News here
hirdetés

BUDAPEST

Reagált a BKK: „irreálisan nagy kiadásokkal járt volna”, ha nem állítják le télre a Bubit

Cserébe jövő tavasszal egy sokkal korszerűbb, hatékonyabb, a mai elvárásoknak megfelelő közbringarendszer térhet vissza – ígérik.

Link másolása

hirdetés

Ahogy arról korábban írtunk, november 29-én ideiglenesen leáll a MOL Bubi közbringarendszer: tavaszig eltűnnek Budapest utcáiról a zöld biciklik. Megkérdeztük a BKK-t, miért a járványhelyzet közepén vonják ki a bicikliket hónapokra a forgalomból.

A BKK megkeresésünkre elmondta, hogy az üzemeltetői szerződés ezen a napon jár le, amit nem hosszabbítottak meg, mert irreálisan nagy kiadásokkal járt volna az egyébként is megtépázott költségvetés kárára.

"A leállás egyébként is elengedhetetlen lett volna a rendszer átalakításához, erre pedig a téli időszak a legideálisabb: ilyenkor az átlagoshoz képest 90 százalékkal alacsonyabb a kerékpárok kihasználtsága. (Napi szinten 230-280 bérlés jellemző a téli hónapokban, de előfordult már olyan nap is, amikor 90-nél kevesebb felvételt regisztráltak.) A hosszabbítás költségei ezzel szemben irreálisan nagy kiadásokkal terhelték volna a BKK egyébként is megtépázott költségvetését, amely a koronavírusnak köszönhetően megközelítőleg 30 milliárd forintos hiányt mutat" - tették hozzá.

Cserébe jövő tavasszal egy sokkal korszerűbb, hatékonyabb, a mai elvárásoknak megfelelő MOL Bubi térhet vissza:

hirdetés

• 1200 teljesen új, a jelenleginél könnyebb kerékpár érkezik Budapestre, az állomány igény esetén további 360 biciklivel bármikor bővíthető lesz.

• Az új bringákat defekttűrő, fújt gumikkal szerelik majd fel, ami a jelenlegi szivacstömlős kerekekkel szemben könnyebb és gyorsabb haladást biztosít.

• Rugalmas tarifarendszer lép életbe, amelyben a BKK-bérlettel rendelkezők jelentős kedvezményekre számíthatnak.

• A közbringarendszer üzemeltetéséhez új informatikai háttér épül ki.

• Felhasználóbarát, új applikáció érkezik, amellyel egyszerűen és gyorsan lehet igénybe venni a szolgáltatást.

• Az üzemeltetési modell is megváltozik, ezáltal jóval kedvezőbb lehet a rendszer fenntartása.

• Változatlanul megmarad a jelenlegi szolgáltatási terület, a rendelkezésre álló 158 gyűjtőállomás és a parkolási funkció. Az új rendszerrel a BKK képes lesz a virtuális gyűjtőállomások bevezetésére is, amelynek lehetőségét igény szerint fogja vizsgálni a társaság.

A BKK közlése szerint az elmúlt években a gyűjtőállomások száma 76-ról 158-ra, a rendszerben elérhető kerékpárok száma 1100-ról 2071-re nőtt. A biciklikkel az elmúlt hat évben közel 3 milliószor utaztak, összesen körülbelül 6 millió kilométert tekerve. A tavaszi pandémiás helyzet kezdetén 100 forintra mérsékelt havidíjnak és az online regisztrációnak köszönhetően idén rengeteg új MOL Bubizó pattant az almazöld bringák nyergébe, így 2020-ban átléphette a százezret az ügyfelek száma.

"A BKK büszke arra, hogy a közbringarendszer elindításával azoknak is lehetővé tette a bringázás élményét, akik bármilyen okból nem tudnak a fővárosban saját kerékpárjukkal közlekedni. A lendület azonban nem tartott örökké, a hat év egy közbringarendszer számára hosszú idő, ezért elkerülhetetlenné vált a MOL Bubi szolgáltatásának újragondolása." - tették hozzá.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
BUDAPEST
Bajban van a BKV, rengetegen mondanak fel, és már a menetrendet sem tudják tartani
Az elmúlt másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolivezető a cég állományából

Link másolása

hirdetés

A buszsofőrök és trolivezetők soha nem látott ütemben mondanak fel a cégnél, gyakorlatilag lehetetlenné vált a menetrendi igények kiszolgálása - értesült a Világgazdaság.

A lap úgy tudja, hogy először idén májusban, aztán rögtön júniusban is rekordot döntött a járművezetői létszám csökkenése: tavasz végén 48, a nyár első hónapjában 55 sofőr hagyta ott a BKV-t. A csökkenés 2021 óta tapasztalható.

Az elmúlt másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolivezető a cég állományából.

A járművezetők száma mostanra a 2017-es szintre zuhant vissza. Miközben 2021 elején a 2700-at közelítette a munkavállalók száma, ma már 2400-an sem dolgoznak a BKV-nál.

A kialakult helyzetet már az utasok is megérezhetik. Az alacsony létszámot valameddig túlórával, illetve a pihenőnapok elvonásával lehetett ellensúlyozni, de a kieső járművezetők miatt az ígért menetrend már nem teljesíthető hiánytalanul.

A Világgazdaság úgy tudja, hogy júliustól jelentősen megszaporodtak a személyzeti okokra visszavezethető kimaradások.

hirdetés
Átlagosan napi 50-60 esetben történt meg, hogy a BKV nem tudott járművezetőt biztosítani. Ezek az autóbuszok értelemszerűen kiestek a menetrendből, és a telephelyeken maradnak.

A lap információi szerint a kilépő BKV-s sofőrök háromnegyede öt éven belül hagyta ott a céget, az összes távozó járművezető negyede pedig már egy éven belül felmondott, ami az alacsony béreknek és a járműpark állapotának is köszönhető.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
hirdetés
BUDAPEST
Az ellenzék jelöltje nyert a II. kerületben az önkormányzati képviselő-választáson
A közös jelölt, Nagy Eszter nagy fölénnyel, több, mint 60 százaléknyi szavazatot szerezve utasította maga mögé a Fidesz jelöltjét, Bálványkövi Istvánt.

Link másolása

hirdetés

A valasztas.hu-n megjelent adatok szerint a II. kerületben tartott időközi önkormányzati képviselő-választást az ellenzék jelöltje, Nagy Eszter nyerte.

A közös jelölt nagy fölénnyel, több, mint 60 százaléknyi szavazatot szerezve utasította maga mögé a Fidesz jelöltjét, Bálványkövi Istvánt, aki 36 százalékot szerzett. Harmadik helyen a Magyar Kétfarkú kutyapárt jelöltje, Hildebrand Krisztián Roland végzett 3 százalékkal.

Ma jelent meg egy videós anyagunk arról, hogy kikre szavaznának a kerületiek, a Fény utcai piacon kérdezgettükk az embereket, ahol a pártok még az utolsó napon is kampányoltak.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST
Új Kolodko-szobor Budapesten: Az oroszok már a spájzban vannak
A szobrász videón mutatta meg, hogyan készült az új alkotás, és néhány fotón pedig közelről is megcsodálható az újabb mestermű.

Link másolása

hirdetés

Újabb miniatűr szobrot készített Kolodko Mihály. Ezúttal Budapesten, a Duna partján kell keresni. Annyit elárulunk, hogy a budai oldalon. A pontos helyszín is gyorsan kideríthető a szobrász filmjéből, ha alaposan figyelsz.

Kolodko Mihály egy videón megmutatja azt is, hogyan készült el az újabb miniszobor.

VIDEÓ: Az oroszok már spájzban vannak

És néhány fotón pedig közelről is szemügyre vehető az alkotás, melyhez Kolodko Mihály - ismét csak A Tizedes meg a többiek című filmre utalva - annyit írt:

"Nincs kompót".

hirdetés

A lelkes Kolodko-rajongók pedig megnézhetik azt a pillantot is, amikor a szobrocska elfoglalja helyét:

Bár a fotók és a videók csak nemrégiben kerültek ki a közösségi oldalra, máris többen fotókkal is igazolták, hogy rábukkantak a spájzban keresgélő orosz katonára.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST
A Rovatból
hirdetés
Hétfőtől drágább lesz a parkolás Budapesten
A főváros belső részein hatszáz forintot kell majd fizetni óránként, reggel 8 és 22 óra között.

Link másolása

hirdetés

A Fővárosi Közgyűlés még június 29-én döntött arról, hogy a 27 féle parkolási zóna helyett átlátható, világos, négy zónatípusból álló, egységes parkolási rendszert vezetnek be, és megemelik a parkolási díjakat.

Az A-jelű zónában 600 forintba kerül majd óránként a parkolás, és 8 és 22 óra között kell a díjat fizetni, a B-jelűben 450 forint az óradíj 8 és 20 óra között, a C-zónában 300 forint, 8-18 óra között, a D-zónában pedig 200 forint, 8-18 óra között. Az A-B-C zónákban legfeljebb három órát lehet parkolni, a D-zónában ez nincs korlátozva.

Parkolási zónák a fővárosban szeptember 5-től

Az új parkolási rendszer részeként egységes információs táblák is megjelennek az utcákon, amelyek egyértelművé teszik az egyes parkolási zónák jellemzőit. Emellett körülbelül 10 százalékkal nő a parkolási díjas zónák területe.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: