Napi 2-3 csésze kávé a magyar átlag, de a legtöbben nem azért isszák, mert élénkít
A kávé világnapja alkalmából a MOL online felmérést végzett a hazai kávéfogyasztási szokásokról. Az eredmények alapján a magyar kávéivóknak ugyan nagyon fontos szempont az ár, de a minőség még ezt is megelőzi. A felmérésből az is kiderült, hogy
a résztvevők 62%-a naponta 2-3 alkalommal kávézik. 10-ből 3-an pedig már az ébredést követő egy órán belül elfogyasztják az első kávéjukat.
Ami érdekes, hiszen a válaszadók kevesebb, mint negyede (pontosan 23%-a) mondta azt, hogy élénkítő hatása miatt kávézik. A többség a kávé finom íze, illata és aromája miatt vált rendszeres fogyasztóvá. A fogyasztók körében
a legnépszerűbb kávétípus az eszpresszó (39%), de minden ötödik kávéfogyasztó capuccinót vagy latte macchiatot választ.
Illusztráció - Pexels
A válaszadók több mint harmada otthon és munkahelyén kávézik, de minden tizedik fogyasztó elvitelre is vásárol kávét. Hosszabb utazások során pedig 10-ből 7-en a benzinkutaknál megállva is rendszeresen kávéznak. A MOL felméréséből az is kiderült, hogy
a fogyasztók számára elsődleges szempont a kávé minősége (28%), ezt követően pedig az ár-érték arány, a kényelmi szempontok, valamint a megszokás játszanak szerepet abban, hogy hol fogyasztják kávéjukat.
A kávé világnapja alkalmából a MOL fontosnak tartja felhívni az úton lévők figyelmét a felelős magatartásra vezetés, közlekedés kapcsán. Legyen szó egy hétvégi családi kirándulásról vagy egy üzleti útról elengedhetetlen, hogy mindig kipihenten vágjunk neki az útnak. A figyelemnek már pár másodperces kihagyás is végzetes lehet nagy sebesség mellett. Ha megállunk pihenni nemcsak végtagjainkat nyújtóztathatjuk ki, hanem éberségünket is visszanyerhetjük egy friss kávéval, hiszen a kávé köztudottan élénkítő hatással van agyunkra és idegrendszerünkre is.
A kávé világnapja alkalmából szeptember 29. és október 1. között minden MOL benzinkútnál féláron árulják a frissítő italt.