BUDAPEST
A Rovatból

Megnyitott a Városligeti Műjégpálya – mutatjuk, mennyibe kerül

Az idén 152 éves Műjégpálya Budapest 149. születésnapján megnyitotta kapuit a nagyközönség előtt.
Fotó: Pitz Dániel - szmo.hu
2022. november 17.


Link másolása

A jégpálya 1870-ben nyitotta meg kapuit, Rudolf koronaherceg jóvoltából és azóta is hatalmas népszerűségnek örvend. Péntek este a korábbi hagyományoknak megfelelően a Magyar Honvédség Központi Zenekarának zenéje mellett léphettek ismét jégre a korcsolyázni vágyók.

Az viszont kétséges, hogy a Fővárosi Önkormányzat meddig fogja tudni fenntartani a pályát ilyen energiaárak mellett.

A tervek szerint december 31-ig mehetnek a Városligetbe a korcsolyázni vágyók. Jövőre viszont csak akkor nyitják ki, ha lesz elegendő látogató.

Most hétköznapokon 9:00–12:15 és 17:00–20:15 között, szombaton 10:00–13:15 és 16:00–20:15, vasárnap pedig 10:00–13:15 és 16:00–19:15 között várják a sportolni és szórakozni vágyókat

Az árak itt is meglehetősen magasak, különösképpen ha korcsolyát is szeretnénk bérelni. A Budapesti Sportszolgáltató Központ Nonprofit Kft. a Városligeti Műjégpálya jegyárain hat évig nem változtatott, most viszont a rezsiköltségek emelkedése miatt kénytelenek volt emelni.

Egy teljes árú jegy korcsolya bérléssel már 5500 forintba kerül, de az is csak hétköznap. Hétvégén a felnőtt jegy bérléssel már 6500 forint.

Az árak a következőképpen alakulnak:

  • felnőtt jegy (hétköznap) 2500 Ft,
  • nyugdíjas/diák 2000 Ft,
  • családi jegy: 2 felnőtt, 2 gyerek (14 éves korig) 7000 Ft,
  • családi jegy 3 gyermekkel 8000 Ft
  • hétvégén a felnőtt jegy 3500 Ft,
  • hétvégén diák/nyugdíjas 2500 Ft
  • hétvégi család jegy 2 gyerekkel 9 500 Ft
  • hétvégi családi jegy 3 gyerekkel 10 700 Ft

A korcsolya 3000 Ft összegért lehet kölcsönözni, de mellé még 2000 forintot is ki kell fizetni, amit viszont visszakapunk a korcsolya leadásakor. Részletes árlista a Műjégpálya oldalán olvasható.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
A kormány lemondott több mint egymilliárd forint uniós pénzről, amit a Nyugati pályaudvar átépítésére kaptak
A tervek szerint az Eiffel-csarnok alá vitték volna a vágányokat, az így felszabaduló részen pedig közösségi teret alakítottak volna ki. Lázár János azonban közbelépett.

Link másolása

Lázár János beruházási miniszter javaslatára azonnali hatállyal

felmondott egy tavaly októberben aláírt 2,8 millió eurós (1,1 milliárd forint) összegű uniós támogatási szerződést a kabinet

- írja a Népszava.

A lap megjegyzi, hogy a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat alapvetően az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2022. évi második pályázati kiírására történő benyújtásáról szól, de az utolsó pontjában az is szerepel, hogy Magyarország a szomszédságában zajló háború idején a rezsicsökkentés megvédése és a honvédelmi célok teljesítése érdekében szükséges költségvetési intézkedések keretében felmond egy Európai Bizottsággal korábban megkötött Támogatási Megállapodást is.

A Népszava információi szerint a Nyugati pályaudvar környezetének megújítására, kapacitásbővítésére, valamint további tervezési feladatainak elvégzésére még tavaly a Vitézy Dávid vezette - azóta megszűnt - Budapest Fejlesztési Központ és a jogutódja a Lázár János felügyelete alá tartozó Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) által elnyert uniós forrásról van szó.

Az már korábban kiderült, hogy a spórolás legnagyobb vesztese Budapest lesz. Folyamatosan állítják le a projektjeit az iskoláktól a hídakig.

A Nyugati Pályaudvar újjászületését célzó terv 2,5 milliárd forint összértékű projekthez az állami forráson kívül ugyanis az EU-tól pályázati úton 2,8 millió eurót, azaz körülbelül 1,1 milliárd forint forrást nyert el a BFK jogutódjaként az NKK.

A felújítástól többek között a metróállomás integrálását várták, valamint a vágányokat a műemléki védettségű Eiffel-csarnok alá vitték volna, az így felszabaduló teret pedig közösségi célokra nyitották volna meg. Lehetőség nyílt volna a belváros további zöldítésére, a környéken egy új, parkosított városrészt alakítottak volna ki.

A brit építészirodával meg is kezdődtek a részleteket tisztázó tárgyalások, de a tervezői szerződést már nem tudta aláírni a BFK, mivel Lázár János előbb átnevezte, majd minisztériumába olvasztotta a céget.

Korábban mi is bemutattuk a terveket:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

BUDAPEST
A Rovatból
Így ünnepelt Budapest utcáin a tömeg szilveszter éjjelén
A fővárosban a Covid-éveket leszámítva mindig jó nagy tömeg ünnepelte az új évet, éjjel sem volt ez másképp. Sok ember, dudaszó, tűzijáték, petárdák, színes és hangos kavalkád volt az utcákon.

Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Szilveszteri hangulatban Budapest - már kora este elárasztották a belvárosi utcákat az ünneplők
Hangos dudaszó, színes parókák, konfetti, és egyre nagyobb tömeg - ezt találtuk Budapest utcáin néhány órával éjfél előtt. Mutatjuk a képeket.

Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Videó: Koncertteremmé alakult a Deák téri metróállomás az átadás előtt
A metró vezetése egy zártkörű állomásavató koncerttel szerette volna megköszönni mindazok munkáját, akik részesei voltak a megújulásnak. Most te is bepillanthatsz a különleges eseménybe.

Link másolása

Január 23-án átadják a fővárosi közlekedőknek az M3-as metró Deák téri, valamint a Ferenciek tere állomásokat.

Ám a közlekedés megindulása előtt a metró vezetése egy zártkörű állomásavató koncerttel szerette volna megköszönni mindazok munkáját, akik részesei voltak a megújulásnak. A koncertről az Énbudapestem készített felvételt.

Az M3-as metró felújítása újabb szakaszához érkezik:

január 23-án megnyitják a Ferenciek tere és a Deák Ferenc tér állomásokat az utasforgalom előtt

– írta a Budapesti Közlekedési Központ.

Az átadás után Kőbánya-Kispesttől már a Deák Ferenc térig lehet utazni a metróval, így Dél-Pest felől átszállás nélkül elérhetővé válik a belváros, az M1-es földalatti, valamint az M2-es metró. A Deák Ferenc tér és a Göncz Árpád városközpont között továbbra is pótlóbusz közlekedik, a Nagyvárad téren pedig az állomás felújítása miatt továbbra sem állnak meg a szerelvények.

Az M3-as metró felújítása 2017 őszén a vonal északi szakaszán kezdődött. A felújítás 2023 második negyedévében fejeződik be, várhatóan március közepétől már a teljes vonalon jár a metró, május közepétől pedig az utolsóként felújított Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokat is használhatják az utasok – ígéri a BKK.

A koncertről szóló anyagot EZEN A LINKEN lehet megnézni.


Link másolása
KÖVESS MINKET: