BUDAPEST

Csak hajó közlekedik három hónapig a Kossuth és a Batthyány tér között

Lezárják a metróállomást a fölötte lévő épület bontása miatt. Elmondjuk, hogyan változik a környéken a közösségi közlekedés.

Link másolása

Nem áll meg a 2-es (piros) metró a Kossuth téren december 3-tól három hónapon át. Az MTESZ-székház bontási munkái miatt zárják le a metróállomást. Ez idő alatt busszal és hajóval pótolja a BKK a metrót.

A Kossuth Lajos térre a Deák Ferenc tér felől december 3-án szombattól az M2A jelzésű állomáspótló busszal juthattok el.

Az M2A jelzéssel közlekedő metróállomás-pótló buszra a Deák Ferenc téren a 9-es, a 15-ös és a 115-ös busz megállóhelyén, a Károly körúton a Király utca kereszteződése előtt, a Kossuth Lajos téren pedig a 15-ös és a 115-ös busz Boráros tér irányú megállójában lehet felszállni. A pótlóbusz a Kossuth tér irányában megáll a 9-es buszjárat Arany János utca M, a Deák Ferenc tér felé pedig a 15-ös és a 115-ös busz Széchenyi utca megállójában is.

A Kossuth tér és környékét a bontási munkák alatt 2-es villamossal, 15-ös és 115-ös busszal, 70-es és 78-as trolival közelíthetitek meg.

bkk

A pótlóbusz mellett a BKK hajójáratot is indít a Batthyány tér és a Kossuth tér között. A D2 jelzésű átkelő hajó a BKK információi szerint 15 percenként jár.

A D2-es hajójáratra a Duna mindkét partján a menetrend szerinti BKK-hajójáratok kikötőjében lehet felszállni: a Batthyány téri kikötő a rakparton a Vám utca magasságában, a gyalogos-átkelőhelynél található. A Kossuth Lajos téri kikötő pedig a rakparton, a Rákóczi-szobor magasságában.

Az átkelő hajóért nem kell külön fizetni. Az átkelőhajón hétköznap és hétvégén is a normál díjszabás szerinti jegyekkel, bérletekkel utazhatsz.

És ha például a Széll Kálmán tér felől a Kossuth térre indultok, a metróról hajóra átszállva nem kell új jegyet vennetek, elég, ha a már előzőleg a metrón érvényesített jegyet megmutatjátok.

A 2016. december 3-4-i hétvégén a 2-es villamos is másképp közlekedik

Mint arra a BKK felhívja a figyelmet, ezen a hétvégén a 2-es villamos rövidített útvonalon, a Jászai Mari tér és a Fővám tér M között jár. A Közvágóhíd H és a Fővám tér M között pedig 2-es jelzésű villamospótló busz közlekedik, mert a Bakáts utcai gyalogos-átjáró közelében villamospálya-javítási munkákat végeznek. A villamospótló buszra a Fővám téren a 15-ös és a 115-ös busz, valamint a 83-as trolibusz megállójában szállhattok fel.villamospotlo

A Közvágóhíd H felől a Fővám tér M felé tartó pótlóbusz a Kvassay Jenő út–Soroksári út–Boráros tér–Közraktár utca útvonalon halad, érintve az alábbi megállóhelyeket:

Közvágóhíd H (Kvassay Jenő út): a 179-es autóbusz megállóhelye,

Közvágóhíd H: a 23-as, a 23E, az 54-es, az 55-ös, a 918-as, a 923-as, a 979-es és a 979A autóbusz megállóhelye,

Millenniumi Kulturális Központ: a 23-as, az 54-es, az 55-ös, a 918-as, a 979-es és a 979A autóbusz megállóhelye,

Haller utca/Soroksári út: a 23-as, az 54-es, az 55-ös, a 918-as, a 979-es és a 979A autóbusz megállóhelye,

Boráros tér H: a 23-as és a 23E autóbusz leszállóhelye,

Zsil utca: a 979-es és a 979A autóbusz megállóhelye,

Fővám tér M: a 15-ös, a 115-ös, a 979-es a 979A autóbusz, valamint 83-as trolibusz megállóhelye.

A Fővám tér M felől a Közvágóhíd H felé tartó pótlóbusz a Sóház utca–Csarnok tér–Közraktár utca–Boráros tér–Soroksári út útvonalon halad, érintve az alábbi megállóhelyeket:

Fővám tér M: a 15-ös, a 115-ös, a 979-es, a 979A autóbusz, valamint a 83-as trolibusz megállóhelye,

Zsil utca: a 15-ös és a 115-ös autóbusz megállóhelye,

Boráros tér H: a buszvégállomáson, a 15-ös busz végállomása után 30 méterrel,

Haller utca/Soroksári út: a 23-as, az 54-es, az 55-ös, a 918-as, a 923-as, a 979-es és a 979A autóbusz megállóhelye,

Millenniumi Kulturális Központ: a 23-as, az 54-es, az 55-ös, a 918-as, a 923-as, a 979-es és a 979A autóbusz megállóhelye,

Közvágóhíd H: a 23-as, az 54-es, az 55-ös, a 918-as, a 923-as, a 979-es és a 979A autóbusz megállóhelye.

Ha hasznos volt a hír, oszd meg ismerőseiddel!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
A Rovatból
Virágpompában a Tóth Árpád sétány, Budapest egyik legszebb japán díszcseresznye fasora
A történelem viharait is átvészelte a várfal, amelyen az öreg gesztenyefák elé 2009-ben ültették a lenyűgöző látványt nyújtó másik fasort.
Fotók: Nagy Bogi - szmo.hu
2024. április 04.


Link másolása

A tavasz egyik legszebben virágzó fája a japán díszcseresznye. A pár napig élvezhető látványosság sokakat vonz magához, gyönyörködni, fotózni. A rózsaszín virágözön a Budai Várban is minden évben elvarázsolja a látogatókat.

A Tóth Árpád sétány önmagában is egy különleges hely, hiszen egy régi középkori várfal tetején vezet végig, ahol a panorámát is érdemes kiélvezni.

A sétány jelenlegi formája 2009-ben készült el, a déli szakasz felújításával, ekkor ültették a fákat is Tihanyiné Tóth Mária tervei alapján. A ma már romantikus Várhegy várfalai korábban hadicélokra szolgáltak. A várfal romjaira 1720-ban telepítették az első fasorokat - ez volt Budapest első kettős fasora.

A sétány neve is többször változott, a 19. században Bastei Promenádnak hívták, majd 1879-től Bástya sétánynak, a 30-as években Horthy Miklós sétánynak és Gróf Bethlen István sétány is volt. 1946-ban nevezték el a nyugati részt Tóth Árpád sétánynak, mert a költő a közeli Táncsics Mihály utcában is élt. A második világháború után a fák is elpusztultak. A területet 1967-ben rendezték, ekkor ültettek gesztenyefákat, juharfákat. A díszcseresznyefák 2006-ban és 2009-ben kerültek a sétányra, míg a mögöttük álló gesztenyefák jóval idősebbek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
BUDAPEST
A Rovatból
Szinte biztosan nem lesz klíma a 3-as metrón idén nyáron
Technikailag gyakorlatilag megoldhatatlan, hogy idén nyáron teljesüljön Karácsony Gergely egyik főpolgármesteri vállalása.

Link másolása

„A közbeszerzési eljárás jelenleg tárgyalási szakaszban van” – válaszolta a BKV a Népszavának, amikor a lap arról érdeklődött, hogy mikorra várható a hármas metró szerelvényeinek légkondicionálása. A lap szerint ez azt jelenti, hogy kivitelező híján aligha lesz nyárra klimatizálva a 3-as metró vonalán közlekedő 222 kocsi.

A budapesti M3 metróvonalon közlekedő járműveket 2016-ban 69 milliárd forintért gyártotta újra az orosz Metrowagonmash – rengeteg hibával. Tarlós István akkori főpolgármester 2017-ben még azt mondta: nem lesz gond azzal, hogy nincs klíma a hármas metró felújított szerelvényein, elvégre „az nem villamos, 25 méterrel a föld alatt nem tűzi a nap”, és „azt is lehetne követelni, hogy legyen büfékocsi is”.

Az őt váltó Karácsony Gergely még főpolgármester-jelöltként 2019 júniusában 34,8 fokot mért a vonal egyik kocsijában és megígérte, hogy utólagosan klimatizálják a hármas metró orosz szerelvényeit.

A BKV a városvezetés utasítására 2021 májusában feltételes közbeszerzési tendert írt ki az utólagos klimatizálásra, amelyre három ajánlat érkezett. Az egyiket érvénytelenítették, a Liberatus Hungary Kft. és a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. viszont versenyben maradt. Szerződést azonban egyikkel sem kötöttek a főváros nehéz pénzügyi helyzetére hivatkozva. Később felmerült, hogy az orosz gyártó ellen indított perben követelt kötbérből fedezik az utólagos klimatizálás költségét.

„A klimatizálás elsődlegesen nem pénz kérdés, szükség lenne hozzá az orosz gyártó hozzájárulására, amire kevés az esély. Ha enélkül nyúlunk a kocsikhoz, elvész a garancia. A helyzet tavaly óta nem változott, idén nyárra objektíve lehetetlen a légkondícináló berendezések felszerelése” – mondta a Népszavának Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes, aki megerősítette azt is, hogy a munkát a kötbér terhére rendelnék meg.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Karácsony Gergely: Rendet teszünk a Duna-parton, száműzzük a hajókat a belvárosból
A budapesti főpolgármester szerint az a céljuk, hogy a kikötő hajók által okozott terhelés a lehető legkisebb legyen.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. március 31.


Link másolása

„Felülvizsgáltuk és módosítjuk a Duna-parti Építési Szabályzatot” – írja húsvétvasárnapi posztja elején Karácsony Gergely. A főpolgármester szerint ezzel egy bonyolult, sok egyeztetést igénylő tervezési, véleményezési folyamat végére értek.

A városvezető bejegyzéséből kiderül, hogy az állami, szakmai és civil szervezetektől érkezett vélemények több tucat oldalt tesznek ki, több partnerükkel az utolsó pillanatig egyeztettek.

Szerinte a szabályzat lényegét egyszerűen össze lehet foglalni:

„Rendet teszünk a Duna-parton, száműzzük a lakók életét megkeserítő, és a panorámát elcsúfító hajókat a belvárosból, megteremtjük a lehetőségét annak, hogy a Duna-partok a jelenleginél sokkal jobban szolgálhassák a budapestieket. Az a célunk, hogy a kikötő hajók által okozott terhelés a lehető legkisebb legyen, és minél egészségesebb egyensúlyt teremtsünk a folyó különböző célú használata közben.”

A teljes posztot itt lehet elolvasni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Újabb Kolodko-miniszobor: ezúttal Chuck Norris került fel egy budapesti hídra
A helyszín nem véletlen... A gúzsba kötött akcióhős szobra emlékeztet rá, hogy a híd építésének idején sokan szavaztak rá, mint névadóra.

Link másolása

Húsvéthétfőn újabb miniszobrot helyezett ki Kolodko Mihály. Ezúttal Chuck Norrist készítette el, amint az akcióhős gúzsba kötve fekszik...

A helyszín sem lehet véletlen: a Megyeri hídnál, a pesti oldalon található, a gyalogosúton, a Pest felirat alatt.

A híd építésekor névpályázatot is hirdettek, és akkor sokan szavaztak Chuck Norrisra.

Mivel élő személyről nem lehet ilyen létesítményt elnevezni, így a filmsztár nem kapott hidat Budapesten.

Az alkotásról a szobrász képeket is posztolt:


Link másolása
KÖVESS MINKET: