hirdetés
 
 
cimk
Búcsúzik a BKV utolsó ráncajtós busza is
Neked hiányozni fog a híres 7E-járat, az utolsó „harmonikaajtós” Ikarus 280-as?
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2014. október 03.


hirdetés

Ránctalanítás a BKV-nál - ezzel a találó címmel közölt cikket a BKV a weboldalán, melyben egy utolsó útra invitálja azokat a nosztalgikus utazókat, akik szívesen utaznának még egy utolsót a BPO - 479 rendszámú, utolsó forgalomban lévő ráncajtós járatával, október 3-án, pénteken.

Ezt írta a cikkben a BKV:

Október elején kivonjuk a forgalomból utolsó, úgynevezett ráncajtós, más néven harmonikaajtós autóbuszunkat. Ezért akik szeretnék még utoljára forgalomban látni a járművet, október 3-án a 7E vonalon (a 24-es forgalmijában) találkozhatnak a BPO 479-es rendszámú busszal. Akik pedig megörökítenék az immár 28 éves autóbuszt, lehetőségük lesz fotókat készíteni a búcsúzó járműről, ami – a 205-ös pályaszámú szintén, ráncajtós trolibusszal együtt – 2014.10.04-én 11.00 órakor a Városligetben (Dvorzsák sétány – Olof Palme sétány – Zichy Mihály út csomópontján) várja rajongóit.

bkvrancos

Az utolsó mohikán - fotó: BKK Facebook-oldala

Bár ezúttal is egy altípustól, egy korábban a főváros útjain megszokott formatervezési megoldástól kell végleg búcsúznunk, ez egyben azt is jelenti, fiatalodott a BKV járműállományának átlagéletkora, és korszerűbb, környezetkímélőbb jármű közlekedik majd a kivont busz vonalán.

Várunk minden érdeklődőt, búcsúztassuk együtt a ráncajtóst!

A BKK elárult egy nem mindennapi információt is a fent említett járatról Facebook oldalán, ez pedig a következő: a járat összesen 10.351 állományban töltött nap után búcsúzik Budapest utcáitól.

10 ezer 351 nap = 28 év és 131 nap!

Az olvasók és az utasok különböző módon fogadták a járat búcsúját, íme néhány komment a BKK Facebook-oldaláról:

"Kár, hogy többet nem fog menni, jó volt utazni rajta :("

"Felújítva majd a későbbiekben lesz lehetőség utazni nosztalgia jeggyel?"

"Ezek a buszok nagyon kényelmesek, nagyobb hely van bennük mint a mostani dobozokban"

emlektabla

"Eljárt felettem, a ráncok felett az idő, búcsúzom Önöktől, Budapesttől!" - ezzel a táblával köszön el a Ráncos

"A közlekedési múzeumban a helye."

"Melyik Merci vagy Volvo busz fog ennyit menni mint ezek a darabok? Sztem egyik se! :)"

"Nem is kell, hogy 28 évig menjen egy busz, nem ez a dolga. Egy mosógépet sem 25 évre veszel, hanem maximum 10-re. Nagy szerencse, hogy egy újabb füstökádó, hangos, kényelmetlen busszal kevesebb lesz Pesten!"

Neked hiányozni fog, vagy inkább örülsz, hogy nem látjuk többé?


KÖVESS MINKET:




Vérhast és hepatitiszt is összeszedhetünk 4-es, 6-os villamoson
A vonalon napi több százezren utaznak, ez Európa legforgalmasabb villamosa.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 13.


hirdetés

A járműveket nem egyszer kell azért kiállítani a forgalomból, hogy kitakarítsák és fertőtlenítsék a fekáliától – mondták el a Blikknek névtelenséget kérő BKV-s dolgozók. A szerelvényeket rendszeresen összepiszkítják az önkívületben fetrengő potyautasok. Sokan közülük agresszívak is. Ha szükséges, a villamosvezetők kocsiszínbe viszik fertőtlenítésre a járművet. Persze ilyenkor nagyobb lesz a tumultus a vonalon, hiszen hiányzik egy villamos a menetrendből.

A nagykörúti villamoson uralkodó helyzet járványügyi probléma is. Ócsai Lajos járványügyi szakértő a fertőzésveszélyre figyelmeztet. "Elsősorban undorító, nem társadalomba illő cselekedet a villamosok összepiszkítása. De, ha az illető valamilyen fertőzésben szenved, és valaki utána hozzáér az üléshez, nem tud kezet mosni utazás közben, megfertőződhet akár hepatitisszel, vérhassal, kalicivírussal is" – mondta a Blikknek a szakember.

A Blikk kereste a a BKV-t és a BKK-t az ügyben, de cikkük megjelenéséig nem kaptak tőlük választ.


KÖVESS MINKET:



Budapest helyszínei az ostrom előtt, az ostrom után és most
A zsidómentő svájci diplomata, Carl Lutz fotói alapján kutattuk fel a helyeket.
Szegedi Éva - szmo.hu
2019. február 13.


hirdetés

"Kislányom, a háborúnál nincsen borzalmasabb" - mondogatta mindig a nagymamám. Ő már csak tudta. 18 éves volt, amikor a közelgő front és az ostrom elől elmenekült a családdal a Siófok melletti Törekipusztára. Egy fogadóban szálltak meg sokadmagukkal.

Amikor elhagyták Budapestet, nem tudták, hogy a kikötő miatt Siófokot és a környékét is szanaszét lövik majd, és hogy a harcok alatt napról napra változik majd, hogy éppen a németek vagy az oroszok felügyelik-e a várost. A

Balaton ugyanis egy jól kiépített védelmi vonal része volt a második világháborúban, és komoly harcok folytak a környékén. Mindegy, ez egy másik történet, a lényeg, hogy a nagymamám és a családja túlélte a háborút.

Talán éppen a nagymamám történetei miatt kezdett foglalkoztatni annak idején a háború és az ostrom. Szerettem volna jobban megérteni, mi történt és főleg azt, hogy miért.

A háború hőseit, kerestem, azokat, akik az embertelenségben is emberek maradtak, akik zsidókat bújtattak, akik menedéket nyújtottak másoknak a harcok alatt, akik gyerekeket mentettek, akik kiálltak a gyengékért és elesettekért. Így jutottam el például a római katolikus Ranolder Intézet hittantanáráig, Klinda Pál atyáig, aki posztumusz kapta meg a Világ Igaza címet.

És így találtam rá Carl Lutzra is. Svájc budapesti alkonzulja 1942-ben érkezett Magyarországra, és miután több tízezer zsidót mentett meg a deportálástól a világháború alatt, 1964-ben a Jad Vasem kitüntette a Világ Igaza díjjal.

Carl Lutz azonban nem csak életeket mentett. Kevesen tudják róla, hogy szenvedélyes fotós volt, a jelek szerint imádta Budapestet és számtalan képet készített.

A sors iróniája, hogy pontosan 30 évvel az ostrom befejezése után, 1975. február 13-án halt meg. Carl Lutz képeinek igazi jelentősége talán abban rejlik, hogy az ostromot követően is dokumentálta, amit látott. Igyekezett ugyanazokat a helyszíneket, amiket egyszer már "békeidőben" megörökített, a borzalmas pusztulás után is megmutatni.

Az ostrom előtti képeken a szinte idilli szépségű város - elsősorban a Várnegyed és a környéke - tárul fel előttünk, az ostrom után pedig láthatjuk, mivel jár a háború, milyen romokon kellett Budapestnek újraépítenie magát.

Készítettem pár képet az egykori helyszínekről, így azt is láthatjátok, hogyan néz ki most Budapestnek az a része, amit Carl Lutz fotózott évtizedekkel ezelőtt.

Az első a Brit Követség egykori épülete a Verbőczy (ma Táncsics) utcában - ez a ház 1942-től a svájci diplomata, Carl Lutz rezidenciája volt. Ma a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal Örökség Galériájának székhelye.

Kilátás a királyi palotára a Gellérthegyről:

Az Erzsébet-híd az ostrom előtt, az ostrom után és most:

A Szabadság tér az ostrom előtt és most:

A Hatvany-palota és jezsuita rendház és kollégium az ostrom előtt és után, illetve ma. A rendház helyén ma a Hilton áll, az épület egyes elemeit beépítették a szállodába.


KÖVESS MINKET:





Leszámol a MÁV a színvonaltalan bódékkal a Keletiben és a Nyugatiban
Azt ígérik, összesen ötven állomást tesznek csinosabbá.
Fotó: MÁV Zrt. - szmo.hu
2019. február 16.


hirdetés

"A MÁV kiemelt figyelmet kíván fordítani az állomásokon az utasforgalom korábbiaknál magasabb színvonalú kiszolgálására" - írja a Magyar Államvasutak hozzánk eljuttatott közleményében. "Ennek érdekében

elkezdődik a Nyugati és a Keleti pályaudvaron a kereskedelmi szolgáltatások fejlesztése, a koncepcióba nem illő pavilonok elbontása."

Mint arról korábban beszámoltunk, első lépésként a Nyugati pályaudvari aluljáró bérleti szerződéseit mondták fel, és elkezdték a MÁV üzemeltetésében álló keresztfolyosó rendbehozatalát. A nem működő felvonót már korábban befalazták.

A MÁV következő lépése az, hogy a Keleti pályaudvaron tapasztalható állapotok megszüntetésére

az állomás látképét romboló vagy nem megfelelő színvonalú szolgáltatásokat nyújtó tizenkét bérlő bérleti szerződését felmondták.

Azt írták a közleményben, hogy a pályaudvaron azért továbbra is maradnak olyan üzlethelyiségek, ahol ételt, italt, újságot tudtok venni vagy pénzt tudtok váltani. A későbbiekben utascentrum kialakítását tervezik a Keletiben, megújulnak a tervek szerint az utasforgalmi területek. Az épületben már tavaly nyár óta modern, akadálymentes kormányablak működik.

Elindult a kiemelt, legnagyobb utasforgalmat lebonyolító és más felújítással nem érintett állomások megújulása is, ez 50 állomást érint, és ehhez kapcsolódva vizsgálják meg az állomási funkciókat és a szolgáltatásokat.

A fejlesztési terv első ütemében 2019-ben részben megújul a Bicske alsó; Alsógöd; Felsőgöd; Nagymaros-Visegrád; Szob; Sződ-Sződliget és Albertirsa megállóhely. Rákospalota-Újpest állomáson tavasszal lebontják a raktárépületet és nyáron a vágányhálózatot is karbantartják. Dunakeszi-Gyártelep állomáson P+R parkoló épül az önkormányzattal közösen.

"A beavatkozások alapvető célja az adott helyszínek utasforgalom számára meghatározó arculatának javítása, lehetőség szerint közösségi közlekedési csomópont feltételeinek megteremtése és javítása. A helyszínek mindegyikén vizsgálják az állomás, illetve megállóhely területén elhelyezkedő épületek és építmények állapotát és kihasználtságát. A rossz állagú, nem hasznosítható, az arculatot rontó épületek, illetve építményeket a lehetőségeknek megfelelően elbontják. Azokon a helyszíneken, ahol az épületek és építmények kihasználtsága megfelelő, indokolt esetben karbantartás, illetve felújítás várható."


KÖVESS MINKET:





Hétfőtől megszűnik az Arany János utcai trolimegálló, park lesz a helyén
Városi ligetet terveznek a nagyforgalmú Bajcsy-Zsilinszky út mellé, a Podmaniczky térre.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 14.


hirdetés

Hétfőn megszűnik a trolibusz-végállomás a budapesti Arany János utcai metróállomásnál lévő Podmaniczky téren. A járművekre ezen túl a tér túloldalán, a Bajcsy-Zsilinszky úton lehet majd felszállni - közölte a Budapesti Közlekedési Központ.

Az V. kerületi Podmaniczky teret az önkormányzat közösségi térré, városi ligetté alakítja át, a Fővárosi Önkormányzat támogatásával. Emiatt helyezik át a 72-es és a 73-as trolibusz végállomását.

Az Arany János utcai metrómegállónál lévő tér felújításáról Szentgyörgyvölgyi Péter, az V. kerület polgármestere nemrég tartott tájékoztatóján azt mondta: a trolibusz végállomás helyén 82 új fát ültetnek, megújul a közvilágítás, és természetes kőburkolattal látják el a területet. A cél az, hogy a Podmaniczky tér központi része valóságos városi ligetté váljon.

A Podmaniczky tér rekonstrukciója mintegy 1,2 milliárdból fővárosi támogatással valósul meg. A munkálatok a tervek szerint augusztus 31-ig befejeződnek.


KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x