hirdetés
P90245284_highRes-1000x667.jpg

Durván beleszorít minket az ülésbe – íme a BMW4 Gran Coupé

Gyönyörű forma, eszméletlen erő, kifinomult megoldások, mutatjuk, mit tud a bajor márka rétegmodellje.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2018. február 25.


hirdetés

Sportos autókért nem igazán kell a szomszédba mennie a BMW-nek, már az alapmodellek is hordoznak magunkban ízig-vérig dinamikus vonásokat. De szeretik fűszerezni a bajorok az egyébként is jól ízesített gépeket, s a hagyományos limuzinok közé, minden méretben beékeltek egy-egy résmodellt. A 3-as és az 5-ös közé érkezett a 4-es modell még 2013-ban, amely azóta három modellvariációban: Coupé, Cabrio és Gran Coupé formában érhető el. A piac rövid idő alatt visszaigazolta a márka törekvését, hiszen világszerte már 400.000-nél több  példányt értékesítettek a résmodellből.

Tavaly megújult a 4-es sorozat, melyet a korábbinál még karakteresebb kiállással és továbbfejlesztett futóművel lehet megvásárolni. A trióból a Gran Coupé járt nálunk. A leköszönő modellév xenon fényszóróit vadonatúj stílusú, dupla-LED technológiás megoldás váltotta, a modellsorozat átfogó alapfelszereltsége pedig LED-es első ködlámpával bővült. A BMW 4-es sorozatban most először már LED-es hátsó lámpákat is konfigurálhatunk, az átdolgozott légbeömlők, a hátsó lökhárító új betétje és a különböző felszereltségi csomagok egyedi karosszéria-kiegészítői a korábbinál is elegánsabb és sportosabb külsőt varázsolnak a gépnek. Új karosszéria fények is érkeztek az új modellhez: kizárólag ehhez a sorozathoz érhetőek el a versenykék- és narancsmetál színek.

P90245293_highRes P90245290_highRes P90245285_highRes

Az utastérben vadonatúj betétek, magasfényű fekete középkonzol és króm kiegészítők fokozzák a prémium hangulatot, ami egyébként hozza a BMW-nél megszokott magas minőséget. Új navigációt és műszerfal kijelzőket rajzoltak az új szériának, a menürendszer pedig felhasználóbarát fejlesztéseket kapott, azonban érdekes, hogy lassan egyedüliként még nincs Apple CarPlay, sem AndroidAuto alkalmazás, így csak BMW módra tudjuk átvinni a fontosabb telefon funkciókat az autóra. Az opcionális extrafelszereltségek kínálatába a felsőbb modellsorozatokban korábban bemutatott digitális műszerfal-kijelző is megérkezett, amely a Driving Experience Control vezetési élménykapcsoló aktuális állása szerint (ECO PRO, COMFORT vagy SPORT) változtatja a digitális műszerfal tartalmát, elrendezését és árnyalatát. Essen szó a helykínálatról is: a kupé forma szűkös helyet szab a fejünknek, azonban a lábtérre nem lehet panaszunk, kényelmesen utazunk négy utassal, a Gran Coupé estében rendelkezésre álló hátsó ajtóknak köszönhetően pedig hátra is könnyű a beszállás.

P90245314_highRes P90245313_highRes P90245312_highRes P90245302_highRes

Az új BMW 4-es sorozat benzinmotorjai és négyhengeres dízelmotorjai egytől egyig a BMW Efficient Dynamics stratégia erőforrás-családjának tagjai, amelyekben a BMW TwinPower Turbo turbófeltöltésű technológia dolgozik. A bajor prémiumgyártó ügyfelei a 4-es BMW motorházteteje alá karosszériaváltozattól függetlenül háromféle benzines, illetve háromféle dízelüzemű szív közül választhatnak. A BMW 4-es sorozat benzinmotorjainak ereje 184-től 326 lóerőig terjednek, míg a dízelmotorok palettája eközben 190-313 lóerő között mozog. A BMW 4-es Gran Coupé a belépő szintű dízelmotorral is elérhető: a BMW 418d maximális teljesítménye 150 lóerő. A kocsikat opcionális BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is rendelhetjük, de akad olyan modell is, ahol az az alapfelszereltség részét képezi.

Mivel a 430d járt nálunk, így a kínálat középmezőnyében található, 3.0 literes, 258 lóerős dízelt hajthattuk meg, amely amellett, hogy relatíve kedvező fogyasztást biztosít autópályán, rendkívül dinamikus, az 1500-as fordulattól rendelkezésre álló 560 Nm nyomaték meghatározó erővel szorít minket az ülésbe egy intenzívebb gyorsítás során, amit az 5,6 másodperces gyorsulás is alátámaszt. Ehhez a motorhoz az opcionálisan rendelhető 8 fokozatú automata sportváltó kapcsolódott, amely érzékelhetetlenül tette hozzá a maga részét a tempós autózáshoz. Az optimális erőleadás érdekében a váltó mindig ideális fordulatszámon tartja a motort, így a zajhatás is csökken. A nyolcadik fokozatban nagy sebesség mellett már kevesebbet forog a motor, melynek köszönhetően csökken az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás. P90245286_highRes

P90245289_highRes

Még feszesebb hangolású futóművet kapott az új 4-es, amely minden korábbinál sportosabb vezethetőséget és változatlanul kényelmes menetkomfortot kínál. A futómű továbbfejlesztésének köszönhetően a BMW 4-es sorozat oldal- és hosszirányú agilitása is javul, a jármű terheltségétől függetlenül.

A BMW 4-es sorozata 15 millióról indul, a határ persze ezúttal is a csillagos ég, ami tesztautónk esetében is megmutatkozott: egy felextrázott rétegmodellért 25 millió forintot kér a BMW.

Egy videó az autóról:

Adatok

Hengerűrtartalom:  2993 cm3

Teljesítmény: 190 kW (258 LE)/4000

Nyomaték: 560 Nm/1500-3000

Széndioxid kibocsátás: 139/ g/km

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,6 s

Végsebesség: 250 km/h

Tesztfogyasztás:  8,2 l/100 km

 


KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
134703_2018_Honda_CR-V_VTEC_TURBO_Petrol-1000x667.jpg

A világ legnépszerűbb szabadidő-autóját vezettük

Immáron hétszemélyes kivitelben is megvásárolható az új Honda CR-V, tehát erre a modellre is igénybe vehető a nagycsaládi támogatás. A dízel motorok viszont eltűntek a palettáról.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 26.



A Honda CR-V szépen, csendben teszi a dolgát. Nem harsog, nem hivalkodik, hanem az elmúlt évek során csendben fellépett a szabadidő-autók eladását összesítő, képzeletbeli dobogó tetejére. Az 1995-ben bemutatott kocsi ugyanis a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-ja.

Az ötödik generációjába lépett a modell, és ezúttal is igyekeztek a mérnökök tovább vinni az autó korábbi karakterét, egyúttal törekedtek arra is, hogy megőrizzék egyedi stílusát. Az elődjénél szélesebb és magasabb az új CR-V, amely frissebb, fiatalosabb megjelenést kapott: a nagy keréktárcsák és abroncsok, a dupla kipufogóvég, a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást. Az összképet a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – vonalak, valamint a Honda új arculatához igazodó orr-rész és a fényszók teszik teljessé. Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak, amely modellváltozattól függően, 17”-19”-os könnyűfémfelni-garnitúrával érkezik; a leggazdagabban felszerelt kivitelnél pedig az üveg panorámatető az alapfelszereltség része.

A CR-V a korábbi generációhoz képest több szempontból is nagyobb: 35 mm-rel gyarapodott a szabad hasmagasság, 30 mm-rel nőtt a tengelytáv, de szélesebb is lett a modell, így pedig nagyobb helykínálattal is rendelkezik: 5 mm-rel nagyobb az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. Újdonságként immáron – az összkerekes, benzines, Lifestyle változatban – hétszemélyes kivitelben is kapható, amely a magyar vásárlóknak kedvező választás lehet a három, vagy annál több gyerekes családokra vonatkozó autóvásárlási támogatással. A méretes utastér kellő helyet biztosít öt fős családoknak, külön pozitívum, hogy a második üléssor 150 milliméteres sínen állítható, a harmadik sorban található üléseket használva viszont jelentős helyről kell a csomagtartóban lemondanunk.

Az utastér minőségét és az ergonómiát nem érheti panasz, persze, ha belemegyünk a részletekbe, minimális kivetnivalót találhatunk: ilyenek például a fa mintázatú vagy a bőrre emlékeztető műanyagbetétek, vagy a 1980-as évekre hajazó, 7 hüvelykes digitális kilométeróra, amelyet a Honda Vezetői Információs Felületnek hív. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, amely Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolatra is alkalmas. Az érintőképernyős felület alap grafikája nem javult sokat, ráadásul a menürendszere sem fejlődött. A gombok és kapcsolók elrendezése azonban logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet az érintőképernyő alá raktak a tervezők.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x

hirdetés
hyundai-i30-fastback-n-sep2018-21-1000x667.jpg

Versenyautó az utcán – a Hyundai legsportosabb utcai modelljét vezettük

Nemcsak vagány kinézetű a Hyundai i30 Fastback N, hanem meglepően jó a vezethetősége is.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 19.



Feltűnően nő a bátorsága a Hyundai mérnökeinek, az elmúlt évek sikereinek köszönhetően most olyan vizekre eveztek, amelyen korábban nem igazán jártak. Legalábbis a hétköznapokban nem. A Hyundai már évek óta része a motorsportnak, de igazán sportos utcai változatokkal nem próbálkoztak, egészen addig, amíg be nem vezették az „N” jelölésű modelljeiket.

Az N elnevezésre több indokot is felsoroltak a Hyundai marketingesei: N, azaz Namjang, itt található a Hyundai kutatás-fejlesztési központja; N, mint Nürnburgring, ahol az N modelleket tesztelték; N, mint egy sikán, amely a versenypályák izgalmas kanyarjait jelentik. Az N a Hyundai RS-e, M-je vagy AMG-je, amely az első tapasztalatok alapján könnyedén hasonlóan népszerű jelzővé válik majd.

Az N típusjelzésű modellek sorát a Veloster N nyitotta, ezt követte az i30 N, majd az i30 Fastback N, ez utóbbihoz volt szerencsénk egy héten át. Az i30 alapesetben egy vagány alsó-középkategóriás autó, azonban az i30 Fastback kissé joviálisra sikerült, de az alapmodell konzervatív megjelenése az N csomagnak köszönhetően teljesen átíródik. Egy más világot nyit meg ez a variáns, amely minden egyes pontján sportosságot sugároz. Nyomokban persze felfedezhetőek az alapvonások, de az N kiegészítők látványosan szabják újra a modellt.

Elől az egyedi kialakítású, N logóval ellátott hűtőrács, a nagy légbeömlők és a vörös díszcsíkkal ellátott első lökhárítók agresszív megjelenést mutatnak, a kifinomult és sportos orr-részt kiemelik a full LED fényszórók fekete keretei. Oldalról látványos a megnövelt sárvédőív, amely alá könnyedén beférnek a 18-as vagy 19-es felnik, de szintén sokat dob a formán a kupésan húzott tetőív, amely a szintén sportos csomagtartóba fut bele. A nagyvonalú ívekkel megformázott, fényes fekete vonallal hangsúlyozott hátsó légterelő elegánsan illeszkedik a csomagtérajtóba, de hátul igazán az elegáns vonalvezetésű piros fényvisszaverő csíkkal ellátott - nagy teljesítményről árulkodó - lökhárító és a dupla kipufogóvég ragadja meg a tekintetet.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
IMG_1859-1000x750.jpg

Tölthető MINI Countryman – a hétköznapokban is élhető választás

Az alternatív hajtások fejlődése egyértelmű, sorra jelennek meg a részben vagy teljesen elektromos autók a piacon. A MINI 2017-ben mutatta be a Countryman plug-in hibrid változatát, most ezt a modellt tehettük próbára.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 11.



Amikor az elektromos autózás szóba kerül egy társágban, sok kérdőjel merül fel a témával kapcsolatosan. Tényleg jobban védi a környezetet? Kinek jó alternatíva egy teljesen elektromos autó? Milyen helyzetben érdemes ilyen kocsit választani? A beszélgetések 90 százalékának végül az a konklúziója, hogy az igazán jó megoldást a plug-in hibridek jelentik, amelyek a napi ingázásra kellő akku kapacitással bírnak, de rendelkeznek belső égésű motorral, így hosszú utakon is használhatók.

A MINI úttörőként vette ki a részét a BMW elektromos és plug-in hibrid hajtás fejlesztésében, a 2008-ban bemutatott MINI E modell volt a BMW  első tisztán elektromos meghajtású négykerekűje. A projekt az elektromos mobilitás elterjesztése és térnyerése szempontjából létfontosságú áttöréseket hozott, amelyeket a BMW i3 fejlesztési fázisában is előszeretettel alkalmaztak a tervezők.

A MINI 2017 nyarán mutatta be első sorozatgyártású plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljét, a MINI Cooper S E Countrymant. Hogy miért erre a modellre esett a választás, jó kérdés, de az biztos, hogy a modellkínálat legnagyobb autója sok szempontból jó választásnak bizonyult. Az autó megjelenése alapvetően két ponton árulkodik arról, hogy egy speciális változatról van szó: egyrészt a sárgára fényezett „S” típusjelzéssel, másrészt a második tanksapkával, amely alatt az elektromos töltőnyílás lapul. Itt dughatjuk be a hálózati töltésre alkalmas kábelt a kocsiba.

Több jelzés az utastérben sem emlékeztet a különleges változatra, itt mindössze a középkonzol alsó felén található billenőkapcsoló-sor középső, sárgán világító „Start / Stop” gombja és a kormányoszlopra helyezett központi műszeregység teljesítmény-kijelzője utal a plug-in hibrid hajtásláncra. Emellett a műszerfal közepére helyezett színes kijelző is egyedi menürendszerrel bír, így a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor aktuális töltöttségi szintjét, a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot és a hibrid rendszer eDrive billenőkapcsolóval aktivált működési módjának sajátosságai is leolvashatjuk. Ezt leszámítva az utastér tehát szokásosan minis, a formák fiatalosak, a felhasznált anyagok minősége kiváló.

Az eDrive hajtáslánc-alkatrészek méretének és helytakarékos elrendezésének köszönhetően az új MINI Countryman plug-in hibrid változata relatíve nagy utasteret kínál, és csomagtartójának térfogata csupán minimális mértékben marad el a hagyományos modellektől. A hátsó ülések 40:20:40 arányban oszthatók, és akár a padló síkjába is előre hajthatók.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.




KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x




Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!