hirdetés
Budapesten is elindulnak a Lime elektromos rollerjei
Megoldást kínál a dugók elkerülésére, a gyors és környezetbarát közlekedésre.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 03.


hirdetés

Megérkezett Budapestre az innovatív városi mobilitási szolgáltatásokat nyújtó Lime. A gyors, egyszerű és fenntartható közlekedést biztosító elektromos rollereket a fővárosiak május 1-jétől használhatják, első körben

a budai és a pesti Duna-part egyes szakaszain, illetve az ahhoz közel eső kijelölt területeken.

A budapesti városvezetés által koordinált Cities4People K+F projekt keretében 200 elektromos roller lesz elérhető egy két hónapos, június 30-ig tartó tesztüzemmódban.

A Lime rollerjei új alternatívát kínálnak a felhasználók számára a közlekedés során jellemzően legtöbb időt igénybe vevő első és utolsó kilométer gyors és környezetbarát megtételére. A szolgáltatás az egyéb közlekedési módokat kiegészítve kényelmes és egyszerű helyváltoztatási lehetőséget biztosít akár a munkába járás, akár a szabadidős programokhoz kapcsolódó, városon belüli utazás során.

„Budapest nagyszerű város, ahol jelentős az igény a mikromobilitás fokozása iránt, éppen ezért nagyon örülünk, hogy itt is elindíthatjuk a Lime e-rollermegosztó szolgáltatását. A budapesti városvezetéssel együttműködve azon dolgozunk, hogy megoldást találjunk az olyan városi kihívásokra, mint például a forgalmi dugókkal terhelt közlekedés.

A Lime elektromos rollerjei szórakoztató, okos és kényelmes alternatívát jelentenek a városon belüli, rövidebb utak megtételére, hozzájárulva ezzel a városi élet minőségének javításához”

– mondta el Tóth Tamás, a Lime magyarországi képviselője.

Mint minden dinamikusan fejlődő város, Budapest is számos kihívással néz szembe a városi közlekedés terén. Egyre többen közlekednek az utakon: csak az elmúlt öt évben a budapesti járművek száma 106 ezerrel emelkedett, ami 16 százalékos növekedést jelent. Ennek következtében a torlódások és a forgalmi dugók is egyre több nehézséget okoznak a közlekedőknek. A Lime e-rollerjei intelligens és gyors utazási megoldást biztosítanak a felhasználók számára, és remek alternatívát kínálnak a meglévő közlekedési lehetőségek kiegészítésére. A Lime használatával akár néhány perc alatt el lehet jutni a Gellért tértől a Kálvin térig.

A Cities4People az Európai Unió által támogatott projekt, amelynek célja, hogy fenntartható és emberközpontú közlekedési megoldásokat találjon, válaszul a városi mobilitási kihívásokra.

A kezdeményezés öt különböző európai városban működik: Budapesten, Hamburgban, Isztambulban, Trikalaban és Oxfordshire-ben. Magyarországon a projektet a Fővárosi Önkormányzat koordinálja.

A K+F projekt kijelölt területe Budapesten magában foglalja a Duna-part Batthyány tér és Műegyetem rakpart közötti budai szakaszát. A Lime elektromos rollerjei számára kijelölt szektor a budai Duna-part mentén Lágymányostól az ELTE és BME kampuszát is felölelve a Móricz Zsigmond körtérig tart, a pesti oldalon pedig a Szabadság hídon átívelve a Vámház körúttól a Kálvin térig, magában foglalva a Corvinus Egyetem kampuszát, egészen a Boráros térig. A két hónapos tesztidőszak május 1-től június végéig tart.

Hogyan működik a Lime?

A felhasználók könnyedén letölthetik okostelefonjukra a Lime mobil applikációját, amelynek segítségével megkereshetik a hozzájuk legközelebbi rollert, és egy gombnyomással feloldhatják azt. Amikor az utazás befejeződött, a rollerezők az applikáció utasításait követve egyszerűen megállítják a járművet és biztonságosan leparkolnak vele. A rollerek egyszeri kioldási költsége 250 Ft, a használat percdíja pedig 50 forint lesz. A Lime helyi csapata végzi majd a rollerek kihelyezését, töltését és karbantartását.

A vállalat elkötelezett a biztonság és a kényelem iránt, és arra ösztönzi felhasználóit, hogy mindig viseljenek bukósisakot.

A használóknak fontos:

- Mindenkor felelősségteljes közlekedés.

- Sisak viselése rollerhasználat közben.

- Minden közlekedési előírás és a sebességhatárok betartása.

- Csak a kijelölt területeken történő rollerhasználat.

- Szabályos parkolás a gyalogos utak mentén, a szerviz rámpáknál és a metrómegállók mellett.

- Figyelem az autók, gyalogosok, és más rollerezők iránt.


KÖVESS MINKET:





hirdetés
Csöngetned kell, hogy beléphess Buda elrejtett ékszerdobozába és a titkos kertjébe
A Koller Galéria lenyűgöző és őrülten romantikus hely, de sokan nem is tudnak róla. Most megmutatjuk!
My Secret Budapest - szmo.hu
2019. április 27.



Először egy olasz barátom mesélt a Koller Galériáról, hosszasan lelkendezett, milyen varázslatos helyre bukkant a feleségével. Ám a nevét és a címét nem tudta megmondani, arra már nem emlékezett.

Majd pár éve láttam egy fotót a galéria kertjéről, és olvastam róla néhány értékelést Trip Advisoron, így beazonosítottam, hogy igen,

ez hát az eldugott kis ékszerdoboz, amelyről a barátom mesélt.

Nos, ez olyan hely, amibe akár egyetlen kép alapján bele lehet szeretni. Régóta terveztem a látogatást, és most végre eljutottam ide, fényképezőgép is volt nálam, így készítettem nektek néhány fotót a Koller Galériáról, hogy ti is láthassátok, milyen izgalmas.

A családi galéria évtizedek óta működik. Eleinte Rézkarcoló Művészek Alkotóközössége néven működött a jogelődje, a Munkácsy Mihály utcában volt a székhely. 1980-ban költöztek a Várnegyedbe, a Táncsics utca 5-be, Amerigo Tot, a világhírű, magyar származású szobrász műteremházába, hogy megnyissák az ország első magángalériáját. Engedélyt kaptak a rézkarcok, szobrok, kisplasztikák, festmények bemutatására és forgalmazására.

A Koller Galériában úgy nézheted meg a kortárs alkotók megvásárolható műveit, mintha múzeumban vagy kiállítóteremben lennél – az én kedvencem Boldi Színház, és Párkányi Péter A levél című szobra lett, mindkettőt megmutatom a fotókon. A harmadik kedvencem Mészáros László Júdás pénze című fotója, ami első pillantásra festménynek látszik, és ami engem reneszánsz csendéletre emlékeztet. A galériába az időszaki kiállítások miatt is érdemes eljönnöd.

Boldi: Színház

Párkányi Péter egyik munkája

Tóth Imre, vagyis Amerigo Tot 1909-ben Fehérvárcsurgón született, de családja az első világháború után Budapestre költözött, és ő a Lónyay gimnáziumban érettségizett. 1926 és 1928 között Budapesten tanult a Mintarajziskolában, a tanulás mellett a Piatnik gyárban dolgozott.

Felvették a Bauhausba, ami akkor Dessauban működött, így 1931-ben ott kezdett tanulni, ám 1932-ben otthagyta az intézményt. Tóth Imre Otto Dix drezdai iskolájában folytatta tanulmányait. 1933 februárjában letartóztatták: az iskola vezetőjével és a többi hallatóval együtt Zwickauba internálták, de onnan megszökött, és elgyalogolt Rómába. 1933. június 4-én érkezett meg, és attól fogva Róma volt az otthona.

Rómában kezdett el szobrászattal foglalkozni. 1937-től már Amerigo Totként szerepelt. Első ottani komolyabb munkája a Goldoni-család síremlékének domborműve volt, Bolognában. 1949-ben megnyerte a római Termini pályaudvar frízére kiírt nemzetközi pályázatot - ezután sorra kapta a megrendeléseket. Absztrakt munkákat először 1950-ben készített.

Amerigo Tot budai műteremlakásáról Koller Edit, a galéria alapítójának özvegye ezt mondta a Magyar Művészeti Akadémiának: „Mikor a gödöllői Agráregyetemnek 1972-ben elkészítette a Mag apoteózisa című hatalmas domborítását, akkor kapta ezt a telket, s arra építettek neki lent egy műtermet. Már beteg volt, inkább a közeli szállodában lakott, így kibéreltük tőle; halála után pedig megvettük.”

Az épület harmadik emeletén rendezték be az emlékszobáját, ahol a szerszámai, személyes tárgyai és alkotásai mellett látható az az üdvözlet is, amit Amerigo Totnak írt VI. Pál pápa.


KÖVESS MINKET:



hirdetés
Követeli a kormány: bontsák le a konténervárost a ferihegyi repülőtéren
77 pontos követeléscsomagot fogalmaztak meg a Budapest Airporttal szemben – írja a Magyar Nemzet.
Magyar Nemzet, Fotó: Youtube videó, print screen - szmo.hu
2019. április 26.



Hetvenhét pontos követeléscsomagot fogalmazott meg a kormány a Budapest Airporttal szemben.

Jelezték, hogy az üzemeltető komoly szankciókra számíthat, ha „gondatlan a saját tulajdonával” – írja a Magyar Nemzet.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren már öt éve állnak a konténer-épületek, amelyekre az utasoktól rengeteg panasz érkezett. Ezek az épületek szolgálják ki a fapados járatok utasait.

A Budapest Airport szóhasználatában egyszerűsített beszállítókapunak nevezett eszközök közül a B oldalon lévőket már felszámolták, amikor megépült a 2B utasmóló. Az Európán belüli úti célokra repülő fapadosok utasai azonban kénytelen továbbra is a "könnyűszerkezetes váróban" tölteni a boarding idejét.

A konténerekbe befúj a szél, nagyobb eső után a padlón áll a víz - írja a Magyar Nemzet.

Az egyik fő elvárás a "bádogvárossal" szemben, hogy december 31-ig szüntessék meg ezeket az épületeket. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter kilátásba helyezte, hogy akár rendeleti úton is betilthatják ezek használatát. Ugyanakkor, mint Magyar Nemzet írja, a "bádogépületeket" kiváltó 3. terminálnak még csak a tervezése kezdődik 2019-ben.

A Budapest Airport azt közölte, hogy zajlanak az egyeztetések a kormánnyal, addig viszont nem nyilatkoznak a kérdésről.

Egy korábbi interjúban Jost Lammers vezérigazgató arról beszélt, hogy a 3. terminál 2024-ig készülhet el, 225 milliárd forintos beruházással.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Nagy lezárások lesznek, május 1-én újra Nagy Futam lesz Budapest belvárosában, itt a program is
Max Verstappent is láthatjuk majd száguldani, ahogy Jerome D'Ambrosio is a volán mögé ül. Az egyik legérdekesebb autó pedig az ABB FIA Formula E bajnokság versenygépe lesz.
Fotó: Mervai Márk - szmo.hu
2019. április 29.



A Formula–1 holland fenegyereke, Max Verstappen újra Budapest történelmi belvárosában száguld - írja a HungaroringSport.

Újra megrendezik ugyanis május elsején a Nagy Futamot.

Az egyik legérdekesebb autó kétségtelenül az ABB FIA Formula E bajnokság versenygépe lesz, mivel ilyen autót korábban még nem láthattunk Magyarországon, szóval valódi kuriózum, a volánjánál pedig a belga Jerome D'Ambrosio foglal helyet, aki jó néhány sorozatban bizonyította már, hogy autóversenyzésre született.

Ez a rendezvény minden évben jó alkalmat nyújt arra, hogy

a nézők testközelből is láthassák a versenygépeket, személyesen találkozzanak a pilótákkal,

és ehhez még csak messzire sem kell menni, hiszen az utcai parádé gyönyörű fővárosunk belvárosában, az Erzsébet tér – Andrássy út – Oktogon útvonalon zajlik.

Formulaautók, oldtimerek, túraautó- és ralibemutató – ebből a buliból a két Norbi, Michelisz és Kiss sem maradhat ki, mint ahogy felvonulnak a hazai autósport további sztárjai is, például az idén a ralikrossz világbajnokságon induló Szabó Krisztián, vagy a Dakar-ralin 14 alkalommal rajthoz álló Szalay Balázs.

Május 1-jén 8 órától 13 óráig

megnyitják a paddockot a nézők előtt, ekkor nyílik lehetőség a boxutca-látogatásra, majd 14 órakor elrajtol a háromórás show a Formula–1-es Aston Martin Red Bull Racing részvételével.

A VIP-terasz ezúttal is az Akvárium Klubban kap helyet.

A rendezvény a nézők számára ingyenes, de VIP-jegyek korlátozott számban kaphatók.

VIDEÓ: A tavalyi Nagy Futam

Változások lesznek a közlekedésben

A közúti és közösségi közlekedésben jelentős változásokra kell számítani kedden és szerdán Budapesten a Nagy Futam miatt - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A rendezvény és előkészületei miatt kedden estétől forgalomkorlátozásokra kell számítani az Andrássy úton, a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Károly körúton, valamint a környező utcákban, így egyebek közt a Dohány utcában, a Király utcában, a Jókai téren, a Liszt Ferenc téren, a József Attila utcában, a Paulay Ede utcában és a Révay utcában is. Az Andrássy utat a Bajcsy-Zslinkszky út és a Liszt Ferenc tér között a kerékpárosok sem használhatják csütörtökig.

A lezárások miatt terelve közlekedik a 9-es, a 16-os, a 100E és a 105-ös busz, a 914-es, a 914A, a 931-es, a 950-es és a 950A éjszakai járatok, illetve a 70-es és 78-as troli.

A BKK emellett szükség esetén mind a négy fővárosi metróvonalon, valamint a 4-es és a 6-os villamos vonalán a megszokottnál sűrűbben indítja majd a szerelvényeket - írta az MTI.

Kedvcsinálónak íme a tavalyi Nagy Futam legjobb képeiből készített összeállításunk: KATT ide.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Durvul a patkányhelyzet Budapesten – egyre többet látnak a városban
Játszótéren és társasházban is felbukkantak már. Tarlós István szerint azonban butaság, hogy Budapest valaha is patkánymentes lett volna.
MTI, Index, Fotó: Olvasói kép - szmo.hu
2019. április 26.



"Egy VIII. kerületi egészségügyi intézmény, játszóterek, közlekedési csomópontok, stratégiai jelentőségű helyszínek és bizony magánlakások, társasházak. Másfél nap alatt több mint 130 bejelentés érkezett budapesti patkányészlelésekről" - írja az Index.

Nem csak az Index olvasói jelezték, hogy korábban nem láttak patkányt Budapesten, az utóbbi fél évben pedig igen, hanem a mi olvasóink is.

Egyikük például tavaly októberben fotózott le egy elhullott rágcsálót az utcán Budán, az első kerületben.

Az Index cikkében az áll, hogy tucatnyi fotót és bejelentést kaptak utcán látható patkánytetemekről is, és kiemelt védettségű objektumok, vagyis főleg a tömegközlekedési helyszínek, metróaluljárók, vonatsínek körül mászkáló patkányokról is sokan panaszkodtak.

"Amióta az első emeleti erkély ablakon benézett egy igen méretes patkány, valamint 15 percig tornázott a redőnyön csimpaszkodva, azóta nem merünk szellőztetni, csak egy nagy lapáttal a kezünkben" - írta a lap egyik olvasója. Sokan panaszkodtak arra, hogy a patkányirtásért felelős céget nem érték el, vagy éppen nem kaptak választ a megkeresésre, akikhez kimentek a szakemberek, azok viszont nem panaszkodtak az elvégzett munkára.

Mint azt mi is megírtuk, április elején egy patkány okozott rövidzárlatot Budapesten a metróban. A hármas metró szakaszán a Gyöngyösi utca metrómegálló üzemi területén elhelyezkedő elektromos szekrénybe mászott be az állat, ott zárlatot okozott, így füst keletkezett.

 

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Simkó-Nagy Zselé Tamás (@simkonagyzsele) által megosztott bejegyzés,

Tarlós István főpolgármester közlése szerint a fővárosi patkányirtásért felelős cég folyamatosan végzi a munkáját, a tavaly augusztustól idén márciusig tartó időszakban csökkent a lakossági patkányészlelések száma, ugyanakkor a patkányok száma magasabb az elfogadhatónál.

A főpolgármester az ATV Start című műsorában csütörtökön azt mondta: augusztustól márciusig "csökkenő görbét ír le" a patkányészlelések száma.

Tarlós István butaságnak nevezte, hogy Budapest valaha is patkánymentes lett volna. "Nagyváros patkány nélkül nem létezik, Budapest az életben nem volt patkánymentes, és nem is lesz" a nagy alagút- és a csatornahálózat, a pályaudvarok és az illegális szemétlerakó helyek miatt.

Ugyanakkor közölte: valóban több a patkány annál, mint amit elfogadhatónak lehet mondani. A Nemzeti Népegészségügyi Központ szakértője szerdán azt közölte, hogy semmiféle közegészségügyi, járványügyi veszély nincsen.

A főpolgármester azt is mondta, hogy a patkányirtásért felelős cég kiválasztásáról nyilvános pályázaton döntöttek, a nyertes cég 23 százalékkal olcsóbb ajánlatot tett, mint a másik.

A cégnek tavaly nyár óta van szerződése, ennek alapján kapja a pénzt, és az alaptevékenységet folyamatosan végzi. Tavaly ősszel a fővárosi kormányhivatal és a Nemzeti Népegészségügyi Központ jelezte, hogy a patkánypopuláció további növekedése várható, és egy intenzív irtást javasoltak. Ennek a módszerét dolgozták ki januártól márciusig. Azt is hozzátette, hogy a Fővárosi Közgyűlés decemberben döntött arról, hogy az intenzív irtásra plusz 650 millió forintot ad.

Az Index viszont azt írta, hogy a Főpolgármesteri Hivatal tavaly "A főváros patkánymentes állapotának a fenntartása" címmel írta ki és folytatta le a közbeszerzési eljárást, és ez ellentmond annak a kijelentésnek, hogy Budapest soha nem volt patkánymentes.

A lapnak nyilatkozó szakértő azt mondta, hogy gyakorlatilag nincsen patkánymentes környék Budapesten, és a most következő meleg hónapok miatt csak még rosszabb lesz a helyzet.


KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x