hirdetés
nemakargyereket6.jpg

„Attól félek, durva lennék vele" - férfiak árulták el, VALÓJÁBAN miért nem akarnak gyereket

Akadnak köztük döbbenetes, szomorú vallomások is.
Forrás: Whisper, Fotók: Pixabay.com - szmo.hu
2017. december 17.


hirdetés

Szülővé válni nagy felelősség. Nem mindenki érzi úgy, hogy alkalmas rá. Egy „titokmegosztó” oldalon, a Whisper.sh-n, férfiak vallanak a világ minden tájáról arról, miért is nem akarnak gyereket. Némelyik vallomás egésze sokkoló.

Sokan bevallották, hogy azért nem akarnak gyermeket, mert attól tartanak, rájuk fog hasonlítani, míg mások félelme az, hogy esetleg tovább örökítené mentális betegségét.

Volt egy férfi, aki brutális őszinteséggel árulta el legbensőbb félelmét: azért nem akar gyermeket, nehogy durván bánjon vele, mert gondjai vannak az önkontrollal. Az is kiderült, hogy sokan szimplán nem szeretik a gyerekeket.

Íme, néhány elgondolkodtató vélemény.

hirdetés

„Elmondom mindenkinek, hogy soha nem akarok gyereket, mert nem szeretem őket. Az az igazság, hogy attól is félek, hogy részben apámra hasonlítok, és az lenne az átkom, hogy szörnyű apa lennék.”

„25 éves vagyok, és azért nem akarok soha gyereket, mert szeretem, ha van időm magamra.”

„Titokban azért nem szeretnék apa lenni, mert attól félek, szörnyű lennék apának.”

„Sose akarok gyereket, mert az apám komplett lúzer volt, ahogy az ő apja, meg valószínűleg az ő apja is.”

nemakargyereket

„Sose szeretnék gyereket, mert nem akarom átörökíteni rá a mentális betegségemet.”

„Soha nem szeretnék gyereket, mert a gyerekek visszafogják az embert. Apaként családi filmeket kell nézned, a gyerekek mindenedből kiesznek, nem tudsz tőlük utazni, és ez még csak a kezdet…”

„Azért nem akarok apa lenni, mert attól félek, megutálnám az apaszerepet, és elhagynám a gyerekeimet.”

„Sose szeretnék gyereket. Hogy őszinte legyek, azért, mert még csak nem is szeretem a gyerekeket.”

„Mindenkinek elmondom, hogy azért nem akarok apa lenni, mert nem engedhetem meg magamnak. Korábban nevelőszülő voltam, és igencsak nehezen tudtam kezelni a dühömet. Attól félek, durva apa lennék.”

„Elmondom mindenkinek, hogy azért nem akarok gyerekeket, mert utálom őket. Nem akarok én lenni a felelős azért, hogy tönkretettem a gyermekkorukat. Nem akarok azzal a tudattal élni, hogy én csesztem el.”

nemakargyereket5
hirdetés

„Sose szeretnék gyereket, mert engem örökbe fogadtak, és tudom, milyen érzés, ha valakinek nem kellesz. Nem lenne belőlem jó apa.”

„A párom nem érti meg, hogy azért nem szeretnék gyereket, mert nem akarnék olyan lenni, mint a saját apám.”

„Leginkább azért nem akarok apa lenni, mert nem akarok olyan módon kudarcot vallani apaként, ahogy apám kudarcot vallott nálam.”

„Úgy veszem észre, hogy az összes velem egykorú lánynak, aki odavan értem, már van gyereke. Rossz érzés, de nem akarok randizni velük, mert nem szeretnék apafigura lenni. Egyszerűen nem nekem való.”

„Azért nem akarunk a nejemmel gyereket, mert szeretnénk valamit elérni az életben.”

Ti erről mit gondoltok? Írjátok meg kommentben!


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
címkép3-1.jpg

Így keltek új életre a legendás magyar termékek

Az Európai Unió számtalan komoly és nagyszabású projektet finanszíroz hazánkban autópályák létrejöttétől hidak vagy kórházak megépüléséig, de azt tudtad, hogy a Márka, a Pécsi kesztyű vagy épp a Manna szappan is az EU-nak köszönhetően fejlesztette termékeit?
Szponzorált tartalom (x) - szmo.hu
2019. december 02.


hirdetés

A napokban jelent meg az Eurobarométer legújabb felmérése, melyből az derült ki, hogy bár egy főre vetítve az egyik legtöbb EU-forrást hazánk kapja, a magyarok egyharmada mégsem hallott a környezetében megvalósult Európai Uniós fejlesztésről. Cikkünkben olyan híres magyar márkákat és termékeket mutatunk be, melyekről kevesen tudják, hogy jelentős uniós támogatásban részesültek.

A híres magyar Márka

A legrégebbi magyar üdítő, a Márka 2019-ben kapacitásfejlesztésbe vágott, hogy fenntarthatóvá tegye gyártását. Ennek keretében új rendszert hoztak létre az üdítő gyártása során keletkező szennyvíz hatékonyabb elvezetésére, összhangban az Európai Unió által is kitűzött fenntarthatósági célokkal. A beruházást emiatt az EU is támogatta, összesen 50 millió forint vissza nem térítendő forrással.

A támogatott fejlesztés nemcsak, hogy zöldebbé tette a Márka üdítő gyártását, de a gyártókapacitást is növelte. A felújított üzem a korábbi 30 millió helyett 60 millió palack késztermék előállítását és gyors piacra juttatását teszik lehetővé, mely elengedhetetlenné vált a Márka üdítő sikerességének egyik kulcsához, azaz a termékpaletta bővítéséhez.

hirdetés

Ryan Gosling is ezt a 19. századi magyar találmányt viseli

Mi a közös Madonnában, Scarlett Johanssonban és Ryan Goslingban? Mind pécsi kesztyűt hordanak! A magyarországi kesztyűgyártás az 1800-as években honosodott meg, épp Pécsett, ahol Hamerli János nyitott műhelyt- meglehet, ő állította üzembe hazánk első varrógépét. Az 1900-as években már számottevő volt az üzem export-kereskedelme, tucatnyi Nyugat-Európai országban elérhetővé vált a magyar kesztyű, a szocializmus idején még Japánba is eljutott. Ahhoz, hogy a termék hírneve minél szélesebb körbe eljuthasson, egy tucat pécsi és Pécs környéki kesztyűgyártó összefogott és megalapították a Pécsi Kesztyű Klasztert. Az Európai Unió több tízmillió forintnyi támogatásának köszönhetően nem csak idehaza, de külföldön is fennmaradhatott a pécsi kesztyű, ami Ryan Gosling állandó kiegészítője a Drive című filmben.

Univer

Ha külföldi turisták látogatnak Magyarországra, szinte biztos, hogy hazavisznek egy üveg Erős Pistát, ami persze a magyar háztartásokból sem hiányozhat. A méltán népszerű paprikakrémet gyártó Univer az egyik legrégebbi hazai alapítású vállalat, 1948 óta létezik, termékeik mára elválaszthatatlanul összefonódtak a magyar konyhával.

Kevesebben tudják, hogy a hagyományos termékek előállítása mellett az Univer fűszerpaprika-nemesítéssel, valamint a paprika és a paradicsom termesztésének tökéletesítésével is foglalkozik. A cég a jelenleg is futó kutatási projektjére több mint 530 millió forint uniós támogatást kap, ennek célja olyan új fűszerpaprika fajták nemesítése, melyeknek a baktériumokkal szembeni rezisztenciája szövetmegtartáson alapul és erős fertőzéses nyomás esetén is tünetmentes marad, így biztosítva még újabb évtizedekre anyagot az Univer krémjeihez.

Manna szappan

Natúrkozmetikumok megfizethető áron Magyarországból! Varga-Darabos Andrea 2010-ben indította el a Manna szappant, amely ma is a legnépszerűbb, kizárólag természetes anyagokból készült, bőrkímélő termékcsalád Magyarországon.

A cég 2010-ben alapított cég története rendkívül inspiráló, tulajdonosa, Varga-Darabos Andrea első gyermeke születése után kezdett vállalkozásba, miután a Gyesről visszatérve nem vették vissza korábbi munkahelyére. Kezdetben egyedül készítette a Manna készítményeket, amelyek olyan sikeresnek bizonyultak, hogy már néhány hónap múlva elindult a bővülés, és munkába álltak az első alkalmazottak. Andreának pár év múlva már egész vállalati struktúrát kellett menedzselnie, ezért elindult egy vállalatirányítási rendszer fejlesztéséről szóló, az Új Széchenyi Terv keretében meghirdetett uniós pályázaton. A sikeres pályázást követően a Manna Natúr Kozmetikum 3,2 millió forintot nyert el egy személyre szabott cégirányító informatikai rendszer fejlesztésére.

Az #InvestEU-ról

Új ötletek megvalósításának támogatása, testre szabott finanszírozás és programok az élet minden szakaszában, intelligens hitelezés további beruházások elindítására, célzott finanszírozás a modernizálás, fejlesztés és összekapcsolás előteremtéséhez... Számos finanszírozási és befektetési tevékenysége révén az Európai Unió célja a gazdaság élénkítése, a növekedés ösztönzése, munkahelyteremtés és a magánszektorból származó tőke vonzása az uniós polgárok jobb jövőjének megteremtése érdekében.

Az uniós beruházások célja, hogy mindennapi életünkben jelentős javulást eredményezzenek, és hogy a jövő kihívásaival is foglalkozzanak: a jobb oktatás, a korszerűsített egészségügyi ellátás, a megújuló energia, az új közlekedési infrastruktúra, a fejlett technológia csupán néhány példa erre. Az Európai Bizottság Kommunikációs Főigazgatósága által 2017 februárjában elindított InvestEU nyilvános tájékoztató kampány célja, hogy láthatóvá tegye azokat a kézzelfogható eredményeket, melyeket az Európai Unió befektetési tevékenységei gyakorolnak valódi projektekre és emberekre. Az Ön közelében lévő uniós beruházások előnyeinek felfedezéséhez látogasson el az https://europa.eu/investeu/home_hu weboldalra.


KÖVESS MINKET:





hirdetés
nagyo.jpg

Ezek a leggyakoribb vezetéknevek a világ országaiban

Térképen böngészheted, hogy hol melyik nevet viselik a legtöbben.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. december 01.


hirdetés

Egy ötletes térkép született, ami megmutatja, hogy a világ egyes országaiban mi jelenleg a leggyakrabban használt vezetéknév – szúrta ki az Index.

Az országokra írt gyakran használt vezetéknév mellett a színek azok eredetére is utalnak. A piros olyan vezetéknév, ami nemzetségnévből származik, vagy szülői névből generált vezetéknév, a sárga foglalkozásból származó vezetéknév, világoskék személyes tulajdonságra utal, a lila földrajzi, a rózsaszín egy hely neve, a sötétebb kék pedig védőszentekről kapott vezetéknév.

Nálunk a Nagy vezet, a románoknál a Popa, Németországban és Svájcban is a Müller, Angliában pedig a Smith.

ITT tudod nagy méretben is böngészni a térképet.

hirdetés

Vagy itt:

The most common last name in every country. from r/Damnthatsinteresting


KÖVESS MINKET:






hirdetés
78849339_582672232483677_608735344178757632_n.jpg

Kis híján halálra éheztette magát a húszéves lány, miután erőszak áldozata lett

33 kiló volt, kihullott a haja és elvesztette a fogait is – nem anorexia, hanem súlyos depresszió miatt.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. december 01.


hirdetés

A skóciai Dundee-ban élő Natasha Ross ma 35 évesen bevallja, hogy még mindig elborzad azokon a képeken, amelyek akkoriban készültek róla. Pedig azokat a fotókat direkt az ő kérésére készítették, mert úgy érezte: jobban szembesítik önmagával, mintha a tükörbe nézne.

Nemcsak hogy alig 33 kiló volt, hanem a haja kihullott és elvesztette a fogait is. Annyira legyengült, hogy a végén már járni is alig tudott – írta a Mirror.

A bajok négy éves korában kezdődtek, amikor az egyik családtag fizikai erőszakot követett el rajta, de erről a család többi tagja nem tudott. Tizenhat éves volt, amikor Ibizán újra szörnyű erőszak áldozata lett és erről csak nemrégiben beszélt szeretteinek. Most visszatekintve már tudja, hogy ez a két rettenetes élmény vezetett a súlyával való keserves küzdelméhez, amelyet mentális problémák előztek meg.

Sokan azt hitték róla, hogy anorexiás, holott valójában súlyos depresszióban szenvedett. Három hét alatt 12 kilót fogyott, mert egyszerűen képtelen volt enni. Családja könyörgött neki, hogy egyen, de a lány agya leblokkolt.

hirdetés

Amikor mégis tudott enni, akkor sem vett többet magához két üveg bébiételnél. Natasha ma már belátja, hogy ha mindent elmondott volna a családnak, talán megértették volna viselkedését, és segítettek volna túljutni a traumákon.

„Bőrömön piros foltok ütköztek ki, izmaim és inaim elszakadtak. Mindenem fájt, még egy egyszerű lehajolásra is képtelen voltam. Párnákra ültem, felfújható gyűrűt tettem a fürdőkádba, de semmi sem használt” – emlékszik vissza Natasha. De ez már a múlté.

Normális életet él, kisegítő munkásként dolgozik egy helyi közösségben, súlya 54 kg.

Reméli, hogy történetének megosztása másokat is ösztönöz arra, hogy kibeszéljék magukból fájdalmukat. Történetét az idén nyáron osztotta meg először a Facebookon, és azóta többen meg is keresték őt privátban, hogy adjon nekik tanácsot.


KÖVESS MINKET:






hirdetés

Nem tesz műanyagfedelet több termékére a Spar, ezzel 5,5 tonna műanyagot spórol meg

A kibontott termékek minőségét többször használható, tisztítható szilikon zárófedelekkel lehet megőrizni a műanyagfedél helyett.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. december 02.


hirdetés

Újabb 5,5 tonnával csökkenti műanyag-felhasználását a Spar azzal, hogy több saját márkás termékére decembertől nem tesz műanyagfedelet - közölte a cég az MTI-vel hétfőn.

A saját márkás tejtermékek közül a 450 grammos, 20 százalékos Spar tejföl és a négyféle ízesítésű Spar vajkrém esetében a kiskereskedelmi vállalat - tesztjelleggel - mellőzi a műanyagfedelet. A kibontott tejtermékek minőségét a vásárlók az Interspar áruházakban megvehető, többször használható, tisztítható szilikon zárófedelekkel őrizhetik meg.

hirdetés

Az áruházlánc szeptemberben jelentette be, hogy teljes hálózatában elérhetővé teszi a többször használatos zöldség-gyümölcs tároló tasakokat, illetve nyár végén vezette be annak lehetőségét, hogy a vevők otthonról vitt, saját csomagolóeszközeikbe is tehetik a nem előrecsomagolt zöldség- és gyümölcstermékeket a Spar üzletekben.

A Spar korábbi közlése szerint

a magyar fogyasztók évről évre környezettudatosabbak, tavaly az üzletlánc vásárlóinak 40 százaléka már a többször használatos zacskókat és bevásárlótáskákat részesítette előnyben.

A Spar csoporthoz 570 üzlet tartozik, ezen belül a franchise hálózatnak 188 tagja van. A vállalat mintegy 13 ezer dolgozót foglalkoztat.

A Spar Magyarország árbevétele tavaly 617,6 milliárd forint volt, 9,8 százalékkal több az előző évinél, a forgalom 25 százalékát a saját márkás termékek kereskedelme adta.


# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

KÖVESS MINKET:








Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!