hirdetés

BUDAPEST

Vége a kutyák aranyéletének a Városligetben

A május 19-én kihirdetett pályamunka szerint mindössze két kis kutyafuttatóban lehet majd szabadon engedni az ebeket.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2016. május 29.

hirdetés

A Városliget nyertes tájépítészeti tervei alapján úgy tűnik, búcsút kell mondania több ezer embernek az önfeledt kutyasétáltatás jogától a területen - derítette ki a 444.

A május 19-én kihirdetett első helyezett (Garden Studio Kft.) pályamunkájába mindössze két miniatűr kutyafuttató került bele. Ezt a két placcot pirossal karikázta be a portál munkatársa:6rnk2vxeTbDkOCH6sk3

Az hír azért is durva, mert

ezeknek a futtatóknak az együttes területe is csupán töredéke annak, amit a mostani Ligetben a kutyatulajdonosok igénybe vesznek a póráz nélküli sétáltatáshoz.

hirdetés
k1

A kutyatartásról évek óta egyre szigorúbb törvényeket hoznak Magyarországon. Például 2010 óta tilos közterületen elengedni a négylábúakat a futtatókon kívül, azonban ezt a szabályt nagyjából senki nem tartja be, főleg ha nagy, egybefüggő zöldfelületről van szó. Általában a kevésbé állatbarát sétálók sem szólnak érte, ha a kutyus jól nevelt.

Simicskó István

Először Kőbánya önkormányzata tiltotta ki a kutyásokat az ottani közparkok többségéből, most pedig a Városligetben készülhetnek hasonló akcióra. A 444 kérdéseire a Városliget Zrt. munkatársai elmondták, hogy a végleges rendezésről még egyeztetnek, így a kutyafuttatók helye és mérete még változhat. Azt viszont nem tagadták, hogy a Liget különböző szektorokra lesz osztva a jövőben. Némelyik zónába pedig egyáltalán nem lehet kutyát bevinni, de olyan placcok is lesznek, ahol szigorúan csak pórázon szabad az állatot sétáltatni. És mint ahogy fentebb is említve lett,

elengedni őket csak a futtatókban szabad majd.

A Városligetbe több budapesti kerületből érkeznek rendszeresen kutyasétáltatók. Az egyik szervezetük, az EB OVO azt szeretné elérni, hogy a három legnépszerűbb sétáltatóhelyen - a Pecsa előtti Nagyréten, a Királydombnál, és az 56-os emlékmű mellett - megmaradna a szabad sétáltatás joga. Az egyesület intenzíven próbálja meggyőzni az üzemeletetőket arról, hogy a Városliget az átalakítás után is gond nélkül működhetne a mostanihoz hasonló, összenvont kutyás parkként, de a jelenlegi rendezési tervek nem ebbe az irányba mutatnak.k2

via 444 / Index

Ha hasznos volt az információ, oszd meg a cikket ismerőseiddel is!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
BUDAPEST
A Rovatból
hirdetés

Március 16-tól részlegesen nyithatnak a budapesti gyógyfürdők

A fürdőkben folyamatosan fertőtleníteni fognak, hogy csökkentsék annak a kockázatát, hogy vendég vendéget fertőzzön meg.
Címkép: Wikimedia Commons - szmo.hu
2021. február 22.

hirdetés

Több mint 200 dolgozóját oltatta be február 19-én a Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt., hogy a hozzájuk tartozó fürdőkben újra megnyithassák a gyógyászati egységeket. Ezt azért tehették meg, mert a cég valamennyi dolgozója – így például a kasszás és a ruhatáros is – egészségügyi dolgozónak számít, írja a Telex.

"Az NNK (Nemzeti Népegészségügyi Központ) hivatalos válasza megerősítette Társaságunk álláspontját, miszerint a Társaságunk kezelésében lévő gyógyfürdők egészségügyi szolgáltatás nyújtására jogosító működési engedéllyel rendelkeznek, s tevékenységük egészségügyi tevékenységnek minősül és valamennyi, a Társasággal munkaviszonyban álló dolgozó egészségügyben dolgozónak tekintendő” – mondta a Telexnek Szűts Ildikó, a Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt. vezérigazgatója.

A hozzájuk tartozó fürdőkben folyamatosan fertőtleníteni fognak, hogy csökkentsék annak a kockázatát, hogy vendég vendéget fertőzzön meg. Várhatóan követik majd az osztrák példát, ott ugyanis már a beérkező vendégeket is tesztelik.

A tervek szerint március 16-tól nyitják majd meg a fürdőkben a gyógyászati egységeket, hogy "a rendeletben engedélyezett kezeléseket" újra igénybe lehessen venni.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
BUDAPEST

Így néz ki a jégbe-hóba fagyott Normafa – megnéztük, miért zárták le a területet

Munkatársunk képein szinte hallani lehet a téli csendet - de a fotókon is átjön, miért is nem szabad most tömegével felmenni a csodásan fehér kirándulóhelyhez.
Fotók: Markovics Z. Kristóf - szmo.hu
2021. február 11.

hirdetés

Korábban mi is hírt adtunk róla, hogy veszélyhelyzet miatt lezárta a Normafa környékét a XII. kerületi önkormányzat. A népszerű hegyvidéki kirándulóhelyet egybefüggő hóréteg, sok helyen pedig vastag jégpáncél borítja. Ennél is veszélyesebb azonban a fákon kialakult jégréteg, ami alatt már több ág leszakadt, életveszélyessé téve így a kirándulást a környéken.

A Szeretlek Magyarország fotósának sikerült bejutni a Normafa környéki területekre, ahol számos fotót készített az elmúlt napok mínuszainak következményeiről.

A képek nagyon hatásosan visszaadják a terület jelenleg érintetlen szépségét, a képeket látva azonban azt is megértjük, az önkormányzat miért döntött a terület lezárása mellett.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST

Tovább fonódik a budai fonódó villamoshálózat

A Szent Gellért tértől délre a Műegyetem és az ELTE kampuszait érintve éri majd el Budafoki úti végállomását.
MTI Fotó: SZMO - szmo.hu
2021. február 13.

hirdetés

"Gőzerővel" folytatja a kormány Budapest fejlesztését: tovább építik a budai fonódó villamoshálózatot - jelentette be a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára szombaton a Facebook-oldalán.

Fürjes Balázs közölte, a nagyközönségnek 2016 elején átadott budai fonódó villamoshálózat az elmúlt évtized egyik legnagyobb közlekedésfejlesztési sikere;

a munkát most a Szent Gellért tértől délre, a Duna partján folytatják. Így kötöttpályás kapcsolathoz jutnak a diákok, hiszen érintett a BME kampusza és az ELTE déli tömbje is. Az Infopark is sokkal könnyebben lesz gépjármű nélkül megközelíthető a jövőben, ahogy igaz ez a Kopaszi-gát szabadidős térségére, valamint az épülő új iroda- és lakónegyedre

- tette hozzá, azzal együtt, hogy a végállomás a Budafoki útnál lesz, a vonal csatlakozik majd a Déli Körvasút új, Nádorkert megállójához is.

Az államtitkár úgy folytatta a bejegyzését, hogy Budapesten és környékén a közösségi közlekedés a kormány "szívügye", hiszen fejlesztésével közelebb lehet jutni az élhető, tiszta levegőjű, kevesebb dugóval terhelt fővároshoz, településekhez.

Jelezte, a 2020-as 85 milliárd forint után az idén a fővárosi és kerületi önkormányzatok együttesen 116 milliárdot kapnak Budapest működési kiadásainak fedezésére. A közösségi közlekedés működtetésére az idén 12 milliárd forint az állami támogatás, csakúgy, mint tavaly.

hirdetés

Ezen felül egyes felújításokat és fejlesztéseket is a kormány finanszíroz. Biztosítják a 3-as metró folyamatban lévő felújításának teljes, 200 milliárd forintos költségvetését. Az idén 3,2 milliárd forinttal támogatja a kormány a fővárosi buszbeszerzéseket: 2020-ban és 2021-ben 64 új, akadálymentes, légkondicionált busz megvásárlását finanszírozta Budapesten.

Felhívta a figyelmet, az idén a kormány több mint tízmilliárd forintot fordít a HÉV-vonalak teljes felújításának előkészítésére, a HÉV járműcsere-programjának megvalósítására, két új budapesti peremhíd, a Galvani és az Aquincumi híd tervezésére, az elővárosi vasút fejlesztésére.

Ezen kívül bejelentették, hogy megújul a pesti alsó rakpart is: a kormány a Margit híd és a Parlament közötti szakasz rekonstrukciójára 787 millió forintot folyósított a fővárosi önkormányzatnak még a múlt év végén a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának döntése alapján.

A kormány 60 milliárd forint értékben vállalja magára további jelentős budapesti városfejlesztések finanszírozását és megvalósítását, így tehermentesítve a fővárosi költségvetést. A budai fonódó villamoshálózat továbbfejlesztésén is már ennek jegyében, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának (FKT) döntése szerint dolgoznak.

A vonalszakaszra korábban már készültek tervek, de a kormány és az FKT döntése alapján ezek átdolgozása szükséges, hogy minimálisra lehessen csökkenteni a villamos építésével érintett fák számát, a parti gyalogos és kerékpáros útvonal végig akadálytalan legyen

- írta Fürjes Balázs.

Fontosnak nevezte, hogy az itt élők, a területen rendszeresen közlekedők véleményét is figyelembe vegyék, ezért a BFK online kérdőíves felmérést indít.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST

Lehullt a lepel: ilyenek lesznek az új MOL Bubi biciklik

A téli szünet után visszatérnek a főváros utcáira a közbringarendszer kerékpárjai.
Fotó: BKK - szmo.hu
2021. március 01.

hirdetés

Gőzerővel zajlik az új MOL Bubi biciklik összeszerelése a Csepel Zrt. üzemében, és hamarosan a nagyközönség is találkozhat a modern kerékpárokkal a fővárosban. Az idén megújuló, fenntartható közbringarendszerhez 1200 kerékpárt szerelnek össze Csepelen, amelyeknek március 1-től kezdődik a tesztelése - írja honlapján a BKK.

100 kerékpár már készen van, további 400-at pedig a hetekben készítenek el Csepelen. Ezeket a bringákat márciustól tesztelik, így hamarosan találkozhatunk velük a főváros útjain.

Az 1928-ban Weiss Manfréd által alapított, ma Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. néven működő cég üzemében szerelték készre a vadonatúj MOL Bubi bicikliket.

A defekttűrő, fújt gumikkal felszerelt új bringákkal könnyebben és gyorsabban lehet haladni, az egyszerűbb használatot okoslakat biztosítja.

Új bicajhoz új applikáció jár, amelynek segítségével egyszerűbben és gyorsabban lehet majd regisztrálni és felvenni a MOL Bubi bringákat, sőt egy teljesen új weboldal is készül

- adja hírül a közlekedési társaság.

Március 17-től várhatóan megkezdődnek a vállalkozói folyamattesztelések, itt már nemcsak a bérlést, de a regisztrációt, a fizetést és az ehhez kapcsolódó folyamatokat is ellenőrzik. A sikeres Vállalkozó tesztek alapján lehet megajánlani a rendszert a BKK számára tesztelésre, és kezdődhet a Megrendelő oldali teszt (várhatóan: március 23-tól), ahol a BKK Zrt. kollégái győződnek meg a rendszer üzemképességéről. Ekkor már az ügyfélszolgálati folyamatokat is vizsgálják.

hirdetés

A próbaüzem végére már 800 kerékpár várja az üzembehelyezést, további 400 kerékpárt az élesüzem indulását követő négy héten belül állítanak üzembe.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: