Szenzoros ruhákkal rögzítették, hányan fogdosták meg a nőket a szórakozóhelyeken
Olyan ruhákkal állt elő egy reklámügynökség, amelyek rögzítik, hol fogták meg a viselőjüket. A Schweppes megrendelésére készült kampány célja az volt, hogy fényt derítsenek rá, milyen mértékű zaklatás megy végbe a szórakozóhelyeken - írja az iheartintelligence.
Az ilyen esetek zöme soha nem jár következményekkel, sokan hajlamosak szemet hunyni fölöttük. Nem így az Ogilvy reklámügynökség által létrehozott “okosruhák” viselői, akik az öltözetüknek hála minden ilyen incidensről információt továbbítottak.
A kísérletben három nő, Juliana Schulz, Tatiana Rosas és Luisa Castro vett részt. Mindannyian szenzoros ruhában jelentek meg egy brazíliai partin, ahol 3 óra 47 percen át követték a mozgásukat.
A szenzorok nemcsak az érintés helyét, de erejét is rögzítették. Az így gyűjtött információkat wifin keresztül egy számítógépre továbbították, ami az érintések nyomán hőtérképet hozott létre.
A kérdésre, hogy miért érnek hozzájuk felhatalmazás nélkül a férfiak, többek közt az alábbi válaszok születtek: “Ki menne el egy klubba csütörtök éjjel csak azért, hogy táncoljon?”, illetve: “Szerintem ez csak rinyálás mindenért!”
Habár a nők kérték a férfiakat, hogy álljanak le, összesen 157 alkalommal fogdosták meg őket - azaz körülbelül 5 percenként egyszer.
Brazíliában a nők nem kevesebb mint 86 százaléka élt már át utcai zaklatást, ám a probléma globális. Tatiana, a tanulmány egyik résztvevője úgy fogalmazott: