét egy-egy kirándulás vagy utazás során.

Egyre gyarapodott a listám ezekről a szükséges és egyben praktikus dolgokról, egyfajta babakelengye-lista lett belőle, mely járt barátnőről barátnőre és folyamatosan bővült. Így a második és harmadik gyermekem születésénél egyre kevesebb dolgot kellett vennem. Persze ez azzal jár, hogy Berci fiam szegény néha rózsaszín sportcipőben jár (nevet). Ugyanakkor büszke voltam arra, hogy akár 3-4 gyerek is hordta ugyanazokat a ruhákat.

– Ez a hozzáállás is jól tükrözi, hogy számotokra fontos a környezettudatosság, a fenntarthatóság, ahogy arról a honlapotokon is olvashatunk. Miben nyilvánul ez meg pontosan, és miért gondoljátok úgy, hogy egy bababolt esetében fontos erre odafigyelni?

– A fenntarthatóság egy olyan szempont, amit manapság nem lehet figyelmen kívül hagyni. Védeni kell a környezetet, hiszen ez az egy bolygónk van, a gyermekeink is itt élnek. Ugyanakkor nem szeretnék képmutató sem lenni, nem minden termékünk készül száz százalékig fenntartható alapanyagokból. A fenntartható szemléletre igyekszünk nagy hangsúlyt fektetni, azáltal, hogy hosszú távon is tartós termékeket kínálunk, amiket akár több gyermek is használhat, viselhet, vagy amelyek beilleszthetők egy családi házba, és nem lomként jelennek meg, hanem hozzájárulnak az otthon harmóniájához.

Mindig is tudtam, hogy több gyereket szeretnék. Én is nagy családból jövök, mi is egymás ruháit hordtuk, egymás játékaival játszottunk, ugyanabban a kiságyban aludtunk. Ezeknek a dolgoknak számomra értéke van. Nem csak fenntarthatósági, hanem érzelmi okok miatt is lényeges volt, hogy minden gyermekemet ugyanabba a kiságyba fektessem le és ne kelljen egy ruhát három mosás után kidobni, hiszen emlékek fűződnek azokhoz a ruhadarabokhoz.

Nem szerettem volna fölösleges dolgokat venni, nem tartom célravezetőnek a „fast fashion”-felfogást. Érdekes, hogy az ember egy boltot nyit, és mégis valahogy arra próbálja ösztönözni az embereket, hogy ne vegyenek annyi mindent. Ez egy furcsa paradoxon, de valahol erről van szó. Elég a kevesebb, ha az jó.

– Hogyan tudnád jellemezni a kínálatban található játékokat? Milyen jellegű termékek találhatóak meg az ODU Store-ban?

– Először is szeretném hangsúlyozni, hogy a webshopon és a boltban található kínálat nem fedi egymást. A boltunkban jóval szélesebb kínálattal találkozhatnak a vevők, hiszen nekünk nem csak az értékesítés számít, szeretnénk egy közösségi teret kialakítani, amihez fontos a személyes találkozás, kapcsolat.

A fejlesztő eszközökre is nagy hangsúlyt fektettünk a termékek kiválasztásánál, például Montessori módszer alapján készült játékokat, könyveket is vásárolhatnak nálunk.

A termékek között megtalálhatók bababútorok, babakocsik, egyéb szállítási eszközök, de gyerekruhák, mesekönyvek, játékok, készségfejlesztő eszközök, gyerekbiciklik is, a teljesség igénye nélkül. Kiemelt szempont ugyanakkor az is, hogy a kismamák különleges figyelmet kapjanak az ODU világában, ezért külön nekik szóló termékek, ápoló olajok vagy például relaxációs habfürdő, tea is található a polcokon.

– Van esetleg személyes kedvenced a játékok között?

– Nehéz lenne egy dolgot kiemelni, hiszen minden terméket személyesen én válogattam, így nagyon sok közel áll hozzám. Például van egy különleges kozmetikai termékcsalád, akiknél létezik egy olyan filctoll, ami teljesen természetes, fenntartható módon készült, vízzel lemosható, így a gyerkőc szabadon firkálhatja össze magát, rajzolhat a kezére. Nem kell aggódnunk a véletlenül rossz kezekbe került alkoholos filc miatt. Aztán ott van még a pocakcsengettyűnek is nevezett nyaklánc, amit régóta viselnek kismamák, de mi egy újragondolt, dizájnosabb verziójára bukkantunk. Az ékszer lényege, hogy a harang lágy hangját hallva megnyugtatja a magzatot, és ezt a hangot a szülés után is felismeri a baba. Nagyon hasznos az az esőruha is, amit viselve az esőben is ki lehet mozdulni a friss levegőre. Igyekeztünk szórakoztató, de egyben dekoratív és fejlesztő termékeket találni.

– Háromgyermekes családanyaként te magad is bizonyára átéled, milyen nehéz létrehozni az egyensúlyt a háztartás vezetése, a gyermeknevelés és adott esetben még egy munkahely között is. Az időhiány, az addig ismeretlen, új élethelyzet, tanácstalanság mind nehezítő tényezők. Hogyan tud ebben segíteni a fiatal szülőknek az ODU Store?

– Kihívásokkal teli volt Spanyolországból intézni a bolt elindításához szükséges folyamatokat, de az online világnak köszönhetően ma már ez is kivitelezhető volt. A BDPST Konceptben hotelek és éttermek narratívájának, koncepciójának, márkastratégiának megalkotásával foglalkozunk. Az ODU egy kicsit a két tevékenységem találkozása, hiszen az anyaságban és a közgazdaságban szerzett tapasztalataimat ötvözöm a vendéglátással.

Ahogy azt a neve is jelzi, az ODU menedék is szeretne lenni. Azt látom, hogy mindenki beskatulyázza az édesanyákat – dolgozó anyák, otthon ülő anyák, stb. –, én azonban nem szeretem ezeket a jelzőket. Ők ugyanis sokkal inkább főállású anyukák, és mindent csinálnak, csak nem otthon ülnek. Szóval ez óriási nyomás, mi pedig egy olyan helyet szerettünk volna létrehozni, ahol ilyesmitől nem kell tartani.

Ide előítéletek nélkül várunk mindenkit, hogy egy olyan közösség alakulhasson ki, ahol egymásnak adnak tanácsot, átsegítik egymást ezen a csodaszép, de egyben kihívásokkal teli időszakon. Ennek a szükségességére pedig a Covid csak még jobban rávilágított. Sok anyukát láttam, akik a járványidőszakban egyedül maradtak a kérdéseikkel, hiszen nem volt olyan hely, ahol találkozhattak volna olyanokkal, akik hasonló cipőben jártak.

Idekapcsolódik az is, amit már említettem: segíteni szeretnénk, hogy a szülők jobban be tudják illeszteni gyermeküket a saját világukba. Annyiszor láttam, az apukákat próbálják bepakolni a harminc fokban a nehéz babakocsit a csomagtartóba, ami sehogy sem akar beférni. Vagy a szanaszét hagyott játékokat, amire minden pillanatban rálép valaki és sehogy sem illeszkednek a lakásba. Azt szeretném, ha az ODU egy olyan hely lehetne, ami segít abban, hogy a gyermekvállalás az örömről szóljon és kevésbé a nehézségekről.

– Egy interaktív játszósarok, szoptatósarok és egy kávézó is van a boltban. Ezáltal valóban a „concept store” elnevezés illik leginkább rá, hiszen sokkal több ez egy egyszerű boltnál. Mit gondolsz, ez a szemlélet mennyire hat újdonságként a magyar vásárlókra, mennyire lesznek fogékonyak arra, hogy a babajátékok vásárlását már ne egy egyszerű bevásárlásként fogják fel, hanem egy olyan délutánként, amikor találkoznak a környékbeli szülőkkel, és kicsit kikapcsolódhatnak?

– Szerintem abszolút fogékonyak lesznek erre Azt szeretném, ha az ODU-ba nem csak azért térne be valaki, hogy vásároljon. Ide akkor is be lehet jönni, ha valaki szívesen nézeget például babaholmikat. Kismamaként én is nagyon szerettem a bababoltok kirakatait nézegetni, számomra ez kikapcsolódás volt. Akkor is szívesen látunk mindenkit, ha csak meginna egy finom kávét és megállna egy pillanatra.

– Kiket szólít meg szerinted elsősorban az ODU Store, kik alkotják a bolt célközönségét?

– Ahogy említettem: ez a bolt tényleg mindenkinek szól. Minden anyukának és apukának kedvezni szerettem volna, hiszen nagyon sokféle család létezik, így figyelembe vettük a különbözőségeket a stratégia kialakításakor.

A helyválasztás elsősorban annak köszönhető, hogy én is a 12. kerületben nőttem fel, ide kötődik a gyerekkorom, de jelenleg is itt lakom. A gyerekek ide járnak majd szeptembertől iskolába, óvodába.

Kutatásokat végeztünk, számos kiállítást megnéztem, rengeteg beszállítóval egyeztettem, sok szempontot megvizsgáltunk a bolt kialakításakor, fő szempont volt a különbözőség kiszolgálása. Várjuk az anyukákat, apukákat, nagyszülőket, leendő szülőket, az ajándékvásárlókat. Mindenkinek nagyon fogok örülni! Konkrét célközönségünk nincs, mindenkit szeretettel várok, a vidékről érkezőket, a Budán élőket, a Pesten élőket, teljes állású anyukákat, dolgozó anyukákat, mindenkinek ugyanannyira fogok örülni.

– Hova tovább? A webshop februárban már elindult, amit a fizikai bolt megnyitása követ most májusban. Mik a jövőbeli tervek?

– A közösségi tér részeként szeretnénk a későbbiekben tematikus eseményeket szervezni, több előadóművésszel is beszéltünk már egy-egy tervezett felolvasóest kapcsán, de számos további ötletünk is van. Hosszú távon szeretnénk létrehozni egy saját márkát, és a BDPST Koncepttel dolgozunk a BOTANIQ brand sport klub stratégiájának megalkotásán, ahol egy ODU Kids Club is helyet kap majd. A fő célunk viszont a jövőben is az marad, hogy segíthessük, támogathassuk a szülőket, hogy a gyermekvállalás első időszaka még szebb legyen.

Ha tetszett, amit olvastál, látogass el a HYPE&HYPER oldalára vagy keresd őket a Facebookon és az Instagramon!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés
7+1 tipp, amivel biztonságban tudhatod lakásodat a nyaralás alatt
Egyszerű és praktikus ötleteket mutatunk, hogy nyugodtabban pihenhess.

Link másolása

hirdetés

Napokra, hetekre magára hagyott otthonod könnyen válhat betörők célpontjává. Éppen ezért összegyűjtöttünk néhány hasznos tippet, hogy a pihenés tényleg a gondtalanság jegyében telhessen. Persze, semmi nem garantálja a tökéletes biztonságot, de sokkal nyugodtabb leszel, ha tudod, hogy mindent megtettél az otthonod védelme érdekében.

1. Kérj meg valakit, hogy néha nézzen rá a lakásra!

Egy családi ház és egy lakás esetében is az a legfontosabb, hogy ne látszódjon, hogy üresen áll. Végig kell gondolni, mi minden jelezheti az idegeneknek, hogy nem vagy otthon, és el kell tüntetni ezeket a jeleket. Meg kell kérni egy megbízható szomszédot vagy egy barátot, hogy időnként pl. ürítse ki a postaládát vagy a családi házban húzza ki az üres kukákat, amikor viszik a szemetet. Időnként járja körbe a lakást, és ha éppen nem várható vihar akkor mozgassa a redőnyt.

2. Ne keltsen olyan benyomást a kert, mintha senki sem használná!

A kertet/erkélyt tedd rendbe, mert a hetekig ugyanott hagyott gyerekjáték vagy slag is azt mutatja, hogy már egy jó ideje nem jártak arra. De ez nem csak a betörés miatt fontos, hanem vihar esetén se túl szerencsés, ha a tárgyak szanaszét repülnek a kertben, vagy netán a szomszédnál kötnek ki.

Ha tudsz, szerezz be egy időzítőt, ami fel-le kapcsolja a villanyt a lakásban a mozgás látszatát keltve, akár éjszaka is. A mozgásérzékelő felszerelése is elbátortalaníthatja a betörőket, mert nemcsak azt mutatja, hogy a lakók figyelnek a biztonságra, de a szomszédok figyelmét is felkeltheti.

3. Mindig zárd be az ajtókat, ablakokat!

Zárd be az összes ablakot, erkély- illetve teraszajtót, de rendesen! Ha az ajtókhoz van kulcs, ne légy rest használni. A barátot, családtagot, aki a nyaralásotok alatt jár hozzátok szellőztetni, szintén kérd meg rá, hogy figyeljen oda ezekre! Ha biztosra akarsz menni, nyaralásod ideje alatt akár plusz zárakkal, lakatokkal is felszerelheted ezeket.

hirdetés
4. Ne jelentkezz be azonnal, ha éppen nem vagy otthon!

Tudjuk, erről már biztosan hallottál, de hidd el, bármennyire is egyértelmű ez az íratlan szabály, sokan fittyet hánynak rá. Ha lehet a nyaralás alatt, ne használd a közösségi oldalt naplóként, melyben minden nap, akár többször is, képekkel dokumentálod az eseményeket. Aki erre szakosodott, egyből kiszúrja, hogy lakásod szabad préda. Sőt, a helymegjelölést is érdemes kikapcsolnod, hogy szemfüleseknek még véletlenül se legyen gyanús, hol is vagy most. Oszd meg az élményeket később, otthonról, vagy ha tudod, hogy a ház nincs őrizetlenül! A közösségi média ugyanis kiváló információforrás a bűnözőknek.

5. Ne hagyj szem előtt semmit!

Különösen csábítók lehetnek a besurranó tolvajoknak az udvaron, erkélyen vagy ablakban hagyott tárgyak. Ezek megszerzéséhez még különösebb praktikára sincs szükségük, elég kivárni a megfelelő pillanatot. Még könnyebb dolguk van, ha esetleg még sűrű sövény is takarja az udvar utcafront felőli részét, hiszen ekkor amiatt sem kell izgulni, hogy a járókelőknek feltűnik, hogy idegen jár a portán.

Azokat a szerszámokat különös gonddal zárd el, amelyek segítségével könnyebben bejuthatnak a házba! Ilyen lehet a létra, de akár egy elől hagyott fúró vagy kalapács is.

6. Hívd segítségül a technikát!

Manapság már rengeteg okosotthon eszköz érhető el, amivel növelheted lakásod biztonságát. Az egyszerűen üzembe helyezhető okos kamerákkal a telefonod segítségével távolról is megnézheted, mi történik éppen otthon. Sőt, bizonyos alkalmazásokkal a távoli felügyelet is könnyen megoldható, mint például az otthoni lámpák felkapcsolása akár a világ másik feléről.

A kevésbé elterjedt, ám annál trükkösebb eszközök közé tartozik a különféle színes fényekben pompázó tv-szimulátor, ami azt az illúziót kelti, mintha valaki épp tv-t nézne az otthonodban. De létezik kutyaugatást utánzó eszköz is, amelyet a bejárati ajtó mögé rejthetsz. Ekkor ugyanis a betörő nem lehet biztos benne, hogy valóban egy harapós kutya várja-e az ajtód mögött.

7. Áramtalanítsd a készülékeidet!

Ne csak kapcsold ki, hanem áramtalanítsd is a lakásban használt készülékeidet! Pusztán a kikapcsoló gombot megnyomni ugyanis gyakran nem elegendő. A televízió vagy a számítógép gyakran készenléti módban simán tovább működik, míg a kábel csatlakoztatva van. Ugyanez érvényes a külön hálózati tápegységgel rendelkező hordozható számítógépre, rádiós ébresztőre, állólámpára vagy akkumulátor töltőre is. Mielőtt elutazol, érdemes körbejárni a lakásban, és a kábeleket kihúzni, vagy az elosztót kikapcsolni. A wifi router is örömmel veszi a pihenőt, kivéve, ha a lakás okos otthon részegységeit a szabadság alatt távolról is vezérelni szeretnéd.

+1. Köss lakásbiztosítást!

A lakásbiztosítás több tucat kár esetén nyújt anyagi segítséget, a szélsőséges időjárás okozta károktól kezdve az idegen tárgyak vagy járművek okozta sérülésekig. Az épület és a háztartási ingóságokon túl a szabadban tárolt eszközök, kerti bútorok és gyerekjátékok is biztosíthatók.

Ha már megtörtént a baj, a lakásbiztosítás anyagi biztonságot nyújt, de a legjobb, ha teszünk a megelőzésért is, hogy a lehető legkisebb kár keletkezzen, ha valami vagy valaki veszélyeztetné az otthonunkat. A fenti tippjeink ebben nyújtanak segítséget!

Köss Allianz lakásbiztosítást online, és az élmények közben sem kell az otthonod miatt aggódnod!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés
Rosszul sült el a fenékplasztika: elfertőződött a heg, kórházba került az OnlyFans-modell

Link másolása

hirdetés

Mary Magdalene ismerős lehet az OnlyFans-felhasználóknak és az Instagramozóknak, ugyanis igen jellegzetes a külseje – ezt pedig annak köszönheti, hogy eddig körülbelül 150,000 dollárt költött plasztikai beavatkozásokra. A nő valódi plasztikafüggő: a mellei mellett a száját és a teste többi részét is megcsináltatta, de a botokolástól sem riad vissza.

Most pedig tovább dolgozott a fenekén is, ám nem az edzőteremben izzadt többet, inkább feltöltette azt.

A kezelés viszont nem éppen úgy sült el, ahogyan várta: a műtét után a heg elfertőződött, ő pedig teljesen kétségbe esett. Olyannyira nem tudta, hogy mit csináljon, hogy a követőitől kért segítséget – akik érthető módon elsősorban azt tanácsolták, hogy forduljon orvoshoz.

A 24.hu szemléje szerint egy videóban is beszámolt a betegségéről, elmondta, hogy épp Los Angelesben van, és mivel kanadai állampolgár, rengeteg pénzbe kerülne egy kórházi kezelés. Végül mégis úgy döntött, hogy befekszik a kórházba, természetesen erről is beszámolva a közösségi oldalain.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés
7+1 tipp, amivel biztonságban tudhatod lakásodat a nyaralás alatt
Egyszerű és praktikus ötleteket mutatunk, hogy nyugodtabban pihenhess.

Link másolása

hirdetés

Napokra, hetekre magára hagyott otthonod könnyen válhat betörők célpontjává. Éppen ezért összegyűjtöttünk néhány hasznos tippet, hogy a pihenés tényleg a gondtalanság jegyében telhessen. Persze, semmi nem garantálja a tökéletes biztonságot, de sokkal nyugodtabb leszel, ha tudod, hogy mindent megtettél az otthonod védelme érdekében.

1. Kérj meg valakit, hogy néha nézzen rá a lakásra!

Egy családi ház és egy lakás esetében is az a legfontosabb, hogy ne látszódjon, hogy üresen áll. Végig kell gondolni, mi minden jelezheti az idegeneknek, hogy nem vagy otthon, és el kell tüntetni ezeket a jeleket. Meg kell kérni egy megbízható szomszédot vagy egy barátot, hogy időnként pl. ürítse ki a postaládát vagy a családi házban húzza ki az üres kukákat, amikor viszik a szemetet. Időnként járja körbe a lakást, és ha éppen nem várható vihar akkor mozgassa a redőnyt.

2. Ne keltsen olyan benyomást a kert, mintha senki sem használná!

A kertet/erkélyt tedd rendbe, mert a hetekig ugyanott hagyott gyerekjáték vagy slag is azt mutatja, hogy már egy jó ideje nem jártak arra. De ez nem csak a betörés miatt fontos, hanem vihar esetén se túl szerencsés, ha a tárgyak szanaszét repülnek a kertben, vagy netán a szomszédnál kötnek ki.

Ha tudsz, szerezz be egy időzítőt, ami fel-le kapcsolja a villanyt a lakásban a mozgás látszatát keltve, akár éjszaka is. A mozgásérzékelő felszerelése is elbátortalaníthatja a betörőket, mert nemcsak azt mutatja, hogy a lakók figyelnek a biztonságra, de a szomszédok figyelmét is felkeltheti.

3. Mindig zárd be az ajtókat, ablakokat!

Zárd be az összes ablakot, erkély- illetve teraszajtót, de rendesen! Ha az ajtókhoz van kulcs, ne légy rest használni. A barátot, családtagot, aki a nyaralásotok alatt jár hozzátok szellőztetni, szintén kérd meg rá, hogy figyeljen oda ezekre! Ha biztosra akarsz menni, nyaralásod ideje alatt akár plusz zárakkal, lakatokkal is felszerelheted ezeket.

hirdetés
4. Ne jelentkezz be azonnal, ha éppen nem vagy otthon!

Tudjuk, erről már biztosan hallottál, de hidd el, bármennyire is egyértelmű ez az íratlan szabály, sokan fittyet hánynak rá. Ha lehet a nyaralás alatt, ne használd a közösségi oldalt naplóként, melyben minden nap, akár többször is, képekkel dokumentálod az eseményeket. Aki erre szakosodott, egyből kiszúrja, hogy lakásod szabad préda. Sőt, a helymegjelölést is érdemes kikapcsolnod, hogy szemfüleseknek még véletlenül se legyen gyanús, hol is vagy most. Oszd meg az élményeket később, otthonról, vagy ha tudod, hogy a ház nincs őrizetlenül! A közösségi média ugyanis kiváló információforrás a bűnözőknek.

5. Ne hagyj szem előtt semmit!

Különösen csábítók lehetnek a besurranó tolvajoknak az udvaron, erkélyen vagy ablakban hagyott tárgyak. Ezek megszerzéséhez még különösebb praktikára sincs szükségük, elég kivárni a megfelelő pillanatot. Még könnyebb dolguk van, ha esetleg még sűrű sövény is takarja az udvar utcafront felőli részét, hiszen ekkor amiatt sem kell izgulni, hogy a járókelőknek feltűnik, hogy idegen jár a portán.

Azokat a szerszámokat különös gonddal zárd el, amelyek segítségével könnyebben bejuthatnak a házba! Ilyen lehet a létra, de akár egy elől hagyott fúró vagy kalapács is.

6. Hívd segítségül a technikát!

Manapság már rengeteg okosotthon eszköz érhető el, amivel növelheted lakásod biztonságát. Az egyszerűen üzembe helyezhető okos kamerákkal a telefonod segítségével távolról is megnézheted, mi történik éppen otthon. Sőt, bizonyos alkalmazásokkal a távoli felügyelet is könnyen megoldható, mint például az otthoni lámpák felkapcsolása akár a világ másik feléről.

A kevésbé elterjedt, ám annál trükkösebb eszközök közé tartozik a különféle színes fényekben pompázó tv-szimulátor, ami azt az illúziót kelti, mintha valaki épp tv-t nézne az otthonodban. De létezik kutyaugatást utánzó eszköz is, amelyet a bejárati ajtó mögé rejthetsz. Ekkor ugyanis a betörő nem lehet biztos benne, hogy valóban egy harapós kutya várja-e az ajtód mögött.

7. Áramtalanítsd a készülékeidet!

Ne csak kapcsold ki, hanem áramtalanítsd is a lakásban használt készülékeidet! Pusztán a kikapcsoló gombot megnyomni ugyanis gyakran nem elegendő. A televízió vagy a számítógép gyakran készenléti módban simán tovább működik, míg a kábel csatlakoztatva van. Ugyanez érvényes a külön hálózati tápegységgel rendelkező hordozható számítógépre, rádiós ébresztőre, állólámpára vagy akkumulátor töltőre is. Mielőtt elutazol, érdemes körbejárni a lakásban, és a kábeleket kihúzni, vagy az elosztót kikapcsolni. A wifi router is örömmel veszi a pihenőt, kivéve, ha a lakás okos otthon részegységeit a szabadság alatt távolról is vezérelni szeretnéd.

+1. Köss lakásbiztosítást!

A lakásbiztosítás több tucat kár esetén nyújt anyagi segítséget, a szélsőséges időjárás okozta károktól kezdve az idegen tárgyak vagy járművek okozta sérülésekig. Az épület és a háztartási ingóságokon túl a szabadban tárolt eszközök, kerti bútorok és gyerekjátékok is biztosíthatók.

Ha már megtörtént a baj, a lakásbiztosítás anyagi biztonságot nyújt, de a legjobb, ha teszünk a megelőzésért is, hogy a lehető legkisebb kár keletkezzen, ha valami vagy valaki veszélyeztetné az otthonunkat. A fenti tippjeink ebben nyújtanak segítséget!

Köss Allianz lakásbiztosítást online, és az élmények közben sem kell az otthonod miatt aggódnod!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés
Főként otthon kávéznak az emberek, a legtöbben havi 3 ezer forintot költenek erre egy felmérés szerint
A rendszeres kávéfogyasztók 29 százaléka napi 1 kávét, mintegy 60 százalékuk pedig naponta 2-3 kávét iszik.

Link másolása

hirdetés

A magyarok naponta átlagosan két kávét isznak, az egyiket otthon, míg a másikat nagy valószínűséggel a munkahelyükön. Az otthoni kávéfogyasztásra a válaszadók mintegy fele havonta legfeljebb 3000 forintot költ, 3000-5000 forint között a negyedük, míg 12 százalékuk 5000-10 000 forint közötti összeget fordít rá.

A Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából a gkid Research & Consulting felmérésében

mintegy 2500 fogyasztót kérdeztek meg márciusban. A válaszok alapján kiderült, hogy a rendszeres kávéfogyasztók 29 százaléka napi 1 kávét, mintegy 60 százalékuk pedig naponta 2-3 kávét iszik.

A férfiak körében kétszer annyian vannak, akik naponta hármat, vagy annál is többet isznak, a 18-24 évesek fele nem kévézik, és a 60 év felettieknek 19 százaléka sem él vele. A legtöbb kávét a 40-49 éves korosztály fogyasztja: közülük minden második válaszadó naponta 2-3 csészényit, 14 százalékuk pedig háromnál is többet iszik meg.

A közlemény idézi Gávris Ivánt, a Coca-Cola HBC Magyarország kávészakértőjét, aki elmondta: a válaszadók kétharmada szerint a nap legfontosabb kávéja a reggeli első, azonban az is látható, hogy a funkcionális kávézást egyre inkább felváltja a minőségi fogyasztás. Mutatja ezt az is, hogy a 18-24 éves korosztályban kevéssé jellemző a reggeli kávézás, ők inkább napközben, barátaikkal közösen ülnek be egy kávéra.

A felmérés szerint a kávézók 93 százaléka iszik kávét otthon is, de népszerű a munkahelyi (54 százalék) és a vendégségben (33 százalék) történő fogyasztás is. A 18-24 éves korosztályban nagyon népszerűek a kávézók, 31 százalékuk fogyaszt itt, miközben az összes válaszadó mindössze 11 százaléka jár kávézóba.

A felmérés szerint a válaszadók idén év elején átlagosan 796 forintot voltak hajlandók fizetni egy-egy csomag 20-25 dekagrammos kávéért. A nők 750, a férfiak viszont 860 forintért vesznek szívesen egy csomag kávét. A válaszadók 16 százaléka szívesen fizet magasabb árat a jobb minőségű kávéért: ők 1000 forintnál többet is hajlandóak fizetni egy csomag kiváló minőségűért.

hirdetés

Évek óta tartó dobogós helyét továbbra is őrzi az őrölt kávé: otthonra a válaszadók fele ezt keresi. Népszerű még a szemes és a kapszulás kávé, minden harmadik válaszadó ezeket választja.

A felmérés szerint otthonukban a legtöbben kapszulás kávéfőzővel rendelkeznek (35 százalék), minden harmadik válaszadó használ kotyogós kávéfőzőt és közel ugyanennyien hagyományos eszpresszó készítőt is.

Kávézót minden második válaszadó a hely hangulata alapján választ, 40-40 százalék döntésében fontos szempont, hogy ismerje a helyet, a kínálatot, a személyzetet - illetve a választék minőségét. A válaszadók harmada az elhelyezkedés alapján dönt egy kávézó mellett. Kávézóba a válaszadók több mint fele baráti találkozók, közösségi élmények miatt jár, különösen igaz ez a 18-24 éves korosztályra, 71 százalékuk a társaság miatt ül be egy kávézóba. A 25-29 évesek is előszeretettel fogyasztanak kávét vendéglátóhelyeken, 74 százalékuk mondta, hogy egyszerűen szeretnek emberek között lenni.

Kávézóban a válaszadók átlagosan 1132 forintért isznak meg szívesen egy csészével, a 30-39 évesek ennél többet, a 18-24 évesek ennél kevesebbet szánnak egy kávéitalra.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: