News here
hirdetés

BUDAPEST

Kipróbáltuk a Bubit

A budapesti közbringarendszer élesben néhány hét múlva startol, de egy próbakört mi már tettünk vele, és imádtuk!

Link másolása

hirdetés

1100 kerékpár, 75 gyűjtőállomás, napi 24 órás rendelkezésre állás – számokban kifejezve ez a MOL Bubi, amely teljesen új dimenziókat nyit a budapesti biciklis közlekedésben. A nagyszabású projektről az elmúlt hetekben sorra érkeztek az újabb és újabb hírek, vasárnap pedig végre élőben is megcsodálhattuk, hogy fognak kinézni a belvárosi utcaképet hamarosan alapjaiban meghatározó kölcsönzőpontok.

A Bubi dokkolóit március elején kezdték el telepíteni, de maguk a biciklik egyelőre hiányoznak belőlük. A Deák tér melletti Városháza parkban lévő állomás volt az első fecske, amit egy hétvégére, bemutatójelleggel feltöltöttek kerékpárokkal. A rikító színű, egymás mellett takarosan sorakozó bringák nem mindennapi látványt nyújtottak a délelőtti napsütésben: szinte minden arra járó megbámulta őket.

Aki a helyszínen feliratkozott, el is vihette kipróbálni egy körre a kimondottan masszív, majdnem 25 kilós járgányok egyikét. Mi is a szerencsések között voltunk, és már elsőre pozitív benyomást tett ránk a Bubi: az ülés kényelmes és állítható magasságú, három sebesség közül választhatunk, az elülső gumiköteles csomagtartóban pedig a kézi- és válltáskák többsége gond nélkül elfér. A bicikliken dinamós lámpa is van, így sötétben sem kell lemondanunk róluk.

_DSC3730

hirdetés

_DSC3738

_DSC3696

_DSC3699

_DSC3701

_DSC3704

A rendszer használatához vagy éves, illetve féléves Bubi bérletet, vagy alkalmi (24 órás, háromnapos, egyhetes) jegyet kell majd váltani. Előbbi megoldás jóval kényelmesebb: szerződéskötés után kaptok egy külön erre a célra szolgáló kártyát, aminek segítségével bármelyik gyűjtőponton néhány mozdulattal kölcsönözhettek magatoknak bringát.

Ha a rövidtávú jegyek mellett döntötök, bankkártyával tudjátok kifizetni a használati díjat az erre alkalmas gyűjtőpontokon vagy az interneten. Hátrányt jelenthet, hogy kaucióként további 25 ezer forintot zárolnak a kártyátokról, amelyet akkor kaptok vissza, ha sérülés nélkül visszaraktátok a biciklit valamelyik dokkolóra. Cserébe viszont személyi igazolványra nincs szükség, mindössze egy telefonszámot kell még megadni a regisztráció során.

A kerékpárok mindegyikének hátulján beépített numerikus billentyűzet és kártyaolvasó található (vagyis egyelőre még nem szerelték be őket, de hamarosan sor fog kerülni rá), így tényleg gyerekjáték lesz a kölcsönzés.

_DSC3691

_DSC3708

_DSC3732

A dokkolóállomások teljesen automatizáltak, ráadásul napelemmel mennek, így elektromos kábelekre sincsen szűkség a működtetésükhöz. Rongálással, vagy lopással nem érdemes próbálkozni: mindegyik be van kamerázva, a bicikliket pedig GPS jeladóval látták el. Emellett lakatot is szerelnek majd rájuk, ami kettős célt szolgál: egyrészt ha például beszaladtok egy boltba, addig is le tudjátok zárni, másrészt ha a kiválasztott gyűjtőponton éppen nincs szabad hely, egy külön erre a célra szolgáló vészlerakó korláthoz is lakatolhatjátok a bringát.

A bicikliket a kikölcsönzés után 30 percig használhatjátok díjmentesen, ha addig nem viszitek vissza, sávos rendszerben növekvő plusz költséget számolnak fel. Ez elsőre kevésnek tűnhet, valójában viszont éppen elegendő: a gyűjtőpontok átlagosan 300-400 méterenként helyezkednek el a belvárosban, így fél óra alatt a két legtávolabbi közti távot is meg lehet tenni. A rendszer célja alapvetően az, hogy senki ne stoppolja le sokáig a kerékpárokat, de persze ez nem vasszabály: az éves és féléves bérletek árának egy részét fel lehet majd használni időtúllépésre.

_DSC3716

_DSC3689

Ha már az áraknál tartunk: előzetes hírek szerint a 24 órás jegy 500, a háromnapos 1000, az egyhetes pedig 2000 forintba fog kerülni. Ez még nem olyan vészes, a bérletek ára viszont sajnos elég borsos: az éves elvileg 18 ezer, a féléves 11 ezer forint körül lesz. Jó hír viszont, hogy a Magyar Kerékpárosklub egyeztetést kezdeményezett az összegek csökkentéséről, így van rá esély, hogy mégsem kell ennyire mélyen a zsebetekbe nyúlnotok, ha Bubizni szeretnétek. Az már biztosnak tűnik, hogy éves BKV-bérlet birtokában 50 százalékos engedmény jár majd, de gondolkodnak diákkedvezményen is.

Minket megfogott a kezdeményezés, izgatottan várjuk az éles üzem kezdetét! :)

További infók a http://molbubi.bkk.hu oldalon, vagy Facebookon.

Ha meghoztuk a kedved a bubizáshoz, nyomj egy lájkot!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
BUDAPEST
Bajban van a BKV, rengetegen mondanak fel, és már a menetrendet sem tudják tartani
Az elmúlt másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolivezető a cég állományából

Link másolása

hirdetés

A buszsofőrök és trolivezetők soha nem látott ütemben mondanak fel a cégnél, gyakorlatilag lehetetlenné vált a menetrendi igények kiszolgálása - értesült a Világgazdaság.

A lap úgy tudja, hogy először idén májusban, aztán rögtön júniusban is rekordot döntött a járművezetői létszám csökkenése: tavasz végén 48, a nyár első hónapjában 55 sofőr hagyta ott a BKV-t. A csökkenés 2021 óta tapasztalható.

Az elmúlt másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolivezető a cég állományából.

A járművezetők száma mostanra a 2017-es szintre zuhant vissza. Miközben 2021 elején a 2700-at közelítette a munkavállalók száma, ma már 2400-an sem dolgoznak a BKV-nál.

A kialakult helyzetet már az utasok is megérezhetik. Az alacsony létszámot valameddig túlórával, illetve a pihenőnapok elvonásával lehetett ellensúlyozni, de a kieső járművezetők miatt az ígért menetrend már nem teljesíthető hiánytalanul.

A Világgazdaság úgy tudja, hogy júliustól jelentősen megszaporodtak a személyzeti okokra visszavezethető kimaradások.

hirdetés
Átlagosan napi 50-60 esetben történt meg, hogy a BKV nem tudott járművezetőt biztosítani. Ezek az autóbuszok értelemszerűen kiestek a menetrendből, és a telephelyeken maradnak.

A lap információi szerint a kilépő BKV-s sofőrök háromnegyede öt éven belül hagyta ott a céget, az összes távozó járművezető negyede pedig már egy éven belül felmondott, ami az alacsony béreknek és a járműpark állapotának is köszönhető.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
hirdetés
BUDAPEST
Az ellenzék jelöltje nyert a II. kerületben az önkormányzati képviselő-választáson
A közös jelölt, Nagy Eszter nagy fölénnyel, több, mint 60 százaléknyi szavazatot szerezve utasította maga mögé a Fidesz jelöltjét, Bálványkövi Istvánt.

Link másolása

hirdetés

A valasztas.hu-n megjelent adatok szerint a II. kerületben tartott időközi önkormányzati képviselő-választást az ellenzék jelöltje, Nagy Eszter nyerte.

A közös jelölt nagy fölénnyel, több, mint 60 százaléknyi szavazatot szerezve utasította maga mögé a Fidesz jelöltjét, Bálványkövi Istvánt, aki 36 százalékot szerzett. Harmadik helyen a Magyar Kétfarkú kutyapárt jelöltje, Hildebrand Krisztián Roland végzett 3 százalékkal.

Ma jelent meg egy videós anyagunk arról, hogy kikre szavaznának a kerületiek, a Fény utcai piacon kérdezgettükk az embereket, ahol a pártok még az utolsó napon is kampányoltak.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST
Új Kolodko-szobor Budapesten: Az oroszok már a spájzban vannak
A szobrász videón mutatta meg, hogyan készült az új alkotás, és néhány fotón pedig közelről is megcsodálható az újabb mestermű.

Link másolása

hirdetés

Újabb miniatűr szobrot készített Kolodko Mihály. Ezúttal Budapesten, a Duna partján kell keresni. Annyit elárulunk, hogy a budai oldalon. A pontos helyszín is gyorsan kideríthető a szobrász filmjéből, ha alaposan figyelsz.

Kolodko Mihály egy videón megmutatja azt is, hogyan készült el az újabb miniszobor.

VIDEÓ: Az oroszok már spájzban vannak

És néhány fotón pedig közelről is szemügyre vehető az alkotás, melyhez Kolodko Mihály - ismét csak A Tizedes meg a többiek című filmre utalva - annyit írt:

"Nincs kompót".

hirdetés

A lelkes Kolodko-rajongók pedig megnézhetik azt a pillantot is, amikor a szobrocska elfoglalja helyét:

Bár a fotók és a videók csak nemrégiben kerültek ki a közösségi oldalra, máris többen fotókkal is igazolták, hogy rábukkantak a spájzban keresgélő orosz katonára.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST
A Rovatból
hirdetés
Hétfőtől drágább lesz a parkolás Budapesten
A főváros belső részein hatszáz forintot kell majd fizetni óránként, reggel 8 és 22 óra között.

Link másolása

hirdetés

A Fővárosi Közgyűlés még június 29-én döntött arról, hogy a 27 féle parkolási zóna helyett átlátható, világos, négy zónatípusból álló, egységes parkolási rendszert vezetnek be, és megemelik a parkolási díjakat.

Az A-jelű zónában 600 forintba kerül majd óránként a parkolás, és 8 és 22 óra között kell a díjat fizetni, a B-jelűben 450 forint az óradíj 8 és 20 óra között, a C-zónában 300 forint, 8-18 óra között, a D-zónában pedig 200 forint, 8-18 óra között. Az A-B-C zónákban legfeljebb három órát lehet parkolni, a D-zónában ez nincs korlátozva.

Parkolási zónák a fővárosban szeptember 5-től

Az új parkolási rendszer részeként egységes információs táblák is megjelennek az utcákon, amelyek egyértelművé teszik az egyes parkolási zónák jellemzőit. Emellett körülbelül 10 százalékkal nő a parkolási díjas zónák területe.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: