ÉLET-STÍLUS

A mesterséges intelligencia vajon átírja a klímatörténelmet is?

Mivel versenyeznek a klímagyártók otthonunk nyugalmáért?

Link másolása

Világszerte meghatározóvá vált az elmúlt évben az energiahatékonyság kérdése, emiatt a lakossági légkondicionálók gyártói is még optimálisabbá tennék a készülékek műszaki tartalmát. A piac exponenciálisan fejlődik, a legkorszerűbb berendezések UVC és cold plasma szűrőkkel gondoskodnak otthonunk egészséges levegőjéről, a mesterséges intelligencia a felhasználói szokásokat elemezve választja ki a leghatékonyabb energiagazdálkodási stratégiát, a Gree által gyártott Smart R modellben pedig már elérhető a páratartalom-szabályzás is.

A globális energiaválságra reagálva a lakossági klímák gyártói a leginnovatívabb megoldásokkal folyamatosan versenyeznek egymással annak érdekében, hogy egyre jobb hatékonysági mutatókkal büszkélkedhessenek.

Antal Mihály, a Gree Magyarország műszaki szakértője elmondta, ennek köszönhetően jelenleg a leghatékonyabb berendezések (A+++ energiabesorolású) és átlagosan jó hatékonysággal rendelkező (A+ energiabesorolású) klímaberendezés éves energiafogyasztása között csupán néhány százalék különbség van. Ugyanakkor ezen termékek kereskedelmi árában nem néhány százalék a differencia: a leghatékonyabb berendezések ára akár többszöröse is lehet egy normál hatékonyságúénál. A Gree az első gyártó, aki felismerte, hogy a mesterséges intelligenciának köszönhetően a vételár jelentős emelkedése nélkül is számottevő hatékonyságnövekedést lehet elérni a vezérlés alkalmazkodó képességének köszönhetően.

„A technológiai vívmányok fejlődésével a klímák is egyre okosabbá, biztonságosabbá és költséghatékonyabbá válnak. A legmodernebb légkondicionálókban például UV-C szűrő kapott helyet. Ez egy kis hullámhosszú vagy germicid sugárzás, ami az egyik legerősebb sterilizáló, fertőtlenítő, baktériumölő fény. A Gree UV-C technológiája fertőtleníti az elpárologtató felületét, valamint sterilizálja a beszívott levegőt a különféle vírusoktól és baktériumoktól, folyamatosan biztosítva a friss és tiszta levegő áramlását” – említette, hozzátéve, hogy az említett termékben a piacon egyedülállóan az UV-C mellett a cold plasma szűrőt is elhelyezték.

Öntisztítás funkció, beépített algoritmus

A szakember úgy folytatta, a legtöbb piacon elérhető klímaberendezés habár rendelkezik párátlanítás funkcióval, nincs bennük beépített páratartalom-érzékelő. Így megvalósul a párátlanítás, de annak intenzitása vagy szintje nem állítható be. A Gree Smart R modellben ugyanakkor már elérhető a páratartalom-szabályzás: a kívánt páratartalom pontosan beállítható, valós idejű páratartalom kijelzéssel rendelkezik, így a termék tudása vetekszik e téren egy párátlanító berendezésével.

A legmagasabb szintű klímákban fellelhető továbbá az úgynevezett öntisztítás funkció is. Antal Mihály elmondta, a folyamat körülbelül 20 percet vesz igénybe: a beltéri egység először lefagyasztja a hőcserélőt, az így képződő jég elolvasztásával keletkező vízzel egy öntisztítást végez. Ezután a hőcserélő felületét 60°C hőmérséklet felé emeli, így elpusztítva a hőcserélő felületén maradt kórokozókat.

A Gree Smart R modellje világújdonságnak számít olyan tekintetben, hogy egy mesterséges intelligenciával működtetett légkondicionálóról van szó, amely a környezetet és a felhasználói szokásokat elemezve segít bennünket. Amíg egy hagyományos klíma rögzített szabályozási paramétereket használ, figyelmen kívül hagyva a régiót, az éghajlatot, a helyiség méretét, a helyiség tájolását, a Gree Smart R modellje figyeli a külső hőmérsékletet, a páratartalmat, hogy milyen beállításokat használunk előszeretettel, és ezekhez igazodva választja ki a környezetnek megfelelő leghatékonyabb energiagazdálkodási stratégiát.

Az algoritmus offline állapotban is interaktívan tanul, hatalmas online adatforgalom nélkül, kényelmes környezetet eredményezve. Minél hosszabb az öntanulási idő, annál eredményesebbé válik a légkondicionáló vezérlési stratégiája és folyamatosan növekszik a felhasználó komfortérzete is.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Meztelenül nyitott ajtót a pizzafutárnak egy angyalföldi nő – futársztorik
Aki futárnak áll, fel kell készülnie nem mindennapi kalandokra. Jó, ha megőrizzük a hidegvérünket.
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Elképesztő történetekről számolt be a Blikk, budapesti pizzafutárok meséltek.

A világjárvány óta az eddiginél is jobban rászoktak az emberek az online rendelésre. Sokan el is szegődtek áruszállítónak, ételfutárnak és remekül meg lehet belőle élni. Azonban nem árt, ha felkészül furcsa dolgokra is, aki futárkodásra adja a fejét.

Egy 18 éves diák futár az éjszakai műszakok során rendszeresen találkozott például részeg ügyfelekkel. Egyikük például,

amikor áltvette a rendelést, leült a lépcsőre, majd a kerítésbe kapaszkodva mászott vissza az ingatlanba.

A futár elárulta, hogy már a telefonban hallható volt, hogy a megrendelő részeg. De történt vele olyan is, hogy egy üdítő kiborult a szállítás során, és mire kiérkezett a címre, eláztatta a tárolót, és amikor kivette, hogy átadja a megrendelőnek az elázott dobozból a földre borult az étel. Meglepő módon ügyfél udvariasan összeszedte, és zokszó nélkül átvette a rendelést.

Egy másik, 22 éves kiszállító Angyalföldre vitt egy csomagot. Ahogy kell, 4-5 perccel az érkezése előtt telefonon értesítette a címzettet, hogy érkezik a küldemény.

Mikor megérkezett a címre, már nem telefonon kereste a hölgyet, csak felcsengetett a megadott lakásba. Amikor kinyílt az ajtó, a címzett, egy hölgy csak fehérneműt és egy meglehetősen átlátszó köntöst viselt. Amikor a nő rájött, hogy a csomagja érkezett meg, döbbenten annyit mondott annyit mondott:

„Úristen, bocsánat, azt hittem az ügyfelem vagy!”

Olyan is előfordul, hogy a futár és a megrendelő között konfliktus alakul ki. Emiatt járt úgy egy másik 22 éves futár, hogy bár az ügyfele a csomagot átvette, azonban a kijutással akadt egy kis gond. Mikor a futár felcsengetett, hogy nyomják meg az ajtónyitó gombját, bosszút állt rajta a dühös ügyfél, nem engedte ki a házból. Amikor a kiszállító megpróbált a többi lakáshoz csengetni, ők azt hitték, hogy be szeretne jönni, és ők sem segítettek. Végül egy órát kellett várnia, amíg valaki kiengedte.

A tanulság csupán annyi, hogy az menjen futárnak, aki fel van készülve a néha nem is olyan kellemes kalandokra is.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Egy hospice nővér elmagyarázta, miért nem érdemes félni a haláltól
Julie McFadden szerint életünk befejező szakaszában testünk fokozatosan kikapcsol és endorfinszintje is megnő, amivel megkönnyíti a haldokló utolsó napjait.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 05.


Link másolása

Egy sokéves tapasztalattal rendelkező hospice nővér videóban magyarázta el, miért nem érdemes félni a haláltól, vette észre a LADbible. Sokak számára talán ijesztő lehet, hogy mi történik velünk az elmúlás után, Julie McFadden szerint azonban „az emberi test a halára van kitalálva” és „biológiailag segít a meghalásban”.

Julie a videóban elmondja, hogy a közelgő halál jelei már fél évvel korábban észlelhetők. Ilyenkor ugyanis a haldokló már „kevesebbet eszik, kevesebbet iszik és többet alszik”.

„Az agyunkban beépített mechanizmusok vannak arra, hogy éhesek és szomjasak legyünk. Amikor a szervezet érzékeli, hogy az élet vége felé közeledik, ezek a mechanizmusok kikapcsolnak, így az ember általában nem érez éhséget és szomjúságot, ami segíti a szervezet lassú kikapcsolását” – mondja a rutinos nővér.

Julie McFadden szerint azonban ez a haldokló számára teljesen normális. Életünk utolsó szakaszában ugyanis számos olyan dolog történik a testünkkel, ami megkönnyíti az elmúlást.

„A szervezet lassan ketózisba kerül, ami endorfint szabadít fel. Ezek az endorfinok tompítják a fájdalmat és az idegeket, miközben eufórikus érzést is adnak az illetőnek, aki ettől jól érzi magát” – mondta a hospice nővér.

A teljes, angol nyelvű videót itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Gyökeresen megváltozott a Temu, és ez nem véletlen
Rengeteg panasz érkezett a cég miatt, mert a meghirdetett akciók rendszeresen nem voltak valósak, ráadásul a weboldalon sok volt a sürgető üzenet.

Link másolása

Mi is írtunk róla nemrégiben, hogy több bejelentés után a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Temunál. A legtöbben azt kifogásolták, hogy az akciókban sok esetben 95%-os, vagy akár annál is magasabb kedvezményekkel csábították a vásárlókat, ám ezek nem bizonyultak valósnak. A GVH úgy vélte, hogy a Temut működtető vállalkozás vélhetően tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat és megtéveszti a fogyasztókat.

Most azonban alaposan megváltozott a Temu kereskedelmi gyakorlata. Szinte teljesen eltűntek a hirdetések a neten, és megszűntek a weboldalon a sürgető üzenetek is. A GVH szerint előremutató, hogy a cég felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írja az Economx.

A GVH a lap megkeresésére azt közölte, hogy a vizsgálati szakaszban vannak, és ez még nem jelenti azt, hogy a vállalkozásról kimondták volna, hogy jogsértéseket követtek el. Most a tényeket tisztázzák, amire három hónapjuk van, ez pedig kétszer két hónappal hosszabbítható.

A nemzeti versenyhatóság mindig üdvözli, és a fogyasztók, valamint a tiszta piaci verseny szempontjából előremutatónak tartja, ha egy eljárás alá vont vállalkozás a hivatal eljárásának megindítását követően felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írták. „Természetesen mindez a jelenlegi vizsgálati szakban nem befolyásolja a GVH tényfeltárási kötelezettségét” – közölték.

A portál szerint:

2024 áprilisára a Temu 1 millió fős bázist épített Magyarországon, ezzel 25,6 százalékos súllyal bír a hazai online vásárlókon belül.

A Temu anyacége, a PDD 2023 negyedik negyedévben 88,88 milliárd kínai jüanos (12,5 milliárd amerikai dolláros) árbevételt ért el, ami 123 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakánál.

Forrás: Index

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Ezeket a dolgokat bánják meg a legtöbben a halálos ágyukon
Egy ápolónő összegyűjtött öt dolgot, amire a leggyakrabban gondolnak, ha közeleg a vég.

Link másolása

Bronnie Ware ápolónő palliatív ellátással foglalkozik, vagyis olyan betegeket gondoz, akik valamilyen súlyos, életet rövidítő betegségben (pl. végső stádiumú daganatos megbetegedés) szenved – írja az UNILAD.

Munkáját körbeveszi tehát a halál, s éppen ezért összegyűjtött 5 dolgot, amit az emberek többsége az utolsó pillanataiban sajnálni kezdenek.

Bárcsak ne dolgoztam volna olyan sokat!

Bronnie az egyik leggyakoribb megbánást a munkával kapcsolatban hallotta.

Ugyanis a legtöbben - főként a férfiak - túl sok időt szenteltek a munkának, és jóval kevesebbet a szeretteiknek.

Bárcsak a saját életemet életem volna, ahelyett, amit mások elvártak.

Haláluk perceiben sokan úgy érzik, elnyomták valódi vágyaikat, és nagyon sajálják, hogy nem valósították meg az álmaikat.

Sajnálom, hogy nem ápoltam jobban a baráti kapcsolataimat!

Ahogy idősebb lesz az ember, annál elfoglaltabb, és egyre nehezebb fenntartani a barátságokat.

Egy tavaly készített felmérés szerint az Egyesült Államokban a válaszadók nyolc százaléka mondta azt, hogy nincsenek közeli barátai.

Ki kellett volna mutatnom az érzéseimet!

Bronnie szerint nagyon sok ember, aki elmondta neki az utolsó szavaival, mit érez, hozzátette azt is, hogy egész életében elfojtotta az érzéseit, hogy békében legyen másokkal.

Bárcsak boldogabb lettem volna!

Az ápolónő páciensei gyakran tették fel azt a kérdést: vajon tényleg tudjuk értékelni a boldog pillanatokat? A válaszuk pedig a halálos ágyukon érte őket: a boldogság egy választás lehet, amivel érdemes volna élnünk.


Link másolása
KÖVESS MINKET: