hirdetés

ÉLET-STÍLUS

A 10 legjobb természetes antibiotikum

Az antibiotikumot a legtöbben tabletta formájában ismerik, pedig vannak ennél kímélőbb megoldások. Persze csak ha az orvos másképp nem rendeli.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2014. január 15.

hirdetés

Gyulladás esetén általában természetesnek vesszük, hogy az orvos antibiotikumot ír fel, ami hamar helyrehozza a bajt. A szintetikus vírusölők hatékonyak és gyorsak, ám emellett káros mellékhatásaik is vannak. Legismertebb a bél- és immunrendszert terhelő tulajdonságuk. Ha nem túl komoly a baj, érdemes előnyben részesíteni a természetes, vírusölő hatással is bíró zöldségeket, gyümölcsöket, fűszereket. Megmutatjuk, mi mire jó!

Aloe vera

Hatóanyagok: vitaminok, ásványi anyagok, enzimek, aminosavak, esszenciális zsírsavak, szaponinok, acemannán.

Alkalmazási terület: fájdalomcsillapító, immunerősítő, vértisztító, gyulladáscsökkentő. Használható még gombás fertőzésekre, bélrenyheség esetén, égési sérülések kezelésére, bőrápolásra. Hatékony ekcémák, psoriasis, neurodermatitis, acnék, különféle sebek kezelésére.

hirdetés

antialoe

Grapefruit-mag kivonat

Hatóanyagok: bioflavonoidok, glikozidok, naringin.

Alkalmazási terület: széles spektrumú antibiotikum, mintegy 900 baktérium-, vírus és gombafajta ellenszere, ezért biztonsággal alkalmazható a legtöbb fertőzés esetén. Száj, garat, bél, hüvely területén kifejezetten jótékony, mivel ezek természetes flóráját nem károsítja, ezenkívül fogínyvérzés és -gyulladás, herpesz, acne, bőr- és körömgomba, candida albicans túlszaporodása esetén ajánlott. Mindig hígítva használandó! Általános felületi fertőtlenítéshez is kiváló.

antigrape

Fokhagyma

Hatóanyag: allicin, scordinin, garlicin, fitinsav.

Alkalmazási terület: vércukor- és vérnyomás-szabályozás, arterioszklerózis, trombózis (megelőzi az artériák és vénák meszesedését és a vérrögképződést), magas koleszterinszint csökkentése, bélfertőzések, Helicobacter pylori, gyomorfekély. Segíti az epe megfelelő termelését és kiválasztását, krónikus köhögés, tuberkulózis kezelésére is kiváló.

antifokh

Propolisz

Hatóanyag: flavonok, flavonoidok.

Alkalmazási terület: allergia, fül-, orr-, torok-, gégebetegségek, légúti megbetegedések, száj- és fogpanaszok, emésztőrendszer gyulladásai, fekélyei, húgyúti-, vese-, prosztata-, hüvelygyulladás, bőrbetegségek (herpesz, pikkelysömör, túlzott szarusodás, furunkulusok, szemölcs, tyúkszem, pelenkakiütés), zúzódások, fagyások, égések. Általános immunerősítésre is kiváló.

antiprpo

Teafaolaj

Hatóanyagok: terpin, pinén, cimén, terpinén-4-ol, cineol

Alkalmazási terület: általános felületi fertőtlenítés, acne, gyulladt bőr, herpesz, lázhólyagok, láb- és körömgomba, torokgyulladás, hörghurut.

antiteafa

Kakukkfű

Hatóanyagok: timol, karvakrol, borneol, tujanol, linalool, geraniol, cimol,

pinén, flavonoidok.

Alkalmazási terület: olaja igen hatékony széles spektrumú antibiotikum, teaként immunerősítő, pajzsmirigy-aktiváló, idegnyugtató, hatásos candida albicans ellen.

kakukkfű

Vöröshagyma

Hatóanyagok: allicin, cikloallicin.

Alkalmazási terület: gyomor-, bélrendszeri panaszok, vese- és hólyaggyulladás, vesehomok, vesekő, vértisztítás, ödéma, prosztatagyulladás, arterioszklerózis, légúti megbetegedések, rákmegelőzés.

antihagyma

Lapacho kéreg

Hatóanyag: xiloidin.

Alkalmazási terület: gombás fertőzések (candida, bőr-, köröm, nemi szervek fertőzései), gyomornyugtató, fájdalomcsillapító.

antilapacho

Szegfűszeg

Hatóanyagok: eugenol, cariofillin.

Alkalmazási terület: vírusos májgyulladás, tuberkulózis, bélférgesség, száj-, és garatfertőtlenítés, fogfájás, fogínygyulladás. Olaja rendkívül erős, csak hígítva használjuk!

antiszegfu

Fahéj

Hatóanyagok: fahéjaldehid, eugenol mint fenil-propánok.

Alkalmazási terület: általános gombásodás, bőr- és bélgomba, vérzés- és fájdalomcsillapítás.

antifahej

Forrás: Énportál


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
ÉLET-STÍLUS

Hogyan fókuszálj az otthoni tanulásra?

Bár lassan egy éve, hogy beköszöntött életünkbe a távmunka és a távtanulás, az új félév indulásával azonban hasznos lehet feleleveníteni néhány aranyszabályt, hogy eredményesen teljen az újabb félév.
Szponzorált tartalom (X) - szmo.hu
2021. február 26.

hirdetés

Az otthoni tanulás és munkavégzés jó ideje velünk van és úgy fest, még egy ideig marad is. Az egyetemeken, főiskolákon is nemrég indult a második félév, így a vizsgaidőszakot átvészelve itt az idő, hogy ismét mindenki belevesse magát a dolgos hétköznapokba, az online órákba és a tanulásba. Az alábbi pontokat pedig ezúttal is érdemes szem előtt tartani.

Ha ezen kívül szeretnél még Otthoni tippekről olvasni, látogass el a Provident blogjára!

Le a pizsit!

Bár az otthoni tanulásnak nagy előnye, hogy tovább lehet aludni, azonban hosszútávon továbbra is érdemes tartani a reggeli rutint. Így ahelyett, hogy öt perccel az óra előtt felkelnél, hogy bekapcsold a gépedet és félig pizsamában odaülj a kamera elé, itt se felejtsd el a reggelizést, hangolódj rá a napra egy kis olvasással, jógával vagy sorozatnézéssel és öltözz fel, hogy ily módon is átkapcsolj tanuló üzemmódba.

Rendes munkakörnyezet

hirdetés

Lehet, hogy nagyon csábító, azonban nem túl hatékony a „bed office”, úgyhogy ki az ágyból és lehetőleg tanulj az íróasztalodnál. Onnan pedig pakolj el mindent, ami elterelheti a figyelmed a tanulásról. Egyébként sem kényelmes egy mindennel telezsúfolt asztalnál ücsörögni, csak azokat a dolgokat hagyd elől, amikre napi szinten szükséged van. Ha pedig sokat vagy kamera előtt, figyelj arra is, hogy lehetőleg ne legyenek mögötted fel-alá sétáló emberek, az órád alatt az ebédről érdeklődő szülők vagy lakótársak. Tedd el a mobilodat is, hogy ne vonja el a figyelmedet.

Kapcsold ki a gépet!

Miután megszűnt az óráról-órára járkálás és sok esetben a kikapcsolódás is az online térben marad, ezért figyelj arra, hogy mozogj is. Nem árt, ha a pihenődet nem a neten szörfözve töltöd, hanem helyette felállsz picit nyújtózkodni, esetleg elmész sétálni egy picit. Csak arra figyelj, hogyha sok a teendőd, ne nyúljon el a pihenéssel töltött idő, de ezen könnyen segíthetsz egy időzítő beállításával.

Legyen napirended

Míg az órákra „járás” némiképp meghatározza a napirended, nem árt, ha a tanulást is úgy időzíted, hogy ne húzd szét a napod a végtelenségig, azaz egy ponton dobd le a tollad és állj fel az asztalodtól, tedd félre a tanulnivalókat másnapig. Bár csábítóan hangzik, hogy éjszaka tanulj, délig aludj és az órákat valahogy kibekkeled, hosszútávon sokkal jobb, ha maradsz a megszokott napirendednél, így amikor visszatérhet minden a régiben, nem lesz annyira szokatlan.

Lásd meg a lehetőséget!

Lehet, hogy eddig az egyetemen maradtál bent tanulni vagy a könyvtárba húzódtál vissza a könyveiddel, most azonban otthon kell ezt is megvalósítanod. Ez azonban arra is lehetőség, hogy új tanulási módszereket próbálj ki. Van, aki például szívesen olvassa hangosan a tananyagot, másnak az segít, ha közben fel-alá sétál vagy tanulókártyákkal teszteli magát. Sőt, akár összekötheted a kellemest a hasznossal, például, ha van otthon szobabiciklid azon ülve is tudsz olvasni vagy ha nyelvet tanulsz, nyugodtan ismételgetheted hangosan a szavakat.

További Otthoni Tippekért látogass el a Provident blogjára.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
ÉLET-STÍLUS

Van egy konkrét jele annak, ha a párod szakítani akar

Egy új tanulmány szerint a párunk szóhasználatából kideríthetjük, ha szakítani akar velünk.
Forrás: Life Advisor, Címkép: Catkin képe a Pixabay -en. - szmo.hu
2021. február 26.

hirdetés
A Life Advisor célja, hogy minél több embert segítsen és inspiráljon az élet szeretetére, az álmai elérésre és hogy megvalósítsák a bennük rejlő lehetőségeket.

A tanulmányt a Proceedings of the National Academy of Sciences című amerikai folyóiratban tették közzé. A tanulmány részeként a kutatók a Reddit (közösségi oldal) felhasználók azon posztjait elemezték, melyek a szakításról szóltak, és megállapították, hogy a szóhasználatuk a szakítás előtt körülbelül három hónappal megváltozott és a szakítás után akár hat hónapig így is maradt.

Függetlenül attól, hogy a tanulmányban résztvevők kezdeményezték vagy ők voltak, akikkel szakítottak, a szakítás előtt gyakrabban használták az "én" és a "mi" szavakat. A kutatók szerint ezek a szavak azt jelzik, hogy a felhasználók olyan kognitív gondolkodásmódban éltek, amelyen keresztül megpróbálták elemezni önmagukat és feldolgozni a kapcsolatukat. Az elemző gondolkodás viszont csökkent.

Az a tény, hogy a szakítás előtt nyelvi változások történtek, azt jelenti, hogy ha még az emberek nem is látták még a kapcsolatuk végét, valahol belül már érezték és hatással volt rájuk.

A tanulmány kiemeli ugyanis, hogy amikor az emberek másokkal beszélgetnek a kapcsolatukról, akkor felfedik azokat a dolgokat, amelyeket öntudatlanul éreznek.

A közösségi média lehetőséget ad a kutatóknak arra, hogy a szakítások hogyan valósulnak meg a való életben.

Eddig a kutatások nehezen tudtak adatokat gyűjteni a szakításokról. A felméréseket ugyanis gyakran túl tolakodónak találták a megkérdezettek a szakítás során vagy közvetlenül utána. Később pedig az emlékek elhalványulnak. De manapság az emberek egyre többen, valós időben tesznek közé tartalmat a kapcsolataikról a közösségi médiában, ami a kutatóknak is nagyobb teret ad.

Armando Orozco képe a Pixabay -en.

hirdetés

A tanulmány során a kutatók 6803 felhasználó több mint egymillió Reddit bejegyzését elemezték egy évvel a szakítás előtt és egy évvel a szakítás után.

Mi a teendő, ha a partnered elkezdi használni ezeket a szavakat?

A kutatók nemcsak azt állapították meg, hogy

az emberek szóhasználata a szakítás előtt és után megváltozott, hanem azt is, hogy ez a változás még hónapokkal a szakítás után sem tért vissza az eredeti állapotra. Ennek gyakran az volt az oka, hogy az emberek újra elmesélték a szakításuk történetét, vagy még minidig töprengtek a kapcsolaton, amely megnehezíti a lezárást.

Azoknak, akiknek a szóhasználata a szakítás után 6 hónappal sem tér vissza a régi szóhasználathoz, akkor érdemes szakmai segítséget kérni.

Ha azt veszed észre, hogy a párod gyakrabban használja az "én"-t és a "mi" szót, akkor gondolkodj el azon, hogy meg tudod-e változtatni a kapcsolatotok menetét. Egy egészséges kapcsolatban érdemes nyitott beszélgetéseket kezdeményezni a párunkkal vagy párterápiára járni a meglévő problémák megoldása és a szakítás megakadályozásának érdekében.

Ha tetszett, amit olvastál, keresd a Life Advisor blogot hasonló cikkekért!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés

Dzsungelt csinált a kertjéből egy természetrajongó angol férfi: „Sokaknak ez rémálom, de nekem természetes”

A Sheffieldben élő férfi 30 éven át építgette növénybirodalmát, amelyben már több mint 100 faj, köztük számos egzotikus példány él.
Fotók: Northfoto/SWNS - szmo.hu
2021. február 22.

hirdetés

Valóságos dzsungelt "varázsolt" a kertjéből 30 év alatt egy angol férfi, aki már gyerekként is rajongott a természetért, de igazi őserdőt sosem láthatott félelme miatt - írja a Daily Mail.

A Sheffieldben élő Dr. Simon Olpin ugyanis fél a repüléstől, nem mer repülővel utazni, ezért nem volt esélye egy valódi dzsungelben kirándulni. A klinikai biokémikus azonban nem akart lemondani erről az élményről, ezért úgy döntött, hogy a saját kertjéből csinál egy minidzsungelt.

Az első fát 1987-ben ültette el, onnantól pedig nem volt megállás. Mára már több mint 100 növényfaj él külvárosi házának 8000 négyzetméteres hátsó kertjében, ahol például 30 méteres pálmafák is vannak.

A férfi még megközelítőleg se tudja megmondani, hogy mennyi időt töltött a kertészkedéssel, amíg a saját kis őserdője "felépült". Amikor odaköltözött a sheffieldi házába, egy üres vászonként tekintett a hátsó kertjére, amit élettel szeretett volna megtölteni. Főleg az egzotikus növények érdekelték, amelyek nem lelhetők fel Angliában.

Kertjében már több mint 30 bambuszfaj, három pálmafaj, négy eukaliptuszfaj és több száz más fa, cserje és egyéb növény található meg. Egy kis kanyargós utat is kialakított a "dzsungelben", amelyen keresztül eljuthat egy nádfedeles kunyhóhoz, amit két hatalmas eukaliptuszfa alá épített.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS

Az éjszakai baglyok kétszer akkora eséllyel teljesítenek rosszul a munkában, mint a korán kelők

A későn fekvők számára az ideális munkanap délután 3-kor kezdődne, és 11-kor érne véget.
Képünk illusztráció, fotó: Unsplash/Kinga Cichewicz - szmo.hu
2021. február 27.

hirdetés

A hagyományos munkanap egyáltalán nem kedvez az éjszakai baglyoknak szemben azokkal, akik szeretnek korán kelni, írja a CNN egy finn tanulmány alapján.

A későn fekvők a klasszikus munkarendben kétszer akkora eséllyel teljesítenek rosszul, mint az időben ágyba bújók.

A hajnali pacsirták reggelente jobban teljesítenek a munkában, míg az éjszakai baglyokról ennek éppen az ellenkezője mondható el. A tudósok szerint ez a belső óra jelentős részben a genetikának köszönhető, de szerepet játszhat az életmód kialakulásában a munkarend, a család, sőt még a napfénynek kitettség is. Az egyes kronotípusok életritmusában eltérően alakulhatnak a különböző szokások: hatással lehet az életritmus az alvásra, az anyagcserére, a testhőmérsékletre és a hormonokra is.

A finn kutatás során 5881 olyan embert kérdeztek életritmusukról, akik mindannyian az ország északi részén születtek 1966-ban. A résztvevőket kifaggatták egészségi állapotukról, munkájukról, alvási szokásaikról, annak érdekében, hogy felmérjék, melyik kronotípusba tartoztak a kutatás kezdetén, 46 éves korukban, vagyis 2012-ben.

A férfiak 10, míg a nők 12 százalékát sorolták az esti típusba, de 72 százalékuk végzett nappali munkát. A felmérés többi szereplője között nagyjából ugyanolyan arányban vettek részt korán kelők és a többi, köztes kronotípusba sorolható emberek.

hirdetés

Az éjszakai baglyok negyede olyan halványnak írta le saját teljesítményét a munkában, melyet a kutatók egy nemzetközileg elfogadott skála szerint a fogyatékosság miatti gyenge teljesítmény és az ebből fakadó korai nyugdíjazás magas kockázatának kategóriájába sorolnak. Ez számottevően magasabb arány volt a kutatás szerint, mint a hajnali pacsirták vagy a többi típusba sorolt emberek esetében.

A munkahelyi alulteljesítés nemtől függetlenül kétszer olyan magas volt az éjszakázók között, mint a korán kelők esetében.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: