hirdetés
AHGHah.jpg

Egy SUV a GTI feltalálójától, amely a legjobban kezelhetők közé tartozik

A többi gyártóhoz hasonlóan a Volkswagen is egyre jobban bővíti az SUV-kínálatát, ezúttal a T-Roc járt nálunk, amely igencsak népszerű a vásárlók körében.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. január 03.


hirdetés

A T-Roc a Tiguan alatt és a hamarosan érkező T-Cross között helyezkedik el a Volkswagen SUV kínálatában, a crossover 4,234 milliméter hosszú (252 mm-rel rövidebb, mint a Tiguan), tengelytávja pedig 2,590 mm. Az SUV szélessége 1.819 mm, magassága 1,573 mm. A viszonylag nagy szélesség és a meglehetősen alacsony tetőszerkezet kiemeli a jármű dinamikus arányait. Ugyanakkor a T-Roc némileg alacsonyabb súlypontja optimalizálja a kezelhetőséget a többi SUV-hez képest. Stílusát a karosszéria rövidítése is meghatározza: túlnyúlásai elöl 831 mm, hátul 800 mm, sínszélessége elöl 1,546 mm, hátul 1,541 mm

Az autó megjelenése számos részletében is karakteres, a front részen jellegzetesek például a széles hűtőrácsba épített kettős fényszórók, melyekből a csúcsváltozat LED-technológiát használ. A külön a lökhárítóba integrált nappali menetfény a sötétben is könnyen felismerhetővé teszi a T-Roc-ot. Egy keskeny króm csík választja el a hűtőrácsot és a fényszórókat az SUV-kra jellemző nagy motorháztetőtől. A hűtőrács alsó vonala egészen a fényszórókig egy szélesebb króm keretet kapott, ami meghatározza a front összképét. A krómozott kiemelés, a hűtőrács és a fényszórók együtt hangsúlyozzák a T-Roc szélességét és dominanciáját. A színre fújt lökhárító pedig már alapkivitelben is tartalmazza a nappali menetfényt, beépített irányjelzéssel. A T-Roc egyébként tizenegy külső-, és három tetőszínnel kombinálva, összesen 24-féle változatban rendelhető.

A T-Roc belső térelosztását és funkcióit a digitalizáció korához igazították, szem előtt tartva ezen egységek kezelhetőségét és vezérlését. A T-Roc opcionálisan teljesen digitális műszerfallal is megrendelhető. Az infotainment rendszert 8 colos kijelzők biztosítják, a Volkswagen háromféle lehetőséget - MirrorLink®, Android Auto™ (Google) és Apple CarPlay™ - is kínál a mobiltelefon csatlakoztatására. Ami az ergonómiát illeti, az irányítást és a láthatóságot a belső tér egyértelmű tervezése segíti. A középkonzolon integrálva, három sorban találhatóak a fontosabb járműfunkciók (start/stop rendszer, ESC, vészvillogó, parkolósegéd funkciók), valamint a klímavezérlés és az ülésfűtés. Közvetlenül ezek alatt található egy tároló az okostelefonok számára, két könnyen hozzáférhető USB-porttal, illetve az opcionális induktív vezeték nélküli töltővel.

Felszereltségtől függően a műszerfal betétének színét is megválaszthatjuk, a választott színvilág az ajtóknál is visszaköszön, s ettől függően pedig fehér, vagy vörös környezeti világítás is lehet a fedélzeten. A T-Roc fejlesztőcsapata – kihasználva a tengelytáv adta lehetőségeket – akár öt fő számára is kényelmes belső teret alkotott. A T-Roc csomagtere a hátsó üléssor támláinak magasságáig 445 liter, ami az autó kategóriájában a legnagyobbnak számít. A hátsó ülések 60/40 arányban dönthetőek, amivel a kapacitás 1.290 literre növelhető.

A T-Roc első- és összkerékhajtással is rendelhető, a modellt konfigurálhatjuk két benzines (115 és 150 LE, 1.5 Tsi) és egy dízel (115 LE, 1.6 Tdi) motorral, ezek közül a nagyobbik benzineshez kérhetünk 7-sebességes DSG váltót.

A 115 lóerős, elsőkerékhajtású T-Roc alapfelszereltséggel 6.167.670 forintért vásárolható meg, és már ebben a modellben is megtalálhatóak olyan asszisztens rendszerek, mint a Front Assist környezetfelügyelő rendszer, ami választható városi vészfékfunkcióval is, valamint a Lane Assist sávtartó automatikával.


KÖVESS MINKET:





hirdetés
134703_2018_Honda_CR-V_VTEC_TURBO_Petrol-1000x667.jpg

A világ legnépszerűbb szabadidő-autóját vezettük

Immáron hétszemélyes kivitelben is megvásárolható az új Honda CR-V, tehát erre a modellre is igénybe vehető a nagycsaládi támogatás. A dízel motorok viszont eltűntek a palettáról.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 26.



A Honda CR-V szépen, csendben teszi a dolgát. Nem harsog, nem hivalkodik, hanem az elmúlt évek során csendben fellépett a szabadidő-autók eladását összesítő, képzeletbeli dobogó tetejére. Az 1995-ben bemutatott kocsi ugyanis a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-ja.

Az ötödik generációjába lépett a modell, és ezúttal is igyekeztek a mérnökök tovább vinni az autó korábbi karakterét, egyúttal törekedtek arra is, hogy megőrizzék egyedi stílusát. Az elődjénél szélesebb és magasabb az új CR-V, amely frissebb, fiatalosabb megjelenést kapott: a nagy keréktárcsák és abroncsok, a dupla kipufogóvég, a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást. Az összképet a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – vonalak, valamint a Honda új arculatához igazodó orr-rész és a fényszók teszik teljessé. Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak, amely modellváltozattól függően, 17”-19”-os könnyűfémfelni-garnitúrával érkezik; a leggazdagabban felszerelt kivitelnél pedig az üveg panorámatető az alapfelszereltség része.

A CR-V a korábbi generációhoz képest több szempontból is nagyobb: 35 mm-rel gyarapodott a szabad hasmagasság, 30 mm-rel nőtt a tengelytáv, de szélesebb is lett a modell, így pedig nagyobb helykínálattal is rendelkezik: 5 mm-rel nagyobb az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. Újdonságként immáron – az összkerekes, benzines, Lifestyle változatban – hétszemélyes kivitelben is kapható, amely a magyar vásárlóknak kedvező választás lehet a három, vagy annál több gyerekes családokra vonatkozó autóvásárlási támogatással. A méretes utastér kellő helyet biztosít öt fős családoknak, külön pozitívum, hogy a második üléssor 150 milliméteres sínen állítható, a harmadik sorban található üléseket használva viszont jelentős helyről kell a csomagtartóban lemondanunk.

Az utastér minőségét és az ergonómiát nem érheti panasz, persze, ha belemegyünk a részletekbe, minimális kivetnivalót találhatunk: ilyenek például a fa mintázatú vagy a bőrre emlékeztető műanyagbetétek, vagy a 1980-as évekre hajazó, 7 hüvelykes digitális kilométeróra, amelyet a Honda Vezetői Információs Felületnek hív. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, amely Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolatra is alkalmas. Az érintőképernyős felület alap grafikája nem javult sokat, ráadásul a menürendszere sem fejlődött. A gombok és kapcsolók elrendezése azonban logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet az érintőképernyő alá raktak a tervezők.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
IMG_0999-1000x750.jpg

Öltönybe öltözött igásló – alapvetően munkásautónak tervezték a Ford Rangert

Egy munkásgép, amely már a küllemével hódít: a Ford Ranger legjobban felszerelt változata, a Wildtrack járt nálunk a Blue Edition különleges változatában.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. június 09.



Az SUV lázzal párhuzamosan a pick-upok iránti kereslet is jelentősen megnőtt, egyre több platós jár az országban. Hogy ez a biztonság vagy inkább a kedvezőbb adózási feltételek és a visszaigényelhető ÁFA miatt van-e, inkább nem firtatom. A lényeg, hogy a pick-upok az aranykorukat élik, de eredeti funkciójuktól eltérően jellemzően inkább városi használatra veszik őket. Főleg az olyan magasan felszerelt változatokat, mint a nálunk járt Ford Ranger WildTrack Blue Edition-t.

A Ford Ranger az alapfunkcióját tekintve egy haszonjármű, - még akkor is, ha a legújabb generáció divatos formája ennek ellentmond -, a kocsit alapvetően munkásautónak tervezték. A Ford 1983-ban mutatta be először a Ranger-t Amerikában, s egészen 1998-ig kellett arra várni, hogy a típus európai piacra szánt változatát is elkészítse a márka. Az eredeti funkció pedig mára kissé átalakult, sok esetben már egyáltalán nem használják őket a földeken, hanem a városi közlekedésben, státusz szimbólumként jelennek meg. Pedig a Ranger méretéből fakadóan nem igazán a szűk, európai belvárosi utcákra lett szabva, a majd öt és félméteres kocsival figyelmesen kell manőverezni, megfelelő méretű parkolóhelyet pedig csak szerencsés esetben találunk. Az autó 800 mm-es gázlómélységgel, s 229 mm-es hasmagassággal bír, első, hátsó terepszögei pedig 28 fokosak. Rakodóterülete 1530x1456 milliméter, maximum teherbírása 1042 kilogramm, vontatóképessége pedig 3,35 tonna.

A méretes testet formás külső takarja, a Volkswagen Amarok mellett a Ranger is jó példa arra, hogy a pick-upok igenis lehetnek divatos autók. A ráncfelvarrott modell sportos, dinamikus, áramvonalas megjelenésű, aminek köszönhetően már a kocsi légellenállási jellemzői jobbak a korábbi modellekhez képest. De nem csak e tekintetben, hanem biztonság szempontjából is történt előrelépés: 5 csillagos NCAP töréstesztet teljesített az autó, ami a kategóriát nézve ritkának mondható.

A Ranger hazánkban jelenleg dupla kabinos változatban, s négy felszereltségi szinten (XL, XLT, Ranger Limited, Wildtrack) kapható, de emellett a Ford folyamatosan frissíti a modelljét egy-egy különleges csomaggal, így született meg a Blue Edition.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
hyundai-tucson-july2018-31-exterior-1000x667.jpg

A Hyundai rendesen bekavart a nevével, de kiváló családi autót kaptunk Dél-Koreából

A megújult Hyundai Tucsont vezettük.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 01.



A Hyundai rendesen bekavart azzal, hogy 2009-ben a második generációs Tucsont ix35-nek nevezte el. Új típus, új bevezetés, sok-sok macera. Az okokat nem firtatnám, a lényeg, hogy a a dél-koreai gyártó 2015-ben visszatért a Tucson névhez (amelyet az arizonai Tucson városáról kapott), és az elnevezést 2018-as ráncfelvarrás is tovább vitte. Modellciklusának felénél a Hyundai ugyanis minimálisan átszabta a méretes SUV-t, bár hozzáteszem, hogy szokás szerint csak minimális módosításokat eszközöltek. A külső mellett alakítottak a hajtásláncon, a kocsi fejlettebb technológiát és kényelmi funkciókat kapott.

Kívül az újdonságot a frissített hűtőrács, az új full LED fényszórók, a megemelt első lökhárító és a motorvédő lemez, valamint egy új könnyűfém felni jelenti, de változtattak a hátsó lámpán, újratervezték a hátsó lökhárítót és a kipufogót. Az összkép igencsak divatos, az autó mérete és orrának kialakítása tekintélyt parancsoló.

Az utastér ergonomikus, az anyaghasználat évről évre egyre jobb, és a belső tér bőséges helyet kínál, így öt utassal is kényelmes a modell. Csomagtartója pótkerékkel 488, mankókerékkel 513 literes, az üléseket lehajtva 1503 litert kapunk.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
hyundai-i30-fastback-n-sep2018-21-1000x667.jpg

Versenyautó az utcán – a Hyundai legsportosabb utcai modelljét vezettük

Nemcsak vagány kinézetű a Hyundai i30 Fastback N, hanem meglepően jó a vezethetősége is.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 19.



Feltűnően nő a bátorsága a Hyundai mérnökeinek, az elmúlt évek sikereinek köszönhetően most olyan vizekre eveztek, amelyen korábban nem igazán jártak. Legalábbis a hétköznapokban nem. A Hyundai már évek óta része a motorsportnak, de igazán sportos utcai változatokkal nem próbálkoztak, egészen addig, amíg be nem vezették az „N” jelölésű modelljeiket.

Az N elnevezésre több indokot is felsoroltak a Hyundai marketingesei: N, azaz Namjang, itt található a Hyundai kutatás-fejlesztési központja; N, mint Nürnburgring, ahol az N modelleket tesztelték; N, mint egy sikán, amely a versenypályák izgalmas kanyarjait jelentik. Az N a Hyundai RS-e, M-je vagy AMG-je, amely az első tapasztalatok alapján könnyedén hasonlóan népszerű jelzővé válik majd.

Az N típusjelzésű modellek sorát a Veloster N nyitotta, ezt követte az i30 N, majd az i30 Fastback N, ez utóbbihoz volt szerencsénk egy héten át. Az i30 alapesetben egy vagány alsó-középkategóriás autó, azonban az i30 Fastback kissé joviálisra sikerült, de az alapmodell konzervatív megjelenése az N csomagnak köszönhetően teljesen átíródik. Egy más világot nyit meg ez a variáns, amely minden egyes pontján sportosságot sugároz. Nyomokban persze felfedezhetőek az alapvonások, de az N kiegészítők látványosan szabják újra a modellt.

Elől az egyedi kialakítású, N logóval ellátott hűtőrács, a nagy légbeömlők és a vörös díszcsíkkal ellátott első lökhárítók agresszív megjelenést mutatnak, a kifinomult és sportos orr-részt kiemelik a full LED fényszórók fekete keretei. Oldalról látványos a megnövelt sárvédőív, amely alá könnyedén beférnek a 18-as vagy 19-es felnik, de szintén sokat dob a formán a kupésan húzott tetőív, amely a szintén sportos csomagtartóba fut bele. A nagyvonalú ívekkel megformázott, fényes fekete vonallal hangsúlyozott hátsó légterelő elegánsan illeszkedik a csomagtérajtóba, de hátul igazán az elegáns vonalvezetésű piros fényvisszaverő csíkkal ellátott - nagy teljesítményről árulkodó - lökhárító és a dupla kipufogóvég ragadja meg a tekintetet.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x