hirdetés
Opel-Insignia-Sports-Tourer-307415-1000x666.jpg

Egy családi kombi, ami felveszi a versenyt a szabadidő-autókkal

Ahogy azt a lépcsőshátú Opel Insigniánál már megállapítottuk, igencsak formásra sikerült a modell, amit 2017-ben mutatott be az Opel. Ezúttal a Sports Tourer járt nálunk, amely az Insignia kombi változata.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2018. november 04.


hirdetés

A négyajtós változatot még januárban tesztelhettük, azóta viszont sok víz lefolyt a Dunán, s történt egy, s más az Opel háza táján. Kiderült, hogy ez a modell, pontosabban általánosságban az Insignia történelmi jelentőséggel bír, ez volt ugyanis az Opel utolsó olyan járműve, amely azelőtt épült, hogy a PSA, azaz a Peugeot-Citroën márka tulajdonosai felvásárolták a német gyártót. Éppen ezért picit kérdőjeles is a folytatás, mármint ami a típust illeti, de most ne a jövőképpel, jóval inkább a jelennel foglalkozzunk.

Adott tehát egy remek formájú limuzin, amiből készült egy, a forgalomban elsőre kissé furcsa puttonyú kombi, amely összességében a felső-középkategóriában manapság elvárt vagány íveket hozza. Ebben a szegmensben azt ismerték fel a gyártók, hogy muszáj figyelemfelkeltő vonalakat rajzolni a kocsiknak, mert ellenkező esetben az SUV-k könnyedén elcsábítják a vásárlókat.

Az Insignia Sports Tourer jóval sportosabb és agilisabb az elődjénél, komoly megjelenést ad neki a megnyújtott tengelytáv, a rövidebb első túlnyúlás és az elől-hátul nagyobb nyomtáv. A második generációs Sports Tourer 200 kilót ledobott az elődhöz képest, ám a súlycsökkenés a méretekre épp ellenkezőleg  hatott: 78 milliméterrel hosszabb, 7 milliméterrel szélesebb és 43 milliméterrel alacsonyabb lett a kocsi, a tengelytáv pedig 92 milliméterrel gyarapodott, ami jelentősen növelte a belső helykínálatot. Oldalt a jellegzetes Opel-sarló tereli a tekintetet az ajtók aljáról a far felé. A külső tükörtől krómcsík lendül a tető és az ablak között a LED-es hátsó lámpáig, és mutatja még dinamikusabbnak az 1483 milliméter magas Sports Tourert. Valamennyi kivitelben széria tetősín teszi teljessé a dizájnt.

Különösen a hátsó utasok profitálnak az optimalizált arányokból: a hosszabb tengelytáv és az új arányok jóvoltából bőségesebb lett a férőhely: térd-, váll- és csípőhely szempontjából is nőtt a kényelem. A csomagtartó 560-1665 liter között variálható, ami 130 literrel több a korábbinál. Megkönnyíti a pakolást, hogy hozzá sem kell nyúlni a Sports Tourerhez: a „Keyless Open“ kulcsnélküli zár- és indítórendszerrel, a hátsó lökhárító alatti láblengetésre nyílik fel a csomagtartó.

De nem csak adottságaiban, hanem a kialakításban is sokat változott a belső: új a műszerfal, amit rendelhetünk analóg vagy félig digitális órával, ez utóbbi grafikája egyébként szép, csak kicsit fura, hogy miért nem lett az egész felület elektronikus. A kormány alul csapott, kellemes fogású, a kapcsolók elhelyezése egyértelmű, semmi sincs túlbonyolítva. Az anyaghasználat szinte prémium minőségű. A középkonzol az új Opel dizájnfilozófiáját idézi, középen a nagyméretű navi dominál, erről irányíthatjuk a legfőbb szórakoztató funkciókat.

A szórakoztatásról és csatlakoztathatóságról az IntelliLink legújabb, Apple CarPlay- és Android Auto kompatibilis generációja gondoskodik. Miközben tökéletesen integrálja az okostelefont az autóba, drót nélkül fel is tölti. Az automatikus baleseti vészhívástól az ellopott jármű visszaszerzésének segítéséig sokféle lehetőséget kínál a 24 órában működő Opel OnStar online- és szolgáltatási-asszisztens. Az új Insigniával egyszerre indul az Opel új szolgáltatása is: az Opel OnStar tanácsadóját lehet megkérni, hogy keressen például szállodát, és foglaljon szobát. Mindeközben a 4G LTE WLAN-Hotspot kapcsolja össze az utazók mobil végkészülékeit az internettel.

Az új Opel Insignia Sports Tourer három benzines (140 le, 165 Le, 200 Le) és négy dízelmotorral (110 Le, 136 Le, 170 Le, 210 Le) kapható. A teszthét során nálunk a 2.0 literes, 170 lóerős dízel járt, amely 400 Nm-es nyomatékát már 1750-es fordulaton leadja, így viszonylag ritkán kell a váltóhoz nyúlni. Az összkerekes, jó rugózású autó minden helyzetben kegyesen viselkedett, az autópályázás és az országúti közlekedés során is jó partnernek bizonyult, ráadásul itt könnyedén 7 liter alatt maradt a fogyasztás. Városban nagyobb az étvágya a 4x4-es autónak, ez a konfiguráció tehát akkor ideális, ha sokat, nagy távolságokra autózunk.

Vezetőtámogató rendszerekben is sokat lépett előre a típus: vetített kijelzés mutatja például a vezető látóterében a sebességet, a jelzőtáblákat, a sebességlimitet, az adaptív sebességszabályozó és -határoló adatait, valamint a navigációs jelzéseket, 360 fokos kamera könnyíti meg a parkolást és a lassú manőverezést: a jármű négy oldalának kamerái madártávlatból adnak teljes képet. Rendelhetünk továbbá adaptív sebességszabályozót, ami az automatikus vészfékezést is tudja, de van sávtartó és tolató asszisztens is a kínálatban.

Az Insignia Sporst Tourer öt felszereltségi szinten vásárolható meg, a belépő szint 8,5 millióról indul, az összkerekes dízelt legolcsóbban 12,1 millióért vihetjük haza.

Adatok

Hengerűrtartalom:  1956 cm3

Teljesítmény: 125 kW (170 LE)/3750

Nyomaték: 400 Nm/1750-2500

Széndioxid kibocsátás: 151 g/km

Gyorsulás 0-100 km/h: 9,7 s

Végsebesség: 223 km/h

Tesztfogyasztás:  8,2 l/100 km

A modell alapára: 10.360.000 Ft


KÖVESS MINKET:





hirdetés
134703_2018_Honda_CR-V_VTEC_TURBO_Petrol-1000x667.jpg

A világ legnépszerűbb szabadidő-autóját vezettük

Immáron hétszemélyes kivitelben is megvásárolható az új Honda CR-V, tehát erre a modellre is igénybe vehető a nagycsaládi támogatás. A dízel motorok viszont eltűntek a palettáról.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 26.



A Honda CR-V szépen, csendben teszi a dolgát. Nem harsog, nem hivalkodik, hanem az elmúlt évek során csendben fellépett a szabadidő-autók eladását összesítő, képzeletbeli dobogó tetejére. Az 1995-ben bemutatott kocsi ugyanis a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-ja.

Az ötödik generációjába lépett a modell, és ezúttal is igyekeztek a mérnökök tovább vinni az autó korábbi karakterét, egyúttal törekedtek arra is, hogy megőrizzék egyedi stílusát. Az elődjénél szélesebb és magasabb az új CR-V, amely frissebb, fiatalosabb megjelenést kapott: a nagy keréktárcsák és abroncsok, a dupla kipufogóvég, a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást. Az összképet a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – vonalak, valamint a Honda új arculatához igazodó orr-rész és a fényszók teszik teljessé. Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak, amely modellváltozattól függően, 17”-19”-os könnyűfémfelni-garnitúrával érkezik; a leggazdagabban felszerelt kivitelnél pedig az üveg panorámatető az alapfelszereltség része.

A CR-V a korábbi generációhoz képest több szempontból is nagyobb: 35 mm-rel gyarapodott a szabad hasmagasság, 30 mm-rel nőtt a tengelytáv, de szélesebb is lett a modell, így pedig nagyobb helykínálattal is rendelkezik: 5 mm-rel nagyobb az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. Újdonságként immáron – az összkerekes, benzines, Lifestyle változatban – hétszemélyes kivitelben is kapható, amely a magyar vásárlóknak kedvező választás lehet a három, vagy annál több gyerekes családokra vonatkozó autóvásárlási támogatással. A méretes utastér kellő helyet biztosít öt fős családoknak, külön pozitívum, hogy a második üléssor 150 milliméteres sínen állítható, a harmadik sorban található üléseket használva viszont jelentős helyről kell a csomagtartóban lemondanunk.

Az utastér minőségét és az ergonómiát nem érheti panasz, persze, ha belemegyünk a részletekbe, minimális kivetnivalót találhatunk: ilyenek például a fa mintázatú vagy a bőrre emlékeztető műanyagbetétek, vagy a 1980-as évekre hajazó, 7 hüvelykes digitális kilométeróra, amelyet a Honda Vezetői Információs Felületnek hív. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, amely Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolatra is alkalmas. Az érintőképernyős felület alap grafikája nem javult sokat, ráadásul a menürendszere sem fejlődött. A gombok és kapcsolók elrendezése azonban logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet az érintőképernyő alá raktak a tervezők.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
IMG_0999-1000x750.jpg

Öltönybe öltözött igásló – alapvetően munkásautónak tervezték a Ford Rangert

Egy munkásgép, amely már a küllemével hódít: a Ford Ranger legjobban felszerelt változata, a Wildtrack járt nálunk a Blue Edition különleges változatában.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. június 09.



Az SUV lázzal párhuzamosan a pick-upok iránti kereslet is jelentősen megnőtt, egyre több platós jár az országban. Hogy ez a biztonság vagy inkább a kedvezőbb adózási feltételek és a visszaigényelhető ÁFA miatt van-e, inkább nem firtatom. A lényeg, hogy a pick-upok az aranykorukat élik, de eredeti funkciójuktól eltérően jellemzően inkább városi használatra veszik őket. Főleg az olyan magasan felszerelt változatokat, mint a nálunk járt Ford Ranger WildTrack Blue Edition-t.

A Ford Ranger az alapfunkcióját tekintve egy haszonjármű, - még akkor is, ha a legújabb generáció divatos formája ennek ellentmond -, a kocsit alapvetően munkásautónak tervezték. A Ford 1983-ban mutatta be először a Ranger-t Amerikában, s egészen 1998-ig kellett arra várni, hogy a típus európai piacra szánt változatát is elkészítse a márka. Az eredeti funkció pedig mára kissé átalakult, sok esetben már egyáltalán nem használják őket a földeken, hanem a városi közlekedésben, státusz szimbólumként jelennek meg. Pedig a Ranger méretéből fakadóan nem igazán a szűk, európai belvárosi utcákra lett szabva, a majd öt és félméteres kocsival figyelmesen kell manőverezni, megfelelő méretű parkolóhelyet pedig csak szerencsés esetben találunk. Az autó 800 mm-es gázlómélységgel, s 229 mm-es hasmagassággal bír, első, hátsó terepszögei pedig 28 fokosak. Rakodóterülete 1530x1456 milliméter, maximum teherbírása 1042 kilogramm, vontatóképessége pedig 3,35 tonna.

A méretes testet formás külső takarja, a Volkswagen Amarok mellett a Ranger is jó példa arra, hogy a pick-upok igenis lehetnek divatos autók. A ráncfelvarrott modell sportos, dinamikus, áramvonalas megjelenésű, aminek köszönhetően már a kocsi légellenállási jellemzői jobbak a korábbi modellekhez képest. De nem csak e tekintetben, hanem biztonság szempontjából is történt előrelépés: 5 csillagos NCAP töréstesztet teljesített az autó, ami a kategóriát nézve ritkának mondható.

A Ranger hazánkban jelenleg dupla kabinos változatban, s négy felszereltségi szinten (XL, XLT, Ranger Limited, Wildtrack) kapható, de emellett a Ford folyamatosan frissíti a modelljét egy-egy különleges csomaggal, így született meg a Blue Edition.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
hyundai-tucson-july2018-31-exterior-1000x667.jpg

A Hyundai rendesen bekavart a nevével, de kiváló családi autót kaptunk Dél-Koreából

A megújult Hyundai Tucsont vezettük.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 01.



A Hyundai rendesen bekavart azzal, hogy 2009-ben a második generációs Tucsont ix35-nek nevezte el. Új típus, új bevezetés, sok-sok macera. Az okokat nem firtatnám, a lényeg, hogy a a dél-koreai gyártó 2015-ben visszatért a Tucson névhez (amelyet az arizonai Tucson városáról kapott), és az elnevezést 2018-as ráncfelvarrás is tovább vitte. Modellciklusának felénél a Hyundai ugyanis minimálisan átszabta a méretes SUV-t, bár hozzáteszem, hogy szokás szerint csak minimális módosításokat eszközöltek. A külső mellett alakítottak a hajtásláncon, a kocsi fejlettebb technológiát és kényelmi funkciókat kapott.

Kívül az újdonságot a frissített hűtőrács, az új full LED fényszórók, a megemelt első lökhárító és a motorvédő lemez, valamint egy új könnyűfém felni jelenti, de változtattak a hátsó lámpán, újratervezték a hátsó lökhárítót és a kipufogót. Az összkép igencsak divatos, az autó mérete és orrának kialakítása tekintélyt parancsoló.

Az utastér ergonomikus, az anyaghasználat évről évre egyre jobb, és a belső tér bőséges helyet kínál, így öt utassal is kényelmes a modell. Csomagtartója pótkerékkel 488, mankókerékkel 513 literes, az üléseket lehajtva 1503 litert kapunk.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
hyundai-i30-fastback-n-sep2018-21-1000x667.jpg

Versenyautó az utcán – a Hyundai legsportosabb utcai modelljét vezettük

Nemcsak vagány kinézetű a Hyundai i30 Fastback N, hanem meglepően jó a vezethetősége is.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 19.



Feltűnően nő a bátorsága a Hyundai mérnökeinek, az elmúlt évek sikereinek köszönhetően most olyan vizekre eveztek, amelyen korábban nem igazán jártak. Legalábbis a hétköznapokban nem. A Hyundai már évek óta része a motorsportnak, de igazán sportos utcai változatokkal nem próbálkoztak, egészen addig, amíg be nem vezették az „N” jelölésű modelljeiket.

Az N elnevezésre több indokot is felsoroltak a Hyundai marketingesei: N, azaz Namjang, itt található a Hyundai kutatás-fejlesztési központja; N, mint Nürnburgring, ahol az N modelleket tesztelték; N, mint egy sikán, amely a versenypályák izgalmas kanyarjait jelentik. Az N a Hyundai RS-e, M-je vagy AMG-je, amely az első tapasztalatok alapján könnyedén hasonlóan népszerű jelzővé válik majd.

Az N típusjelzésű modellek sorát a Veloster N nyitotta, ezt követte az i30 N, majd az i30 Fastback N, ez utóbbihoz volt szerencsénk egy héten át. Az i30 alapesetben egy vagány alsó-középkategóriás autó, azonban az i30 Fastback kissé joviálisra sikerült, de az alapmodell konzervatív megjelenése az N csomagnak köszönhetően teljesen átíródik. Egy más világot nyit meg ez a variáns, amely minden egyes pontján sportosságot sugároz. Nyomokban persze felfedezhetőek az alapvonások, de az N kiegészítők látványosan szabják újra a modellt.

Elől az egyedi kialakítású, N logóval ellátott hűtőrács, a nagy légbeömlők és a vörös díszcsíkkal ellátott első lökhárítók agresszív megjelenést mutatnak, a kifinomult és sportos orr-részt kiemelik a full LED fényszórók fekete keretei. Oldalról látványos a megnövelt sárvédőív, amely alá könnyedén beférnek a 18-as vagy 19-es felnik, de szintén sokat dob a formán a kupésan húzott tetőív, amely a szintén sportos csomagtartóba fut bele. A nagyvonalú ívekkel megformázott, fényes fekete vonallal hangsúlyozott hátsó légterelő elegánsan illeszkedik a csomagtérajtóba, de hátul igazán az elegáns vonalvezetésű piros fényvisszaverő csíkkal ellátott - nagy teljesítményről árulkodó - lökhárító és a dupla kipufogóvég ragadja meg a tekintetet.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x